Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Δοκιμάζουμε τη νέα τετρακίνητη BMW X1

Δοκιμάζουμε τη νέα τετρακίνητη BMW X1
Συμπληρώσαμε 1.000 km δοκιμής με την ολοκαίνουρια τετρακίνητη BMW Χ1, απόδοσης 192 PS. Την παρέλαβα σούρουπο και ξεκίνησα αμέσως να ταξιδεύω.
Το αυτοκίνητο δοκιμής τετρακίνητο, δίλιτρο, με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 192 PS, με άμεσο ψεκασμό, Valvetronic, διπλό Vanos, διπλή πτερωτή και κατανάλωση, που στα χέρια μας -παρά την πίεση- δεν ξεπέρασε τα 9,5 lt ή τα 13 ευρώ/100 km. Αυτό φυσικά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη βέλτιστη αξιοποίηση της χημικής ενέργειας του καυσίμου μέσω του συστήματος EfficientDynamics που διαθέτει η Χ1.




O οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα: Sport, Comfort, Eco Pro. Αρχική επιλογή όταν ενεργοποιείς τον κινητήρα είναι το Comfort που ταιριάζει γάντι σε ταξίδι, μέσα στην πόλη χρησιμοποιούσαμε κυρίως Eco Pro, ενώ σε επαρχιακό δρόμο με στροφές το Sport σε συνδυασμό με τα paddles πίσω από το τιμόνι σού επιτρέπει να οδηγήσεις γρήγορα. Το αυτοκίνητο δοκιμής έφερε επίσης το λογισμικό iDrive τελευταίας γενιάς (σ.σ.: ζωτικής σημασίας η κλήση έκτακτης ανάγκης αλλά και συνολικά τα Teleservices), σύστημα πλοήγησης, head-up-display και το κορυφαίο ηχοσύστημα Harman Kardon. Η έννοια «τεχνολογικός αναλφαβητισμός» αποκτά άλλη διάσταση στην προσπάθεια απενεργοποίησης της Προειδοποίησης Εγκατάλειψης Λωρίδας που γίνεται μέσω δόνησης στο τιμόνι.



Στάση στο ΣΕΑ της Αττικής Οδού και μέσω της εύχρηστης οθόνης multimedia ρυθμίζω τις πληροφορίες που θέλω να φαίνονται στο παρμπρίζ (head-up display) αλλά και τη θέση απεικόνισης. Χαμηλώνω στο ελάχιστο τον φωτισμό της καμπίνας, πράγμα κομβικό για την ενεργητική ασφάλεια σε βραδινό ταξίδι. Το Χ1 2.0i διαθέτει το πακέτο Driving Assistant που περιλαμβάνει: Προειδοποίηση Εγκατάλειψης Λωρίδας, Προειδοποίηση Προσέγγισης, Υποβοήθηση Φώτων Πορείας και Ενδειξη Ορίου Ταχύτητας. Οντας θιασώτης της «ιδανικής γραμμής», που διαφέρει από τη διαγράμμιση του ασφαλτοτάπητα, θέλω να απενεργοποιήσω την προειδοποίηση Εγκατάλειψη Λωρίδας. Το σχετικό κουμπί βρίσκεται κάτω από τον διακόπτη των αλάρμ, δεν θέλω όμως να σβήσω όλο το πακέτο. Υπάρχει δυνατότητα μερικής απενεργοποίησης, δυσκολεύομαι λίγο, «τεχνολογικός αναλφαβητισμός»…

Η Χ1 της δοκιμής μας είχε το MPack με το παχύ απολαυστικό τιμόνι και πανέμορφες ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά Pirelli 225/50/18 – σε δρόμο με ανομοιομορφίες πιθανόν οι 17άρες να προσφέρουν ηπιότερη συμπεριφορά. Στο ταξίδι το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και περίσσεια ισχύος για αστραπιαία προσπεράσματα. Σε επαρχιακό δρόμο κινείται σβέλτα για crossover, χωρίς όμως να σε προδιαθέτει να ακολουθήσεις την 3άρα που απομακρύνεται μπροστά σου. Στην πόλη μέσα στην κίνηση το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF συνεχίζει να είναι ό,τι καλύτερο έχουμε δοκιμάσει, προσφέροντας αγχολυτική μετακίνηση, ειδικά σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση Eco Pro που εξοικονομεί καύσιμο. Υπάρχει και δίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση εφάμιλλης ισχύος, που τιμάται 2.000 ευρώ παραπάνω. Αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα, πιθανόν αυτή να είναι καλύτερη επιλογή.



Συνολικά η νέα Χ1, παρότι κοντύτερη από την προηγούμενη γενιά, είναι πιο ραφιναρισμένη, με περισσότερους χώρους και με τα ηλεκτρονικά πακέτα εφαρμογών να παίζουν πλέον κυρίαρχο ρόλο στη λειτουργία της. Σίγουρα αξίζει τα λεφτά που ζητούν, αλλά και τις ώρες που θα χρειαστεί να επενδύσετε για να μάθετε την τεχνολογική αλφαβήτα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 192PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 28,6 kgm/1.250-4.600 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 223 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,5 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 9,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Βάρος: 1.640 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.439/1.821/1.598 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 270 ευρώ ετησίως
Τιμή: 38.850 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου