Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 ξεκινά σε 14 μέρες στο Άλμπερτ Παρκ
της Αυστραλίας και στη χώρα μας ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο όσον αφορά στην
ελεύθερη τηλεόραση από πού θα προβληθεί.
Το ενδιαφέρον της κρατικής τηλεόρασης είναι δεδομένο αλλά μέχρι τις οριστικές αποφάσεις τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Ας ρίξουμε μια ψύχραιμη ματιά πίσω από την κουρτίνα. Η F1 παγκοσμίως αποτελεί ένα από τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα. Το 2012 παρακολούθησαν τα 20 GP κατά μέσο όρο 750 εκ. τηλεθεατές σ’ όλο τον πλανήτη, καθότι αναμεταδίδεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε 189 χώρες. Ειδικότερα στην χώρα μας ο τελικός της Βραζιλίας πέρυσι το Νοέμβριο συγκέντρωσε στην ελεύθερη τηλεόραση 700 χιλιάδες τηλεθεατές.
Στην Ελλάδα όσον αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από το 1996 έως το 1999 τα GP προβάλλονταν από την κρατική τηλεόραση και τη συχνότητα της ΝΕΤ εν συνεχεία τα δικαιώματα πέρασαν στον Alpha όπου παρέμειναν για 9 χρόνια, πήγαν ένα χρόνο στον ΑΝΤ1 και επέστρεψαν στον Alpha ακόμη μια τριετία. Σ’ όλο αυτό το διάστημα έγινε μια μεγάλη επένδυση στο προϊόν κυρίως από τον Alpha που το έφερε κατά περιόδους στη 2η θέση των αθλητικών προγραμμάτων μετά το ποδόσφαιρο παρότι στη F1, δεν υπάρχει ελληνική συμμετοχή. Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση ο ΟΤΕ φιλοξενεί τους αγώνες της F1 προβάλλοντας όλες τις περιόδους δοκιμών και τον αγώνα απευθείας από το 2011 και έχει τα δικαιώματα προβολής τους έως και το τέλος του 2014.
Για τη διετία 2013 – 2014 κοντά στην απόκτηση των δικαιωμάτων προβολής των GP βρίσκεται η ΕΡΤ αξιολογώντας τη δυναμική που έχει το προϊόν αλλά και την δυνατότητα προβολής του σε High Definition. Όπως ίσως γνωρίζετε το σήμα της F1 είναι HD από το 2011, μέχρι σήμερα είχαν την δυνατότητα να απολαύσουν αυτή την ποιότητα εικόνας μόνο οι συνδρομητές του ΟΤΕ.
Θα περίμενε κανείς να υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και από τα ιδιωτικά κανάλια για την προβολή των αγώνων της F1. Πρόκειται για ένα κατ’ εξοχήν αντρικό προϊόν που ότι ώρα και αν προβάλλεται είναι με διαφορά πρώτο στα αντρικά κοινά στην 3ωρη διάρκειά του. Είναι επίσης αλήθεια πως ο σκληρός πυρήνας τηλεθεατών της F1, αποτελείται από άντρες οικονομικά εύρωστους, με υψηλότατο επίπεδο μόρφωσης ηλικίας 25 – 45 ετών. Αυτός είναι και ο λόγος που εταιρείες κολοσσοί παγκοσμίως τα δίνουν όλα για να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους στο συγκεκριμένο άθλημα.
Εταιρείες πετρελαιοειδών, καυσίμων και λιπαντικών, λογισμικού, ωρολογοποιίας, κινητής τηλεφωνίας, ποτών και αναψυκτικών, ρουχισμού, ασφαλιστικές, ξενοδοχεία αλλά και μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ελαστικών δίνουν γη και ύδωρ για λίγα λεπτά προβολής στο παγκόσμιο παράθυρο της F1. Στη χώρα μας όμως η διαφημιστική αγορά έχει συρρικνωθεί και λειτουργεί με ένα ιδιότυπο καθεστώς όπου η ποιότητα του προγράμματος δεν είναι ανάλογη της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης λόγω των στρεβλώσεων της ελληνικής αγοράς με τους υπέρμετρους φόρους, παραδοσιακοί χορηγοί των GP όπως οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν περιορισμένους προϋπολογισμούς.
Τις επόμενες μέρες είναι πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί η συμφωνία με την ΕΡΤ πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για τους Έλληνες φίλους της F1 που θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το αγαπημένο τους άθλημα χωρίς συνδρομή και σε HD. Ειδικά για όσους οδηγούν και ασχολούνται ενεργά με το αυτοκίνητο, η F1 αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για το πάθος τους αλλά και το μόνο τρόπο να μάθουν σωστά όσα αφορούν στην ασφαλή οδήγηση και στις εξελίξεις στην τεχνολογία. Η προβολή των μέτρων ασφαλείας που λαμβάνονται στα GP, το μήνυμα ότι κινούμαστε γρήγορα μόνο στον οριοθετημένο χώρο μιας πίστας με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας αλλά και οι εικόνες από τους κορυφαίους οδηγούς στον κόσμο επί το έργω μόνο θετικά μπορεί να συμβάλλουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους.
Το ενδιαφέρον της κρατικής τηλεόρασης είναι δεδομένο αλλά μέχρι τις οριστικές αποφάσεις τα σενάρια δίνουν και παίρνουν. Ας ρίξουμε μια ψύχραιμη ματιά πίσω από την κουρτίνα. Η F1 παγκοσμίως αποτελεί ένα από τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα. Το 2012 παρακολούθησαν τα 20 GP κατά μέσο όρο 750 εκ. τηλεθεατές σ’ όλο τον πλανήτη, καθότι αναμεταδίδεται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε 189 χώρες. Ειδικότερα στην χώρα μας ο τελικός της Βραζιλίας πέρυσι το Νοέμβριο συγκέντρωσε στην ελεύθερη τηλεόραση 700 χιλιάδες τηλεθεατές.
Στην Ελλάδα όσον αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από το 1996 έως το 1999 τα GP προβάλλονταν από την κρατική τηλεόραση και τη συχνότητα της ΝΕΤ εν συνεχεία τα δικαιώματα πέρασαν στον Alpha όπου παρέμειναν για 9 χρόνια, πήγαν ένα χρόνο στον ΑΝΤ1 και επέστρεψαν στον Alpha ακόμη μια τριετία. Σ’ όλο αυτό το διάστημα έγινε μια μεγάλη επένδυση στο προϊόν κυρίως από τον Alpha που το έφερε κατά περιόδους στη 2η θέση των αθλητικών προγραμμάτων μετά το ποδόσφαιρο παρότι στη F1, δεν υπάρχει ελληνική συμμετοχή. Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση ο ΟΤΕ φιλοξενεί τους αγώνες της F1 προβάλλοντας όλες τις περιόδους δοκιμών και τον αγώνα απευθείας από το 2011 και έχει τα δικαιώματα προβολής τους έως και το τέλος του 2014.
Για τη διετία 2013 – 2014 κοντά στην απόκτηση των δικαιωμάτων προβολής των GP βρίσκεται η ΕΡΤ αξιολογώντας τη δυναμική που έχει το προϊόν αλλά και την δυνατότητα προβολής του σε High Definition. Όπως ίσως γνωρίζετε το σήμα της F1 είναι HD από το 2011, μέχρι σήμερα είχαν την δυνατότητα να απολαύσουν αυτή την ποιότητα εικόνας μόνο οι συνδρομητές του ΟΤΕ.
Θα περίμενε κανείς να υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον και από τα ιδιωτικά κανάλια για την προβολή των αγώνων της F1. Πρόκειται για ένα κατ’ εξοχήν αντρικό προϊόν που ότι ώρα και αν προβάλλεται είναι με διαφορά πρώτο στα αντρικά κοινά στην 3ωρη διάρκειά του. Είναι επίσης αλήθεια πως ο σκληρός πυρήνας τηλεθεατών της F1, αποτελείται από άντρες οικονομικά εύρωστους, με υψηλότατο επίπεδο μόρφωσης ηλικίας 25 – 45 ετών. Αυτός είναι και ο λόγος που εταιρείες κολοσσοί παγκοσμίως τα δίνουν όλα για να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους στο συγκεκριμένο άθλημα.
Εταιρείες πετρελαιοειδών, καυσίμων και λιπαντικών, λογισμικού, ωρολογοποιίας, κινητής τηλεφωνίας, ποτών και αναψυκτικών, ρουχισμού, ασφαλιστικές, ξενοδοχεία αλλά και μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, ελαστικών δίνουν γη και ύδωρ για λίγα λεπτά προβολής στο παγκόσμιο παράθυρο της F1. Στη χώρα μας όμως η διαφημιστική αγορά έχει συρρικνωθεί και λειτουργεί με ένα ιδιότυπο καθεστώς όπου η ποιότητα του προγράμματος δεν είναι ανάλογη της διαφημιστικής δαπάνης. Επίσης λόγω των στρεβλώσεων της ελληνικής αγοράς με τους υπέρμετρους φόρους, παραδοσιακοί χορηγοί των GP όπως οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων έχουν περιορισμένους προϋπολογισμούς.
Τις επόμενες μέρες είναι πολύ πιθανό να ολοκληρωθεί η συμφωνία με την ΕΡΤ πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για τους Έλληνες φίλους της F1 που θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το αγαπημένο τους άθλημα χωρίς συνδρομή και σε HD. Ειδικά για όσους οδηγούν και ασχολούνται ενεργά με το αυτοκίνητο, η F1 αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για το πάθος τους αλλά και το μόνο τρόπο να μάθουν σωστά όσα αφορούν στην ασφαλή οδήγηση και στις εξελίξεις στην τεχνολογία. Η προβολή των μέτρων ασφαλείας που λαμβάνονται στα GP, το μήνυμα ότι κινούμαστε γρήγορα μόνο στον οριοθετημένο χώρο μιας πίστας με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας αλλά και οι εικόνες από τους κορυφαίους οδηγούς στον κόσμο επί το έργω μόνο θετικά μπορεί να συμβάλλουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου