Μπορεί το χόμπι ή το σπορ που ψάχνετε για το γιο σας ή την κόρη σας
να είναι το καρτ. Μιλώντας με τον Στάθη Ξηνταβελόνη ιδιοκτήτη της
αγωνιστικής ομάδας καρτ, Zorri Motorsport σκιαγραφούμε
όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς προτού πάει για πρώτη φορά το παιδί του στην πίστα.
Είναι υψηλά τα έξοδα για να ασχοληθεί κάποιος με το καρτ;
Ναι σε μεγάλο βαθμό είναι. Το να νοικιάσεις ένα καρτ σε μια πίστα μια μέρα για να εξασκηθείς ή να κάνεις κάποια μαθήματα δεν κοστίζει ακριβά. Εδώ μιλάμε για χόμπι για διασκέδαση που έχει και εκπαιδευτική διάσταση αλλά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρόκειται για αθλητισμό.
Υπάρχουν δάσκαλοι για να μάθει κάποιος να οδηγεί αγωνιστικά καρτ;
Στη Zorri Μotosport (zorri.gr) κατά κύριο λόγο αυτή είναι η δουλειά μας. Ξεκινάμε με παιδιά ηλικίας από 5 ετών και ανάλογα με την εξέλιξή τους και τα θέλω τους μπορούμε να τα προωθήσουμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Υπάρχει επίσης μια άλλη καλή προσπάθεια στην πίστα καρτ στον Ασπρόπυργο (Speed Park) όπου ο Γιώργος Λαζαράκος κάνει μαθήματα σε μικρά παιδιά. Είναι μια καλή Ακαδημία για τα πρώτα στάδια του καρτ και πάει πολύ καλά.
Υπάρχει επόμενο βήμα μετά το καρτ για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;
Όπως είπαμε στο καρτ ξεκινάει κανείς από πέντε ετών και υπάρχουν αρκετά στάδια – κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία και τα πρωταθλήματα. Δεν είναι απαραίτητο να κάνεις επόμενο βήμα το καρτ από μόνο του αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή. Αν θες να συνεχίσεις σε μεγαλύτερες κατηγορίες μονοθεσίων πρέπει να πας στο εξωτερικό Ιταλία ή Αγγλία.
Ποια είναι τα πρώτα στάδια για ένα παιδί ηλικίας μέχρι 10 ετών;
Κάνει πρώτα απ’ όλα το σεμινάριο στο Speed Park και μετά έρχεται στη δική μας ή οιαδήποτε άλλη αγωνιστική ομάδα και ξεκινάει να ασχολείται συστηματικά. Κάνει ατομικές προπονήσεις πάνω στις βασικές αρχές που διδάχθηκε στη σχολή. Το καρτ είναι όπως το τένις δεν είναι ομαδικό άθλημα αλλά ατομικό. Αν κάποιος λοιπόν θέλει να εξελιχθεί πρέπει να κάνει προπονήσεις. Για να πετύχεις καλούς χρόνους στο καρτ θέλει δουλειά. Μπορεί εύκολα να μειώσει κανείς την επίδοσή του από τα 53 στα 43 δευτερόλεπτα στο γύρο αλλά μετά είναι πολύ δύσκολο να κατέβει από τα 43 στα 42 δευτερόλεπτα. Από ένα σημείο και μετά μπαίνουν θέματα φυσικής κατάστασης, μυϊκής ικανότητας και καθημερινής προπόνησης. Στο καρτ ένας άνθρωπος που μπορεί να έχει την ταχύτητα αλλά όχι την καθημερινή εξάσκηση, κουράζεται πολύ γρήγορα. Πρόκειται ένα ιδιαίτερα απαιτητικό άθλημα σε φυσική κατάσταση. Οι πλευρικές επιταχύνσεις αλλά και οι εγκάρσιες στα γρήγορα καρτ (6τάχυτα, με μαλακά ελαστικά) υπερβαίνουν τα 3G.
Ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο εκμάθησης ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να σιγουρευτεί κανείς ότι θέλει να ασχοληθεί. Είναι απλό να αγοράσεις ένα καρτ το δύσκολο είναι να σιγουρευτείς, ότι δε θα μείνει στην αποθήκη.
Προτείνω στην αρχή τη λύση του μεταχειρισμένου που είναι οικονομική. Σ’ ένα μεταχειρισμένο καρτ προσέχουμε να είναι το σασί και ο κινητήρας σε καλή κατάσταση. Ο κινητήρας χρειάζεται συχνή συντήρηση, κάθε 20 ώρες λειτουργίας.
Μπορείς να βρεις καλό μεταχειρισμένο καρτ με περίπου 1000 ευρώ. Τα καινούργια ξεκινούν από 3000 ευρώ και ανεβαίνουν ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί αγωνιστικά πρέπει να λάβει υπόψη του ότι η εξέλιξη είναι συνεχής στα καρτ.
Ποια είναι τα φετινά σας σχέδια στη Zorri Motosport;
Φέτος είχαμε σκοπό να συμμετέχουμε στο Ελληνικό πρωτάθλημα αλλά λόγο κρίσης ακόμα δεν γνωρίζουμε εάν τελικά αυτό θα πραγματοποιηθεί ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μην γίνουν καθόλου αγώνες. Οπότε για το 2013 θα περιοριστούμε σε πολλές προπονήσεις αλλά και σε κάποιους αγώνες στο Ιταλικό Easykart Trofeo. Επίσης θα συμμετέχουμε με κάποιους οδηγούς στο Easykart International Grand Finals που θα γίνει σε μία από τις καλύτερες πίστες στον κόσμο. Το Easykart αποτελεί την ιδανική επιλογή για να πραγματοποιήσεις διεθνείς αγώνες με πολύ χαμηλό κόστος.
Τα έξοδα της ομάδας πως καλύπτονται, πληρώνουν οι οδηγοί;
Ναι σε κάθε περίπτωση. Πλέον το motorsport παγκοσμίως βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε χορηγούς. Στο καρτ η πλειοψηφία των αγωνιζομένων πληρώνει από την τσέπη του. Οι εταιρείες παραγωγής καρτ παγκοσμίως στηρίζουν τα σημαντικά ταλέντα. Προσωπικά θεωρώ ότι το ταλέντο σπανίζει. Αλλά μπορείς να φτάσεις σ’ ένα πολύ καλό επίπεδο χωρίς να είσαι αστέρι. Εμείς σαν ομάδα έχουμε και μια μακροχρόνια συνεργασία με την ΕΚΟ που στηρίζει την ομάδα αλλά πάνω απ’ όλα τους οδηγούς μας.
Έχεις παιδιά, τα έχεις προωθήσει στα καρτ;
Ναι ο γιος μου Θάνος Ξηνταβελόνης ξεκίνησε το καρτ από 5 ετών ενώ από τα 8 του χρόνια αγωνίζεται στην κατηγορία Mini. Τώρα στα δέκα του χρόνια έχουν έρθει οι πρώτες διακρίσεις.
όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς προτού πάει για πρώτη φορά το παιδί του στην πίστα.
Είναι υψηλά τα έξοδα για να ασχοληθεί κάποιος με το καρτ;
Ναι σε μεγάλο βαθμό είναι. Το να νοικιάσεις ένα καρτ σε μια πίστα μια μέρα για να εξασκηθείς ή να κάνεις κάποια μαθήματα δεν κοστίζει ακριβά. Εδώ μιλάμε για χόμπι για διασκέδαση που έχει και εκπαιδευτική διάσταση αλλά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρόκειται για αθλητισμό.
Υπάρχουν δάσκαλοι για να μάθει κάποιος να οδηγεί αγωνιστικά καρτ;
Στη Zorri Μotosport (zorri.gr) κατά κύριο λόγο αυτή είναι η δουλειά μας. Ξεκινάμε με παιδιά ηλικίας από 5 ετών και ανάλογα με την εξέλιξή τους και τα θέλω τους μπορούμε να τα προωθήσουμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Υπάρχει επίσης μια άλλη καλή προσπάθεια στην πίστα καρτ στον Ασπρόπυργο (Speed Park) όπου ο Γιώργος Λαζαράκος κάνει μαθήματα σε μικρά παιδιά. Είναι μια καλή Ακαδημία για τα πρώτα στάδια του καρτ και πάει πολύ καλά.
Υπάρχει επόμενο βήμα μετά το καρτ για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;
Όπως είπαμε στο καρτ ξεκινάει κανείς από πέντε ετών και υπάρχουν αρκετά στάδια – κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία και τα πρωταθλήματα. Δεν είναι απαραίτητο να κάνεις επόμενο βήμα το καρτ από μόνο του αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή. Αν θες να συνεχίσεις σε μεγαλύτερες κατηγορίες μονοθεσίων πρέπει να πας στο εξωτερικό Ιταλία ή Αγγλία.
Ποια είναι τα πρώτα στάδια για ένα παιδί ηλικίας μέχρι 10 ετών;
Κάνει πρώτα απ’ όλα το σεμινάριο στο Speed Park και μετά έρχεται στη δική μας ή οιαδήποτε άλλη αγωνιστική ομάδα και ξεκινάει να ασχολείται συστηματικά. Κάνει ατομικές προπονήσεις πάνω στις βασικές αρχές που διδάχθηκε στη σχολή. Το καρτ είναι όπως το τένις δεν είναι ομαδικό άθλημα αλλά ατομικό. Αν κάποιος λοιπόν θέλει να εξελιχθεί πρέπει να κάνει προπονήσεις. Για να πετύχεις καλούς χρόνους στο καρτ θέλει δουλειά. Μπορεί εύκολα να μειώσει κανείς την επίδοσή του από τα 53 στα 43 δευτερόλεπτα στο γύρο αλλά μετά είναι πολύ δύσκολο να κατέβει από τα 43 στα 42 δευτερόλεπτα. Από ένα σημείο και μετά μπαίνουν θέματα φυσικής κατάστασης, μυϊκής ικανότητας και καθημερινής προπόνησης. Στο καρτ ένας άνθρωπος που μπορεί να έχει την ταχύτητα αλλά όχι την καθημερινή εξάσκηση, κουράζεται πολύ γρήγορα. Πρόκειται ένα ιδιαίτερα απαιτητικό άθλημα σε φυσική κατάσταση. Οι πλευρικές επιταχύνσεις αλλά και οι εγκάρσιες στα γρήγορα καρτ (6τάχυτα, με μαλακά ελαστικά) υπερβαίνουν τα 3G.
Ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο εκμάθησης ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να σιγουρευτεί κανείς ότι θέλει να ασχοληθεί. Είναι απλό να αγοράσεις ένα καρτ το δύσκολο είναι να σιγουρευτείς, ότι δε θα μείνει στην αποθήκη.
Προτείνω στην αρχή τη λύση του μεταχειρισμένου που είναι οικονομική. Σ’ ένα μεταχειρισμένο καρτ προσέχουμε να είναι το σασί και ο κινητήρας σε καλή κατάσταση. Ο κινητήρας χρειάζεται συχνή συντήρηση, κάθε 20 ώρες λειτουργίας.
Μπορείς να βρεις καλό μεταχειρισμένο καρτ με περίπου 1000 ευρώ. Τα καινούργια ξεκινούν από 3000 ευρώ και ανεβαίνουν ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί αγωνιστικά πρέπει να λάβει υπόψη του ότι η εξέλιξη είναι συνεχής στα καρτ.
Ποια είναι τα φετινά σας σχέδια στη Zorri Motosport;
Φέτος είχαμε σκοπό να συμμετέχουμε στο Ελληνικό πρωτάθλημα αλλά λόγο κρίσης ακόμα δεν γνωρίζουμε εάν τελικά αυτό θα πραγματοποιηθεί ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μην γίνουν καθόλου αγώνες. Οπότε για το 2013 θα περιοριστούμε σε πολλές προπονήσεις αλλά και σε κάποιους αγώνες στο Ιταλικό Easykart Trofeo. Επίσης θα συμμετέχουμε με κάποιους οδηγούς στο Easykart International Grand Finals που θα γίνει σε μία από τις καλύτερες πίστες στον κόσμο. Το Easykart αποτελεί την ιδανική επιλογή για να πραγματοποιήσεις διεθνείς αγώνες με πολύ χαμηλό κόστος.
Τα έξοδα της ομάδας πως καλύπτονται, πληρώνουν οι οδηγοί;
Ναι σε κάθε περίπτωση. Πλέον το motorsport παγκοσμίως βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε χορηγούς. Στο καρτ η πλειοψηφία των αγωνιζομένων πληρώνει από την τσέπη του. Οι εταιρείες παραγωγής καρτ παγκοσμίως στηρίζουν τα σημαντικά ταλέντα. Προσωπικά θεωρώ ότι το ταλέντο σπανίζει. Αλλά μπορείς να φτάσεις σ’ ένα πολύ καλό επίπεδο χωρίς να είσαι αστέρι. Εμείς σαν ομάδα έχουμε και μια μακροχρόνια συνεργασία με την ΕΚΟ που στηρίζει την ομάδα αλλά πάνω απ’ όλα τους οδηγούς μας.
Έχεις παιδιά, τα έχεις προωθήσει στα καρτ;
Ναι ο γιος μου Θάνος Ξηνταβελόνης ξεκίνησε το καρτ από 5 ετών ενώ από τα 8 του χρόνια αγωνίζεται στην κατηγορία Mini. Τώρα στα δέκα του χρόνια έχουν έρθει οι πρώτες διακρίσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου