Κυριακή 13 Μαΐου 2012

ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΤΕ ΜΕΡΙΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΤΟΜΟΥΣ

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΥΘΟΙ & ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ή ΠΩΣ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΤΕ ΜΕΡΙΚΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΤΟΜΟΥΣ
Η ιστορία των λατομείων στο Δήμο μας, είναι λίγο - πολύ γνωστή σε
όλους. Λειτουργούσαν εδώ και χρόνια παράνομα, χρησιμοποιώντας το πρόσχημα της ανάπλασης, αφού είχαν εξασφαλίσει κάποιες άδειες για το σκοπό αυτό, ενώ στην πραγματικότητα έκαναν καθαρή λατόμηση και εμπορία. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανακληθεί και αυτές οι άδειες, οπότε εξέλιπε και η τελευταία δικαιολογία για την παρουσία των Λατόμων στην περιοχή αυτή. Ωστόσο η λατόμηση συνεχίζεται ως να μη συμβαίνει το παραμικρό. Για την παράνομη αυτή λειτουργία, η «ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ» έχει δεχθεί πολλές καταγγελίες για μεταμεσονύκτιες εκρήξεις (προφανώς από δυναμίτιδα) στο χώρο των λατομείων, εκρήξεις για τις οποίες όταν ρωτήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε άγνοια, αλλά δεν τις διέψευσε κιόλας.
Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με το Νόμο, για τη λατομική της δραστηριότητα η εταιρεία πρέπει να καταβάλει στο Δήμο το 5% του τζίρου που αντιστοιχεί στη δραστηριότητα αυτή. Να σημειωθεί ότι ο τζίρος της εταιρείας ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, πουλώντας ουσιαστικά δημόσια γη. Για να αναλογιστεί κανείς πόσα εκατομμύρια κυβικά μέτρα δημόσιου υλικού πούλησαν όλα αυτά τα χρόνια, αρκεί να ρίξει μια ματιά στο βουνό, το οποίο χάσκει πληγωμένο.
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται σε αριθμούς ποια ήταν η πορεία της εταιρείας "ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΑΦΟΙ Κ. ΣΤΑΥΡΟΥ Α.Ε." και ποια η στάση της απέναντι στο Δήμο τα τελευταία έντεκα (11) χρόνια:
Πλήρωσαν δηλαδή στο διάστημα αυτό, το 0,56% του τζίρου τους αντί για το 5% που επιβάλει ο νόμος. Απέδωσαν στο Δήμο μόνο το 2,27% των καθαρών, προ φόρων, κερδών τους. Στο σημείο αυτό σημειώνουμε ότι είναι υποχρέωση της εταιρείας να δηλώσει και να αποδείξει η ίδια ποιό μέρος του τζίρου της δεν εμπίπτει στο λατομικό Τέλος. Όλα αυτά τα χρόνια όμως, η εταιρεία επέδειξε περιφρόνηση προς το Δήμο αρνούμενη όχι μόνο να καταβάλει τα οφειλόμενα, αλλά ακόμα και να υποβάλει δήλωση.
Παρατηρώντας τα παραπάνω αναφερόμενα, το ερώτημα που έρχεται αυθόρμητα στη σκέψη κάθε καλοπροαίρετου πολίτη είναι: Πού ήταν όλα αυτά τα χρόνια οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές; Που ήταν ο κ. Μεθενίτης που όλα αυτά τα χρόνια ήταν, αρχικά, νομαρχιακός σύμβουλος και την προηγούμενη 4ετία στην αντιπολίτευση του Δήμου; Γιατί δεν βεβαιώνονταν κάθε έτος τα οφειλόμενα ποσά; Και γιατί η εταιρεία που δια στόματος του εκπροσώπου της διαβεβαίωνε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι θέλει να πληρώσει το ποσό που πραγματικά χρωστάει στο Δήμο, όλα αυτά τα χρόνια δεν πλήρωνε ό,τι κατά τη γνώμη της όφειλε να πληρώσει; Μήπως θεωρούσε ότι δεν χρωστούσε τίποτα; Ή μήπως με ή χωρίς την παρότρυνση ή την ανοχή της Δημοτικής Αρχής, είχε στόχο την παραγραφή των οφειλών, την οποία σήμερα αξιώνει;
Ο φάκελος για το τεράστιας σημασίας ζήτημα για το Δήμο μας, παρουσιάσθηκε προς συζήτηση στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, με ελλιπή ωστόσο τα αναγκαία και απαραίτητα στοιχεία προς εξαγωγή συμπερασμάτων.
Συγκεκριμένα, δεν υπήρχαν για να ενημερωθούμε - και ούτε μας παρουσιαστήκαν όταν τα ζητήσαμε - τα παρακάτω στοιχεία:
  1. Οι εκθέσεις κατασχέσεων των επιμελητών και η αντικειμενική αξία των κατασχεθεισών εκτάσεων.
  2. Οι δηλώσεις των Τραπεζών στο Ειρηνοδικείο, από τις οποίες θα γνωρίζαμε τα ποσά που βρέθηκαν στους λογαριασμούς της εταιρείας και δεσμεύτηκαν.
  3. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Επιτροπής Επίλυσης Φορολογικών Διαφόρων που έκανε τις διαπραγματεύσεις
  4. Δεν πήραμε απάντηση στο γιατί δεν δεσμεύτηκαν τα αποθέματα της εταιρείας και ο μηχανολογικός εξοπλισμός της, καθότι διαθέτει μηχανήματα παραγωγής, όπως μπετονιέρες, πρέσες μπετόν, καθώς και πολύ μεγάλο απόθεμα αδρανών, τσιμέντου κ.ά.
Η απάντηση επί του τελευταίου ερωτήματος, που έδωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας και έσπευσε να υιοθετήσει πάραυτα ο κ. Μεθενίτης, ήταν ότι δεν μπορούσε να γίνει δέσμευση του μηχανολογικού εξοπλισμού, λόγω της αγοράς του με χρηματοδοτική μίσθωση (Leasing). Να θυμίσουμε εδώ ότι το Leasing είναι συνήθως βραχυχρόνιο και μετά τα μηχανήματα περιέρχονται στην κυριότητα της εταιρείας εφ’ όσον στη σύμβαση υπάρχει ρήτρα εξαγοράς τους μετά την λήξη της χρηματοδοτικής περιόδου. Ωστόσο, περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινήσεις δεν μας δόθηκαν
Στον ακόλουθο πίνακα εμφανίζονται οι απαιτήσεις του Δήμου Μαρκοπούλου μέχρι 30/4/2012 : 
Η εταιρεία, προκειμένου να τακτοποιήσει τις οφειλές της, κλήθηκε να προσέλθει ενώπιον της επιτροπής επίλυσης φορολογικών διαφόρων στις 19/12/2008 και δεν προσήλθε. Έγινε νέα πρόσκληση στις 23/05/2011 και πάλι δεν προσήλθε.
Τέλος, μετά από νέα πρόσκληση, η εταιρεία προσήλθε στις 10/06/2011 και η επιτροπή μετά την εξέταση όλων των περιπτώσεων έκρινε ότι «δεν διαπιστώθηκαν λόγοι μείωσης ή διαγραφής του βεβαιωθέντος ποσού».
Όλως περιέργως, η απόφαση αυτή δεν ήλθε ποτέ στο Δημοτικό Συμβούλιο για επικύρωση με αποκλειστική ευθύνη του κ. Μεθενίτη. Γιατί άραγε;
Εν συνέχεια η εταιρεία επανήλθε στις 23/01/2012 και ζήτησε να συμβιβαστεί. Και ώ του θαύματος η επιτροπή στις 26/04/2012 κάνει δεκτά ΟΛΑ τα αιτήματα της εταιρείας και δέχεται να μειώσει τα ποσά (τέλη και πρόστιμα ), ως ακολούθως:
  • για την περίοδο 2001–2006 από (4.108.669+389.615=) 4.498.284€ σε 1.485.685€
  • για την περίοδο 2007-2010 τα μεν τέλη από 2.739.109€ σε 887.815€ τα δε πρόστιμα από (2.739.109+602.604=) 3.341.713€ σε μόλις 358.776€.
Δηλαδή, η εταιρεία έναντι οφειλής 10.579.106€ θα πληρώσει μόνο 2.732.276€. Εμείς ρωτάμε: Τι μεσολάβησε και άλλαξε γνώμη η επιτροπή; Μήπως επειδή όπως δήλωσε ο κ. Μεθενίτης κατά τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο την ευθύνη των διαπραγματεύσεων την είχε ο ίδιος και όχι η επιτροπή;
Να σημειώσουμε εδώ ότι ένα μέλος της επιτροπής κατέθεσε υπόμνημα, με το οποίο δηλώνει: «η λογική της γνωμοδότησης κινείται στα όρια της νομιμότητας…. Σαφώς υπάρχει παραγραφή των τελών και των προστίμων των ετών 2001, 2002 & 2003…..Ειναι παράλογη η διαγραφή των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής εφ’ όσον ο συμβιβασμός γίνεται σε χρονική στιγμή που δεν ισχύει η διάταξη του Ν. 3801/2009…. Εξ ίσου παράλογη είναι η πρόταση για μείωση κατά 30% του ειδικού τέλους για την περίοδο 2007-2010, γιατί σύμφωνα με το νόμο τα έξοδα φόρτωσης, μεταφοράς κ.λ.π. αφορούν την επιχείρηση και μόνο...».
Επιπρόσθετα και για να καταρριφθεί και ο τελευταίος μύθος που επικαλείται και διαφημίζει ο κος Μεθενίτης, πως δήθεν ο Δήμος θα εισπράξει 3 εκατ. €, (κραδαίνοντας δίκην καρότου το ποσό αυτό, χωρίς να αποκαλύπτει τα υπόλοιπα) ισχύουν τα κάτωθι:
Από το τελικό ποσό του συμβιβασμού των 2.732.276 €, που θυμίζουμε είναι αυτό που πρότειναν οι Λατόμοι και ο Δήμος αποδέχτηκε χωρίς καμία αντιπρόταση, οι Λατόμοι έχουν ήδη καταβάλλει περίπου 540.960 €. Αφαιρουμένων αυτών, αλλά και της υπέρογκης αμοιβής του γνωστού νομικού γραφείου, στο οποίο ανατέθηκε η υπόθεση - εννοείται απευθείας – προκειμένου να έχουμε μια βολική για τους εμπλεκόμενους γνωμοδότηση και που ανέρχεται σε περίπου 240.000 €, ο Δήμος θα εισπράξει τελικά κάτι λιγότερο από 2 εκατ. €!!! και μάλιστα ξεκινώντας από τον Ιούλιο 2012 και εισπράττοντας 66.666 ευρώ το μήνα για 30 μήνες.
Αυτό είναι λοιπόν το μεγάλο «κατόρθωμα» της Δημοτικής Αρχής.
Κατ’ αυτά, θεωρούμε ότι ο προτεινόμενος συμβιβασμός είναι παράνομος και προκλητικά ευνοϊκός υπέρ των συμφερόντων της εταιρείας και εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος. Είναι παράνομος διότι αφ’ ενός μειώνει τα τέλη αφ’ ετέρου διαγράφει παντελώς πρόστιμα και προσαυξήσεις. Τέλος, είναι εκτός ηθικής διότι η εταιρεία ενώ καρπούται τεράστια κέρδη πουλώντας υλικά που προέρχονται από δημόσια γη, οι δραστηριότητές της δημιουργούν τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα, καθώς και προβλήματα υγείας. Και μετά απ’ όλα αυτά, αρνείται να επιστρέψει ακόμα και τα ελάχιστα που απαιτεί ο νόμος σαν αντιστάθμισμα αυτών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την πρόταση συμβιβασμού και επιφυλασσόμαστε για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματός μας για την προστασία των συμφερόντων του Δήμου μας.

Πόρτο Ράφτη, 11/05/2012
«ΔΥΝΑΜΗ ΕΛΠΙΔΑΣ»
το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
www.dynami-elpidas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου