Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Στον προθάλαμο της διαθεσιμότητας μέχρι και 712 υπάλληλοι 6 υπουργείων

Τη «δεξαμενή» των προς διαθεσιμότητα υπαλλήλων για το 2013 προσπαθεί να γεμίσει η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως μοχλό τις αναδιαρθρώσεις στις υπηρεσίες υπουργείων, υπηρεσιών και φορέων του δημόσιου τομέα, με δεδομένο ότι αναζητούνται 25.000 υπάλληλοι που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα τη χρονιά που διανύουμε. Πρόσθετη παράμετρος στην κινητοποίηση του κυβερνητικού επιτελείου είναι η άφιξη εκπροσώπων της Τρόικας στη χώρα μας.

Παράλληλα, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης κάνει συνεχείς ασκήσεις επί χαρτού για συρρίκνωση στη στελέχωση των υπουργείων, ενόψει και της σύγκλησης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, υπό την προεδρεία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Στη νέα συνεδρίαση θα οριστικοποιηθούν οι αλλαγές στις δομές και άλλων πέντε υπουργείων (Εξωτερικών, Τουρισμού, Εσωτερικών, Υγείας, Ναυτιλίας) πέραν των έξι, τα οποία ήδη έχουν αξιολογηθεί.

Πάντως, με βάση τις πρώτες οριστικοποιημένες προτάσεις αναδιοργάνωσης για τα έξι υπουργεία (Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Περιβάλλοντος, Αγροτικής Ανάπτυξης, Δικαιοσύνης, Εργασίας, και Μακεδονίας - Θράκης) προκύπτει μείωση στη στελέχωσή τους - κεντρική υπηρεσία και εποτευόμενοι φορείς - που κυμαίνεται από 392 έως 712 υπαλλήλους, χωρίς να περιλαμβάνονται συνταξιοδοτήσεις και άρσεις αποσπάσεων.

Είναι η... μαγιά στην επιδίωξη της κυβέρνησης να πέσει τους εταίρους ότι οι δράσεις της για το σχέδιο κινητικότητας φέρνουν αποτέλεσμα, στον στόχο να συγκεντρωθεί επαρκής αριθμός δημοσίων υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα, και στη συνέχεια θα μετακινηθούν ή, εφόσον αυτό δεν καταστεί δυνατό, θα οδηγηθούν στην έξοδο.

Επίσης, σύμφωνα με τις εκθέσεις των έξι υπουργείων, από την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών τους προκύπτει δημοσιονομικό όφελος 31.400.000 ευρώ.

Ολα αυτά προκύπτουν από ανάλυση των στοιχείων που περιέχονται στις οριστικοποιημένες προτάσεις αναδιοργάνωσης αυτών των υπουργείων, οι οποίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης (http://www.minpress.gr/minpress/index/other_pages-2/dioikitiki_metarithmisi_2013.htm).


Οι αναδιαρθρώσεις στα έξι πρώτα υπουργεία

Υπουργείο Αγροτικής ανάπτυξης

Στο υπουργείο αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ), μειώνονται οι οργανικές μονάδες, συνολικά της Κεντρικής Υπηρεσίας και των αποκεντρωμένων υπηρεσιών, σε ποσοστό 58% (από 606 γίνονται 255 οι οργανικές μονάδες).

Η στελέχωση θα κυμανθεί στην Κεντρική Υπηρεσία μεταξύ 930 και 960 (σήμερα είναι 1133) ενώ στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες μεταξύ 880 και 900 υπαλλήλων (σήμερα είναι 946) Επομένως στο ΥΠΑΑΤ θα απασχολούνται 219-269 λιγότεροι υπάλληλοι σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση, συνολικά στην Κεντρική Υπηρεσία και στις αποκεντρωμένες υπηρεσίες.

Το σύνολο της δημοσιονομικής εξοικονόμησης φτάνει το ποσό των8.085.697 ευρώ. Επιμερίζεται σε 2.138.939 € όσον αφορά στην κτηριακή υποδομή και τα μισθώματα κτιρίων, σε 2.507.305 € από λειτουργικές δαπάνες - συντήρηση, 1.296.872 € για μισθοδοσία - πρόσθετες απολαβές και 2.142.581 ευρώ από την αναδιοργάνωση Εποπτευόμενων Νομικών Προσώπων.

Στις αλλαγές που επέρχονται με το νέο οργανόγραμμα του ΥΠΑΑΤ περιλαμβάνονται οι εξής:

      - Κατάργηση του Ταμείου Γεωργίας & Κτηνοτροφίας (ΝΠΔΔ) και μεταφορά του επιχειρησιακού του αντικειμένου στη Γενική Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών.

       - Μεταφορά του επιχειρησιακού αντικειμένου της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Δράσεων Ε. Π. Αλιείας και της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητα στις αρμόδιες θεματικές δομές του Υπουργείου, με διασφάλιση της απρόσκοπτης συνέχισης και ολοκλήρωσης των ενταγμένων έργων, ώστε να μην υπάρξει απώλεια κοινοτικών πόρων. Το χρονικό ορόσημο της λειτουργίας των νέων δομών συνδέεται άμεσα με την ολοκλήρωση της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου και το σχεδιασμό και την έναρξη της επόμενης.

      - Ολες οι ελεγκτικές αρμοδιότητες του ΥΠΑΑΤ συγκεντρώνονται σε μια δομή, στην οποία εντάσσεται ο οικονομικός έλεγχος και ο έλεγχος των Συνεταιρισμών.

      - Δημιουργία Πολυδύναμων Μονάδων μεγάλης διασποράς, ως «one stop shop για τον Έλληνα αγρότη, με εξοπλισμό, προσωπικό και αρμοδιότητες καταργούμενων μονάδων».

      - Εξοικονόμηση πόρων με την πρόταση συστέγασης Πολυδύναμων με υπηρεσίες ΟΠΕΚΕΠΕ, ΕΛΓΑ και, σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, με την πιστοποίηση των υπαλλήλων ως ελεγκτών / αξιολογητών ώστε να μη προσλαμβάνονται έκτακτοι / συμβασιούχοι.

      - Εκπόνηση σχεδίου δράσης για την υλοποίηση των προτάσεων μετεγακτάστασης - συστέγασης της Κεντρικής Υπηρεσίας και των αποκεντρωμένων δομών του Υπουργείου.

Υπουργείο Δικαιοσύνης

Κατά 26% μειώνονται οι οργανικές μονάδες του υπουργείου Δικαιοσύνης ενώ δεν προκύπτει μείωση προσωπικού από τις αναδιοργάνωση των υπηρεσιών. Πάντως, το στελεχιακό δυναμικό, με βάση την εκτίμηση συνταξιοδοτήσεων, τείνει μειούμενο από 13.956 υπαλλήλους το 2012, σε 13.221 το 2013, 12.538 το 2014, 11.937 το 2015 και 11.427 υπαλλήλους το 2016.

Το δημοσιονομικό όφελος από αναδιαρθρώσεις στις δομές των υπηρεσιών του υπολογίζονται σε 706.926 ευρώ.

Αυτή η δημοσιονομική εξοικονόμηση προκύπτει από μείωση δαπανών κατά 110.000 ευρώ στην Κεντρική Υπηρεσία,

      - 54.800 ευρώ στις σωφρονιστικές υπηρεσίες, 45.600 ευρώ στα υποθηκοφυλακεία,

      - 86.557 ευρώ στις υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων - Κοινωνικής Αρωγής

      - 341.569 ευρώ στα Ινστιτούτα, 110.000 ευρώ στο Κέντρο Επανένταξης Αποφυλακιζόμενων «Επάνοδος»,

      - 6.000 ευρώ στο Ταμείο Χρηματοδότησης δικαστικών κτιρίων.

Είναι αξιοσημείωτο ότι στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων στο υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπεται εκπόνηση σχεδίου δράσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και το υπουργείο Οικονομικών για τη σταδιακή αντικατάσταση των Υποθηκοφυλακείων από Κτηματολογικά Γραφεία, τον εξορθολογισμό των αρμοδιοτήτων και την υπαγωγή τους σ' ένα ενιαίο κέντρο συντονισμού και εποπτείας.

Επίσης, στην έκθεση αξιολόγησης σημειώνεται ότι καταργείται η Ειδική Υπηρεσία Προστασίας Ανηλίκων και μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στο Τμήμα Πρόληψης Παραβατικότητας και Μετασωφρονιστικής Μέριμνας.

Υπουργείο Εργασίας

Η μείωση στο σύνολο των οργανικών μονάδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας έφτασε το 37% (από 377 μονάδες σε 245).

Η δημοσιονομική εξοικονόμηση αφορά σε ποσό ύψους 5.394.170 ευρώ. Αυτό προκύπτει από μείωση δαπανών κατά 1.000.000 ευρώ από Αναδιοργάνωση Εποπτευόμενων Νομικών Προσώπων, 526.170 ευρώ από έξοδα για Κτιριακή Υποδομή & Μισθώματα Κτιρίων, 1.000.000 € από Εισοδηματικές ενισχύσεις και λοιπές μεταβιβάσεις, 600.000 € από Μισθοδοσία& Πρόσθετες απολαβές και 2.268.000 € αναφορικά με διάφορες σύνθετες δαπάνες κοινωνικής ασφάλισης.

Η στελέχωση θα κυμανθεί στην Κεντρική Υπηρεσία μεταξύ 555 και 575 (σήμερα είναι 596) ενώ στις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας - ΣΕΠΕ μεταξύ 770 και 830 υπαλλήλων (σήμερα είναι 777). Ετσι, στο Υπουργείο Εργασίας θα απασχολούνται, με βάση το νέο οργανόγραμμα, 21-48 λιγότεροι υπάλληλοι το 2013 σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση - συνολικά η Κεντρική Υπηρεσία και οι υπηρεσίες ΣΕΠΕ έχουν σήμερα 1373 υπαλλήλους.

Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης

Το σύνολο Δημοσιονομικής Εξοικονόμησης από τις αλλαγές στη δομή του υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης, το οποίο μειώνει τις οργανικές του μονάδες κατά 56%, είναι 2.681.259 ευρώ.

Το ποσό αυτό προκύπτει από περικοπές σε λειτουργικές δαπάνες - συντήρηση (125.133 ευρώ), σε μισθοδοσία & Πρόσθετες Απολαβές (264.126 ευρώ), από συρρίκνωση των δαπανών (2.292.000 ευρώ) σχετιά με τους κωδικούς 2000 (μεταβιβαστικές πληρωμές) & 5000 (λοιπές δαπάνες, οι οποίες δεν εντάσσονται σε συγκεκριμένη κατηγορία εξόδων) του προϋπολογισμού.

Ως προς την στελέχωσή του, το υπουργείο είχε 187 υπαλλήλους το 2009, 165 το 2010, 149 το 2011, 151 το 2012 και, με το νέο οργανόγραμμα, προβλέπεται να έχει 146 υπαλλήλους το 2013 (μείον 5 υπάλληλοι σε σχέση με πέρυσι).

Επισημαίνεται ότι δημιουργείται Ειδική Υπηρεσία για το Συντονισμό και την Εφαρμογή Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων, στους τομείς δραστηριοποίησης του υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης ενώ προβλέπεται απλούστευση των επιχειρησιακών διαδικασιών των νέων οργανικών μονάδων.

Επίσης μεταφέρονται οι αρμοδιότητες και το προσωπικό των τεχνικών ειδικοτήτων του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς (Κε. ΔΑ. Κ.) στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης. Το Κε. Δ. Α. Κ. παραμένει ως Ν. Π. Δ. Δ. με το Διοικητικό του Συμβούλιο να επικουρείται στο έργο του από δομή επιπέδου τμήματος με στελέχωση 4-5 υπαλλήλων.

Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης

Οι οργανικές μονάδες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από 219 μειώνονται σε 75 (ποσοστιαία μείωση 66%).

Ως προς τη στελέχωση του υπουργείου οι υπάλληλοι στην Κεντρική Υπηρεσία από 483 που είναι σήμερα θα μειωθούν σε 397 το 2013 ενώ στους εποπτευόμενους φορείς (Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης - Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης) από 401 σε 359.

Ετσι, το 2013 έχει υπολογισθεί συνολική μείωση 128 υπαλλήλων εκ των οποίων οι 86 από την Κεντρική Υπηρεσία. 

Η δημοσιονομική εξοικονόμηση από τις αναδιαρθρώσεις φτάνει το ποσό των 6.447.963 ευρώ. Επιμερίζεται σε 1.174.713 € αναφορικά με την κτηριακή υποδομή και τα μισθώματα κτιρίων, σε 231.356 € από λειτουργικές δαπάνες - συντήρηση, 1.041.894 € για μισθοδοσία - πρόσθετες απολαβές και 4. 000.000 ευρώ όσον αφορά στο εθνικό Τυπογραφείο (εκτυπωτικές εργασίες για δημόσεις υπηρεσίες).

Οι κυριότερες αλλαγές που επέρχονται από το νέο οργανόγραμμα είναι οι εξής αλλαγές:

      - Η Κεντρική Υπηρεσία οργανώνεται σε τρεις δομές επιπέδου η πρώτη για τη διοικητική υποστήριξη, η δεύτερη για τη διοικητική μεταρρύθμιση και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η Τρίτη για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού ενώ συγχωνεύεται και η Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικού Σχεδιασμού και Εφαρμογής Προγραμμάτων (ΕΥΣΣΕΠ) στην Κεντρική υπηρεσία.

      - Συγχωνεύεται ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ) και το Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ. Ε. Ε. Δ. Δ.) σε μια νέα δομή η οποία διατηρεί όλες τις αρμοδιότητες των δυο δομών αλλά και τη λειτουργική ανεξαρτησία του ΓΕΔΔ.

      - Το Εθνικό Τυπογραφείο αναδιοργανώνεται και μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.

      - Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) αναδιοργανώνεται με βασικό σκοπό την επικέντρωσή του στην υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής για το σύνολο του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης.

      - Όλες οι υπηρεσίες της Κεντρικής υπηρεσίας μεταστεγάζονται στο Κεντρικό Κτίριο του υπουργείου και το ενοποιημένο σώμα Ελέγχου (ΓΕΔΔ - ΣΕΕΔΔ) μεταστεγάζεται σε δημόσιο κτίριο.

Υπουργείο Περιβάλλοντος

Οι άμεσες εξοικονομήσεις από την αναδιοργάνωση των δομών του ΥΠΕΚΑ, την κατάργηση - συγχώνευση φορέων και την μετεγκατάση των υπηρεσιών θα αγγίξουν το 15%-20% και προέρχονται κυρίως από μειώσεις στις δαπάνες για την κτιριακή υποδομή, στις ελιτουργικές δαπάνες, στις αμοιβές των Διοικητικών Συμβουλίων και στις λειτουργικές και στο διαχειριστικό κόστος λειτουργίας των φορέων, καθώς και στα επιδόματα θέσεων ευθύνης.

Με την αναδιοργάνωση των δομών του υπουργείου αλλά και των εποπτευόμενων φορέων του, προκύπτει μείωση που ανέρχεται σε ποσοστό 58% ενώ οι οργανωτικές μονάδες μειώνονται από 291 σε 121.

Η στελέχωση θα κυμανθεί μεταξύ 875 - 985 υπαλλήλων (σήμερα είναι 1137) και επομένως στο ΥΠΕΚΑ θα απασχολούνται από 152 - 262 λιγότεροι υπάλληλοι σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση.

Το σύνολο της δημοσιονομικής εξοικονόμησης στο ΥΠΕΚΑ φτάνει το ποσό των 8.083.989 ευρώ. Επιμερίζεται σε 4.132.963 ευρώ αναφορικά με την κτηριακή υποδομή και τα μισθώματα κτιρίων, σε 623.847 ευρώ από λειτουργικές δαπάνες - συντήρηση, 2.127.179 ευρώ για μισθοδοσία - πρόσθετες απολαβές και 1.200.000 ευρώ από την αναδιοργάνωση εποπτευόμενων νομικών προσώπων.

Οι βασικές αλλαγές συνοψίζονται στα εξής:

      - Αναδιάρθρωση των οργανικών δομών του ΥΠΕΚΑ με επικέντρωση των διαθέσιμων ανθρώπινων και δημοσιονομικών πόρων στους τομείς που αφορούν Περιβάλλον, Χωροταξία - Πολεοδομία, Δάση, ενέργεια - Ορυκτοί Πόροι.

      - Συγκέντρωση των υποστηρικτικών λειτουργιών σε μια ενιαία δομή.

      - Κατάργηση 4 νομικών προσώπων (ΟΡΣΑ, ΟΡΘΕ, ΟΡΘΙ, ΕΑΧΑ ΑΕ) και μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στην Κεντρική Υπηρεσία.

      - Συγχώνευση του ΟΚΧΕ και της Κτηματολόγιο ΑΕ σε νέο Οργανισμό με βασικό στόχο τη συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων χαρτογράφησης & κτηματογράφησης σε ε ενιαίο φορέα.

      - Μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ σε ένα ενιαίο κτίριο (από τα 26 υφιστάμενα κτίρια).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου