Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Δοκιμάζουμε το Abarth με τους 180 ίππους

Δοκιμάζουμε το Abarth με τους 180 ίππους
Στο κόκκινο της φωτιάς (με μαύρα αυτοκόλλητα στο πλάι), με νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διχρωμία κόκκινου – μαύρου στο… πολεμικό εσωτερικό με τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt, το 595 Competizione είναι ακόμη πιο διεγερτικό από πριν.
Σαν χθες μας φαίνεται η μέρα που είχαμε στα χέρια μας την προηγούμενη εκδοχή του 595 Competizione, του σκληροπυρηνικού αυτοκινήτου πόλης με τον σκορπιό της Abarth στη μάσκα.Ένας πύραυλος-τσέπης, με εμφάνιση, ήχο και επιδόσεις στα… όρια της οδηγικής απόλαυσης. Ένα αυτοκίνητο που σε υποχρεώνει να υπερτονίζεις τα δυνατά του σημεία και να αγνοείς τις αδυναμίες του.




Η θυγατρική της Fiat έκανε ένα ακόμη βήμα με το 595 Competizione, χαρίζοντάς του αναβαθμισμένη έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου 1.4 T-Jet, με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει από τα 160 στα 180 PS. Ο κινητήρας είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6 και σε συνδυασμό με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο σε μεικτό κύκλο και εκπέμπει λιγότερους ρύπους (6 από 6,5 lt/100 km και 139 από 155 g/km). Όλα αυτά βέβαια σε θεωρητικό επίπεδο, διότι ο οδηγός του Abarth θα συνεχίσει να πατά με την ίδια μανία το δεξί πεντάλ, αδιαφορώντας για το πόσο σύντομα θα βρεθεί και πάλι σε ένα πρατήριο.



Στο κόκκινο της φωτιάς (με μαύρα αυτοκόλλητα στο πλάι), με νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διχρωμία κόκκινου – μαύρου στο… πολεμικό εσωτερικό με τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt, το 595 Competizione είναι ακόμη πιο διεγερτικό από πριν. Εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών, θα χαρακτηρίζαμε όμως ατόπημα την απουσία συστήματος πολυμέσων με μεγάλης διαμέτρου οθόνη αφής στον βασικό εξοπλισμό ενός τόσο ιδιαίτερου και ακριβού αυτοκινήτου.

Και αν οι φωτογραφίες δεν μπορούν να μεταφέρουν όλες τις συγκινήσεις, αν ακούσετε τον ήχο από την εξάτμιση Record Monza με την τετραπλή απόληξη θα νιώσετε ένα μούδιασμα, σαν αυτά που ελάχιστα αυτοκίνητα πλην των supercars μπορούν να προσφέρουν. Οι επεμβάσεις στον 1.4 εντοπίζονται στη νέα τουρμπίνα της Garrett και τη νέα χαρτογράφηση. Η μέγιστη ισχύς των 180 PS εμφανίζεται λίγο πιο νωρίς (στις 5.500 rpm), ενώ η ροπή έχει ανέβει από τα 23,5 στα 25,5 kgm. Πώς μεταφράζεται αυτό στην πράξη;



Έχει περιοριστεί ελαφρά το φαινόμενο της υστέρησης στις χαμηλές στροφές, ενώ έχει γίνει πιο γρήγορο στην επιτάχυνση (0-100 σε 6,7 sec από 7,4 sec στην προηγούμενη έκδοση) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 225 km/h (211 km/h πριν). Το 595 Competizione παραμένει το ίδιο δύστροπο στο περιβάλλον της πόλης με τις λακκούβες, τα σαμαράκια και το συνεχές σταμάτα-ξεκίνα. Σε ανοικτό περιβάλλον, όμως, σε ανταμείβει με εκρηκτικές επιταχύνσεις και καθηλωτικά φρεναρίσματα, χάρη στους ακόμη μεγαλύτερους δίσκους της Brembo.

Όσο γρήγορα έρχεται η επόμενη στροφή τόσο ξαφνικά και απολαυστικά γίνεται παρελθόν με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού μπλοκέ, αλλά και του γεμάτου σε πληροφόρηση τιμονιού στη θέση Sport. Το Competizione άλλαξε λοιπόν στον τομέα των εντυπώσεων αλλά και στην ουσία, προσφέροντας ακόμη πιο έντονες συγκινήσεις σε όσους θυσιάσουν χώρους και ανέσεις για να απολαύσουν τη χαρά της οδήγησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.368 cc

Ισχύς: 180 PS/5.500 rpm

Ροπή: 23,5 kgm/3.000 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 225 km/h

Επιτάχυνση 0-100: 6,7 sec

Μεικτή κατανάλωση: 6 lt/100 km (εργ.)

Εκπομπές CO2: 139 gr/km

Βάρος: 1.035 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.657/1.627/1.485 mm

Χώρος αποσκευών: 185 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 166,8 ευρώ

Τιμή: 27.250 €

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου