Πόσο συχνά ακούμε για έπιπλα που ενσωματώνουν τεχνολογίες πληροφορικής;
Σπάνια ή σχεδόν ποτέ. Και όμως ένας νέος Εσθονός επιπλοποιός, ο 28χρονος
Ραούλ Σόμερ δοκιμάζοντας το
«πάντρεμα» της παραδοσιακής επιπλοποιίας και της σύγχρονης τεχνολογίας, κατάφερε να φτιάξει μία «διαστημική» επιφάνεια εργασίας που αναγνωρίζει αντικείμενα, ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη αφή χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς και διαδρά με τα πάντα.
Ο νέος επιχειρηματίας από το Ταλίν σχεδίαζε στο παρελθόν εσωτερικούς χώρους σε Σκανδιναβικά κλαμπ και χάρη σε αυτές τις υπηρεσίες, συνέλαβε την καινοτόμο ιδέα. «Στην αρχή διαπίστωσα ότι στους πελάτες μου άρεζε η επιστημονική φαντασία. Παράλληλα, όμως, άλλαζαν κάθε χρόνο διάκοσμηση προκειμένου να διατηρηθεί η μοναδικότητα κάθε σχεδίου. Έτσι, μου ήρθε η ιδέα για κατά παραγγελία έπιπλα, τα οποία, όμως θα ενσωμάτωναν τεχνολογίες πληροφορικής και θα ελάμβαναν ψηφιακό περιεχόμενο» είπε ο κ. Σόμερ στο «Βήμα».
Ο επιπλοποιός από την Εσθονία έβαλε τα δυνατά του και κατασκεύασε το πρωτότυπο μοντέλο τον Μάρτιο του 2011, σε ένα γκαράζ. «Μετά καλούσα υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι, βέβαια, εκπλήσσονταν που έβλεπαν το γκαράζ» σημείωσε. Τελικώς, όμως, κατάφερε και πραγματοποίησε δύο γύρους χρηματοδότησης. Ο πρώτος έγινε με χρήματα φίλων και ο δεύτερος από μία ξένη εταιρία επενδύσεων. Πλέον, η Surface Labs International, όπως λέγεται η εταιρία του, έχει βγει στις αγορές, πουλά τα προϊόντα της και αναζητά διεθνείς επενδυτές για την πλήρη διεθνοποίηση της.
Η υφιστάμενη μορφή της «διαστημικής» επιφάνειας εργασίας μοιάζει με μπαρ, ονομάζεται SLI-De 180, έχει πολλαπλά σημεία αφής και ενσωματώνει τρισδιάστατες προβολές και καινοτόμους μηχανισμούς.Σύμφωνα με την εταιρία, το SLI-De 180 είναι ιδεώδες για μπαρ και κλαμπ, εκθέσεις και προωθητικές ενέργειες και, κυρίως, για επωνυμίες που θέλουν οι πελάτες τους να διαδρούν με τις διαφημιστικές τους εκστρατείες.
Ένα έθνος on line
Η περίπτωση του κ. Σόμερ είναι χαρακτηριστική των ισχυρών δεσμών των Εσθονών με την τεχνολογία και τις κινητές εφαρμογές. Η χώρα της Βαλτικής έχει αναπτύξει την πλέον προχωρημένη ταυτότητα στον κόσμο, η οποία είναι ηλεκτρονική και δίνει πρόσβαση στους πολίτες της χώρας σε πληθώρα on line υπηρεσιών.
Τα νούμερα λένε πολλά. Το 2005 η Εσθονία ήταν η πρώτη χώρα που επισημοποίησε την ηλεκτρονική ψήφο στις εκλογές μέσω διαδικτύου. Το 99% των τραπεζικών συναλλαγών πραγματοποιείται on line, το 94% της επιστροφής φόρου γίνεται διαδικτυακά, παρέχεται στους πολίτες δωρεάν ασύρματη σύνδεση στο ίντερνετ - κυρίως στην πρωτεύουσα, Ταλίν-, ενώ το 90% των οδηγών πληρώνουν το πάρκινγκ μέσω κινητού τηλεφώνου.
Η Βαρκελώνη παγκόσμια ψηφιακή πρωτεύουσα
Και εάν η μικρή Εσθονία ανακάμπτει, η μεγάλη Ισπανία υποφέρει από την ύφεση, η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την ελληνική κρίση. Ωστόσο, η τοπική κυβέρνηση της Καταλωνίας έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια για την διάχυση των νέων τεχνολογιών τόσο στη ζωή της περιοχής όσο και στην τοπική επιχειρηματικότητα για την ανάσχεση της κρίσης.
Όπως ανέφερε στο «Βήμα» ο κ. Άλεξ Ροστόλ υ Μπλάνκο, υπέυθυνος του τομέα υπηρεσιών και υποδομών του Κέντρου Τηλεπικοινωνιών & Τεχνολογιών Πληροφορίας της αυτόνομης κυβέρνησης, με το πρόγραμμα idigital γίνεται προώθηση της επιχειρηματικότητας, ευαισθητοποίηση των πολιτών στις νέες τεχνολογίες και προσανατολισμός των επιχειρήσεων στην καινοτομία, σε μία προσπάθεια να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Παράλληλα, επιχειρείται η δικτύωση των τοπικών εταιριών και η εμβάθυνση των κοινών δραστηριοτήτων τους στην περιοχή, σε μία προσπάθεια να δουν τι μπορούν να κάνουν από κοινού. Επίσης, η τοπική κυβέρνηση αναδεικνύει τις ιστορίες επιτυχίας των καταλανικών εταιριών.
Επίσης, η Καταλωνία τρέχει μαθήματα και ημερίδες για τις νέες τεχνολογίες για τους πολίτες, ενώ παρέχει και σχετική πιστοποίηση τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα. «Η κρίση μας έχει οδηγήσει στο να συνεργαζόμαστε περισσότερο μεταξύ μας» σημείωσε.
Ακόμη, η τοπική κυβέρνηση έχει φτιάξει μία ψηφιακή, κινητή εφαρμογή, η οποία λειτουργεί ως αποθετήριο κινητών εφαρμογών, στο οποίο συμμετέχουν τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά app, που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Παράλληλα, η Καταλωνία έχει ανοίξει τα δημόσια δεδομένα στους πολίτες, τα οποία αφορούν συγκοινωνίες, καιρό, τουρισμό, υγεία κτλ, εδώ και δύο χρόνια. Τα δεδομένα διατίθενται δωρεάν και αποτελούν τη βάση μίας «έκρηξης» που καταγράφεται στην δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών στην περιοχή, η οποία βοηθά με τη σειρά της στην οικονομική ανάπτυξη.
Στο μεταξύ, οι τοπικοί φορείς (περιφέρεια, δήμος, ερευνητικά κέντρα και το πολυτεχνείο της πόλης) έχουν φτιάξει μία κοινή πλατφόρα ονόματι, Mobile World Lab, με την οποία καλούν επιχειρήσεις και οντότητες από όλο τον πλανήτη να κάνουν το crash - test των κινητών εφαρμογών τους σε ειδική θερμοκοιτίδα που βρίσκεται στην βιομηχανική περιοχή της πόλης, ενώ παρέχει πλήρη πρόσβαη σε υποδομές και υπηρεςσίες. Στόχος του προγράμματος είναι να γίνει η Βαρκελώνη παγκόσμια πρωτεύουσα της κινητής τηλεφωνίας.
«πάντρεμα» της παραδοσιακής επιπλοποιίας και της σύγχρονης τεχνολογίας, κατάφερε να φτιάξει μία «διαστημική» επιφάνεια εργασίας που αναγνωρίζει αντικείμενα, ανταποκρίνεται στην ανθρώπινη αφή χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς και διαδρά με τα πάντα.
Ο νέος επιχειρηματίας από το Ταλίν σχεδίαζε στο παρελθόν εσωτερικούς χώρους σε Σκανδιναβικά κλαμπ και χάρη σε αυτές τις υπηρεσίες, συνέλαβε την καινοτόμο ιδέα. «Στην αρχή διαπίστωσα ότι στους πελάτες μου άρεζε η επιστημονική φαντασία. Παράλληλα, όμως, άλλαζαν κάθε χρόνο διάκοσμηση προκειμένου να διατηρηθεί η μοναδικότητα κάθε σχεδίου. Έτσι, μου ήρθε η ιδέα για κατά παραγγελία έπιπλα, τα οποία, όμως θα ενσωμάτωναν τεχνολογίες πληροφορικής και θα ελάμβαναν ψηφιακό περιεχόμενο» είπε ο κ. Σόμερ στο «Βήμα».
Ο επιπλοποιός από την Εσθονία έβαλε τα δυνατά του και κατασκεύασε το πρωτότυπο μοντέλο τον Μάρτιο του 2011, σε ένα γκαράζ. «Μετά καλούσα υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι, βέβαια, εκπλήσσονταν που έβλεπαν το γκαράζ» σημείωσε. Τελικώς, όμως, κατάφερε και πραγματοποίησε δύο γύρους χρηματοδότησης. Ο πρώτος έγινε με χρήματα φίλων και ο δεύτερος από μία ξένη εταιρία επενδύσεων. Πλέον, η Surface Labs International, όπως λέγεται η εταιρία του, έχει βγει στις αγορές, πουλά τα προϊόντα της και αναζητά διεθνείς επενδυτές για την πλήρη διεθνοποίηση της.
Η υφιστάμενη μορφή της «διαστημικής» επιφάνειας εργασίας μοιάζει με μπαρ, ονομάζεται SLI-De 180, έχει πολλαπλά σημεία αφής και ενσωματώνει τρισδιάστατες προβολές και καινοτόμους μηχανισμούς.Σύμφωνα με την εταιρία, το SLI-De 180 είναι ιδεώδες για μπαρ και κλαμπ, εκθέσεις και προωθητικές ενέργειες και, κυρίως, για επωνυμίες που θέλουν οι πελάτες τους να διαδρούν με τις διαφημιστικές τους εκστρατείες.
Ένα έθνος on line
Η περίπτωση του κ. Σόμερ είναι χαρακτηριστική των ισχυρών δεσμών των Εσθονών με την τεχνολογία και τις κινητές εφαρμογές. Η χώρα της Βαλτικής έχει αναπτύξει την πλέον προχωρημένη ταυτότητα στον κόσμο, η οποία είναι ηλεκτρονική και δίνει πρόσβαση στους πολίτες της χώρας σε πληθώρα on line υπηρεσιών.
Τα νούμερα λένε πολλά. Το 2005 η Εσθονία ήταν η πρώτη χώρα που επισημοποίησε την ηλεκτρονική ψήφο στις εκλογές μέσω διαδικτύου. Το 99% των τραπεζικών συναλλαγών πραγματοποιείται on line, το 94% της επιστροφής φόρου γίνεται διαδικτυακά, παρέχεται στους πολίτες δωρεάν ασύρματη σύνδεση στο ίντερνετ - κυρίως στην πρωτεύουσα, Ταλίν-, ενώ το 90% των οδηγών πληρώνουν το πάρκινγκ μέσω κινητού τηλεφώνου.
Η Βαρκελώνη παγκόσμια ψηφιακή πρωτεύουσα
Και εάν η μικρή Εσθονία ανακάμπτει, η μεγάλη Ισπανία υποφέρει από την ύφεση, η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την ελληνική κρίση. Ωστόσο, η τοπική κυβέρνηση της Καταλωνίας έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια για την διάχυση των νέων τεχνολογιών τόσο στη ζωή της περιοχής όσο και στην τοπική επιχειρηματικότητα για την ανάσχεση της κρίσης.
Όπως ανέφερε στο «Βήμα» ο κ. Άλεξ Ροστόλ υ Μπλάνκο, υπέυθυνος του τομέα υπηρεσιών και υποδομών του Κέντρου Τηλεπικοινωνιών & Τεχνολογιών Πληροφορίας της αυτόνομης κυβέρνησης, με το πρόγραμμα idigital γίνεται προώθηση της επιχειρηματικότητας, ευαισθητοποίηση των πολιτών στις νέες τεχνολογίες και προσανατολισμός των επιχειρήσεων στην καινοτομία, σε μία προσπάθεια να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.
Παράλληλα, επιχειρείται η δικτύωση των τοπικών εταιριών και η εμβάθυνση των κοινών δραστηριοτήτων τους στην περιοχή, σε μία προσπάθεια να δουν τι μπορούν να κάνουν από κοινού. Επίσης, η τοπική κυβέρνηση αναδεικνύει τις ιστορίες επιτυχίας των καταλανικών εταιριών.
Επίσης, η Καταλωνία τρέχει μαθήματα και ημερίδες για τις νέες τεχνολογίες για τους πολίτες, ενώ παρέχει και σχετική πιστοποίηση τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα. «Η κρίση μας έχει οδηγήσει στο να συνεργαζόμαστε περισσότερο μεταξύ μας» σημείωσε.
Ακόμη, η τοπική κυβέρνηση έχει φτιάξει μία ψηφιακή, κινητή εφαρμογή, η οποία λειτουργεί ως αποθετήριο κινητών εφαρμογών, στο οποίο συμμετέχουν τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά app, που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Παράλληλα, η Καταλωνία έχει ανοίξει τα δημόσια δεδομένα στους πολίτες, τα οποία αφορούν συγκοινωνίες, καιρό, τουρισμό, υγεία κτλ, εδώ και δύο χρόνια. Τα δεδομένα διατίθενται δωρεάν και αποτελούν τη βάση μίας «έκρηξης» που καταγράφεται στην δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών στην περιοχή, η οποία βοηθά με τη σειρά της στην οικονομική ανάπτυξη.
Στο μεταξύ, οι τοπικοί φορείς (περιφέρεια, δήμος, ερευνητικά κέντρα και το πολυτεχνείο της πόλης) έχουν φτιάξει μία κοινή πλατφόρα ονόματι, Mobile World Lab, με την οποία καλούν επιχειρήσεις και οντότητες από όλο τον πλανήτη να κάνουν το crash - test των κινητών εφαρμογών τους σε ειδική θερμοκοιτίδα που βρίσκεται στην βιομηχανική περιοχή της πόλης, ενώ παρέχει πλήρη πρόσβαη σε υποδομές και υπηρεςσίες. Στόχος του προγράμματος είναι να γίνει η Βαρκελώνη παγκόσμια πρωτεύουσα της κινητής τηλεφωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου