Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

ΒΜW M3

 
Μια ιστορική φωτογραφία με όλες τις γενιές Μ3 στην πίστα του Πορτιμάο. Με όνομα βαρύ
και ιστορία σε πίστες και δρόμους η M3 από το 1989 έως σήμερα παραμένει τόσο ίδια ενώ είναι και τόσο διαφορετική. Η Μ3 πρώτης γενιάς είχε κινητήρα τρίλιτρο, εξακύλινδρο εν σειρά, τυποποιημένη κατανάλωση 8.8lt και η μετάδοση της ισχύος γίνονταν και στους πίσω τροχούς. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για την Μ3 5ης γενιάς!
  Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupe αντιπροσωπεύουν την πέμπτη γενιά ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου.



Πρώτη γενιά: Ζωντανή ιστορία
Την άνοιξη του 1985 ξεκίνησε η δημιουργία ενός αγωνιστικού για συμμετοχή σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Η έκδοση δρόμου απαιτούσε έγκριση τύπου – 5.000 αντίτυπα της οποίας έπρεπε να κατασκευαστούν για πώληση το χρόνο, σύμφωνα με τους αγωνιστικούς κανονισμούς. Η πρώτη BMW M3 έκανε το ντεμπούτο της το Σεπτέμβριο του 1985 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας απέδιδε 143 kW/195 hp (έκδοση χωρίς καταλύτη: 147 kW/200 hp) από κυβισμό 2.3lt, είχε επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 6,8” (6,7”) και τελική ταχύτητα 230 km/h (235 km/h). H πρώτη γενιά BMW M3 ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες πωλήσεων. Συμπεριλαμβανομένης της ανοιχτής έκδοσης και των ειδικών εκδόσεων, η πρώτη γενιά αριθμεί συνολικά 17.970 μονάδες σε όλο τον κόσμο μέχρι το 1991 όταν έπαυσε η παραγωγή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μ3 1ης γενιάς
Κινητήρας: 2467 cc
Ισχύς: 238 PS /7000rpm
Ροπή: 24.5 kgm / 4750
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Τελική ταχύτητα: 248 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 6.5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,8 lt
Βάρος: 1200 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4345/1.680/1.370 mm


Δεύτερη γενιά: Ενηλικίωση
Η διάδοχος της πρώτης Μ3 δεν σχεδιάστηκε σαν βάση για αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, εξελίχθηκε από την αρχή σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος. Τη δίθυρη Coupe, που έκανε ντεμπούτο το 1992, ακολούθησε το 1994 μία έκδοση Cabrio και – για πρώτη φορά – ένα 4θ Sedan. Και τα τρία μοντέλα είχαν ίδιο κινητήρα 6κύλινδρο 3.0lt που απέδιδε 210 kW/286 hp, και επιτάχυνε το αυτοκίνητο από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζονταν ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Μία έκδοση Μ3 GT μικρής παραγωγής προστέθηκε στη γκάμα το 1994 με 217 kW/295 hp. Το 1995, ο κυβισμός ανέβηκε στα 3.2lt και η ισχύς αντίστοιχα στα 236 kW/321 hp. Το 1997, η BMW M3 έγινε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με δυνατότητα επιλογής Sequential M Gearbox (SMG). Αυτή η έκδοση κιβωτίου βασιζόταν στο συμβατικό κιβώτιο της Μ3, με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για αλλαγή σχέσεων. Οι οδηγοί της M3 δεν χρειαζόταν πλέον ποδωστήριο συμπλέκτη. Το μόνο που έπρεπε να κάνουν για να αλλάζουν σχέσεις άμεσα τραβώντας ή πιέζοντας τον επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μ3 2ης γενιάς
Κινητήρας: 3201 cc
Ισχύς: 321 PS /7400rpm
Ροπή: 35.8 kgm / 3250
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Τελική ταχύτητα: 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100 km: 5.5 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,7 lt
Βάρος: 1440 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4433/1.710/1.335 mm


Τρίτη γενιά: Ωριμότητα
Η τρίτη γενιά της BMW M3 παρουσιάστηκε το 2000 και ήταν διαθέσιμη μόνο σε coupe ή cabrio έκδοση. Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας διατηρούσε τον κυβισμό των 3.2lt, αλλά απέδιδε 252 kW/343 hp. Η M3 3ης γενιάς μπορούσε να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,2” (Cabrio: 5,5”). Για πρώτη φορά, η BMW M3 απέκτησε διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα που επιτρέπει το κλείδωμα σε οποιοδήποτε ποσοστό από 0 έως 100%. Τα πλεονεκτήματα ήταν χειροπιαστά στον τομέα της ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης κατά την εκκίνηση και το στρίψιμο με μεγάλη ταχύτητα. Η δεύτερη γενιά του Sequential M Gearbox (SMG II) επέτρεπε στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από τα χειριστήρια του τιμονιού (paddles). Η κορυφαία έκδοση αυτής της γενιάς M3 ήταν η BMW M3 CSL “Coupe Sport Lightweight”, που εμφανίστηκε το 2003.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μ3 3ης γενιάς
Κινητήρας: 3246 cc
Ισχύς: 343 PS /7900rpm
Ροπή: 37.3 kgm / 4900
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Τελική ταχύτητα: 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100 km: 5.2 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 11,0 lt
Βάρος: 1570 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4492/1.780/1.372 mm



Τέταρτη γενιά: Δυο κύλινδροι ακόμη!
Το 2007 σηματοδότησε μία αποστασιοποίηση από την παράδοση αφού η BMW M3 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια χωρίς straight six κινητήρα που τόσο συχνά είχε διακριθεί με τον τίτλο Κινητήρας της Χρονιάς. Αντί αυτού, η τέταρτη γενιά του μοντέλου σε εκδόσεις coupe, sedan και cabrio χρησιμοποιούσε οκτακύλινδρο μοτέρ, 4.0lt απόδοσης 309 kW/420 hp. Το 85 % της μέγιστης ροπής των 41 kgm ήταν διαθέσιμο σε μία ευρεία κλίμακα στροφών 6.500 rpm. Οι μηχανικοί συνέχισαν την προσπάθεια για μείωση του βάρους κυρίως με το Coupe. Η οροφή κατασκευαζόταν από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Το καπό με το χαρακτηριστικό φούσκωμα ήταν από αλουμίνιο, όπως και μεγάλα τμήματα του νέου πλαισίου ελαφρού βάρους. Ξεχώρισε ιδιαίτερα η BMW M3 GTS – με έγκριση τύπου για το δρόμο αλλά εξελιγμένη για ερασιτεχνικούς αγώνες. Ο κυβισμός του στάνταρ V8 κινητήρα της M3 αυξήθηκε στα 4.4lt, απόδοσης 331 kW/450 hp. Η BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) που παρουσιάστηκε το 2011 περιορίστηκε σε 67 μόλις αντίτυπα. Αποκλειστικά εξαρτήματα ελαφρού βάρους και τροποποιημένη τεχνολογία πλαισίου χρησιμοποιήθηκαν σε αυτό το μοντέλο. Το καπό της BMW M3 CRT κατασκευαζόταν από CFRP όπως και τα μπάκετ καθίσματά της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μ3 4ης γενιάς
Κινητήρας: 3999 cc
Ισχύς: 420 PS /8300rpm
Ροπή: 41.0 kgm / 3900
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Τελική ταχύτητα: 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100 km: 4.8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 12,4 lt
Βάρος: 1580 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4615/1.804/1.418 mm



Πέμπτη γενιά: Η πρώτη turbo M3
Η 5η γενιά της BMW M3/M4 έχει δυο εκδόσεις, την 2πορτη Μ4 και την 4πορτη Μ3. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά η νέα Μ4 είναι πιο ελαφριά (- 80 kg), έχει παραπλήσια δύναμη (+11PS) αλλά πολύ μεγαλύτερη ροπή (+15.5kgm). Αυτό οφείλεται στην υπερπλήρωση, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Μ3/Μ4. Όλα τα προηγούμενα μοντέλα είχαν ατμοσφαιρικό κινητήρα, το προηγούμενο 4.0lt, V8. Ο νέος κινητήρας είναι εξακύλινδρος εν σειρά με δυο μικρά turbo, το πρώτο στους κυλίνδρους 1,2,3 και το δεύτερο στους κυλίνδρους 4,5,6. Αποδίδει 431 PS και 56kgm από το ρελαντί, στόχος των μηχανικών ήταν η εξάλειψη της υστέρησης ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW M3/Μ4 5ης γενιάς
Κινητήρας: 2979 cc
Ισχύς: 431 PS /5500 - 7300 rpm
Ροπή: 56 kgm /1850 - 5500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Τελική ταχύτητα: 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100 km: 4,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,8 lt
Βάρος: 1497 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.671/1.870/1.383 mm

2 σχόλια:

  1. lathos stin proti genia to aytokinito eixe 4kilindro kinitira (s14-b23) kai (s14-b25)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΔΙΑΒΑΖΕ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ....1985 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας απέδιδε 143 kW/195 hp
      ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΙΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΑ.

      Διαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου