Πρώτη μέρα του Ισπανικού GP με τις ελεύθερες δοκιμές να ξεκινούν υπό βροχή. Η πίστα δε στέγνωσε προτού περάσει σχεδόν μια ώρα όπου πλέον οι ομάδες άρχισαν να τοποθετούν στα
μονοθέσια στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη νέα σκληρή γόμα της Pirelli.
Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη σκληρή γόμα. Η νέα σκληρή γόμα είναι πολύ κοντά στην σκληρή γόμα που χρησιμοποιούνταν πέρυσι. Η μόνη διαφορά είναι στη δομή της ενώ το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας έχει κατέβει από τους 115 βαθμούς Κελσίου στους 105 βαθμούς Κελσίου. Στόχος είναι να διευκολυνθούν οι ομάδες στο set –up των μονοθεσίων καθότι πλέον η σκληρή και η μέση γόμα έχουν ίδιο εύρος βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας.
Η νέα σκληρή γόμα θα είναι πιο ανθεκτική και αναμένεται να βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα, ίσως και 120km αλλά θα υστερεί σε απόδοση από τη μέση.
Ταχύτερος στο FP1 σήμερα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με την ανανεωμένη F138. Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίσεις ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Νικόλας Τομπάζης που βρίσκεται στο Μοντμελό, αποκάλυψε: «Περιμένουμε εδώ οι κύριοι ανταγωνιστές μας να παρουσιάσουν ένα σημαντικό αριθμό βελτιώσεων στα μονοθέσια τους. Το ίδιο ισχύει και για μας υπάρχουν βελτιώσεις στις αεροτομές, το σώμα του μονοθεσίου και το πάτωμα. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε αν αυτές οι βελτιώσεις θα αποδώσουν τα αναμενόμενα στην πίστα, επιβεβαιώνοντας τα δεδομένα της αεροσήραγγας».
Οι χρόνοι δείχνουν πως οι Ferrari βρίσκονται σε καλή κατάσταση αν και είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα. Στα αξιοσημείωτα της πρώτης περιόδου οι έξι γύροι του Μπάτον χωρίς να σημειώσει χρόνο. Οι μηχανικοί της McLaren που παρουσιάζει ένα νέο αναβαθμισμένο πακέτο στην Ισπανία υποχρεώθηκαν χτες να μείνουν μέχρι αργά δουλεύοντας στα πιτ. Έτσι έσπασαν το ωράριο που αυτά είναι κλειστά από τις 11 το βράδυ μέχρι τις επτά το πρωί. Αυτό μπορεί να γίνει σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς μόνο δυο φορές μέσα στη χρονιά χωρίς να επισύρει κάποια ποινή για την ομάδα.
Στο δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών στο Μοντμελό, το FP2 τα πράγματα άλλαξαν. Η πίστα ήταν πλέον στεγνή και όλοι χρησιμοποίησαν και την πιο γρήγορη, μέση γόμα της Pirelli. Ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ αλλά η διαφορά του από τον Αλόνσο ήταν μόλις στα 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Κοντά τους και ο Μαρκ Γουέμπερ οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί για το πόσο αμφίρροπη θα είναι η μάχη αύριο και μεθαύριο.
Συνεχίσει να προβληματίζει η εικόνα των McLaren με τους Μπάτον και Πέρεζ να συμπληρώνουν ελάχιστους γύρους τόσο στην πρώτη όσο και στην δεύτερη περίοδο.
Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο ταχύτερος της ημέρας και νικητής του αγώνα το 2011, Σεμπάστιαν Φέτελ σημείωσε: «Έχουμε κάποιες αναβαθμίσεις τις οποίες δοκιμάζουμε αλλά με τους ισχύοντες κανονισμούς, δεν υπάρχουν πια μεγάλα περιθώρια βελτιώσεων. Το απόγευμα βγάλαμε κάποια συμπεράσματα αλλά το πρωί, ο καιρός επηρέασε αρνητικά τη δουλειά μας. Στον τομέα των ελαστικών, περιμένω όσα pit stop είδαμε και στους προηγούμενους αγώνες».
Από την πλευρά του ο έτερος πιλότος της RBR, Μαρκ Γουέμπερ συμπλήρωσε: «Οι διαφορές δείχνουν πολύ μικρές. Δεν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε κάτι περισσότερο από αυτή την ημέρα, με τον καιρό να δυσκολεύει τα πράγματα το πρωί. Γενικά όμως, ήταν μία καλή ημέρα για εμάς. Σκοπεύαμε στη πρώτη περίοδο να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα, τελικά το κάναμε το απόγευμα. Έχουμε ακόμα δουλειά μπροστά μας. Είναι ένα ωραίο Grand Prix, ένα από τα δημοφιλέστερα της σεζόν».
Ο τοπικός ήρωας Φερνάντο Αλόνσο προσπάθησε όσο μπορούσε να είναι συγκρατημένος: «Απέχουμε πολύ από τις δοκιμές και η βροχή μας στέρησε πολύτιμο χρόνο στην πίστα. Το μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό και σε μεγάλης διάρκειας γύρους οπότε είναι ένα θετικό ξεκίνημα. Όμως κι άλλες φορές την Παρασκευή πάμε καλά και μετά στις κατατακτήριες δοκιμές οι Mercedes και οι Red Bull βρίσκονται μπροστά μας. Πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι και να διαβάσουμε τα δεδομένα. Παραμένει για μένα όνειρο να κερδίσω εδώ. Είναι πολύ δύσκολο, ας κάνουμε το πρώτο βήμα στις δοκιμές και βλέπουμε. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι στις δυο πρώτες σειρές στη Βαρκελώνη. Η διαφορά του πρώτου από τον όγδοο δε θα είναι περισσότερη από 3 δέκατα».
Στον αντίποδα απογοήτευση επικρατεί στο στρατόπεδο της McLaren. Ο Μπάτον ήταν σιβυλλικός: «Είναι σπουδαίο ότι έχουμε τόσες αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο αλλά ακόμη απέχουμε πολύ από την κορυφή. Το μονοθέσιο μας βελτιώθηκε όπως όλα τα υπόλοιπα. Το θετικό είναι πως πλέον τα δεδομένα της σήραγγας είναι κοντά σ’ αυτά της πίστας. Την Κυριακή τέσσερις ομάδες θα δώσουν μάχη για τη νίκη αλλά εμείς δε θα είμαστε ανάμεσά τους».
Στο στρατόπεδο της Mercedes τώρα υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία. Τα ασημί βέλη έχουν βρεθεί στην pole position στους δυο τελευταίους αγώνες και ο Χάμιλτον περιμένει κάτι περισσότερο την Κυριακή: «Η ομάδα έχει κάνει σπουδαία δουλειά με τις αναβαθμίσεις αυτό το Σαββατοκύριακο. Η βελτίωση ήταν άμεσα αισθητή αν και είναι δύσκολο να την ποσοτικοποιήσω».
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Fernando Alonso Ferrari 1m25.252s 20
2. Felipe Massa Ferrari 1m25.455s + 0.203s 20
3. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m25.667s + 0.415s 25
4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.042s + 0.790s 21
5. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m26.212s + 0.960s 24
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m26.374s + 1.122s 19
7. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.456s + 1.204s 20
8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m26.614s + 1.362s 21
9. Nico Rosberg Mercedes 1m26.621s + 1.369s 21
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m26.755s + 1.503s 16
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m26.940s + 1.688s 26
12. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m27.061s + 1.809s 24
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m27.135s + 1.883s 6
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m27.250s + 1.998s 26
15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m27.576s + 2.324s 24
16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m28.373s + 3.121s 14
17. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m28.600s + 3.348s 19
18. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m28.887s + 3.635s 14
19. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m29.457s + 4.205s 11
20. Mark Webber Red Bull-Renault 1m29.473s + 4.221s 21
21. Rodolfo Gonzalez Marussia-Cosworth 1m30.314s + 5.062s 13
22. Jenson Button McLaren-Mercedes δε χρονομετρήθηκε 6
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.808s 34
2. Fernando Alonso Ferrari 1m22.825s + 0.017s 35
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m22.891s + 0.083s 36
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m23.030s + 0.222s 32
5. Felipe Massa Ferrari 1m23.110s + 0.302s 37
6. Lewis Hamilton Mercedes 1m23.140s + 0.332s 35
7. Nico Rosberg Mercedes 1m23.398s + 0.590s 45
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m23.840s + 1.032s 37
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m24.058s + 1.250s 31
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m24.104s + 1.296s 25
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m24.175s + 1.367s 32
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.306s + 1.498s 35
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m24.854s + 2.046s 31
14. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m24.888s + 2.080s 38
15. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m25.167s + 2.359s 38
16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.321s + 2.513s 32
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.441s + 2.633s 37
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.851s + 3.043s 35
19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m25.963s + 3.155s 30
20. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.078s + 3.270s 31
21. Charles Pic Caterham-Renault 1m26.930s + 4.122s 35
22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m26.970s + 4.162s 25
Σε λιγότερο από μισή ώρα ξεκινούν οι ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 15:00 ώρα Ελλάδος. Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από την ΕΤ1 την EPTHD και τον OTE TV.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου