Μετά τις καταγγελίες ασθενών για «επιλεκτικά» ραντεβού - Φταίει η αυξημένη ζήτηση για συνταγογράφηση, απαντούν οι γιατροί.Νέο μηχανισμό κλεισίματος των ραντεβού με τους
συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ εξετάζει η διοίκηση του Οργανισμού στοχεύοντας στη μείωση της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων αλλά και στον έλεγχο των γιατρών.
Οι κινητοποιήσεις των γιατρών σε συνδυασμό με τις αλλαγές που δρομολογούνται στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) έχουν προκαλέσει έμφραγμα στις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχει ο ΕΟΠΥΥ.
Το υπουργείο Υγείας επιχείρησε την αποσυμφόρηση του συστήματος «ανοίγοντας» τον αριθμό των μηνιαίων επισκέψεων προς τους ιδιώτες γιατρούς που έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ από 200 που ήταν σε 400.
Παρά τα μέτρα που ελήφθησαν, οι καταγγελίες ασφαλισμένων προς τον ΕΟΠΥΥ ότι εξαντλούνται σε… χρόνο - ρεκόρ τα ραντεβού για ιατρικές επισκέψεις, ακόμη και σε περιοχές που υπάρχει επαρκής αριθμός γιατρών ανά ειδικότητα, συνέχισαν να γίνονται με αμείωτο ρυθμό.
Την δυσλειτουργία του συστήματος των ραντεβού επισήμανε και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της, το μηνιαίο πλαφόν των ιατρικών επισκέψεων «κλείνει» μέσα στις πρώτες δέκα ημέρες του μήνα, κάτι που αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για συνταγογράφηση.
Διαχείριση των ιατρικών ραντεβού (και) από τον ΕΟΠΥΥ
Υπό το βάρος της ταχείας κι εύρυθμης λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ και της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, η διοίκηση του Οργανισμού είχε αφήσει ουσιαστικά τη διαχείριση των ιατρικών ραντεβού στους συμβεβλημένους ιατρούς. Εξαρχής υπήρχαν καταγγελίες ότι πολλοί έκλειναν επιλεκτικά τα ραντεβού και αρνούνταν σε ασφαλισμένους που δεν ήταν δικοί τους ασθενείς το δωρεάν ραντεβού, αλλά η κατάσταση φαίνεται πως πλέον έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, κ. Δημήτρη Κοντό, «ο ΕΟΠΥΥ θα διαχειρίζεται μέρος του αριθμού των ιατρικών επισκέψεων στους συμβεβλημένους γιατρούς, ενδεχομένως τις 100 ανά μήνα, ώστε περισσότεροι ασφαλισμένοι να έχουν πρόσβαση μέσω του ασφαλιστικού τους φορέα σε γιατρό». Αυτό που εκκρεμεί είναι εάν τα ραντεβού θα διατίθενται απευθείας από τον ΕΟΠΥΥ μέσω του δικού του τηλεφωνικού κέντρου ή μέσω των συνεργαζόμενων τηλεφωνικών εταιριών.
Την πραγματική εικόνα για τον αριθμό των ιατρικών επισκέψεων που γίνονται κάθε μήνα ο ΕΟΠΥΥ την αποκτά με καθυστέρηση τριών εβδομάδων, μόλις παραλαμβάνει τα σχετικά παραστατικά των συμβεβλημένων ιατρών. Θεωρητικά, θα μπορούσε μέσω της ΗΔΙΚΑ να υπάρχει σύνδεση on line με τους γιατρούς για τις επισκέψεις όπως και για τη συνταγογράφηση, αλλά αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό ακόμη -μπορούν μόνο να συνάγονται εμμέσως σχετικά συμπεράσματα από την κίνηση των ιατρικών συνταγών για τον αριθμό των επισκέψεων των ασφαλισμένων.
συμβεβλημένους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ εξετάζει η διοίκηση του Οργανισμού στοχεύοντας στη μείωση της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων αλλά και στον έλεγχο των γιατρών.
Οι κινητοποιήσεις των γιατρών σε συνδυασμό με τις αλλαγές που δρομολογούνται στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) έχουν προκαλέσει έμφραγμα στις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχει ο ΕΟΠΥΥ.
Το υπουργείο Υγείας επιχείρησε την αποσυμφόρηση του συστήματος «ανοίγοντας» τον αριθμό των μηνιαίων επισκέψεων προς τους ιδιώτες γιατρούς που έχουν συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ από 200 που ήταν σε 400.
Παρά τα μέτρα που ελήφθησαν, οι καταγγελίες ασφαλισμένων προς τον ΕΟΠΥΥ ότι εξαντλούνται σε… χρόνο - ρεκόρ τα ραντεβού για ιατρικές επισκέψεις, ακόμη και σε περιοχές που υπάρχει επαρκής αριθμός γιατρών ανά ειδικότητα, συνέχισαν να γίνονται με αμείωτο ρυθμό.
Την δυσλειτουργία του συστήματος των ραντεβού επισήμανε και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της, το μηνιαίο πλαφόν των ιατρικών επισκέψεων «κλείνει» μέσα στις πρώτες δέκα ημέρες του μήνα, κάτι που αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση για συνταγογράφηση.
Διαχείριση των ιατρικών ραντεβού (και) από τον ΕΟΠΥΥ
Υπό το βάρος της ταχείας κι εύρυθμης λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ και της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, η διοίκηση του Οργανισμού είχε αφήσει ουσιαστικά τη διαχείριση των ιατρικών ραντεβού στους συμβεβλημένους ιατρούς. Εξαρχής υπήρχαν καταγγελίες ότι πολλοί έκλειναν επιλεκτικά τα ραντεβού και αρνούνταν σε ασφαλισμένους που δεν ήταν δικοί τους ασθενείς το δωρεάν ραντεβού, αλλά η κατάσταση φαίνεται πως πλέον έχει φτάσει στο απροχώρητο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού, κ. Δημήτρη Κοντό, «ο ΕΟΠΥΥ θα διαχειρίζεται μέρος του αριθμού των ιατρικών επισκέψεων στους συμβεβλημένους γιατρούς, ενδεχομένως τις 100 ανά μήνα, ώστε περισσότεροι ασφαλισμένοι να έχουν πρόσβαση μέσω του ασφαλιστικού τους φορέα σε γιατρό». Αυτό που εκκρεμεί είναι εάν τα ραντεβού θα διατίθενται απευθείας από τον ΕΟΠΥΥ μέσω του δικού του τηλεφωνικού κέντρου ή μέσω των συνεργαζόμενων τηλεφωνικών εταιριών.
Την πραγματική εικόνα για τον αριθμό των ιατρικών επισκέψεων που γίνονται κάθε μήνα ο ΕΟΠΥΥ την αποκτά με καθυστέρηση τριών εβδομάδων, μόλις παραλαμβάνει τα σχετικά παραστατικά των συμβεβλημένων ιατρών. Θεωρητικά, θα μπορούσε μέσω της ΗΔΙΚΑ να υπάρχει σύνδεση on line με τους γιατρούς για τις επισκέψεις όπως και για τη συνταγογράφηση, αλλά αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό ακόμη -μπορούν μόνο να συνάγονται εμμέσως σχετικά συμπεράσματα από την κίνηση των ιατρικών συνταγών για τον αριθμό των επισκέψεων των ασφαλισμένων.
Και έρχονται και χειρότερα και είναι λογικό! π.χ. σε ένα ιδιώτη καρδιολογο που έχει κλεισμένα 10 ραντεβου του συμβαίνει ένα έκτακτο σύμβαν (καρδιακό επεισόδειο) σε ένα αθενή του και πάει να τον βοηθήσει! Πως θα ενημερωθού τα 10 ραντεβου να μην πάνε καθως οι ιδιωτικες δεν παίρνουν πίσω να ακυρώσουν όπως έκανε παλαιότερα το δωρεαν 184 του ΙΚΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή