Από τους θυελλώδεις γάμους και τα υπερπολυτελή διαμερίσματα σε Νέα Υόρκη και Σεντ Μπαρτς, το lear jet και τις Porsche Cayenne στην αναστολή εξυπηρέτησης τραπεζικών δανείων
Επί έναν χρόνο ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει προσελκύσει πάνω του τα βλέμματα του ναυτιλιακού και τραπεζικού κλάδου, στην προσπάθεια που κάνει να σώσει ό,τι σώζεται από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία Dryships, η οποία ανακοίνωσε για το 2015 ζημίες ύψους 2,84 δισ. δολαρίων, έναντι ζημιών 47,5 εκατ. δολαρίων τη χρήση 2014.
Τον Οκτώβριο του 2015 η εταιρεία πήρε την έγκριση του Nasdaq για τη μεταφορά της από την κατηγορία Nasdaq Global Select Market στην κατηγορία Nasdaq Capital Market. Παρά την προσπάθειά του να... δαμάσει τα κύματα η κατάσταση δείχνει να του ξεφεύγει αφού δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα. Η κρίση που έχει πλήξει τα τελευταία χρόνια τον κλάδο των φορτηγών πλοίων γονατίζει μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού, ένα εκ των οποίων είναι και το δικό του. Πριν από λίγες ημέρες η Dryships ανακοίνωσε την αναστολή εξυπηρέτησης τριών δανείων που έχει προς τις τράπεζες όπως και δόσεων για άλλα δάνεια, για τα οποία καταβάλλει μόνο τους τόκους και προχωράει σε συζητήσεις για αναδιάρθρωση. Βάσει του ισολογισμού της εμφανίζει δανεισμό ύψους 237 εκατ. δολαρίων. Η ρευστότητά της στο τέλος του 2015 ανερχόταν σε 15,026 εκατ. έναντι 658,936 εκατ. δολαρίων στα τέλη του 2014.
Το χρονικό της κρίσης
Η εισηγμένη εταιρεία επλήγη όχι μόνο από την πολύ κακή ναυλαγορά αλλά και από την απομείωση της αξίας των πλοίων, όπως είναι φυσικό επακόλουθο. Ειδικότερα, ζημιώθηκε 1,085 δισ. δολάρια από τις πωλήσεις πλοίων σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες όπου τα είχε αγοράσει. Σύμφωνα με διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους, οι τιµές των μεταχειρισµένων πλοίων 5ετίας έχουν φτάσει σε ιστορικά χαµηλά το τελευταίο τρίµηνο, ανεξαρτήτως του τύπου και της χωρητικότητάς τους. Πιο συγκεκριμένα, έχουν μειωθεί κατά 15% περίπου. Επιπροσθέτως, υπήρξαν αρνητικά αποτελέσματα λόγω διαγραφής μέρους της επένδυσης στην εταιρεία Ocean Rig η οποία δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες εξορύξεις υδρογονανθράκων. Η απόσχιση της Ocean Rig κόστισε 1,34 δισ. και άλλα 349,8 εκατ. δολάρια η απομείωση της αξίας συμμετοχής, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Η Dryships, που ελέγχει στόλο από 23 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και έξι πλοία υποστήριξης, ανακοίνωσε για τη χρήση 2015 εκτός από τις ζημίες, έσοδα 969,82 εκατ. που είναι μειωμένα σε σύγκριση με τα 2,18 δισ. δολάρια της προηγούμενης χρονιάς. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων, ήτοι 725,8 εκατ. το 2015 και 1,81 δισ. δολάρια το 2014, προέρχεται από τη συμμετοχή κατά 40% της Dryships στο μετοχικό κεφάλαιο της Ocean Rig. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης μέσω του Δ.Σ. της εταιρείας αποφάσισε το reverse split των μετοχών της με αναλογία μία νέα μετοχή για κάθε 25 παλαιές. Το 2015 ο κ. Οικονόμου ήταν στη 17η θέση και τρίτη για Ελληνα στη λίστα των 100 πιο ισχυρών παραγόντων της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείται η ηλεκτρονική ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List». Το 2014 βρισκόταν στη 16η συνολικά θέση και τέταρτη για Ελληνα. Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2012, βρισκόταν στο Top 5 της συγκεκριμένης λίστας.
Τον έχουν χαρακτηρίσει ως επιχειρηματία «που σκέφτεται ένα τέταρτο πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του». Ο χαρακτηρισμός αυτός κάνει πολλούς να περιμένουν να δουν πού το πάει. «Αν παιζόταν στο στοίχημα ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του Οικονόμου, είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα τολμούσε να ποντάρει», επισημαίνει στο «ΘΕΜΑ» στέλεχος της ναυτιλιακής κοινότητας.
Το κουβάρι της κρίσης για την Dryships άρχισε να ξετυλίγεται την περασμένη άνοιξη, οπότε και οι εξελίξεις πήραν μορφή χιονοστιβάδας. Στις 30 Απριλίου η εταιρεία υπέγραψε συμφωνητικά πώλησης των δεξαμενοπλοίων της σε θυγατρικές εταιρείες του κ. Οικονόμου. Πρόκειται για τέσσερα Suezmax αντί 245 εκατ. και έξι Aframax αντί 291 εκατ. δολαρίων.
Στις 8 Ιουνίου 2015 η Dryships έχασε τον χρηματοοικονομικό έλεγχο της επίσης εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Ocean Rig που έχει στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων και μείωσε το ποσοστό της στο 47,2%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αφαιρεθεί από την Dryships το δικαίωμα να ενοποιεί την Ocean Rig στις οικονομικές καταστάσεις της. Από εκείνη την ημερομηνία και μετά η Ocean Rig θεωρείται απλή θυγατρική και όχι ελεγχόμενη θυγατρική της Dryships.
Στις 30 Ιουνίου 2015 το ποσοστό ιδιοκτησίας του κ. Οικονόμου στην Ocean Rig ήταν 4,7%. Στις 14 Αυγούστου 2015 η Dryships αντάλλαξε το υπόλοιπο του δανείου που όφειλε στην Ocean Rig, ύψους 80 εκατ. δολαρίων, με τις 17,8 εκατομμύρια μετοχές που κατείχε η ίδια στην εταιρεία. Το ποσοστό ιδιοκτησίας της Dryships στην Ocean Rig είναι πλέον 40,4% από 47,2%. Ο κ. Οικονόμου, αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, είχε δηλώσει το περασμένο καλοκαίρι ότι «η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον, με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο». Δικαιώθηκε στις προβλέψεις του με δραματικό τρόπο αφού η ναυλαγορά κατακρημνίστηκε σε ιστορικά χαμηλά.
Η πώληση του στόλου
Στις 10 Σεπτεμβρίου 2015 η Dryships ανακοίνωσε την πώληση 17 πλοίων (13 Capesize και 4 Panamax) αντί 377 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των ναυλοσυμφώνων τους και του δανεισμού τους που ανέρχεται σε 236,7 εκατ. σε εταιρικά σχήματα συμφερόντων του κ. Οικονόμου. Η ανακοίνωση της πώλησης είχε ως αποτέλεσμα εκείνη την ημέρα η μετοχή της εταιρείας να πέσει κατά 44%. Επιπλέον, την ίδια ημέρα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει και τα υπόλοιπα 22 πλοία του στόλου της (20 Panamax και 2 Supramax), αναμένοντας να επιβαρυνθεί με περαιτέρω απομείωση αξίας ενεργητικού ύψους κατά 422 εκατ. δολάρια. Σε μια προσπάθεια να εξηγήσουν τις κινήσεις του κ. Οικονόμου με την Dryships και να προβλέψουν τις επόμενες, οικονομικοί αναλυτές της Ακτής Μιαούλη τονίζουν στο «ΘΕΜΑ»: «Η μία σκέψη είναι ότι θέλει να βγάλει την εταιρεία από το χρηματιστήριο διασφαλίζοντας τις σχέσεις του με τις τράπεζες που νιώθουν πιο ασφαλείς με το private. Ή θα περιμένει να απαλλάξει την εταιρεία από όλα της τα βάρη και κάποια στιγμή, που θα κρίνει εκείνος ότι είναι συμφέρουσα, θα ζητήσει στήριξη από μετόχους και τραπεζικά ιδρύματα για να ξαναπενδύσει σε πλοία που θα είναι σε ακόμη χαμηλότερες τιμές».
Την περασμένη άνοιξη ο κ. Οικονόμου, μέσα στον ορυμαγδό των εξελίξεων, ακύρωσε την είσοδο μιας ακόμη εταιρείας του στην αμερικανική χρηματαγορά. Επρόκειτο για την Tankships Investment Holdings, στην οποία θα ενέτασσε τον στόλο με δεξαμενόπλοια που ήλεγχε η Dryships. Σε αυτή δεν θα πήγαιναν μόνο τα 10 πλοία της Dryships. Υπήρχε η προοπτική απόκτησης άλλων τριών πλοίων που ανήκουν σε πρώην συζύγους του, ενώ στο ενημερωτικό φυλλάδιο για την εισαγωγή της εταιρείας αναφερόταν ότι ο Ελληνας πλοιοκτήτης, ο οποίος θα ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, θα έδινε τη δυνατότητα στην Tankships να αγοράσει όλα τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται τώρα στον ιδιωτικό του στόλο και ανέρχονται συνολικά σε δεκαεπτά. Την απόφασή του να κάνει πίσω την έλαβε προκειμένου να ενισχύσει την Dryships, αφού η απόσχιση του στόλου των 10 δεξαμενοπλοίων θα μείωνε κατά 20%-30% την καθαρή αξία του συνολικού της στόλου. Μάλιστα τα 10 από αυτά τα δεξαμενόπλοια τα πούλησε η Dryships και τα αγόρασε αντί 536 εκατ. δολαρίων ο ίδιος μέσω επιχειρηματικών σχημάτων που ελέγχει, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη ρευστότητα και την ευελιξία της εταιρείας αλλά και τη μετοχή της.
Εκείνη την περίοδο οικονομικοί αναλυτές είχαν επισημάνει ότι την κίνηση αυτή του Ελληνα πλοιοκτήτη «ενδέχεται να τη δουν με καλό μάτι τα μεγάλα τραπεζικά ιδρύματα». Υπήρχαν όμως και άλλοι που ασκούσαν σκληρή κριτική για υψηλά έξοδα διαχείρισης των πλοίων της Dryships τα οποία, όπως ανέφεραν διεθνή δημοσιεύματα, εισπράττουν δικές του ιδιωτικές εταιρείες. Η πορεία της μετοχής της Dryships χαρακτηριζόταν από τους διεθνείς αναλυτές «η χειρότερη όλων των εισηγμένων από το 2005», με ζημίες της τάξης του 86%.
2015-2016: Xαράς ευαγγέλια τότε, με την Αντζελα Ισμαήλου στο πλευρό του και την πανηγυρική εισαγωγή στον NASDAQ. Η πορεία της μετοχής της Dryships χαρακτηρίζεται από τους διεθνείς αναλυτές ως η χειρότερη όλων των εισηγμένων από το 2005
Πανηγυρική η καθέλκυση των πλοίων «Ocean Rig Corcovado» και «Ocean Rig Olympia» στα ναυπηγεία της Samsung το 2010. Η διαγραφή σημαντικού μέρους της επένδυσης της Dryships στην Ocean Rig -εταιρείας που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες εξορύξεις υδρογονανθράκων- κόστισε συνολικά 1,69 δισ. δολάρια
Αγαπημένο θέμα των lifestyle εντύπων η θυελλώδης σχέση του με τη γοητευτική σκηνοθέτη Αντζελα Ισμαήλου και η οποία κράτησε 12 χρόνια. Οι ομηρικοί καβγάδες, η χρηματοδότηση τόσο των σκηνοθετικών πρότζεκτ της Ισμαήλου όσο και των πανάκριβων εμφανίσεών της στο κόκκινο χαλί μάλλον δικαιολογούν τις φήμες που θέλουν τον Γιώργο Οικονόμου να λέει στην παρέα του ότι η Αντζελα του στοίχιζε όσο οι δύο πρώην σύζυγοι και τα πέντε του παιδιά μαζί
Το έκτο του παιδί, μια υγιέστατη κόρη, του το χάρισε η 30χρονη σύντροφός του Κυβέλη Μελετοπούλου τον περασμένο Οκτώβριο. Η γνωριμία με τον εφοπλιστή μοιάζει βγαλμένη από σαπουνόπερα, μια και τη συνάντησε πρώτη φορά το 2012 ως φίλη της κόρης του Αλεξάνδρας σε καλοκαιρινές διακοπές στο μοβ «Baracuda Valetta»
Πάντα εντυπωσιακές οι βίλες του Γιώργου Οικονόμου, είτε είναι στο Σεντ Μπαρτς της Καραϊβικής είτε στο Σεν Τροπέ, ενώ τα downtown διαμερίσματα δεν... πέφτουν κάτω από την Park Avenue στο Μανχάταν. Ακόμα και στην Αθήνα, η αγορά ενός ακόμη πολυτελούς διαμερίσματος έγινε μόλις το 2014 στο συγκρότημα «One Athens» στον Λυκαβηττό (φωτό κάτω)
Σήμα κατατεθέν του πολυτελούς «Baracuda Valletta» τα μοβ πανιά. Το 50μετρο mega sailer φέρει την υπογραφή του διεθνούς φήμης yacht designer Γιώργου Βαφειάδη και του Βρετανού αρχιτέκτονα Τζον Πόουσον
Δεύτερη γυναίκα του εφοπλιστή ήταν η Λίζυ Μανωλά, με την οποία απέκτησαν δύο παιδιά: τη Λυδία και τον Φίλιππο. Μετά τον χωρισμό τους η Λίζυ ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και εξέδωσε βιβλίο με φωτογραφίες
Γιος του Γιώργου Οικονόμου από τον πρώτο του γάμο, με τη Ρίκα Βοσνιάδη, ο νεαρός Χρήστος διατηρεί εδώ και χρόνια σοβαρή σχέση με την Ευγενία Φιλίππου Νιάρχου. Ο πατέρας Οικονόμου έχει χρίσει τον πρωτότοκο γιο του διάδοχο στις επιχειρήσεις του, ενώ η χρυσή κληρονόμος μιας οικονομικής αυτοκρατορίας διαθέτει περιουσία που υπολογίζεται στα 2,5 δισ. δολάρια
Το ξεκίνημα
Γεννημένος στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, από εύπορη οικογένεια, ο κ. Οικονόμου μεγάλωσε με όλες τις ανέσεις. Σχολείο πήγε στο Κολλέγιο Αθηνών και τα θεμέλια για την πορεία του προς την κορυφή τέθηκαν το 1976. Αριστος και ευφυής μαθητής κατάφερε να γίνει δεκτός από το περίφημο, παγκοσμίως, αμερικανικό πανεπιστήμιο Massachusetts Institute of Technology (ΜΙΤ) όπου πήρε δύο master ως μηχανολόγος-ναυπηγός. Συνέχισε τις σπουδές του και πήρε κι άλλο master στο Shipping and Shipbuilding Management. Εργάστηκε για λίγα χρόνια στη Νέα Υόρκη και κάποια ημέρα αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε να εργάζεται και μια ναυτιλιακή εταιρεία-κολοσσό, τη Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου. Εκεί βίωσε τη μεγάλη κρίση της παγκόσμιας ναυτιλίας τη δεκαετία του ’80. Παρακολούθησε και έμαθε από τις κινήσεις-αποφάσεις των έμπειρων Μαρτίνων, οι οποίοι κουμαντάρουν επιδέξια τη Thenamaris μέσα στον οικονομικό αρμαγεδδώνα. Γνώσεις που του φάνηκαν χρήσιμες στο μέλλον. Μετά το τέλος της κρίσης του ’80 αποφάσισε να κάνει το δικό του βήμα και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του. Ηταν το 1986 όταν ίδρυσε τη δική του εταιρεία, την Cardiff Marine. Το 2004 θεωρείται η «χρυσή χρονιά» για τον κ. Οικονόμου. Ενα όνειρό του γίνεται πραγματικότητα. Ιδρύει την εταιρεία Dryships με σκοπό την εισαγωγή της σε αμερικανικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία εισήχθηκε, τελικά, στον Nasdaq της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο του 2005 καταφέρνοντας να «σηκώσει» 269,1 εκατ. δολάρια. Η τιμή εισαγωγής της μετοχής της ήταν 18 δολάρια ενώ ο στόλος της εταιρείας ανερχόταν σε 17 πλοία.
Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Στην Αθήνα το αρχηγείο του βρίσκεται στο κτίριο «Omega Building» στο Μαρούσι. Διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται συνολικά από 108 πλοία που τον φέρνει στη δεύτερη θέση των Ελλήνων πλοιοκτητών με βάση τον αριθμό πλοίων, πίσω από την Αγγελική Φράγκου που έχει 142 πλοία. Στη Νέα Υόρκη διαθέτει τέσσερα πολυτελή διαμερίσματα στο Νο 525 της Park Avenue, μία από τις ακριβότερες λεωφόρους του κόσμου, και συγκρότημα κατοικιών που ετοιμάζει στο Σεν Τροπέ. Εχει επίσης μια εξωτική βίλα στο Σεν Μπαρτς της Καραϊβικής, ιδιωτικό lear jet, ένα υπερσύγχρονο όσο και υπερπολυτελές 50μετρο mega sailer, κατασκευασμένο από αλουμίνιο, το οποίο φέρει μοβ πανιά με την υπογραφή του Ελληνα διάσημου διεθνώς για το yacht design Γιώργου Βαφειάδη και του Βρετανού αρχιτέκτονα Τζον Πόουσον. Είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων, ακριβοθώρητος και ευγενής με όσους τον πλησιάζουν για να του μιλήσουν. Εχει πολύ καλές σχέσεις με την οικογένεια Νιάρχου, μια που ο γιος του Χρήστος συνδέεται εδώ και δύο χρόνια με την Ευγενία Νιάρχου.
Στην Αθήνα κινείται για λόγους ασφαλείας με την τεθωρακισμένη Mercedes του αποφεύγοντας να προκαλεί.
Πατέρας για 6η φορά
Τον περασμένο Οκτώβριο ο κ. Οικονόμου έγινε για έκτη φορά πατέρας. Η 30χρονη σύντροφός του Κυβέλη Μελετοπούλου έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι. Η γνωριμία τους έγινε το 2012 και είχε πολύ «Τόλμη και Γοητεία». Η 27χρονη τότε Κυβέλη ήταν κολλητή φίλη της κόρης του Αλεξάνδρας από τον πρώτο του γάμο. Οταν η Αλεξάνδρα αποφάσισε να προσκαλέσει την παρέα της για καλοκαιρινές διακοπές με το 50μετρο mega sailer «Barracuda» του πατέρα της, δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε. Εκείνη την εποχή ο Ελληνας πλοιοκτήτης δεν διατηρούσε κάποια σχέση. Η Κυβέλη είναι κόρη του Τάσου Μελετόπουλου, ο οποίος τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 μαζί με τον Αρη Δαβαράκη είχε δημιουργήσει τα πιο γνωστά και in μαγαζιά της νυχτερινής Αθήνας, μεταξύ αυτών και το «Εργοστάσιο». Η ίδια δηλώνει λάτρης της τέχνης, με τα εικαστικά να αποτελούν τη μεγάλη της αδυναμία, ενώ δίνει το «παρών» σε εκθέσεις ζωγραφικής και άλλες εικαστικές εκδηλώσεις. Το ζευγάρι έχει επιλέξει να απέχει από τα φώτα της δημοσιότητας, περνώντας τον ελεύθερο χρόνο του στη Νέα Υόρκη και το Σεντ Μπαρτς, όπου ο Ελληνας δισεκατομμυριούχος διαθέτει πολυτελείς βίλες. Η πρώτη δημόσια εμφάνισή τους ως ζευγάρι έγινε τον Αύγουστο του 2013 στη Μύκονο, στο πάρτυ γενεθλίων του εφοπλιστή Γιώργου Τσαβλίρη που έγινε στο σκάφος του.
Ο κ. Οικονόμου έχει τρία παιδιά από τον πρώτο γάμο του με τη Ρίκα Βοσνιάδη. Τον Χρήστο, που εδώ και χρόνια είναι ζευγάρι με την Ευγενία Φιλίππου Νιάρχου και τον έχει χρίσει διάδοχο στις επιχειρήσεις του. Το ειδύλλιο αυτό προσελκύει τον ενδιαφέρον των ΜΜΕ, αφού η χρυσή κληρονόμος μιας ολόκληρης οικονομικής αυτοκρατορίας, η περιουσία της οποίας υπολογίζεται στα 2,5 δισ. δολάρια, και ο νεαρός πλοιοκτήτης πάνε παντού μαζί, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Νέα Υόρκη. Πολλοί είναι εκείνοι που προβλέπουν ότι αυτή η σχέση θα οδηγήσει το ζευγάρι στα σκαλιά της εκκλησίας. Κάποιοι δεν θεωρούν καθόλου τυχαία την απόφαση του κ. Οικονόμου να αγοράσει το 2014 ένα ακόμη διαμέρισμα στο πολυτελές συγκρότημα «One Athens» στον Λυκαβηττό, το οποίο προορίζεται για τον γιο του Χρήστο. Η Ευγενία γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, μεγάλωσε στο Παρίσι και ζει στο Λονδίνο. Χαρακτήρας κλειστός και χαμηλών τόνων, θεωρείται μία από τις πιο καλοντυμένες γυναίκες διεθνώς, ενώ ασχολείται επιχειρηματικά με τον χώρο της μόδας. Εχει δημιουργήσει το δικό της brand κοσμημάτων, τη σειρά Venyx. Η ίδια υποστηρίζει ότι κληρονόμησε την αγάπη της για το στυλ και την κομψότητα από τις γιαγιάδες της Ευγενία Λιβανού και Ντολόρες Γκίνες. Ο δεύτερος γιος του κ. Οικονόμου από τον πρώτο του γάμο είναι ο Στέφανος, ο οποίος ασχολείται με το real estate στη Νέα Υόρκη, ενώ ακολούθησε η γέννηση της Αλεξάνδρας η οποία έχει σπουδάσει Ψυχολογία αλλά συνεχίζει την εικαστική δραστηριότητα του πατέρα της. Το 2011 δημοσιεύματα ήθελαν τον Στέφανο να έχει έρθει κοντά με την κόρη της Αννας Βίσση, τη Σοφία Καρβέλα. Ο Ελληνας μεγιστάνας απέκτησε δύο ακόμη παιδιά από τον γάμο του με τη Λίζυ Μανωλά. Πρόκειται για τη Λυδία, απόφοιτο του University of the Arts, και τον Φίλιππο, ο οποίος σπουδάζει Πληροφορική στη Νέα Υόρκη. Η Λυδία σχεδιάζει κομψά κοσμήματα από χρυσό, διαμάντια και πολύτιμους λίθους, ενώ την περασμένη χρονιά άνοιξε και το δικό της κατάστημα στα Ματογιάννια της Μυκόνου. Η Λίζυ Μανωλά όταν χώρισε από τον εφοπλιστή έγινε περιηγήτρια. Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, συγκέντρωσε τις καλύτερες φωτογραφίες που τράβηξε και εξέδωσε βιβλίο με αυτές.
Η Ισμαήλου, οι γκρίνιες και το πάρτυ στην Πάτμο
Στην προσωπική ζωή του κ. Οικονόμου μετά το τέλος του δεύτερου γάμου του ακολούθησε η θυελλώδης σχέση του με τη γοητευτική σκηνοθέτη Αντζελα Ισμαήλου που κράτησε 12 χρόνια. Εχουν γραφτεί πολλά αφού διάφορα περιστατικά τροφοδοτούσαν τις καλλιτεχνικές αλλά και lifestyle στήλες στα ΜΜΕ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Γνωρίστηκαν εν πτήσει με προορισμό τη Νέα Υόρκη μια που κάθονταν δίπλα-δίπλα στην business class. Δημιουργήθηκε μια σχέση πάθους με ό,τι αυτό συνεπάγεται, με πολύ έρωτα και συγκρούσεις. Ακόμη συζητιέται στα αθηναϊκά σαλόνια ο καβγάς τους όταν εκείνος είχε πρόβλημα με τη μέση του και ζήτησε από τη σύντροφό του να ακυρώσει ένα δείπνο που είχαν κανονίσει στο σπίτι. Εκείνη αρνήθηκε και ο κ. Οικονόμου εμφανίστηκε στην τραπεζαρία ενώπιον των καλεσμένων με τις πιτζάμες του. Ο Ελληνας κροίσος μάλιστα χρηματοδοτούσε τις καλλιτεχνικές δημιουργίες της Αντζελας όπως το ντοκιμαντέρ «Μεγάλοι σκηνοθέτες» αλλά και ταινίες χολιγουντιανών προδιαγραφών. Εκείνη είχε συναντήσεις με την αφρόκρεμα τους θεάματος ενώ φρόντιζε πάντοτε την εμφάνισή της με ρούχα από πασίγνωστους οίκους υψηλής ραπτικής όπως αυτός της Carolina Herrera που είχε αναλάβει την εμφάνισή της στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο αστικός μύθος θέλει τον κ. Οικονόμου να λέει στην παρέα του ότι η Αντζελα του στοίχιζε όσο οι δύο πρώην σύζυγοι και τα πέντε του παιδιά του μαζί. Τον Αύγουστο το 2011 έγινε πρώτη είδηση με αρνητική δημοσιότητα το πάρτυ που διοργάνωσε η Αντζελα Ισμαήλου ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο στο Νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, με ντεκόρ έναν γιγάντιο σταυρό από νέον. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην παραλία Πέτρα της Καλικατσούς και, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η σκηνοθέτης δεν φερόταν να είχε πάρει άδεια προκαλώντας την οργή των τοπικών αρχών και των κατοίκων. Προσκεκλημένη ήταν όλη η υψηλή κοινωνία της χώρας. Σε εκείνο το πάρτυ έλαμψε διά της απουσίας του ο κ. Οικονόμου, γεγονός που πυροδότησε τις φήμες για χωρισμό του ζευγαριού.
Η σχέση τους πήρε την κατιούσα όταν έζησαν στο ίδιο σπίτι. Μπορεί τα ετερώνυμα να έλκονται αλλά οι συγκρούσεις από την έλξη προκάλεσαν ρήγματα στη σχέση. Παρά τον χωρισμό τους ο κ. Οικονόμου, σύμφωνα με όσα συζητιούνται στα σαλόνια των Αθηνών, συνέχιζε να καλύπτει τα έξοδά της για καιρό όπως και να νοικιάζει διαμέρισμα 500 τ.μ. στο κέντρο.
Επί έναν χρόνο ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει προσελκύσει πάνω του τα βλέμματα του ναυτιλιακού και τραπεζικού κλάδου, στην προσπάθεια που κάνει να σώσει ό,τι σώζεται από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία Dryships, η οποία ανακοίνωσε για το 2015 ζημίες ύψους 2,84 δισ. δολαρίων, έναντι ζημιών 47,5 εκατ. δολαρίων τη χρήση 2014.
Τον Οκτώβριο του 2015 η εταιρεία πήρε την έγκριση του Nasdaq για τη μεταφορά της από την κατηγορία Nasdaq Global Select Market στην κατηγορία Nasdaq Capital Market. Παρά την προσπάθειά του να... δαμάσει τα κύματα η κατάσταση δείχνει να του ξεφεύγει αφού δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα. Η κρίση που έχει πλήξει τα τελευταία χρόνια τον κλάδο των φορτηγών πλοίων γονατίζει μεγάλα ονόματα του εφοπλισμού, ένα εκ των οποίων είναι και το δικό του. Πριν από λίγες ημέρες η Dryships ανακοίνωσε την αναστολή εξυπηρέτησης τριών δανείων που έχει προς τις τράπεζες όπως και δόσεων για άλλα δάνεια, για τα οποία καταβάλλει μόνο τους τόκους και προχωράει σε συζητήσεις για αναδιάρθρωση. Βάσει του ισολογισμού της εμφανίζει δανεισμό ύψους 237 εκατ. δολαρίων. Η ρευστότητά της στο τέλος του 2015 ανερχόταν σε 15,026 εκατ. έναντι 658,936 εκατ. δολαρίων στα τέλη του 2014.
Το χρονικό της κρίσης
Η εισηγμένη εταιρεία επλήγη όχι μόνο από την πολύ κακή ναυλαγορά αλλά και από την απομείωση της αξίας των πλοίων, όπως είναι φυσικό επακόλουθο. Ειδικότερα, ζημιώθηκε 1,085 δισ. δολάρια από τις πωλήσεις πλοίων σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες όπου τα είχε αγοράσει. Σύμφωνα με διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους, οι τιµές των μεταχειρισµένων πλοίων 5ετίας έχουν φτάσει σε ιστορικά χαµηλά το τελευταίο τρίµηνο, ανεξαρτήτως του τύπου και της χωρητικότητάς τους. Πιο συγκεκριμένα, έχουν μειωθεί κατά 15% περίπου. Επιπροσθέτως, υπήρξαν αρνητικά αποτελέσματα λόγω διαγραφής μέρους της επένδυσης στην εταιρεία Ocean Rig η οποία δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες εξορύξεις υδρογονανθράκων. Η απόσχιση της Ocean Rig κόστισε 1,34 δισ. και άλλα 349,8 εκατ. δολάρια η απομείωση της αξίας συμμετοχής, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Η Dryships, που ελέγχει στόλο από 23 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και έξι πλοία υποστήριξης, ανακοίνωσε για τη χρήση 2015 εκτός από τις ζημίες, έσοδα 969,82 εκατ. που είναι μειωμένα σε σύγκριση με τα 2,18 δισ. δολάρια της προηγούμενης χρονιάς. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων, ήτοι 725,8 εκατ. το 2015 και 1,81 δισ. δολάρια το 2014, προέρχεται από τη συμμετοχή κατά 40% της Dryships στο μετοχικό κεφάλαιο της Ocean Rig. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης μέσω του Δ.Σ. της εταιρείας αποφάσισε το reverse split των μετοχών της με αναλογία μία νέα μετοχή για κάθε 25 παλαιές. Το 2015 ο κ. Οικονόμου ήταν στη 17η θέση και τρίτη για Ελληνα στη λίστα των 100 πιο ισχυρών παραγόντων της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείται η ηλεκτρονική ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List». Το 2014 βρισκόταν στη 16η συνολικά θέση και τέταρτη για Ελληνα. Δύο χρόνια νωρίτερα, το 2012, βρισκόταν στο Top 5 της συγκεκριμένης λίστας.
Τον έχουν χαρακτηρίσει ως επιχειρηματία «που σκέφτεται ένα τέταρτο πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές του». Ο χαρακτηρισμός αυτός κάνει πολλούς να περιμένουν να δουν πού το πάει. «Αν παιζόταν στο στοίχημα ποια θα είναι η επόμενη κίνηση του Οικονόμου, είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα τολμούσε να ποντάρει», επισημαίνει στο «ΘΕΜΑ» στέλεχος της ναυτιλιακής κοινότητας.
Το κουβάρι της κρίσης για την Dryships άρχισε να ξετυλίγεται την περασμένη άνοιξη, οπότε και οι εξελίξεις πήραν μορφή χιονοστιβάδας. Στις 30 Απριλίου η εταιρεία υπέγραψε συμφωνητικά πώλησης των δεξαμενοπλοίων της σε θυγατρικές εταιρείες του κ. Οικονόμου. Πρόκειται για τέσσερα Suezmax αντί 245 εκατ. και έξι Aframax αντί 291 εκατ. δολαρίων.
Στις 8 Ιουνίου 2015 η Dryships έχασε τον χρηματοοικονομικό έλεγχο της επίσης εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Ocean Rig που έχει στόλο από drillships και εξέδρες θαλάσσιων γεωτρήσεων και εξόρυξης υδρογονανθράκων και μείωσε το ποσοστό της στο 47,2%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αφαιρεθεί από την Dryships το δικαίωμα να ενοποιεί την Ocean Rig στις οικονομικές καταστάσεις της. Από εκείνη την ημερομηνία και μετά η Ocean Rig θεωρείται απλή θυγατρική και όχι ελεγχόμενη θυγατρική της Dryships.
Στις 30 Ιουνίου 2015 το ποσοστό ιδιοκτησίας του κ. Οικονόμου στην Ocean Rig ήταν 4,7%. Στις 14 Αυγούστου 2015 η Dryships αντάλλαξε το υπόλοιπο του δανείου που όφειλε στην Ocean Rig, ύψους 80 εκατ. δολαρίων, με τις 17,8 εκατομμύρια μετοχές που κατείχε η ίδια στην εταιρεία. Το ποσοστό ιδιοκτησίας της Dryships στην Ocean Rig είναι πλέον 40,4% από 47,2%. Ο κ. Οικονόμου, αναφερόμενος στις προοπτικές της εταιρείας, είχε δηλώσει το περασμένο καλοκαίρι ότι «η πρόσφατη βελτίωση στους ναύλους ξηρού φορτίου δεν σημαίνει σημαντικές αλλαγές επί το θετικότερο για το μέλλον, με τις προκλήσεις και τις αβεβαιότητες να παραμένουν για τον κλάδο». Δικαιώθηκε στις προβλέψεις του με δραματικό τρόπο αφού η ναυλαγορά κατακρημνίστηκε σε ιστορικά χαμηλά.
Η πώληση του στόλου
Στις 10 Σεπτεμβρίου 2015 η Dryships ανακοίνωσε την πώληση 17 πλοίων (13 Capesize και 4 Panamax) αντί 377 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των ναυλοσυμφώνων τους και του δανεισμού τους που ανέρχεται σε 236,7 εκατ. σε εταιρικά σχήματα συμφερόντων του κ. Οικονόμου. Η ανακοίνωση της πώλησης είχε ως αποτέλεσμα εκείνη την ημέρα η μετοχή της εταιρείας να πέσει κατά 44%. Επιπλέον, την ίδια ημέρα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει και τα υπόλοιπα 22 πλοία του στόλου της (20 Panamax και 2 Supramax), αναμένοντας να επιβαρυνθεί με περαιτέρω απομείωση αξίας ενεργητικού ύψους κατά 422 εκατ. δολάρια. Σε μια προσπάθεια να εξηγήσουν τις κινήσεις του κ. Οικονόμου με την Dryships και να προβλέψουν τις επόμενες, οικονομικοί αναλυτές της Ακτής Μιαούλη τονίζουν στο «ΘΕΜΑ»: «Η μία σκέψη είναι ότι θέλει να βγάλει την εταιρεία από το χρηματιστήριο διασφαλίζοντας τις σχέσεις του με τις τράπεζες που νιώθουν πιο ασφαλείς με το private. Ή θα περιμένει να απαλλάξει την εταιρεία από όλα της τα βάρη και κάποια στιγμή, που θα κρίνει εκείνος ότι είναι συμφέρουσα, θα ζητήσει στήριξη από μετόχους και τραπεζικά ιδρύματα για να ξαναπενδύσει σε πλοία που θα είναι σε ακόμη χαμηλότερες τιμές».
Την περασμένη άνοιξη ο κ. Οικονόμου, μέσα στον ορυμαγδό των εξελίξεων, ακύρωσε την είσοδο μιας ακόμη εταιρείας του στην αμερικανική χρηματαγορά. Επρόκειτο για την Tankships Investment Holdings, στην οποία θα ενέτασσε τον στόλο με δεξαμενόπλοια που ήλεγχε η Dryships. Σε αυτή δεν θα πήγαιναν μόνο τα 10 πλοία της Dryships. Υπήρχε η προοπτική απόκτησης άλλων τριών πλοίων που ανήκουν σε πρώην συζύγους του, ενώ στο ενημερωτικό φυλλάδιο για την εισαγωγή της εταιρείας αναφερόταν ότι ο Ελληνας πλοιοκτήτης, ο οποίος θα ήταν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, θα έδινε τη δυνατότητα στην Tankships να αγοράσει όλα τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται τώρα στον ιδιωτικό του στόλο και ανέρχονται συνολικά σε δεκαεπτά. Την απόφασή του να κάνει πίσω την έλαβε προκειμένου να ενισχύσει την Dryships, αφού η απόσχιση του στόλου των 10 δεξαμενοπλοίων θα μείωνε κατά 20%-30% την καθαρή αξία του συνολικού της στόλου. Μάλιστα τα 10 από αυτά τα δεξαμενόπλοια τα πούλησε η Dryships και τα αγόρασε αντί 536 εκατ. δολαρίων ο ίδιος μέσω επιχειρηματικών σχημάτων που ελέγχει, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη ρευστότητα και την ευελιξία της εταιρείας αλλά και τη μετοχή της.
Εκείνη την περίοδο οικονομικοί αναλυτές είχαν επισημάνει ότι την κίνηση αυτή του Ελληνα πλοιοκτήτη «ενδέχεται να τη δουν με καλό μάτι τα μεγάλα τραπεζικά ιδρύματα». Υπήρχαν όμως και άλλοι που ασκούσαν σκληρή κριτική για υψηλά έξοδα διαχείρισης των πλοίων της Dryships τα οποία, όπως ανέφεραν διεθνή δημοσιεύματα, εισπράττουν δικές του ιδιωτικές εταιρείες. Η πορεία της μετοχής της Dryships χαρακτηριζόταν από τους διεθνείς αναλυτές «η χειρότερη όλων των εισηγμένων από το 2005», με ζημίες της τάξης του 86%.
2015-2016: Xαράς ευαγγέλια τότε, με την Αντζελα Ισμαήλου στο πλευρό του και την πανηγυρική εισαγωγή στον NASDAQ. Η πορεία της μετοχής της Dryships χαρακτηρίζεται από τους διεθνείς αναλυτές ως η χειρότερη όλων των εισηγμένων από το 2005
Πανηγυρική η καθέλκυση των πλοίων «Ocean Rig Corcovado» και «Ocean Rig Olympia» στα ναυπηγεία της Samsung το 2010. Η διαγραφή σημαντικού μέρους της επένδυσης της Dryships στην Ocean Rig -εταιρείας που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες εξορύξεις υδρογονανθράκων- κόστισε συνολικά 1,69 δισ. δολάρια
Αγαπημένο θέμα των lifestyle εντύπων η θυελλώδης σχέση του με τη γοητευτική σκηνοθέτη Αντζελα Ισμαήλου και η οποία κράτησε 12 χρόνια. Οι ομηρικοί καβγάδες, η χρηματοδότηση τόσο των σκηνοθετικών πρότζεκτ της Ισμαήλου όσο και των πανάκριβων εμφανίσεών της στο κόκκινο χαλί μάλλον δικαιολογούν τις φήμες που θέλουν τον Γιώργο Οικονόμου να λέει στην παρέα του ότι η Αντζελα του στοίχιζε όσο οι δύο πρώην σύζυγοι και τα πέντε του παιδιά μαζί
Το έκτο του παιδί, μια υγιέστατη κόρη, του το χάρισε η 30χρονη σύντροφός του Κυβέλη Μελετοπούλου τον περασμένο Οκτώβριο. Η γνωριμία με τον εφοπλιστή μοιάζει βγαλμένη από σαπουνόπερα, μια και τη συνάντησε πρώτη φορά το 2012 ως φίλη της κόρης του Αλεξάνδρας σε καλοκαιρινές διακοπές στο μοβ «Baracuda Valetta»
Πάντα εντυπωσιακές οι βίλες του Γιώργου Οικονόμου, είτε είναι στο Σεντ Μπαρτς της Καραϊβικής είτε στο Σεν Τροπέ, ενώ τα downtown διαμερίσματα δεν... πέφτουν κάτω από την Park Avenue στο Μανχάταν. Ακόμα και στην Αθήνα, η αγορά ενός ακόμη πολυτελούς διαμερίσματος έγινε μόλις το 2014 στο συγκρότημα «One Athens» στον Λυκαβηττό (φωτό κάτω)
Σήμα κατατεθέν του πολυτελούς «Baracuda Valletta» τα μοβ πανιά. Το 50μετρο mega sailer φέρει την υπογραφή του διεθνούς φήμης yacht designer Γιώργου Βαφειάδη και του Βρετανού αρχιτέκτονα Τζον Πόουσον
Δεύτερη γυναίκα του εφοπλιστή ήταν η Λίζυ Μανωλά, με την οποία απέκτησαν δύο παιδιά: τη Λυδία και τον Φίλιππο. Μετά τον χωρισμό τους η Λίζυ ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και εξέδωσε βιβλίο με φωτογραφίες
Γιος του Γιώργου Οικονόμου από τον πρώτο του γάμο, με τη Ρίκα Βοσνιάδη, ο νεαρός Χρήστος διατηρεί εδώ και χρόνια σοβαρή σχέση με την Ευγενία Φιλίππου Νιάρχου. Ο πατέρας Οικονόμου έχει χρίσει τον πρωτότοκο γιο του διάδοχο στις επιχειρήσεις του, ενώ η χρυσή κληρονόμος μιας οικονομικής αυτοκρατορίας διαθέτει περιουσία που υπολογίζεται στα 2,5 δισ. δολάρια
Το ξεκίνημα
Γεννημένος στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, από εύπορη οικογένεια, ο κ. Οικονόμου μεγάλωσε με όλες τις ανέσεις. Σχολείο πήγε στο Κολλέγιο Αθηνών και τα θεμέλια για την πορεία του προς την κορυφή τέθηκαν το 1976. Αριστος και ευφυής μαθητής κατάφερε να γίνει δεκτός από το περίφημο, παγκοσμίως, αμερικανικό πανεπιστήμιο Massachusetts Institute of Technology (ΜΙΤ) όπου πήρε δύο master ως μηχανολόγος-ναυπηγός. Συνέχισε τις σπουδές του και πήρε κι άλλο master στο Shipping and Shipbuilding Management. Εργάστηκε για λίγα χρόνια στη Νέα Υόρκη και κάποια ημέρα αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε να εργάζεται και μια ναυτιλιακή εταιρεία-κολοσσό, τη Thenamaris της οικογένειας Μαρτίνου. Εκεί βίωσε τη μεγάλη κρίση της παγκόσμιας ναυτιλίας τη δεκαετία του ’80. Παρακολούθησε και έμαθε από τις κινήσεις-αποφάσεις των έμπειρων Μαρτίνων, οι οποίοι κουμαντάρουν επιδέξια τη Thenamaris μέσα στον οικονομικό αρμαγεδδώνα. Γνώσεις που του φάνηκαν χρήσιμες στο μέλλον. Μετά το τέλος της κρίσης του ’80 αποφάσισε να κάνει το δικό του βήμα και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του. Ηταν το 1986 όταν ίδρυσε τη δική του εταιρεία, την Cardiff Marine. Το 2004 θεωρείται η «χρυσή χρονιά» για τον κ. Οικονόμου. Ενα όνειρό του γίνεται πραγματικότητα. Ιδρύει την εταιρεία Dryships με σκοπό την εισαγωγή της σε αμερικανικό χρηματιστήριο. Η εταιρεία εισήχθηκε, τελικά, στον Nasdaq της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο του 2005 καταφέρνοντας να «σηκώσει» 269,1 εκατ. δολάρια. Η τιμή εισαγωγής της μετοχής της ήταν 18 δολάρια ενώ ο στόλος της εταιρείας ανερχόταν σε 17 πλοία.
Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Στην Αθήνα το αρχηγείο του βρίσκεται στο κτίριο «Omega Building» στο Μαρούσι. Διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται συνολικά από 108 πλοία που τον φέρνει στη δεύτερη θέση των Ελλήνων πλοιοκτητών με βάση τον αριθμό πλοίων, πίσω από την Αγγελική Φράγκου που έχει 142 πλοία. Στη Νέα Υόρκη διαθέτει τέσσερα πολυτελή διαμερίσματα στο Νο 525 της Park Avenue, μία από τις ακριβότερες λεωφόρους του κόσμου, και συγκρότημα κατοικιών που ετοιμάζει στο Σεν Τροπέ. Εχει επίσης μια εξωτική βίλα στο Σεν Μπαρτς της Καραϊβικής, ιδιωτικό lear jet, ένα υπερσύγχρονο όσο και υπερπολυτελές 50μετρο mega sailer, κατασκευασμένο από αλουμίνιο, το οποίο φέρει μοβ πανιά με την υπογραφή του Ελληνα διάσημου διεθνώς για το yacht design Γιώργου Βαφειάδη και του Βρετανού αρχιτέκτονα Τζον Πόουσον. Είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων, ακριβοθώρητος και ευγενής με όσους τον πλησιάζουν για να του μιλήσουν. Εχει πολύ καλές σχέσεις με την οικογένεια Νιάρχου, μια που ο γιος του Χρήστος συνδέεται εδώ και δύο χρόνια με την Ευγενία Νιάρχου.
Στην Αθήνα κινείται για λόγους ασφαλείας με την τεθωρακισμένη Mercedes του αποφεύγοντας να προκαλεί.
Πατέρας για 6η φορά
Τον περασμένο Οκτώβριο ο κ. Οικονόμου έγινε για έκτη φορά πατέρας. Η 30χρονη σύντροφός του Κυβέλη Μελετοπούλου έφερε στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι. Η γνωριμία τους έγινε το 2012 και είχε πολύ «Τόλμη και Γοητεία». Η 27χρονη τότε Κυβέλη ήταν κολλητή φίλη της κόρης του Αλεξάνδρας από τον πρώτο του γάμο. Οταν η Αλεξάνδρα αποφάσισε να προσκαλέσει την παρέα της για καλοκαιρινές διακοπές με το 50μετρο mega sailer «Barracuda» του πατέρα της, δεν φανταζόταν τι θα επακολουθούσε. Εκείνη την εποχή ο Ελληνας πλοιοκτήτης δεν διατηρούσε κάποια σχέση. Η Κυβέλη είναι κόρη του Τάσου Μελετόπουλου, ο οποίος τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 μαζί με τον Αρη Δαβαράκη είχε δημιουργήσει τα πιο γνωστά και in μαγαζιά της νυχτερινής Αθήνας, μεταξύ αυτών και το «Εργοστάσιο». Η ίδια δηλώνει λάτρης της τέχνης, με τα εικαστικά να αποτελούν τη μεγάλη της αδυναμία, ενώ δίνει το «παρών» σε εκθέσεις ζωγραφικής και άλλες εικαστικές εκδηλώσεις. Το ζευγάρι έχει επιλέξει να απέχει από τα φώτα της δημοσιότητας, περνώντας τον ελεύθερο χρόνο του στη Νέα Υόρκη και το Σεντ Μπαρτς, όπου ο Ελληνας δισεκατομμυριούχος διαθέτει πολυτελείς βίλες. Η πρώτη δημόσια εμφάνισή τους ως ζευγάρι έγινε τον Αύγουστο του 2013 στη Μύκονο, στο πάρτυ γενεθλίων του εφοπλιστή Γιώργου Τσαβλίρη που έγινε στο σκάφος του.
Ο κ. Οικονόμου έχει τρία παιδιά από τον πρώτο γάμο του με τη Ρίκα Βοσνιάδη. Τον Χρήστο, που εδώ και χρόνια είναι ζευγάρι με την Ευγενία Φιλίππου Νιάρχου και τον έχει χρίσει διάδοχο στις επιχειρήσεις του. Το ειδύλλιο αυτό προσελκύει τον ενδιαφέρον των ΜΜΕ, αφού η χρυσή κληρονόμος μιας ολόκληρης οικονομικής αυτοκρατορίας, η περιουσία της οποίας υπολογίζεται στα 2,5 δισ. δολάρια, και ο νεαρός πλοιοκτήτης πάνε παντού μαζί, τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Νέα Υόρκη. Πολλοί είναι εκείνοι που προβλέπουν ότι αυτή η σχέση θα οδηγήσει το ζευγάρι στα σκαλιά της εκκλησίας. Κάποιοι δεν θεωρούν καθόλου τυχαία την απόφαση του κ. Οικονόμου να αγοράσει το 2014 ένα ακόμη διαμέρισμα στο πολυτελές συγκρότημα «One Athens» στον Λυκαβηττό, το οποίο προορίζεται για τον γιο του Χρήστο. Η Ευγενία γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, μεγάλωσε στο Παρίσι και ζει στο Λονδίνο. Χαρακτήρας κλειστός και χαμηλών τόνων, θεωρείται μία από τις πιο καλοντυμένες γυναίκες διεθνώς, ενώ ασχολείται επιχειρηματικά με τον χώρο της μόδας. Εχει δημιουργήσει το δικό της brand κοσμημάτων, τη σειρά Venyx. Η ίδια υποστηρίζει ότι κληρονόμησε την αγάπη της για το στυλ και την κομψότητα από τις γιαγιάδες της Ευγενία Λιβανού και Ντολόρες Γκίνες. Ο δεύτερος γιος του κ. Οικονόμου από τον πρώτο του γάμο είναι ο Στέφανος, ο οποίος ασχολείται με το real estate στη Νέα Υόρκη, ενώ ακολούθησε η γέννηση της Αλεξάνδρας η οποία έχει σπουδάσει Ψυχολογία αλλά συνεχίζει την εικαστική δραστηριότητα του πατέρα της. Το 2011 δημοσιεύματα ήθελαν τον Στέφανο να έχει έρθει κοντά με την κόρη της Αννας Βίσση, τη Σοφία Καρβέλα. Ο Ελληνας μεγιστάνας απέκτησε δύο ακόμη παιδιά από τον γάμο του με τη Λίζυ Μανωλά. Πρόκειται για τη Λυδία, απόφοιτο του University of the Arts, και τον Φίλιππο, ο οποίος σπουδάζει Πληροφορική στη Νέα Υόρκη. Η Λυδία σχεδιάζει κομψά κοσμήματα από χρυσό, διαμάντια και πολύτιμους λίθους, ενώ την περασμένη χρονιά άνοιξε και το δικό της κατάστημα στα Ματογιάννια της Μυκόνου. Η Λίζυ Μανωλά όταν χώρισε από τον εφοπλιστή έγινε περιηγήτρια. Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, συγκέντρωσε τις καλύτερες φωτογραφίες που τράβηξε και εξέδωσε βιβλίο με αυτές.
Η Ισμαήλου, οι γκρίνιες και το πάρτυ στην Πάτμο
Στην προσωπική ζωή του κ. Οικονόμου μετά το τέλος του δεύτερου γάμου του ακολούθησε η θυελλώδης σχέση του με τη γοητευτική σκηνοθέτη Αντζελα Ισμαήλου που κράτησε 12 χρόνια. Εχουν γραφτεί πολλά αφού διάφορα περιστατικά τροφοδοτούσαν τις καλλιτεχνικές αλλά και lifestyle στήλες στα ΜΜΕ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Γνωρίστηκαν εν πτήσει με προορισμό τη Νέα Υόρκη μια που κάθονταν δίπλα-δίπλα στην business class. Δημιουργήθηκε μια σχέση πάθους με ό,τι αυτό συνεπάγεται, με πολύ έρωτα και συγκρούσεις. Ακόμη συζητιέται στα αθηναϊκά σαλόνια ο καβγάς τους όταν εκείνος είχε πρόβλημα με τη μέση του και ζήτησε από τη σύντροφό του να ακυρώσει ένα δείπνο που είχαν κανονίσει στο σπίτι. Εκείνη αρνήθηκε και ο κ. Οικονόμου εμφανίστηκε στην τραπεζαρία ενώπιον των καλεσμένων με τις πιτζάμες του. Ο Ελληνας κροίσος μάλιστα χρηματοδοτούσε τις καλλιτεχνικές δημιουργίες της Αντζελας όπως το ντοκιμαντέρ «Μεγάλοι σκηνοθέτες» αλλά και ταινίες χολιγουντιανών προδιαγραφών. Εκείνη είχε συναντήσεις με την αφρόκρεμα τους θεάματος ενώ φρόντιζε πάντοτε την εμφάνισή της με ρούχα από πασίγνωστους οίκους υψηλής ραπτικής όπως αυτός της Carolina Herrera που είχε αναλάβει την εμφάνισή της στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο αστικός μύθος θέλει τον κ. Οικονόμου να λέει στην παρέα του ότι η Αντζελα του στοίχιζε όσο οι δύο πρώην σύζυγοι και τα πέντε του παιδιά του μαζί. Τον Αύγουστο το 2011 έγινε πρώτη είδηση με αρνητική δημοσιότητα το πάρτυ που διοργάνωσε η Αντζελα Ισμαήλου ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο στο Νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, με ντεκόρ έναν γιγάντιο σταυρό από νέον. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην παραλία Πέτρα της Καλικατσούς και, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η σκηνοθέτης δεν φερόταν να είχε πάρει άδεια προκαλώντας την οργή των τοπικών αρχών και των κατοίκων. Προσκεκλημένη ήταν όλη η υψηλή κοινωνία της χώρας. Σε εκείνο το πάρτυ έλαμψε διά της απουσίας του ο κ. Οικονόμου, γεγονός που πυροδότησε τις φήμες για χωρισμό του ζευγαριού.
Η σχέση τους πήρε την κατιούσα όταν έζησαν στο ίδιο σπίτι. Μπορεί τα ετερώνυμα να έλκονται αλλά οι συγκρούσεις από την έλξη προκάλεσαν ρήγματα στη σχέση. Παρά τον χωρισμό τους ο κ. Οικονόμου, σύμφωνα με όσα συζητιούνται στα σαλόνια των Αθηνών, συνέχιζε να καλύπτει τα έξοδά της για καιρό όπως και να νοικιάζει διαμέρισμα 500 τ.μ. στο κέντρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου