κυκλοφορούντες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων…
Η αναζήτηση ενός «φθηνού και οικονομικού σε κατανάλωση» diesel αυτοκινήτου έχει οδηγήσει πολλούς Έλληνες -στις περισσότερες περιπτώσεις άθελά τους- στην παρανομία.
Η αθρόα και ανεξέλεγκτη εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων diesel έχει γεμίσει -κυρίως- την Αττική και την Θεσσαλονίκη με κακοσυντηρημένα, ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα, τα οποία φυσικά όταν αγόραζαν οι κάτοχοί τους, είχαν λίγα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους (τα “γύρισμα” χιλιομέτρων είναι πάγια τακτική), ωσάν καινούργια!
Πέρα της εξαπάτησης προς τον αγοραστή, των περιβαντολλογικών επιπτώσεων που έχουν αυτά τα αυτοκίνητα αλλά και της μεγάλης φυλορροής σημαντικών εσόδων στα κρατικά ταμεία, υπάρχει πλέον και νομικό θέμα, αφού σήμερα πάνω από το 60% των αυτοκινήτων diesel είναι παράνομα σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Κι αυτό γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με diesel κινητήρες, είναι τεχνολογίας EURO4 και παλαιότερα.
Αυτά απαγορεύεται ρητά να κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη σύμφωνα με την απόφαση απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης το 2011, η οποία ορίζει πως η απελευθέρωση αφορά αποκλειστικά, αυτοκίνητα προδιαγραφών EURO5 και νεότερα, δηλαδή σήμερα και EURO6.
Ο νόμος 4030 /2011 στο άρθρο 50 αναφέρει: «1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου.»
Οπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερες δημοσιεύσεις μας, με τις αθρόες εισαγωγές παλιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι το πάνω από το 60% των μεταχειρισμένων diesel αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν στις δύο πόλεις είναι EURO4 και πίσω, δηλαδή με χρονολογία κατασκευής -περίπου- 2009 και πίσω (ανάλογα με τον κατασκευαστή).
Το πώς κατάφεραν να αποκτήσουν άδεια κυκλοφορίας οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων είναι γνωστό στους “παροικούντες την Ιερουσαλήμ”: Συγκεκριμένοι έμποροι αυτοκινήτων τους «συμβούλεψαν» να υπογράψουν μία υπεύθυνη δήλωση ότι ότι κατοικούν – φιλοξενούνται εκτός Αθηνών (πχ στο «χωριό» του παππού ή το εξοχικό), όπου και δήλωναν ρητά πως θα χρησιμοποιούν εκεί το diesel αυτοκίνητο που αγόρασαν. Την υπεύθυνη δήλωση εύκολα και με… χαμηλό κόστος, την εγκρίνουν κάποιοι, στα γραφεία ταξινόμησης του Υπουργείου Μεταφορών και έτσι εκδίδεται η άδεια.
Από εκεί και πέρα όμως αρχίσουν οι ευθύνες, οι βαριές κυρώσεις και τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλονται αποκλειστικά στον χρήστη και τον κάτοχο του αυτοκινήτου.
Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα εφόσον εμπλακεί το αυτοκίνητο σε ατύχημα, εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης, αφού η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να μην αποζημιώσει ούτε το θύμα ούτε το θύτη.
Από το ρεπορτάζ μας, προκύπτει ότι η Τροχαία δε δύναται να κάνει εκτεταμένους ελέγχους, αφού θα πρέπει να ερευνηθούν εκείνη τη στιγμή οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του αυτοκινήτου. Αυτό το “πρόβλημα” βέβαια θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με μία ένδειξη των προδιαγραφών στην αδεία του (να αναγράφει τα EURO).
Για του λόγου το αληθές το 2016 η Τροχαία βεβαίωσε μόλις 24 παραβάσεις αυτού του είδους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών είναι σε θέση άμεσα να κάνουν άμεση διασταύρωση των στοιχείων του αυτοκινήτου και της διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας του κατόχου που έχει δηλώσει στην εφορία, κάτι που αναμένεται να συμβεί τους επόμενους μήνες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου