Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Οδηγίες για κορυφαίες επιταχύνσεις

H σωστή εκκίνηση του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού είναι το στοιχείο που καθορίζει σε μεγάλο ποσοστό το πόσο γρήγορα θα επιταχύνει το όχημα.

Η γρήγορη επιτάχυνση και η ταχύτητα με την οποία κινείται ένα αυτοκίνητο είναι απόλυτα συνυφασμένες με την ισχύ του κινητήρα που τροφοδοτείται -και όχι άδικα. Για την απόλυτα γρήγορη οδήγηση όμως, μεγάλο ρόλο παίζει και αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Αν ένας οδηγός γνωρίζει καλά τα μυστικά της γρήγορης επιτάχυνσης, μπορεί, ακόμη και με ένα λιγότερο ισχυρό αυτοκίνητο από αυτό που βρίσκεται δίπλα του, να κάνει την έκπληξη.

Top Tips : Τι επηρεάζει την γρήγορη επιτάχυνση
• Τα φθαρμένα ελαστικά
• Το περιττό βάρος στο αυτοκίνητο
• Οι ικανότητες του οδηγού
• Η ισχύς του αυτοκινήτου

Γρήγορη εκκίνηση με προσθιοκίνητα
Ο οδηγός πατάει το πεντάλ του συμπλέκτη, επιλέγει πρώτη σχέση στο κιβώτιο και πατάει το γκάζι μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. Αφήνει απότομα το συμπλέκτη και ταυτόχρονα πιέζει στο πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού, έχοντας και τα δύο χέρια στο τιμόνι για τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν η ισχύς του είναι μεγάλη (π.χ. ξεπερνά τους 250 ίππους). Ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα της επιτάχυνσης σε ολισθηρό -και όχι μόνο- οδόστρωμα, είναι η ευκολία με την οποία σπινάρουν οι κινητήριοι τροχοί, όταν το αυτοκίνητο αρχίζει να επιταχύνεται από στάση απότομα. Αν πατήσουμε δυνατά το γκάζι, ακούμε τα λάστιχα να στριγκλίζουν και το αυτοκίνητο δεν πάει πουθενά, αλλά αν το πατήσουμε αργά και προσεκτικά για ναποφύγουμε το σπινάρισμα, μπορεί μεν το αυτοκίνητο να ξεκινήσει γρήγορα, αλλά σχεδόν πάντα θα έχουμε την αίσθηση, ότι η "διαδικασία" θα μπορούσε να είχε γίνει πολύ πιο γρήγορα.

Γρήγορη εκκίνηση με πισωκίνητα
Τα αυτοκίνητα με κίνηση στους πίσω τροχούς είναι και αυτά που απαιτούν μεγαλύτερη δεξιοτεχνία κατά τη διαδικασία γρήγορης επιτάχυνσης. Λόγω της κίνησης στους πίσω τροχούς, οι αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο πρέπει να γίνονται με πιο ομαλό τρόπο και να έρχονται πιο "αργά" (υψηλότερες στροφές) απ ότι στα προσθιοκίνητα. Η απότομη επιτάχυνση -όπως στα τετρακίνητα, για παράδειγμα- θα προκαλέσει ξεκόλλημα της ουράς ή έντονο σπινάρισμα, το οποίο θα έχει ως συνέπεια απώλεια χρόνου. Για την καλύτερη επιτάχυνση, το πάτημα στο γκάζι πρέπει να είναι προοδευτικό, ώστε οι πίσω τροχοί να σπινάρουν ελάχιστα και να μειωθεί στο ελάχιστο η περίπτωση υπερστροφής. Όπως λένε οι μυημένοι, τα πισωκίνητα αυτοκίνητα θέλουν "γρήγορα χέρια".

Γρήγορη εκκίνηση με τετρακίνητα και SUV
Σε εκκίνηση με αυτοκίνητα αυτών των κατηγοριών, ο οδηγός πρέπει να κρατά τις στροφές του κινητήρα αρκετά ψηλά και να αφήνει το συμπλέκτη απότομα, καθώς τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλότερα απ ότι στα υπόλοιπα. Το γεγονός ότι η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, αποτρέπει την περίπτωση σπινιαρίσματος, ωστόσο σημαντικό ρόλο παίζει και τι σύστημα τετρακίνησης διαθέτει κάθε μοντέλο. Σε οχήματα με αυτόματη τετρακίνηση για παράδειγμα, ο οδηγός πρέπει να αφήσει το συμπλέκτη λίγο πιο ομαλά, ώστε να μην χάσουν καθόλου την πρόσφυση τους οι τροχοί.

Top Tips : Και οι επιπτώσεις…
• Γρήγορη φθορά των ελαστικών
•. Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου
• Μείωση απόδοσης αμορτισέρ
• Καταπόνηση των ημιαξονίων
• Και το σημαντικότερο: οι κόντρες από φανάρι σε φανάρι σε δημόσιους δρόμους μπορεί να αποβούν μοιραίες τόσο για εσάς, όσο και για τους συνανθρώπους σας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου