Τη χρυσή τομή προσπάθησαν να βρουν προχθές οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ
προκειμένου να «ξεμπλοκάρει» το έργο της επέκτασης του Προαστιακού προς
το Λαύριο.
Μητρική και θυγατρική εταιρεία συμφωνούν όσον αφορά τη
σημασία του έργου, ωστόσο οι διαφωνίες σχετικά με τα τεχνικά
χαρακτηριστικά, που διαμορφώνουν και το τελικό κόστος του έργου,
φαίνεται ότι αποτελούν το μεγαλύτερο αγκάθι στην υλοποίησή του.
Στόχος, πάντως, και των δύο πλευρών είναι η εξεύρεση κοινά αποδεκτής
λύσης ώστε να προχωρήσει η επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί στο
Λαύριο άμεσα και να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια που έχουν ήδη
εξασφαλιστεί. Προχθές πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των διοικήσεων
των δύο εταιρειών, παρουσία και της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής
Μεταφορών, η οποία εκπροσωπεί το υπουργείο Υποδομών. Οριστικές αποφάσεις
μπορεί να μην ελήφθησαν, ωστόσο, διαφαίνεται η πρόθεση και των δύο
πλευρών να βρεθεί μια λύση.
Το βασικό σημείο διαφωνίας του ΟΣΕ εντοπίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, καθώς οι τεχνικοί της εταιρείας εκτιμούν ότι δεν υπάρχει λόγος κατασκευής μιας γραμμής που θα φιλοξενεί ταχύτητες έως και 160 χλμ./ώρα, αλλά το ανώτατο όριο των 120 χλμ./ώρα αρκεί. Οπως εξηγούν στελέχη του ΟΣΕ, η 33 χλμ. γραμμή θα συνδέει το Κορωπί με το Λαύριο με επτά ενδιάμεσες στάσεις, γεγονός το οποίο δεν επιτρέπει στους συρμούς εκ των πραγμάτων να αναπτύξουν ταχύτητες ούτε 120 χλμ./ώρα. Το κόστος του έργου που έχει προϋπολογιστεί από την ΕΡΓΟΣΕ στα 280 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε να περιοριστεί κατά 40% όπως εξηγούν στον ΟΣΕ, εάν περιοριστούν οι προδιαγραφές στις ταχύτητες.
Την ίδια στιγμή εάν η γραμμή κατασκευαστεί για να τρέχουν τρένα με 160 χλμ./ώρα θα πρέπει να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι. Εάν οι ταχύτητες δεν ξεπεράσουν τα 120 χλμ./ώρα οι προδιαγραφές ασφαλείας επιτρέπουν τη δημιουργία ισόπεδων διαβάσεων, που έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής.
Στο επίκεντρο της διαφωνίας μεταξύ μητρικής και εταιρείας κατασκευής του ΟΣΕ βρίσκεται και η δημιουργία δύο σιδηροδρομικών σταθμών κατά μήκος της διαδρομής. Στελέχη του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν οι επτά σταθμοί να αποτελούνται από στάσεις -που δεν απαιτούν κτιριακές εγκαταστάσεις- και να αποφευχθεί η κατασκευή των δύο σταθμών που έχει προγραμματίσει η ΕΡΓΟΣΕ. Εκτός από τον περιορισμό του κόστους, η πλευρά ΟΣΕ τονίζει ότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα αυξήσουν σημαντικά τον χρόνο υλοποίησης του έργου καθώς δεν έχουν χωροθετηθεί ακόμη. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι αυξάνεται σημαντικά το κόστος συντήρησης των σταθμών, γεγονός που θα επιβαρύνει τον Οργανισμό και μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ επεξεργάζονται μια κοινά αποδεκτή λύση, στην οποία, όμως, δεν έχουν καταλήξει ακόμα και προγραμματίζουν νεότερη συνάντηση στην οποία θα προσέλθουν με ολοκληρωμένες προτάσεις.
Το βασικό σημείο διαφωνίας του ΟΣΕ εντοπίζεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, καθώς οι τεχνικοί της εταιρείας εκτιμούν ότι δεν υπάρχει λόγος κατασκευής μιας γραμμής που θα φιλοξενεί ταχύτητες έως και 160 χλμ./ώρα, αλλά το ανώτατο όριο των 120 χλμ./ώρα αρκεί. Οπως εξηγούν στελέχη του ΟΣΕ, η 33 χλμ. γραμμή θα συνδέει το Κορωπί με το Λαύριο με επτά ενδιάμεσες στάσεις, γεγονός το οποίο δεν επιτρέπει στους συρμούς εκ των πραγμάτων να αναπτύξουν ταχύτητες ούτε 120 χλμ./ώρα. Το κόστος του έργου που έχει προϋπολογιστεί από την ΕΡΓΟΣΕ στα 280 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε να περιοριστεί κατά 40% όπως εξηγούν στον ΟΣΕ, εάν περιοριστούν οι προδιαγραφές στις ταχύτητες.
Την ίδια στιγμή εάν η γραμμή κατασκευαστεί για να τρέχουν τρένα με 160 χλμ./ώρα θα πρέπει να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι. Εάν οι ταχύτητες δεν ξεπεράσουν τα 120 χλμ./ώρα οι προδιαγραφές ασφαλείας επιτρέπουν τη δημιουργία ισόπεδων διαβάσεων, που έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής.
Στο επίκεντρο της διαφωνίας μεταξύ μητρικής και εταιρείας κατασκευής του ΟΣΕ βρίσκεται και η δημιουργία δύο σιδηροδρομικών σταθμών κατά μήκος της διαδρομής. Στελέχη του ΟΣΕ υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν οι επτά σταθμοί να αποτελούνται από στάσεις -που δεν απαιτούν κτιριακές εγκαταστάσεις- και να αποφευχθεί η κατασκευή των δύο σταθμών που έχει προγραμματίσει η ΕΡΓΟΣΕ. Εκτός από τον περιορισμό του κόστους, η πλευρά ΟΣΕ τονίζει ότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα αυξήσουν σημαντικά τον χρόνο υλοποίησης του έργου καθώς δεν έχουν χωροθετηθεί ακόμη. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι αυξάνεται σημαντικά το κόστος συντήρησης των σταθμών, γεγονός που θα επιβαρύνει τον Οργανισμό και μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ επεξεργάζονται μια κοινά αποδεκτή λύση, στην οποία, όμως, δεν έχουν καταλήξει ακόμα και προγραμματίζουν νεότερη συνάντηση στην οποία θα προσέλθουν με ολοκληρωμένες προτάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου