Για την Ελλάδα που κοντεύει να ξεχάσει από πότε βρίσκεται σε προε-
κλογική περίοδο ο τίτλος «The
Campaign» («Η εκστρατεία») είναι σχεδόν οδυνηρά επίκαιρος. Η νέα ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί ο «δικός μας» σταρ του Χόλιγουντ Ζακ Γαλυφιανάκης είναι μια πολιτική παρωδία στην οποία νικητής είναι ο loser, δηλαδή ο από χέρι χαμένος. Και μπορεί να αναφέρεται στην αμερικανική πραγματικότητα, ωστόσο είναι ξεκά- θαρο ότι η παγκόσμια πολιτική, ακόμη και η ελληνική κρίση, απασχολεί και δίνει έμπνευση στους σεναριογράφους της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η επιλογή του Γαλυφιανάκη ήταν σχεδόν μονόδρομος από τη στιγμή που η παραγωγή του «Campaign» αναζητούσε τον ηθοποιό που θα ενσάρκωνε ιδανικά τον αφελή Μάρτι Χάγκινς, έναν συνηθισμένο μικροαστό οικογενειάρχη που ξαφνι- κά διεκδικεί το αξίωμα του γερουσιαστή. Η φιλοδοξία του είναι να βάλει τάξη στα «χάλια της Ουάσινγκτον», στα χάλια του κόσμου γενικώς. Οποιαδήποτε ομοιότητα με υπαρκτές πολιτικές καταστάσεις (δεν) είναι απολύτως συμπτωματική. Εξάλλου, ο ίδιος ο Γαλυφιανάκης φροντίζει να υπενθυμίζει τη σύνδεση μιας πολιτικής κωμω- δίας με την περιπέτεια που βιώνει η μία από τις δύο πατρίδες του: «Η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό και έφερε την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με το σουβλά- κι και τη σπανακόπιτα», λέει ο Ζακ, υπογραμμίζοντας πως «μπορεί προς στιγμήν οι Ελληνες να προκαλούν μια οικουμενική δυσπεψία, να είστε όμως βέβαιοι ότι η χώρα τους δεν υποκύπτει, δεν τιθασεύεται και ξαναγεννιέται μέσα από τις στάχτες της. Η Ελλάδα θυμίζει κάπως τον εαυτό μου στην ταινία: από χέρι χαμένη, από θαύμα κερδισμένη».
επιτελείου, πολιτικών διασυνδέσεων και δύο χορηγών θα μετατραπεί από αουτσάιντερ σε διεκδικητή της νίκης - και μάλιστα με αξιώσεις. Καθώς η ημέρα των εκλογών πλησιάζει, οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ατέρμονη μονομαχία, με τις ύβρεις και τη λασπολογία να καταλήγουν σε βιαιοπραγίες, τραυματισμούς και πισώπλατα μαχαιρώματα. Δηλαδή ό,τι ακριβώς περιμένει κανείς από μια σοβαρή πολιτική αντιπαράθεση. Σημαντι- κό ρόλο στην κόντρα θα παίξει ο Τζέισον Σουντέικις, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί πολύ λόγω ενός σύντομου ειδυλλίου με τη «δική μας» Τζένιφερ Ανιστον, γεγονός που μας βάζει σε σκέψεις ότι το ελληνικό χρώμα δεν μπο- ρεί να είναι τυχαίο. Οπως και να ‘χει, η Warner Bros βρήκε έναν ευρηματικό τρόπο για να προκαλέσει… πόλωση, δημιουργώντας σελίδα στο Facebook με τα προεκλογικά σποτ των αντιπάλων Φάρελ και Γαλυφιανάκη. Σε αυτή, μάλιστα, μπορεί ο καθένας να εκτονωθεί ή να βγάλει τα απωθημένα του, κάνοντας το δικό του σχόλιο για τους «υποψηφίους».
Σε ό,τι αφορά τον πολιτικό χαρακτήρα του «The Campaign», δημοσιο- γράφοι έμπειροι στο ρεπορτάζ του Χόλιγουντ σημειώνουν ότι «στη βιομη- χανία του κινηματογράφου τίποτα δεν είναι συμπτωματικό. Το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη ταινία επιλέχτηκαν δύο ηθοποιοί από την παραπαίουσα Ευρώπη μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί. Σε μια εποχή όπου η κρίση έχει χτυπήσει και τις κινηματογραφικές αίθουσες, η Warner Bros εμμένει σε σταρ που αρέσουν στην Αμερική, έχουν όμως και τη δύναμη να στείλουν το δικό τους μήνυμα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού».
Πρόκειται βέβαια για μια άποψη με την οποία δεν συμφωνούν όλοι οι κινηματογραφικοί κριτικοί, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή των προσώπων ήταν τυχαία. Οποιαδήποτε σκέψη πέρα από αυτό ταιριάζει περισσότερο σε οβάλ γραφεία παρά σε κινηματογραφικά στούντιο. Φαίνεται όμως ότι και μόνο ο προβληματισμός ήταν αρκετός για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού. Προτού προλάβουν να ολοκληρωθούν τα γυρί- σματα, οι αναρτήσεις σχετικά με το «The Campaign» σε Twitter και Facebook υποδέχτηκαν χιλιάδες φαν, κάνοντας τους πάντες να μιλούν για μια εξα- σφαλισμένη επιτυχία - έστω κι αν η νέα κωμωδία της Warner Bros δεν θα φτάσει στους κινηματογράφους πριν από τον Αύγουστο. Πιθανότατα όμως δεν θα είναι η μόνη, ούτε ως κωμωδία με πολιτικό θέμα ούτε ως ταινία με στο καστ της.
Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ορμα, Ζακ! - People - Hollywood
Campaign» («Η εκστρατεία») είναι σχεδόν οδυνηρά επίκαιρος. Η νέα ταινία στην οποία πρωταγωνιστεί ο «δικός μας» σταρ του Χόλιγουντ Ζακ Γαλυφιανάκης είναι μια πολιτική παρωδία στην οποία νικητής είναι ο loser, δηλαδή ο από χέρι χαμένος. Και μπορεί να αναφέρεται στην αμερικανική πραγματικότητα, ωστόσο είναι ξεκά- θαρο ότι η παγκόσμια πολιτική, ακόμη και η ελληνική κρίση, απασχολεί και δίνει έμπνευση στους σεναριογράφους της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η επιλογή του Γαλυφιανάκη ήταν σχεδόν μονόδρομος από τη στιγμή που η παραγωγή του «Campaign» αναζητούσε τον ηθοποιό που θα ενσάρκωνε ιδανικά τον αφελή Μάρτι Χάγκινς, έναν συνηθισμένο μικροαστό οικογενειάρχη που ξαφνι- κά διεκδικεί το αξίωμα του γερουσιαστή. Η φιλοδοξία του είναι να βάλει τάξη στα «χάλια της Ουάσινγκτον», στα χάλια του κόσμου γενικώς. Οποιαδήποτε ομοιότητα με υπαρκτές πολιτικές καταστάσεις (δεν) είναι απολύτως συμπτωματική. Εξάλλου, ο ίδιος ο Γαλυφιανάκης φροντίζει να υπενθυμίζει τη σύνδεση μιας πολιτικής κωμω- δίας με την περιπέτεια που βιώνει η μία από τις δύο πατρίδες του: «Η Ελλάδα είναι η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό και έφερε την ανθρωπότητα αντιμέτωπη με το σουβλά- κι και τη σπανακόπιτα», λέει ο Ζακ, υπογραμμίζοντας πως «μπορεί προς στιγμήν οι Ελληνες να προκαλούν μια οικουμενική δυσπεψία, να είστε όμως βέβαιοι ότι η χώρα τους δεν υποκύπτει, δεν τιθασεύεται και ξαναγεννιέται μέσα από τις στάχτες της. Η Ελλάδα θυμίζει κάπως τον εαυτό μου στην ταινία: από χέρι χαμένη, από θαύμα κερδισμένη».
Ο χαμένος εκδικείται
Το τρέιλερ του «Τhe Campaign», που μόλις κυκλοφόρησε στο YouTube, έκανε ακόμη και την πολύπαθη Ευρώπη να γελάσει. Και μπορεί στην Ελλάδα Αντώνης Σαμαράς και Αλέξης Τσίπρας να κοντράρονται για την εκλογική υπεροχή, στην ταινία όμως ο καλοκάγαθος Mάρτι, δηλαδή ο Ζακ Γαλυφιανάκης, κάνει έναν επαγ- γελματία πολιτικάντη όπως ο αντίπαλός του για την έδρα της Βόρειας Καρολίνας, ο Καμ Μπρέιντι, να βλέπει εφιάλτες. Τον φαιδρό Μπρέιντι υποδύεται ο γνωστός κωμικός Γουίλ Φάρελ και, για μεγάλο μέρος του κοινού, ιδιαίτερα του αμερικανικού, η συνεργασία των δύο σταρ είναι ένα πολύ μεγάλο ατού για το φιλμ «The Campaign». Σύμφωνα με το σενάριο, ο επί μακρόν γερουσιαστής Μπρέιντι διαπράττει ένα σημαντικό ατόπημα λίγο πριν από τις εκλογές και δύο πάμπλουτοι επιχειρηματίες αποφασίζουν να κατεβάσουν στην πολιτική αρένα ως αντίπαλο έναν εντελώς ανώνυ- μο καθημερινό άνθρωπο παίζοντας το χαρτί του λαϊκισμού. O Μάρτι μπορεί αρχικά να φαίνεται η ατυχέστερη δυνατή επιλογή, καθώς διαθέτει μόνο την εμπειρία του διευθυντή στο τοπικό κέντρο τουρισμού, με τη βοήθεια όμως ενός σκληροπυρηνικούεπιτελείου, πολιτικών διασυνδέσεων και δύο χορηγών θα μετατραπεί από αουτσάιντερ σε διεκδικητή της νίκης - και μάλιστα με αξιώσεις. Καθώς η ημέρα των εκλογών πλησιάζει, οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ατέρμονη μονομαχία, με τις ύβρεις και τη λασπολογία να καταλήγουν σε βιαιοπραγίες, τραυματισμούς και πισώπλατα μαχαιρώματα. Δηλαδή ό,τι ακριβώς περιμένει κανείς από μια σοβαρή πολιτική αντιπαράθεση. Σημαντι- κό ρόλο στην κόντρα θα παίξει ο Τζέισον Σουντέικις, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί πολύ λόγω ενός σύντομου ειδυλλίου με τη «δική μας» Τζένιφερ Ανιστον, γεγονός που μας βάζει σε σκέψεις ότι το ελληνικό χρώμα δεν μπο- ρεί να είναι τυχαίο. Οπως και να ‘χει, η Warner Bros βρήκε έναν ευρηματικό τρόπο για να προκαλέσει… πόλωση, δημιουργώντας σελίδα στο Facebook με τα προεκλογικά σποτ των αντιπάλων Φάρελ και Γαλυφιανάκη. Σε αυτή, μάλιστα, μπορεί ο καθένας να εκτονωθεί ή να βγάλει τα απωθημένα του, κάνοντας το δικό του σχόλιο για τους «υποψηφίους».
Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί
Το «The Campaign» ήταν ένα διάλειμμα για τον Ζακ Γαλυφιανάκη, καθώς αυτή την περίοδο ο ομογενής κωμικός είναι απασχολημένος με το πολυ- συζητημένο του τοκ σόου «Between 2 Ferns» («Ανάμεσα σε δύο φτέρες»), το οποίο σε κάθε προβολή του καθηλώνει εκατομμύρια Αμερικανούς τη- λεθεατές. Οταν οι δημοσιογράφοι τον πολιόρκησαν για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ταινία, εκείνος τους αποστόμωσε λέγοντας: «Ποιο “Ηangover” και πράσινα άλογα; Η Ευρώπη βράζει από τα οικονομικά προβλήματα και η Αμερική βρίσκεται σε έναν ίλιγγο που αγγίζει τους πάντες. Στα παγκόσμια πολιτικά σαλόνια συζητούν αν ο Ολάντ θα αποδειχτεί καλύτερος από τον Σαρκοζί κι αν η χώρα μου, η Ελλάδα, θα καταφέρει να βγει από το αδιέξοδο ή θα συμπαρασύρει στη βαρυστομαχιά του μουσακά και στη δυσπεψία του τζατζικιού ολόκληρο τον πλανήτη». Στην τηλεοπτική του εκπομπή ο Ζακ επιφυλάσσει πάντα εκπλήξεις στους τηλεθεατές του, άλλοτε πείθοντας τη Σαρλίζ Θερόν να αποκαλύψει τα ατελείωτα πόδια της μπροστά στην κά- μερα και άλλοτε κάνοντας καμάκι στη Σάρον Στόουν.Σε ό,τι αφορά τον πολιτικό χαρακτήρα του «The Campaign», δημοσιο- γράφοι έμπειροι στο ρεπορτάζ του Χόλιγουντ σημειώνουν ότι «στη βιομη- χανία του κινηματογράφου τίποτα δεν είναι συμπτωματικό. Το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη ταινία επιλέχτηκαν δύο ηθοποιοί από την παραπαίουσα Ευρώπη μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί. Σε μια εποχή όπου η κρίση έχει χτυπήσει και τις κινηματογραφικές αίθουσες, η Warner Bros εμμένει σε σταρ που αρέσουν στην Αμερική, έχουν όμως και τη δύναμη να στείλουν το δικό τους μήνυμα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού».
Πρόκειται βέβαια για μια άποψη με την οποία δεν συμφωνούν όλοι οι κινηματογραφικοί κριτικοί, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή των προσώπων ήταν τυχαία. Οποιαδήποτε σκέψη πέρα από αυτό ταιριάζει περισσότερο σε οβάλ γραφεία παρά σε κινηματογραφικά στούντιο. Φαίνεται όμως ότι και μόνο ο προβληματισμός ήταν αρκετός για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού. Προτού προλάβουν να ολοκληρωθούν τα γυρί- σματα, οι αναρτήσεις σχετικά με το «The Campaign» σε Twitter και Facebook υποδέχτηκαν χιλιάδες φαν, κάνοντας τους πάντες να μιλούν για μια εξα- σφαλισμένη επιτυχία - έστω κι αν η νέα κωμωδία της Warner Bros δεν θα φτάσει στους κινηματογράφους πριν από τον Αύγουστο. Πιθανότατα όμως δεν θα είναι η μόνη, ούτε ως κωμωδία με πολιτικό θέμα ούτε ως ταινία με στο καστ της.
Πρώτο ΘΕΜΑ online : Ορμα, Ζακ! - People - Hollywood
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου