Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Βραβείο πρωτοπορίας σε δύο σχολεία στην Κρήτη


Η παρουσίαση πρωτοπόρων μεθόδων διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει Έλληνες εκπαιδευτικοί, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Φόρουμ Συνεργάτες στη Μάθηση 2012.
Το σημερινό σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας της Γνώσης, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αλλά και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της νέας εποχής.
Η παρουσίαση πρωτοπόρων μεθόδων διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει Έλληνες εκπαιδευτικοί,
βρέθηκαν στο επίκεντρο του Φόρουμ Συνεργάτες στη Μάθηση 2012 με θέμα «Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση: Πρωτοπόροι Εκπαιδευτικοί και Σχολεία», που πραγματοποίησε η Microsoft Ελλάς στις εγκαταστάσεις της στο Μαρούσι, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Η συγκεκριμένη διοργάνωση εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία της Microsoft «Συνεργάτες στη Μάθηση», η οποία περιλαμβάνει ένα πλέγμα δράσεων που στοχεύουν στην προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και στην ενθάρρυνση της δημιουργίας καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.
Στην πρωτοβουλία «Συνεργάτες στη Μάθηση», εντάσσεται επίσης το Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft, δράση η οποία επίσης παρουσιάστηκε στο κοινό της εκδήλωσης. Βασικός στόχος του Προγράμματος Πρωτοπόρων Σχολείων είναι να βοηθήσει τα σχολεία που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενθαρρύνοντας και διευκολύνοντας την ανάπτυξη σύγχρονων εκπαιδευτικών μοντέλων και εργαλείων, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ των σχολείων.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει τις παρουσιάσεις των πέντε σχολείων που ξεχώρισαν για την επάρκεια και την πρωτοτυπία τους, επιτυγχάνοντας την πρόκρισή τους στον ελληνικό τελικό του φετινού Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί που εκπροσώπησαν τα πέντε σχολεία παρουσίασαν στο κοινό αναλυτικά τις μεθόδους διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει, αναδεικνύοντας τα εκπαιδευτικά οφέλη που έχουν προκύψει για τους μαθητές.
Δύο της Περιφερειακής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Κρήτης, το 3ο Νηπιαγωγείο Μαλίων και το Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων, συναγωνίστηκαν για το Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Συνεργάτες στην Μάθηση, που διεξήχθη στη συνέχεια στη Λισαβόνα στα τέλη Μαρτίου 2012. Τα πέντε σχολεία αυτά είναι:
1. 3ο Νηπιαγωγείο Μαλίων με τις νηπιαγωγούς Ευγενία Ψαλτάκη και Παπαδάκη Αλίκη. Τίτλος: «Τα Ανάκτορα της Κνωσού του χθες και του σήμερα».
Ο υπολογιστής της τάξης του 3ου Νηπιαγωγείου Μαλίων θα γίνει το εργαλείο συνάντησης, επαφής και επικοινωνίας. Η εισαγωγή καινοτόμων πρακτικών αποτυπώνεται στη διατύπωση προβλημάτων προς επίλυση, στο άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινωνία, στην ανταλλαγή πληροφοριών, γνώσεων και στη συνεργασία με άλλους μαθητές διαφορετικών σχολικών βαθμίδων (Γ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μαλίων και Α΄ Τάξη του Γυμνασίου Μαλίων), θεωρώντας πως οι συνεργατικές δραστηριότητες συντελούν καταλυτικά στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης, ευνοούν την ενεργό μάθηση, τη σε βάθος επεξεργασία της πληροφορίας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
2. Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων με τους εκπαιδευτικούς Παπαστάμο Βασίλη και Γαλάνη Μαίρη. Τίτλος: «Περιπέτεια στη Δυναμοχώρα»
3. 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά με τον εκπαιδευτικόΡάμμο Δημήτρη. Τίτλος: «Δια-
δραστική Γεωμετρία»
4. Λύκειο Κολλεγίου Ψυχικού με τους εκπαιδευτικούς Δημητρίου Κωνσταντίνο και Χατζητάσκος Μάρκο. Τίτλος: «Από μαθητές… για μαθητές Ένα καινοτόμο πλαίσιο ανάπτυξης υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού υλικού από μαθητές για μαθητές».
5. 2ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας με τους εκπαιδευτικούς Φράγγο Κων/νο και Βούλγαρη Σωτήριο. Τίτλος: «Ηλεκτρονική Παρακολούθηση Υγείας (MonitoringHealthSystem)».
 secnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου