Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016

Πώς τα συντηρητικά ρούχα έκαναν έναν Τούρκο βοσκό... δισεκατομμυριούχο!

Πώς τα συντηρητικά ρούχα έκαναν έναν Τούρκο βοσκό... δισεκατομμυριούχο!
Σε ένα κατάστημα της LC Waikiki σε έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, πλήθη πελατών ψάχνουν τα ράφια του δημοφιλούς καταστήματος ένδυσης, με μακριά βραδινά φορέματα και καμπαρντίνες.
Σε αντίθεση με τους αγοραστές στο κοντινό Zara και στα καταστήματα H & M, πολλές γυναίκες στο Waikiki, φορούν μαντίλες και μπούργκες που φτάνουν έως το πάτωμα. Το μαγαζί «διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από συντηρητικά ρούχα», λέει ο Semiha Kocaturk, ένας 53χρονος πελάτης που ψωνίζει για την κόρη του.




Η Waikiki είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα ρούχων της Τουρκίας και η επιτυχία της εστιάζεται στο γεγονός ότι απευθύνεται τόσο στους συντηρητικούς μουσουλμάνους όσο και στους φιλελεύθερους αγοραστές. Η σειρά των ρούχων είναι η κατάλληλη για την ευαισθησία των συντηρητικών πελατών», λέει η Maria Comfort, επικεφαλής του merchandising της Waikiki και βετεράνος των αμερικανικών εταιρειών Wet Seal και Hot Topic. «Είμαστε μοναδικοί ως προς τη στόχευση των αναγκών ένδυσης ενός τεράστιου φάσματος ανθρώπων».

http://www.fawazalhokairfashion.com/wp-content/uploads/2012/11/Logo-600x400px7.jpg

Ιδρύθηκε στη Γαλλία το 1985, ονομάστηκε από μια παραλία στη Χαβάη και απογειώθηκε στην Τουρκία από συντηρητικούς μουσουλμάνους ιδιοκτήτες, η Waikiki «συνθλίβει» με ταχείς ρυθμούς τους τοπικούς και ξένους ανταγωνιστές στην αγορά της Τουρκίας. Έχει σχεδόν τέσσερις φορές το μερίδιο του πλησιέστερου ανταγωνιστή της και το 80% των καταναλωτών της χώρας έχουν επισκεφθεί τα καταστήματά της, ένα ποσοστό που προσεγγίζει εκείνο των καταστημάτων της Wal-Mart στις ΗΠΑ. Μετά την επιτυχία της Τουρκίας, η Waikiki πριν από επτά χρόνια ξεκίνησε μια ώθηση στο εξωτερικό, ως επί το πλείστον στη Ρωσία, στις χώρες του Κόλπου και στην Κεντρική Ασία. Η εταιρεία διαθέτει 413 καταστήματα στην Τουρκία και σε σχεδόν 200 πόλεις όπως το Αλγέρι, το Μπακού και την Τεχεράνη. Αυτό το έτος, η Waikiki λέει ότι σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα από 30 σημεία πώλησης στην πατρίδα της και 100 στο εξωτερικό. «Η αποστολή μας, ο καθένας να ντύνεται καλά, πηγαίνει τώρα πέρα από τα σύνορα της χώρας μας», δήλωσε ο πρόεδρος Vahap Kucuk μέσω e-mail.
Όπως η Walmart, έτσι και η Waikiki είναι γνωστή και για τις χαμηλές τιμές (ένα γυναικείο τζιν πωλείται 10 δολ.) που προσελκύει νέους αγοραστές, κυρίως εκείνους που ψώνιζαν στα υπαίθρια παζάρια. Αν και η τουρκική οικονομία έχει κλονιστεί, τα έσοδα της Waikiki αναρριχήθηκαν 24% πέρυσι, σε 7 δισεκατομμύρια λίρες.

http://appareluae.com/images/galleries/LC_Waikiki_Ibn_Battuta_Store02.jpg

Αυτό το γεγονός μετέτρεψε τον Mustafa Kucuk, διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας, δισεκατομμυριούχο. Ο άλλοτε βοσκός και κάτοχος του 39% των μετοχών της εταιρείας, έχει περιουσία που αποτιμάται σε 1,7 δισεκατομμύρια δολ., σύμφωνα με το Δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg.
Οι Kucuks και μια χούφτα εταίροι έγιναν τοπικοί διανομείς χονδρικής της μάρκας το 1990. Επτά χρόνια αργότερα αγόρασαν την Waikiki από τους ιδρυτές της. Ο Mustafa και ο Vahap είναι τα σύμβολα των λεγόμενων «Τίγρεις της Ανατολίας», μιας γενιάς επιχειρηματιών, ως επί το πλείστον συντηρητικής. Η νέα αυτή άρχουσα τάξη, αποτελεί έναν ένθερμο υποστηρικτή της οικονομικής πολιτικής του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Πρόκειται για τα άλλοτε αποκλεισμένα από την κεντρική εξουσία, περιφερειακά, οικονομικά κέντρα. Αξιοσημείωτο της οικονομικής τους δραστηριότητας αποτελεί ο δανεισμός μεταξύ τους και όχι από τραπεζικούς ομίλους. Σε περίπτωση δανειοληψίας καταφεύγουν σε έναν συνάδελφο – μεγιστάνα και όχι σε κάποιο τραπεζικό στέλεχος.
Όταν ένας κοινωνιολόγος ζήτησε από τον Vahap να εξηγήσει την επιτυχία της Waikiki, είπε: «Το μυστικό είναι να κατανοήσεις τον πελάτη της Ανατολίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου