Αυτό που χρειάζεται είναι ατομική δουλειά και πειθαρχία. Κι αν κάνει λάθη, να το διορθώνετε και να του εξηγείτεΚάποια παιδιά δυσκολεύονται περισσότερο και κάποια λιγότερο στην εκμάθηση της ορθογραφίας.
Για κανένα όμως δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο, αν προσπαθήσει να μάθει και να ακολουθεί τους κανόνες. Πολλοί γονείς μέμφονται για τα ορθογραφικά λάθη των παιδιών τους το διαδίκτυο και τα λεγόμενα greeklish που χρησιμοποιούν καθημερινά στις συνομιλίες τους στις διάφορες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Η αλήθεια είναι ότι η χρήση των greeklish δεν αποτελεί την αιτία της μη ορθής γραφής, αλλά ένα μέσο με το οποίο κάποιος που δε γνωρίζει καλά την ορθογραφία, καλύπτει την αδυναμία του επισημαίνει η Γεωργία Μιχαήλ, Φιλόλογος-Γλωσσολόγος.
Κι’ αυτό γιατί πολύ απλά mporei na grafei kaneis se greeklish or8ografhmena, efoson vevaia gnwrizei apo or8ografia.
Είναι γεγονός μάλιστα ότι πολλοί διδάσκοντες στο δημοτικό δεν επιμένουν στη διδασκαλία της ορθής γραφής και διορθώνουν τα λάθη που εντοπίζουν στα γραφόμενα των παιδιών πολύ ελαφρά με το μολύβι (σε σημείο που ο γονιός θεωρεί ότι τις διορθώσεις τις έχει κάνει το παιδί του μετά από μια δεύτερη ανάγνωση-κάτι που δεν ισχύει, βέβαια) , γιατί λαμβάνουν υπ’ όψιν την ψυχοσύνθεση των μαθητών και την απογοήτευσή τους όταν θα αντικρύσουν ένα τετράδιο γεμάτο από «κοκκινίλες». Αποτέλεσμα αυτής της καλοπροαίρετης τακτικής είναι παιδιά που καταφθάνουν στο γυμνάσιο και αργότερα στο λύκειο με σοβαρές ελλείψεις και αδυναμίες και που τιμωρούνται με αφαίρεση βαθμών στα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις για τα ορθογραφικά τους λάθη.
Δεν πρόκειται για κάποιο είδος βασανισμού ή εκκεντρικής εμμονής. Η ιστορική ορθογραφία είναι δείγμα του πολιτισμού του κάθε λαού. Μέσα από κάθε λέξη αντλεί κανείς πληροφορίες για την ετυμολογία της, την ιστορική της προέλευση και τη συγγένειά της με άλλες λέξεις. Η ορθογραφία είναι βασικό στοιχείο δόμησης του γραπτού λόγου. Γιατί γράφουμε για παράδειγμα τη λέξη «φίλος» με γιώτα και όχι με ύψιλον όπως τη λέξη «φυλή»; Γιατί «παιδί» με άλφα-γιώτα και όχι με έψιλον όπως «πεδιάδα»; Γιατί «οικογένεια» και γιατί «εικόνα»; Διότι ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες λέξεων, έχουν διαφορετική ιστορική προέλευση (ρίζα) και συνεπώς διαφορετική σημασία, παρόλο που φωνητικά έχουν το ίδιο άκουσμα: φιλ-/φυλ-, παιδ-/πεδ-, οικ-/εικ-.
Τι να κάνετε
Αν το παιδί σας βαριέται να μάθει τις λέξεις που έχει για ορθογραφία, να επιμείνετε. Αυτό που χρειάζεται είναι ατομική δουλειά και πειθαρχία. Κι αν κάνει λάθη, να το διορθώνετε και να του εξηγείτε. Μόνο παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως λόγου χάρη δυσλεξία, είναι «δικαιολογημένα» όταν γράφουν κάτι μη ορθό. Αν χρειάζεστε βοήθεια από κάποιο ειδικό, μη διστάζετε να τη ζητάτε. Ένα ανορθόγραφο παιδί θα εξελιχθεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ανορθόγραφο ενήλικα.
Πηγή: Infokids.gr
Για κανένα όμως δεν είναι κάτι το ακατόρθωτο, αν προσπαθήσει να μάθει και να ακολουθεί τους κανόνες. Πολλοί γονείς μέμφονται για τα ορθογραφικά λάθη των παιδιών τους το διαδίκτυο και τα λεγόμενα greeklish που χρησιμοποιούν καθημερινά στις συνομιλίες τους στις διάφορες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Η αλήθεια είναι ότι η χρήση των greeklish δεν αποτελεί την αιτία της μη ορθής γραφής, αλλά ένα μέσο με το οποίο κάποιος που δε γνωρίζει καλά την ορθογραφία, καλύπτει την αδυναμία του επισημαίνει η Γεωργία Μιχαήλ, Φιλόλογος-Γλωσσολόγος.
Κι’ αυτό γιατί πολύ απλά mporei na grafei kaneis se greeklish or8ografhmena, efoson vevaia gnwrizei apo or8ografia.
Είναι γεγονός μάλιστα ότι πολλοί διδάσκοντες στο δημοτικό δεν επιμένουν στη διδασκαλία της ορθής γραφής και διορθώνουν τα λάθη που εντοπίζουν στα γραφόμενα των παιδιών πολύ ελαφρά με το μολύβι (σε σημείο που ο γονιός θεωρεί ότι τις διορθώσεις τις έχει κάνει το παιδί του μετά από μια δεύτερη ανάγνωση-κάτι που δεν ισχύει, βέβαια) , γιατί λαμβάνουν υπ’ όψιν την ψυχοσύνθεση των μαθητών και την απογοήτευσή τους όταν θα αντικρύσουν ένα τετράδιο γεμάτο από «κοκκινίλες». Αποτέλεσμα αυτής της καλοπροαίρετης τακτικής είναι παιδιά που καταφθάνουν στο γυμνάσιο και αργότερα στο λύκειο με σοβαρές ελλείψεις και αδυναμίες και που τιμωρούνται με αφαίρεση βαθμών στα διαγωνίσματα και τις εξετάσεις για τα ορθογραφικά τους λάθη.
Δεν πρόκειται για κάποιο είδος βασανισμού ή εκκεντρικής εμμονής. Η ιστορική ορθογραφία είναι δείγμα του πολιτισμού του κάθε λαού. Μέσα από κάθε λέξη αντλεί κανείς πληροφορίες για την ετυμολογία της, την ιστορική της προέλευση και τη συγγένειά της με άλλες λέξεις. Η ορθογραφία είναι βασικό στοιχείο δόμησης του γραπτού λόγου. Γιατί γράφουμε για παράδειγμα τη λέξη «φίλος» με γιώτα και όχι με ύψιλον όπως τη λέξη «φυλή»; Γιατί «παιδί» με άλφα-γιώτα και όχι με έψιλον όπως «πεδιάδα»; Γιατί «οικογένεια» και γιατί «εικόνα»; Διότι ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες λέξεων, έχουν διαφορετική ιστορική προέλευση (ρίζα) και συνεπώς διαφορετική σημασία, παρόλο που φωνητικά έχουν το ίδιο άκουσμα: φιλ-/φυλ-, παιδ-/πεδ-, οικ-/εικ-.
Τι να κάνετε
Αν το παιδί σας βαριέται να μάθει τις λέξεις που έχει για ορθογραφία, να επιμείνετε. Αυτό που χρειάζεται είναι ατομική δουλειά και πειθαρχία. Κι αν κάνει λάθη, να το διορθώνετε και να του εξηγείτε. Μόνο παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, όπως λόγου χάρη δυσλεξία, είναι «δικαιολογημένα» όταν γράφουν κάτι μη ορθό. Αν χρειάζεστε βοήθεια από κάποιο ειδικό, μη διστάζετε να τη ζητάτε. Ένα ανορθόγραφο παιδί θα εξελιχθεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ανορθόγραφο ενήλικα.
Πηγή: Infokids.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου