Η Ford φέρνει επανάσταση στη μεσαία κατηγορία διαθέτοντας το Focus για
πρώτη φορά στην
ιστορία του με κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών. Πρόκειται για ολοκαίνουριο 3κύλινδρο κινητήρα της γενιάς Ecoboost με άμεσο ψεκασμό και απόδοση ανάλογα την έκδοση από 100-125 PS.
Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δύο εκδόσεις προκύπτει μόνο από διαφορετική παραμετροποίηση στη χαρτογράφηση. Μιλώντας με τον κ. Αντριου Φράσεϊρ που σχεδίασε τον εν λόγω κινητήρα μάθαμε αρκετές ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες. Το εν λόγω μοτέρ έχει ρυθμιστεί για βενζίνη 95 οκτανίων, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και με βενζίνη 91 οκτανίων. Η πίεση της τουρμπίνας φτάνει τα 1.2bar με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής της εντυπωσιακά μικρής πτερωτής 248.000 rpm.
Μικρό μέγεθος, μικρή αδράνεια, πρακτικά δεν υπάρχει υστέρηση πουθενά. Η πίεση άμεσου ψεκασμού ανέρχεται στα 150 bar και αντί για καδένα υπάρχει ειδικά ενισχυμένος ιμάντας με διάρκεια ζωής όσο το αυτοκίνητο. Το σύστημα ψύξης διαχωρίζει την κυλινδροκεφαλή σε δύο μέρη, ενώ η αντλία λαδιού είναι μεταβλητής χωρητικότητας - πίεσης. Ολες αυτές οι επιλογές έγιναν με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.
Η Ford ανακοινώνει για τον 1.0 lt, 125 PS κατανάλωση 5.0lt/100 km και ακόμη χαμηλότερη 4.7lt/100 km για την έκδοση των 100 PS.
Εμείς πιέζοντας το αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 125 PS καταγράψαμε 6.3lt/100 km, αλλά κινούμενοι σε οικογενειακούς ρυθμούς σε εθνική οδό είδαμε 4.6lt/100 km, επίδοση απίστευτη για αυτοκίνητο του μεγέθους και του χαρακτήρα του Focus.
Πάει σαν turbo 1400σάρι!
Οι κομβικές ερωτήσεις είναι αν η λειτουργία του εν λόγω κινητήρα είναι γραμμική - πολιτισμένη και αν τα βγάζει πέρα με το αμάξωμα του Focus.
Καταρχάς, όσον αφορά στην ποιότητα λειτουργίας θα περίμενε κανείς τραχύ θόρυβο και κραδασμούς - λάμπουν και τα δύο διά της απουσίας τους. Ειδικά για τους κραδασμούς έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια στην έδραση του κινητήρα. Το μεγάλο θαύμα είναι η ελαστικότητα, η ευστροφία, η δύναμη και η απόκριση του εν λόγω κινητήρα. Αν σου δώσει κάποιος να οδηγήσεις το Focus 1.0 lt χωρίς να γνωρίζεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η πιο συντηρητική εκτίμηση που κάνεις είναι turbo 1.4 lt με 120- 140 PS.
Οταν ο υποψήφιος αγοραστής συνεκτιμήσει τη χαμηλή κατανάλωση, τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και τα χαμηλά ασφάλιστρα, θα συνειδητοποιήσει ότι με το Focus των 1.0 lt, 125 PS θα έχει οικονομία πάνω από 1.000 ευρώ ετησίως σε σχέση με το ατμοσφαιρικό 1.6 lt, των125 PS εφόσον διανύει 10.000 km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS /6.000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm / 1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,7 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.358/1.823/1.505 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 103 €
Τιμή: απο 14.200 (εκτίμηση)
Πρώτο ΘΕΜΑ online : Στα χέρια μας το Ford Focus 1.0T - Car + Speed
ιστορία του με κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών. Πρόκειται για ολοκαίνουριο 3κύλινδρο κινητήρα της γενιάς Ecoboost με άμεσο ψεκασμό και απόδοση ανάλογα την έκδοση από 100-125 PS.
Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δύο εκδόσεις προκύπτει μόνο από διαφορετική παραμετροποίηση στη χαρτογράφηση. Μιλώντας με τον κ. Αντριου Φράσεϊρ που σχεδίασε τον εν λόγω κινητήρα μάθαμε αρκετές ενδιαφέρουσες τεχνικές λεπτομέρειες. Το εν λόγω μοτέρ έχει ρυθμιστεί για βενζίνη 95 οκτανίων, αλλά μπορεί να λειτουργήσει και με βενζίνη 91 οκτανίων. Η πίεση της τουρμπίνας φτάνει τα 1.2bar με μέγιστη ταχύτητα περιστροφής της εντυπωσιακά μικρής πτερωτής 248.000 rpm.
Μικρό μέγεθος, μικρή αδράνεια, πρακτικά δεν υπάρχει υστέρηση πουθενά. Η πίεση άμεσου ψεκασμού ανέρχεται στα 150 bar και αντί για καδένα υπάρχει ειδικά ενισχυμένος ιμάντας με διάρκεια ζωής όσο το αυτοκίνητο. Το σύστημα ψύξης διαχωρίζει την κυλινδροκεφαλή σε δύο μέρη, ενώ η αντλία λαδιού είναι μεταβλητής χωρητικότητας - πίεσης. Ολες αυτές οι επιλογές έγιναν με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.
Η Ford ανακοινώνει για τον 1.0 lt, 125 PS κατανάλωση 5.0lt/100 km και ακόμη χαμηλότερη 4.7lt/100 km για την έκδοση των 100 PS.
Εμείς πιέζοντας το αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 125 PS καταγράψαμε 6.3lt/100 km, αλλά κινούμενοι σε οικογενειακούς ρυθμούς σε εθνική οδό είδαμε 4.6lt/100 km, επίδοση απίστευτη για αυτοκίνητο του μεγέθους και του χαρακτήρα του Focus.
Πάει σαν turbo 1400σάρι!
Οι κομβικές ερωτήσεις είναι αν η λειτουργία του εν λόγω κινητήρα είναι γραμμική - πολιτισμένη και αν τα βγάζει πέρα με το αμάξωμα του Focus.
Καταρχάς, όσον αφορά στην ποιότητα λειτουργίας θα περίμενε κανείς τραχύ θόρυβο και κραδασμούς - λάμπουν και τα δύο διά της απουσίας τους. Ειδικά για τους κραδασμούς έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια στην έδραση του κινητήρα. Το μεγάλο θαύμα είναι η ελαστικότητα, η ευστροφία, η δύναμη και η απόκριση του εν λόγω κινητήρα. Αν σου δώσει κάποιος να οδηγήσεις το Focus 1.0 lt χωρίς να γνωρίζεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η πιο συντηρητική εκτίμηση που κάνεις είναι turbo 1.4 lt με 120- 140 PS.
Οταν ο υποψήφιος αγοραστής συνεκτιμήσει τη χαμηλή κατανάλωση, τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και τα χαμηλά ασφάλιστρα, θα συνειδητοποιήσει ότι με το Focus των 1.0 lt, 125 PS θα έχει οικονομία πάνω από 1.000 ευρώ ετησίως σε σχέση με το ατμοσφαιρικό 1.6 lt, των125 PS εφόσον διανύει 10.000 km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS /6.000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm / 1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,7 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.358/1.823/1.505 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 103 €
Τιμή: απο 14.200 (εκτίμηση)
Πρώτο ΘΕΜΑ online : Στα χέρια μας το Ford Focus 1.0T - Car + Speed
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου