Τι πραγματικά συνέβη στο Boeing 777;Πρόκειται για αεροπειρατεία, ήθελε ο πιλότος να αυτοκτονήσει ή μήπως το αεροσκάφος «βούτηξε» στη θάλασσα αφού ξέμεινε από καύσιμα;Όσο η έρευνα για την ανεύρεση συντριμμιών της πτήσης ΜΗ370 των μαλαισιανών αερογραμμών, στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, συνεχίζεται για δέκατη ένατη μέρα, τόσο αυξάνονται τα αναπάντητα ερωτήματα, σύμφωνα με το BBC. Συγκεκριμένα, δέκα ερωτήματα για τι μπορεί να συνέβη στο Boeing 777, το οποίο εξαφανίστηκε με 239 επιβαίνοντες κατά τη διάρκεια της πτήσης του προς Πεκίνο, παραμένουν αναπάντητα.
Τα ερωτήματα:
1. Γιατί το αεροπλάνο έκανε αριστερή στροφή;
Τα στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν πως η μοιραία πτήση ΜΗ370 έστριψε απροσδόκητα αριστερά και εκτράπηκε από την προγραμματισμένη του διαδρομή, όταν και έσβησε το στίγμα του από το χάρτη. Αυτή η στροφή είναι «εξαιρετικά σπάνια», σύμφωνα με τον Dr Guy Gratton του Εργαστηρίου Ασφαλείας Πτήσεων του πανεπιστημίου του Brunel. Σύμφωνα με τον ίδιο ένα πολύ σημαντικό περιστατικό θα κάνει τους πιλότους να αποφασίσουν την αλλαγή στην πορεία του αεροπλάνου. Αυτό το περιστατικό θα μπορούσε να είναι είτε μια φωτιά, είτε άλλο αεροσκάφος στην περιοχή, είτε αιφνίδια αποσυμπίεση. Κακόβουλη πρόθεση του πιλούτουπρέπει να εξεταστεί ξεχωριστά».
2. Είναι πιθανό ο πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει;
Δεν θα είναι η πρώτη φορά που έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Η συντριβή της πτήσης των αιγυπτιακών αερογραμμών 990, το 1999, αλλά και η πτήση 185, των Silk Air, το 1997, είναι περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν ένα τέτοιο ερώτημα. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν πως είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης ήθελαν να αυτοκτονήσουν. Μία θεωρία πως ο πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει μετά από καβγά με τη σύζυγό του, μάλλον θεωρείται αβάσιμη. «Δεν υπάρχει τίποτα που να επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία» σχολίασε σχετικά ο Dr Guy Gratton.
3. Πρόκειται για αεροπειρατεία;
Το πιλοτήριο ήταν αλεξίσφαιρο και, σύμφωνα με τον David Learmount, δημοσιογράφο για θέματα ασφαλείας στο περιοδικό «Διεθνείς πτήσεις», «ούτε τσεκούρι δεν θα μπορούσε να ανοίξει τρύπα στην πόρτα». Ωστόσο, πολλές φορές η πόρτα στο πιλοτήριο παραμένει ξεκλέιδωτη, για να έχει το εν λόγω σενάριο δεν θεωρείται απίθανο. Από την άλλη, σε περίπτωση που κάποιος εισέβαλε παράνομα στο πιλοτήριο, κάποιο από τα μέλη του πληρώματος θα είχε προλάβει να στείλει ένα σήμα κινδύνου.
4. Τυχαία γεγονότα που έχουν βάση οδήγησαν το αεροπλάνο εκτός πορείας;
Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τα συστήματα εντοπισμού του αεροπλάνου να έχουν σκοπίμως απενεργοποιηθεί, μια θεωρία που ασπάστηκαν και οι υπάλληλοι των μαλαισιανών αερογραμμών. Ωστόσο, πιστεύεται πως είναι δυνατή μια ακολουθία τυχαίων γεγονότων και εντελώς τυχαία να βρέθηκε το αεροπλάνο εκτός πορείας. Μία φωτιά ή μια αποσυμπίεση θα μπορούσαν να κάνουν τον πιλότο να χάσει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Κάτι παρόμοιο πιστεύεται πως συνέβη και με το Helios στην Ελλάδα. Ωστόσο, και πάλι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν κάνει μία απόπειρα να επικοινωνήσουν με τον πύργο ελέγχου.
5. Γιατί δεν υπήρξε καμία αντίδραση όταν χάθηκε το σήμα του αεροπλάνου;
Σε αντίθεση με το αν το αεροπλάνο πετούσε πάνω από την Ευρώπη, άργησε πάρα πολύ η διαπίστωση ότι χάθηκε το σήμα από τα ραντάρ διότι πέρασε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας, στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ και άλλαζε το καθεστώς παρακολούθησής του. Σύμφωνα με τις έρευνες, υπάρχει ένα κενό, περίπου 10 λεπτών, στη μετάδοση του σήματος, μέχρι να γινόταν αντιληπτό από τους Βιετναμέζους ότι βρίσκεται στο δικό τους εναέριο χώρο.
6. Δεν είναι ευκολότερο να παρακολουθούνται τα αγνοούμενα αεροσκάφη μέσω στρατιωτικών δορυφόρων;
Αυτό το ερώτημα προκύπτει μετά τις φωτογραφίες των στρατιωτικών δορυφόρων, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν ευρήματα του αεροσκάφους 2.500 χλμ νότια του Περθ της Αυστραλίας. Το θέμα με τους εν λόγω δορυφόρους, είναι ότι χρειάζονται πάρα πολύ χρόνο για να αναλύσουν μεγάλο όγκο δεδομένων. Ωστόσο, ακόμη δεν είναι κατανοητό πώς αυτοί οι δορυφόροι καταγράφουν βλήματα πυραύλων, αλλά δεν κατέγραψαν ένα ολόκληρο Boeing... Η τεχνολογία τους, υποτίθεται, πως είναι ικανή να «δει» ακόμη και μία μπάλα του γκολφ.
7. Το αεροπλάνο «βούτηξε» στη θάλασσα αφού ξέμεινε από καύσιμα;
Αναπάντητο παραμένει μέχρι σήμερα εάν το αεροπλάνο πετούσε μέχρι τελευταία στιγμή ο πιλότος του, όπως επίσης και αν το αεροπλάνο «βούτηξε» στη θάλασσα επειδή ξέμεινε από καύσιμα ή επειδή έπαθε κάποια άλλη βλάβη, όπως π.χ. να έπαθαν βλάβη οι κινητήρες του.
8. Γνώριζαν οι επιβάτες πως κάτι πάει λάθος;
Εάν συνέβη μια σημαντική βλάβη στο αεροσκάφος, δεν είναι σαφές εάν οι επιβάτες θα το είχαν καταλάβει. Συν τοις άλλοις, η ώρα ήταν περίπου 01.00 πμ και το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι να είχαν κοιμηθεί. Από την άλλη, οι Αρχές της Μαλαισίας ανακοίνωσαν πως το αεροπλάνο πετούσε στα 45.000 πόδια, όταν ξαφνικά έπεσε στα 23.000 πόδια. Αυτό θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό από τους επιβαίνοντες.
9. Γιατί οι επιβαίνοντες δεν χρησιμοποίησαν τα κινητά τους τηλέφωνα;
Αν ήταν προφανές ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, οι επιβάτες θα είχαν χρησιμοποιήσει τα κινητά τους τηλέφωνα, προκειμένου να επικοινωνήσουν με κάποιον συγγενή τους. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί στο τρομοκρατικό χτύπημα των ΗΠΑ, στις 11/9, όταν οι επιβάτες επικοινωνούσαν με ανθρώπους στο έδαφος. Βέβαια, είναι εξαιρετικά απίθανο να βρήκε σήμα κάποιο κινητό στα 30.000 πόδια, ταξιδεύοντας με 500 μίλια/ώρα.
10. Γιατί δεν μπορεί ένας δορυφόρος να δώσει στοιχεία σε πραγματικό χρόνο για ένα αεροσκάφος;
Αυτό είναι και το σημαντικότερο ερώτημα όλων, πώς είναι συνατόν ένα αεροπλάνο τέτοιου μεγέθους, να εξαφανιστεί τόσο εύκολα. Τη στιγμή που άνθρωποι μπορούν να προκαλέσουν μέσω δορυφόρου πού είναι το κλεμμένο τους κινητό, είναι ανεξήγητο πώς δεν μπορεί να εντοπιστεί ένα ολόκληρο αεροπλάνο. Ωστόσο, η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στα αεροπλάνα να μην παρέχουν σε πραγματικό χρόνο τα πλήρη στοιχεία τους. Το Boeing 777 είναι από τη δεκαετία του '90 και η τεχνολογία του από εκείνη την εποχή. παρόλα αυτά, αν το σύστημα εντοπισμού δεν είχε απενεργοποιηθεί χειροκίνητα, τότε ίσως να ήταν ευκολότερο για τους δορυφόρους να το εντοπίσουν.
Τα ερωτήματα:
1. Γιατί το αεροπλάνο έκανε αριστερή στροφή;
Τα στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν πως η μοιραία πτήση ΜΗ370 έστριψε απροσδόκητα αριστερά και εκτράπηκε από την προγραμματισμένη του διαδρομή, όταν και έσβησε το στίγμα του από το χάρτη. Αυτή η στροφή είναι «εξαιρετικά σπάνια», σύμφωνα με τον Dr Guy Gratton του Εργαστηρίου Ασφαλείας Πτήσεων του πανεπιστημίου του Brunel. Σύμφωνα με τον ίδιο ένα πολύ σημαντικό περιστατικό θα κάνει τους πιλότους να αποφασίσουν την αλλαγή στην πορεία του αεροπλάνου. Αυτό το περιστατικό θα μπορούσε να είναι είτε μια φωτιά, είτε άλλο αεροσκάφος στην περιοχή, είτε αιφνίδια αποσυμπίεση. Κακόβουλη πρόθεση του πιλούτουπρέπει να εξεταστεί ξεχωριστά».
2. Είναι πιθανό ο πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει;
Δεν θα είναι η πρώτη φορά που έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Η συντριβή της πτήσης των αιγυπτιακών αερογραμμών 990, το 1999, αλλά και η πτήση 185, των Silk Air, το 1997, είναι περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν ένα τέτοιο ερώτημα. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν πως είτε ο πιλότος είτε ο συγκυβερνήτης ήθελαν να αυτοκτονήσουν. Μία θεωρία πως ο πιλότος ήθελε να αυτοκτονήσει μετά από καβγά με τη σύζυγό του, μάλλον θεωρείται αβάσιμη. «Δεν υπάρχει τίποτα που να επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία» σχολίασε σχετικά ο Dr Guy Gratton.
3. Πρόκειται για αεροπειρατεία;
Το πιλοτήριο ήταν αλεξίσφαιρο και, σύμφωνα με τον David Learmount, δημοσιογράφο για θέματα ασφαλείας στο περιοδικό «Διεθνείς πτήσεις», «ούτε τσεκούρι δεν θα μπορούσε να ανοίξει τρύπα στην πόρτα». Ωστόσο, πολλές φορές η πόρτα στο πιλοτήριο παραμένει ξεκλέιδωτη, για να έχει το εν λόγω σενάριο δεν θεωρείται απίθανο. Από την άλλη, σε περίπτωση που κάποιος εισέβαλε παράνομα στο πιλοτήριο, κάποιο από τα μέλη του πληρώματος θα είχε προλάβει να στείλει ένα σήμα κινδύνου.
4. Τυχαία γεγονότα που έχουν βάση οδήγησαν το αεροπλάνο εκτός πορείας;
Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τα συστήματα εντοπισμού του αεροπλάνου να έχουν σκοπίμως απενεργοποιηθεί, μια θεωρία που ασπάστηκαν και οι υπάλληλοι των μαλαισιανών αερογραμμών. Ωστόσο, πιστεύεται πως είναι δυνατή μια ακολουθία τυχαίων γεγονότων και εντελώς τυχαία να βρέθηκε το αεροπλάνο εκτός πορείας. Μία φωτιά ή μια αποσυμπίεση θα μπορούσαν να κάνουν τον πιλότο να χάσει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Κάτι παρόμοιο πιστεύεται πως συνέβη και με το Helios στην Ελλάδα. Ωστόσο, και πάλι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν κάνει μία απόπειρα να επικοινωνήσουν με τον πύργο ελέγχου.
5. Γιατί δεν υπήρξε καμία αντίδραση όταν χάθηκε το σήμα του αεροπλάνου;
Σε αντίθεση με το αν το αεροπλάνο πετούσε πάνω από την Ευρώπη, άργησε πάρα πολύ η διαπίστωση ότι χάθηκε το σήμα από τα ραντάρ διότι πέρασε από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας, στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ και άλλαζε το καθεστώς παρακολούθησής του. Σύμφωνα με τις έρευνες, υπάρχει ένα κενό, περίπου 10 λεπτών, στη μετάδοση του σήματος, μέχρι να γινόταν αντιληπτό από τους Βιετναμέζους ότι βρίσκεται στο δικό τους εναέριο χώρο.
6. Δεν είναι ευκολότερο να παρακολουθούνται τα αγνοούμενα αεροσκάφη μέσω στρατιωτικών δορυφόρων;
Αυτό το ερώτημα προκύπτει μετά τις φωτογραφίες των στρατιωτικών δορυφόρων, σύμφωνα με τις οποίες υπάρχουν ευρήματα του αεροσκάφους 2.500 χλμ νότια του Περθ της Αυστραλίας. Το θέμα με τους εν λόγω δορυφόρους, είναι ότι χρειάζονται πάρα πολύ χρόνο για να αναλύσουν μεγάλο όγκο δεδομένων. Ωστόσο, ακόμη δεν είναι κατανοητό πώς αυτοί οι δορυφόροι καταγράφουν βλήματα πυραύλων, αλλά δεν κατέγραψαν ένα ολόκληρο Boeing... Η τεχνολογία τους, υποτίθεται, πως είναι ικανή να «δει» ακόμη και μία μπάλα του γκολφ.
7. Το αεροπλάνο «βούτηξε» στη θάλασσα αφού ξέμεινε από καύσιμα;
Αναπάντητο παραμένει μέχρι σήμερα εάν το αεροπλάνο πετούσε μέχρι τελευταία στιγμή ο πιλότος του, όπως επίσης και αν το αεροπλάνο «βούτηξε» στη θάλασσα επειδή ξέμεινε από καύσιμα ή επειδή έπαθε κάποια άλλη βλάβη, όπως π.χ. να έπαθαν βλάβη οι κινητήρες του.
8. Γνώριζαν οι επιβάτες πως κάτι πάει λάθος;
Εάν συνέβη μια σημαντική βλάβη στο αεροσκάφος, δεν είναι σαφές εάν οι επιβάτες θα το είχαν καταλάβει. Συν τοις άλλοις, η ώρα ήταν περίπου 01.00 πμ και το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι να είχαν κοιμηθεί. Από την άλλη, οι Αρχές της Μαλαισίας ανακοίνωσαν πως το αεροπλάνο πετούσε στα 45.000 πόδια, όταν ξαφνικά έπεσε στα 23.000 πόδια. Αυτό θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό από τους επιβαίνοντες.
9. Γιατί οι επιβαίνοντες δεν χρησιμοποίησαν τα κινητά τους τηλέφωνα;
Αν ήταν προφανές ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, οι επιβάτες θα είχαν χρησιμοποιήσει τα κινητά τους τηλέφωνα, προκειμένου να επικοινωνήσουν με κάποιον συγγενή τους. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί στο τρομοκρατικό χτύπημα των ΗΠΑ, στις 11/9, όταν οι επιβάτες επικοινωνούσαν με ανθρώπους στο έδαφος. Βέβαια, είναι εξαιρετικά απίθανο να βρήκε σήμα κάποιο κινητό στα 30.000 πόδια, ταξιδεύοντας με 500 μίλια/ώρα.
10. Γιατί δεν μπορεί ένας δορυφόρος να δώσει στοιχεία σε πραγματικό χρόνο για ένα αεροσκάφος;
Αυτό είναι και το σημαντικότερο ερώτημα όλων, πώς είναι συνατόν ένα αεροπλάνο τέτοιου μεγέθους, να εξαφανιστεί τόσο εύκολα. Τη στιγμή που άνθρωποι μπορούν να προκαλέσουν μέσω δορυφόρου πού είναι το κλεμμένο τους κινητό, είναι ανεξήγητο πώς δεν μπορεί να εντοπιστεί ένα ολόκληρο αεροπλάνο. Ωστόσο, η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στα αεροπλάνα να μην παρέχουν σε πραγματικό χρόνο τα πλήρη στοιχεία τους. Το Boeing 777 είναι από τη δεκαετία του '90 και η τεχνολογία του από εκείνη την εποχή. παρόλα αυτά, αν το σύστημα εντοπισμού δεν είχε απενεργοποιηθεί χειροκίνητα, τότε ίσως να ήταν ευκολότερο για τους δορυφόρους να το εντοπίσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου