Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Δικαίωση για τη ΦΑΓΕ στη Βρετανία για τη χρήση του «greek yoghurt»

Μεγάλη νίκη επί βρετανικού εδάφους πέτυχε η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ κερδίζοντας οριστικά στην δικαστική διαμάχη που είχε ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2012 με την
εταιρεία Chobani, ιδιοκτησίας του τούρκου επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκάγια, ζητώντας την απαγόρευση της ένδειξης «ελληνικό γιαούρτι» στις συσκευασίες των προϊόντων της Chobani.
Την περασμένη Δευτέρα το Βρετανικό Εφετείο, σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό The Grocer , ανακοίνωσε ότι η υπόθεση κρίνεται υπέρ της ελληνικής εταιρείας , απαγορεύοντας παράλληλα στην εταιρεία του Χαμντί Ουλουκάγια να προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Συγκεκριμένα η πρωτόδικη απόφαση τον περασμένο Μάρτιο είχε αποφασίσει ότι είναι παραπλανητική η ένδειξη «Greek Yoghurt» που χρησιμοποιούσε στις συσκευασίες των γιαουρτιών της η εταιρεία Chobani, σημειώνοντας παράλληλα ότι προκαλεί και σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό. Το δικαστήριο είχε εκδώσει απόφαση με την οποία έκανε δεκτά όλα τα αιτήματα της ΦΑΓΕ.

Παράλληλα είχε διατάξει και μόνιμα ασφαλιστικά μέτρα κατά της εταιρείας Chobani, περιορίζοντάς την ταυτόχρονα από την εμπορία οποιουδήποτε γιαουρτιού ως «ελληνικό γιαούρτι», εκτός και εάν αυτό είναι ή περιέχει γιαούρτι που παράγεται στην Ελλάδα.

Στην απόφαση αυτή η εταιρεία Chobani άσκησε έφεση. Την έφεση αυτή απέρριψε με την τελευταία του απόφαση το Βρετανικό Δικαστήριο.

Η « μάχη» ανάμεσα στις δυο εταιρείες ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2012 όταν η Chobani, που πρωταγωνιστεί στην συγκεκριμένη κατηγόρια προϊόντων στις ΗΠΑ, αποφάσισε να εισέλθει και στη βρετανική αγορά με προϊόντα που έφεραν τον χαρακτηρισμό «ελληνικό γιαούρτι» . Η κίνηση αυτή προκάλεσε την προσφυγή στη δικαιοσύνη από την πλευρά της ΦΑΓΕ.

Για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία η Βρετανία αποτελεί σημαντική αγορά, η συνολική αξία της οποίας αποτιμάται στα 1,9 δισ. λίρες τον χρόνο. Η ΦΑΓΕ εξάγει προϊόντα στη βρετανική αγορά από το 1983 με σημαντικότερο προϊόν της το γιαούρτι Total και ήδη στον συγκεκριμένο τύπο γιαουρτιού κατέχει μερίδιο μεγαλύτερο του 90%, παρουσιάζοντας συνεχή αύξηση στις πωλήσεις της. Η αγορά γιαουρτιού ελληνικού τύπου κατέγραψε στη Βρετανία το 2012 αύξηση κατά 29,6% σε όγκο πωλήσεων σε σχέση με το 2011 και 43,1% σε αξία, φτάνοντας τα 211 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου