Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2015

Το Facebook μποϊκοτάρει το Youtube όταν προσπαθείτε να αντιγράψετε ένα link

Το Facebook προσπαθεί να γίνει ένα δεύτερο Youtube. Τα τελευταία χρόνια, οι προβολές του ξεπερνούν τα 4 δισεκατομμύρια ημερησίως, ενώ έχει ήδη λανσάρει ένα κερδοφόρο
πρόγραμμα για νέους δημιουργούς, και έχει αρχίσει την αυτόματη αναπαραγωγή των βίντεο στην αρχική σας σελίδα.

Κάποιες αλλαγές που παρατηρήσαμε αποδεικνύουν ότι το Facebook έχει σκοπό να σας σταματήσει να μπαίνετε πλέον στο Youtube για να δείτε βίντεο.




Όταν θέλετε να κάνετε copy-paste ένα link από βίντεο στο Youtube σε άλλη σελίδα, θα δείτε μία μικρή προειδοποίηση κάτω από την κοινοποίησή σας, που σας προτρέπει να το ανεβάσετε απευθείας στο Facebook. Σίγουρα αυτό κάνει μεγαλύτερη αίσθηση και σας δελεάζει λέγοντάς σας ότι το βίντεο που θα ανεβάσετε θα γίνει πιο δημοφιλές με αυτόν τον τρόπο.

Το Facebook , ακόμα, προχώρησε σε μία μεγάλη αναβάθμιση του uploader για τα βίντεο τις προηγούμενες μέρες, πράγμα που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι πλέον να έχεις ένα μεγάλο πρόγραμμα αναπαραγωγής των βίντεο. Πλέον, έχεις την επιλογή να μην επιτρέπεις την ενσωμάτωση, την προσθήκη κατηγοριών και τη δημόσια κοινοποίηση ενός βίντεο που δεν είναι καταχωρημένο, όπως ακριβώς γίνεται και στο Youtube.

Δυστυχώς, όμως, για το Facebook τα εργαλεία που προσφέρει το καθιστούν ως ένα πρόσφορο έδαφος για τους χρήστες του να ‘κλέβουν’ βίντεο από άλλες υπηρεσίες και να τα ανεβάζουν σα να ήταν δικά τους. Το να ανεβάζει κανείς viral βίντεο είναι ένας δημοφιλής τρόπος για να κάνει πιο επιτυχημένη μία σελίδα, αφού το Facebook βάζει ως προτεραιότητα στην αρχική σας σελίδα τα εγχώρια βίντεο.

Σε αντίθεση με το Youtube, το Facebook δεν παρέχει κανένα εργαλείο για τους όρους πνευματικής ιδιοκτησίας έτσι ώστε να εντοπίζονται αυτόματα τα ‘κλεμμένα’ βίντεο- οι ιδιοκτήτες του μάλιστα πρέπει να τα βρουν και να καταγγείλουν την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας χειροκίνητα, πράγμα που φυσικά είναι μεγάλο πρόβλημα για τους αρχικούς δημιουργούς.
Το ότι το Facebook προτρέπει τους χρήστες του να ανεβάζουν βίντεο σίγουρα είναι μία τολμηρή κίνηση, προσεκτικά σχεδιασμένη για να απομακρύνει τους χρήστες του από το να ανεβάζουν βίντεο από άλλες υπηρεσίες. Πρόκειται βέβαια για έναν επιδέξιο τρόπο με τον οποίο η εταιρεία προσπαθεί να μετατρέψει το Facebook ως την πιο σημαντική σελίδα για βίντεο.

Τα στατιστικά της εταιρείας αποδεικνύουν, ωστόσο, ότι το σύστημα δουλεύει-τα 4 δισεκατομμύρια προβολές κάθε ημέρα είναι ένας τεράστιος αριθμός, στον οποίο όμως οι δημιουργοί των βίντεο θα πρέπει να δίνουν την απαραίτητη σημασία, καθώς το Facebook προσπαθεί όλο και περισσότερο να βρίσκει το πρωτότυπο περιεχόμενο.
Γράφει ο Παναγιώτης Κακαράς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου