Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Πολιτιστικές Απόπειρες - Εκδηλώσεις εβδομάδας από 17 έως 23 Μάρτη, 2014

Οι Πολιτιστικές Απόπειρες σας προσκαλούν στις εκδηλώσεις της εβδομάδας
από 17 έως 23 Μάρτη, 2014

 Οι εκδηλώσεις μας περιληπτικά : 
Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 11:00 έως 13:00 το πρωί Δημιουργικά πρωινά.
Θέμα ημέρας : (επιφάνεια εργασίας, συντομεύσεις, δημιουργία φακέλων, WordPad πληκτρολόγηση-επεξεργασία-αποθήκευση κειμένου).

Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 21:15 η Κινηματογραφική Λέσχη προβάλει την ταινία : Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ | L' Enfant d' en Haut
Σκηνοθεσία: Ούρσουλα Μεγιέρ. Ελβετία 2012.  Διάρκεια 100 λεπτά.

Παρασκευή 21 Μαρτίου στις 11:00 το πρωί Δημιουργικά Πρωινά, εμείς zumbάρουμε …. Εσύ ?

Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Μαρτίου στις 21:15, Θεατρική Παράσταση από την Πειραματική σκηνή με το έργο «Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός» του Oscar Wilde

Προσεχώς : Παρασκευή 4 Απριλίου 2014 & ώρα 21:00 παρουσίαση του βιβλίου του Νίκου Κοτζιά  : ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟΙΚΙΑ ΧΡΕΟΥΣ - Ευρωπαϊκή αυτοκρατορία & γερμανική πρωτοκαθεδρία

Οι εκδηλώσεις μας αναλυτικά :

Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 11:00 το πρωί. Οι Πολιτιστικές Απόπειρες προσπαθώντας να συμβάλλουν στην ψυχική μας βελτίωση,  κερνάνε το πρωινό καφεδάκι και σας καλούν στα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ Πρωινά. Πρωϊνές δίωρες συναντήσεις στον Πολυχώρο ΠΟΛΥΤΡΟΠΟ (Λ. Μαραθώνος 26Α ), κάθε Τετάρτη και Παρασκευή 11:00 έως 13:00 με ποικιλία θεμάτων για όλα τα γούστα,

Παρακαλώ σε κάθε συνάντηση να είστε στο χώρο 5-10 λεπτά νωρίτερα διότι ξεκινάμε ακριβώς στις 11:00.

Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 11:00 - 13:00
  • ανασκόπηση προηγούμενου μαθήματος,
  • επιφάνεια εργασίας desktop,
  • φάκελοι, συντομεύσεις,
  • οργάνωση-θέσεις-χρήση πληκτρολογίου,
  • τοποθέτηση χεριών στο πληκτρολόγιο
  • αντιστοιχία δακτύλων-γραμμάτων ή εντολών
  • WordPad, πληκτρολόγηση κειμένου, επεξεργασία, αποθήκευση
  • ασκήσεις
Όσοι έχετε laptop και ποντίκι, παρακαλώ να τα φέρετε μαζί σας  (μη ξεχάσετε τα τροφοδοτικά του ρεύματος). 


Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 21:15 η Κινηματογραφική Λέσχη προβάλει την ταινία :
Η ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ | L' Enfant d' en Haut. Σκηνοθεσία: Ούρσουλα Μεγιέρ. Ελβετία 2012.  Διάρκεια 100 λεπτά.

Βαρύ χιόνι σκεπάζει απαλά τον ψυχισμό ενός αγοριού που μεγάλωσε απότομα. Ο 12χρονος Σιμόν είναι ένα πιτσιρίκι που έχει μεγαλώσει πριν την ώρα του. Αγγελικός στην όψη, παμπόνηρος και τολμηρός στην πραγματικότητα, έχει βρει τον τέλειο τρόπο να ξεγελά τον κόσμο για να κερδίζει τα προς το ζην. Ο Σιμόν και η λίγο μεγαλύτερη αδελφή του Λουίζ, ζουν δίπλα σ’ ένα χιονοδρομικό κέντρο στις ελβετικές Άλπεις. Η Λουίζ, πανέμορφη αλλά επιπόλαια, αλλάζει εραστές και δουλειές με αυτοκαταστροφική ταχύτητα. Ο Σιμόν γυροφέρνει με τα λιφτ στις πίστες και στα σαλέ και κλέβει εξοπλισμό, σκι, μπότες, γυαλιά, γάντια, που μετά πουλάει στους συνομήλικους γείτονές του. Η ανικανότητα της Λουίζ να φροντίσει για τον εαυτό της, πόσο μάλλον για τον μικρό της αδελφό, αναγκάζουν τον Σιμόν ν’ αναλάβει την ευθύνη και των δυο τους. Μόνο που σιγά-σιγά ο ρόλος του ως «ενήλικα» θα διαλύσει την όποια ισορροπία είχε η σχέση του με τη Λουίζ και το χιονοδρομικό κέντρο θα γίνει το καταφύγιό του.
Η Ελβετίδα Ούρσουλα Μεγιέρ είχε ήδη εντυπωσιάσει πριν δυο χρόνια με το «Home» κι επανέρχεται στο ίδιο ύφος της μοναξιάς μέσα στο πλήθος, ακόμα πιο ώριμη κι αποτελεσματική. Οι ήρωές της είναι, στην ουσία, παιδιά που αναγκάζονται από τις συνθήκες να επωμιστούν βάρη που τους έχει επιβάλλει η ανευθυνότητα των μεγάλων. Με οικονομία και προσεκτικές κινήσεις η Μεγιέρ αποδίδει εύκολα και τους χαρακτήρες των ηρώων της και τα κίνητρά τους και τη μεταξύ τους σχέση και το περιβάλλον στο οποίο ζουν, ένα περιβάλλον τόσο μεγάλης κοινωνικής ανισότητας, όση είναι η απόσταση από την κορυφή του βουνού όπου κάνουν σκι οι πλούσιοι τουρίστες, μέχρι τη μικροαστική, μίζερη κοινότητα επαγγελματιών που ζει στους πρόποδες. Απλή, επιδραστική και συγκινητική, θυμίζει το πνεύμα των αδελφών Νταρντέν, τόσο στον κοινωνικό της προβληματισμό, όσο και στη μελέτη των ανθρώπινων προθέσεων και της απώλειας της παιδικότητας. Ωστόσο η ματιά της Μεγιέρ είναι συνειδητά γυναικεία, σχεδόν μητρική, με αποτέλεσμα η ταινία να είναι τόσο σκληρή όσο και συναισθηματική, τόσο έκφραση απογοήτευσης όσο και δήλωση αγάπης.

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου στις 11:00 το πρωί Δημιουργικά Πρωινά,
Διασκεδάζουμε, γελάμε, παίζουμε, χορεύουμε …… με μόνη μας έννοια να περάσουμε πολύ πολύ καλά ! Έλα και εσύ κοντά μας. Αυτή τη Παρασκευή θα γυμναστούμε, θα κινηθούμε ρυθμικά, ανεβάζοντας σταδιακά τα bit του ρυθμού. Ας zumbάρουμε λοιπόν !. Μετά θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες της Σόνιας για ένα σπέσιαλ χαλάρωμα.  Φορέστε άνετα ρούχα και παπούτσια. Για την πιθανότητα να ιδρώσετε, φέρετε μαζί σας μια πετσετούλα και μια αλλαξιά ρούχα. Δεν χρειάζεται να προετοιμάσετε τίποτε, θέλουμε μόνο πολύ καλή διάθεση και κέφι. 

Παρακαλώ σε κάθε συνάντηση να είστε στο χώρο 5-10 λεπτά ξεκινάμε ακριβώς στις 11:00.



Παρασκευή 21, Σάββατο 22 και Κυριακή 23 Μαρτίου στις 21:15, Θεατρική Παράσταση από την Πειραματική σκηνή με το έργο «Τι σημασία έχει να είναι κανείς σοβαρός» του Oscar Wilde

Η Πειραματική Σκηνή έγινε 7 ετών. Δημιουργήθηκε από εργάτες της τέχνης που ταύτισαν την θεατρική έκφραση με ένα συνεχές μάθημα ζωής, μια σπουδή δημιουργικότητας. Στη φετινή μας διαδρομή ενδώσαμε στην ελαφρότητα και απωλέσαμε την μισή από την σοβαρότητά μας ….. Η άλλη μισή όμως αλώβητη, πιο σταθερή από ποτέ και πιο ουσιαστική, μας χαρίστηκε σαν κόσμος ολόκληρος.
«Πρέπει να είναι κανείς σοβαρός σε κάτι , αν θέλει να έχει κάποια απόλαυση στη ζωή του. Εσύ φίλε μου είσαι σοβαρός στο καθετί, έχεις τόσο απόλυτα κοινό χαρακτήρα». Μία οδός Μπαμπουρίσματος μας περίμενε και σαγηνευτήκαμε στα μονοπάτια της φυγής από την παγιδευτική και σκληρή καθημερινότητα της σοβαροφάνειας. Μπαμπουρίστε γιατί οφείλετε στους εαυτούς σας να είστε μπαμπουριστές. Μαζί μας θα βρείτε το γέλιο πίσω από κάθε κλάμα. Θα ανακαλύψουμε πόσο ανακουφιστική είναι η μη σοβαρότητα των σοβαρών πραγμάτων.

Παραστάσεις : 21, 22, 23, 28, 29, 30 Μαρτίου και 11, 12, 13 Απριλίου στις 21:15.


Προσεχώς : Παρασκευή 4 Απριλίου 2014 & ώρα 21:00 παρουσίαση του βιβλίου του Νίκου Κοτζιά  : ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟΙΚΙΑ ΧΡΕΟΥΣ - Ευρωπαϊκή αυτοκρατορία & γερμανική πρωτοκαθεδρία

ΠΕΡΙΛΗΨΗ: 
Ο Νίκος Κοτζιάς στο βιβλίο του «Ελλάδα αποικία χρέους» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη, διατυπώνει μια νέα ερμηνεία των πολιτικών-θεσμικών επιπτώσεων της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Κρίσης. Μέσα από την εξέταση των αυτοκρατοριών τα 500 τελευταία χρόνια καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ΕΕ μετεξελίσσεται σε μια αυτοκρατορία στηριζόμενη: α) στις χρηματοπιστωτικές αγορές, β) στη γραφειοκρατία των Βρυξελλών, γ) στη Γερμανία.
Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι στην ΕΕ κυριαρχεί όλο και περισσότερο η τάση άνισης διαβάθμισης των κρατών-μελών της. Δημιουργείται μια αλυσίδα στην κορυφή της οποίας βρίσκεται η Γερμανία, η οποία κατέχει την πρωτοκαθεδρία στην ΕΕ, και στο κάτω μέρος ο ευρωπαϊκός Νότος. Οι ισχυρές χώρες της ΕΕ, ιδιαίτερα η Γερμανία, χαρακτηρίζονται πλέον από "οικονομικό πολιτιστικό εθνικισμό", ακόμα και "ρατσισμό".
Η τάση της ΕΕ να αναπτυχθεί σε αυτοκρατορία συνδέεται με την εξέλιξη της Γερμανίας σε ένα είδος "αυτοκρατορικού κράτους", μιας Νέας Ρώμης που είναι το πραγματικό κέντρο του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι. Αυτή η αλλαγή συνδέεται με τη μετατροπή της Ελλάδας σε αποικία χρέους. Ο συγγραφέας δείχνει μέσα από τις εμπειρίες και τις θεωρητικές συζητήσεις του παρελθόντος, με σειρά συγκρίσεων, τι είναι και πώς ορίζεται η "αποικία χρέους".
Ο συγγραφέας αναλύει το σημερινό σύστημα επιτροπείας που έχει στηθεί στην Ελλάδα. Πώς και με ποιους μηχανισμούς, θεσμούς, προγράμματα λειτουργεί αυτό. Τις καταστροφικές επιδιώξεις της Τρόικας και των Γερμανών. Τις τεράστιες ευθύνες της ελληνικής ολιγαρχίας και διαπλοκής. Τις επιπτώσεις που έχει η μετατροπή της Ελλάδας σε αποικία χρέους στην κοινωνία και την οικονομία της, καθώς και στην Κύπρο. Αναλύει το δημοκρατικό πρόβλημα και το πρόβλημα κυριαρχίας που προκύπτει για την "Ελλάδα αποικία χρέους".
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:
Ο Νίκος Κοτζιάς σπούδασε Οικονομικές Επιστήμες, Πολιτική και Φιλοσοφία, Δίκαιο και Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση στην Ελλάδα και στη Δυτική Γερμανία. Εργάσθηκε ως ερευνητής και δίδαξε στα Πανεπιστήμια Μαρβούργου, Οξφόρδης και Χάρβαρντ. Είναι καθηγητής Πολιτικών Θεωριών και Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Επιμελήθηκε την έκδοση 67 βιβλίων, έχει συγγράψει 25 επιστημονικά έργα, μία ποιητική συλλογή, 300 επιστημονικά κείμενα και πάνω από 4.000 πολιτικά άρθρα σε εφημερίδες και περιοδικά. Υπήρξε εμπειρογνώμονας στο Υπουργείο Εξωτερικών από το 1992 έως το 2008.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ:
«Η Ελλάδα αποικία χρέους» επιγράφεται το βιβλίο του καθηγητή Νίκου Κοτζιά, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη. Είναι ένα πόνημα 485 σελίδων που, περνάει από ακτινογραφία τις αυτοκρατορίες των τελευταίων ετών για να καταλήξει στην δομική θέση ότι: Η ευρωπαϊκή Ένωση μετεξελίσσεται σε ένα αυτοκρατορικό σχηματισμό στηριζόμενη στις χρηματοπιστωτικές αγορές, στη γραφειοκρατία των Βρυξελλών και στην ηγεμονική Γερμανική αντίληψη. Πρόκειται για την εμφάνιση μιας Νέας Ρώμης, εκεί όπου εντοπίζεται το πραγματικό κέντρο του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι.
Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης του καθηγητή είναι ο ορισμός ως κράτος- «αποικία χρέους» μια χώρας η οποία βρίσκεται στο κάτω μέρος της αλυσίδας κρίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, με δραστικό περιορισμό της κυριαρχίας, που υπόκειται στην άμεση εποπτεία τρίτων δυνάμεων, με εσωτερικούς θεσμούς οι οποίοι καλούνται να επικυρώνουν αποφάσεις από τρίτα μέρη τα οποία δρουν διεθνώς και χαρακτηρίζονται από αυταρχισμό και οικονομικό εθνικισμό.
«Σε μια εποχή που η Ευρώπη άλλαζε, η Ελλάδα βρέθηκε με ηγεσίες που δεν είχαν αντιληφθεί αυτές τις αλλαγές» τονίζει στην εισαγωγή, επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα, μια σχετικά μικρή χώρα της Ευρώπης, χρησιμοποιήθηκε ως πειραματόζωο των νέων πολιτικών της Γερμανίας». Και συνεχίζει: «Η ίδια η Γερμανία, αρχικά αντιμετώπισε την κρίση με την πρόθεση να μην έχει απώλειες από τυχόν ελληνική χρεοκοπία και να την ξεφορτωθεί από πάνω της, αλλά μετά άρχισε να ανακαλύπτει τις νέες αυτοκρατορικές δυνατότητές της. Το πράγμα… ήρθε κι έδεσε με τις επιλογές των κυριάρχων ομάδων της Ελλάδας».
- Στο πρώτο μέρος διερευνά πως ορίζεται μέσα στην ιστορία μια αυτοκρατορία και πως εξελίσσεται στην εποχή της παγκοσμιοποίησης. Μετά εξετάζει τις αυτοκρατορίες την εποχή της γέννησης του καπιταλισμού, την εποχή του ελεύθερου ανταγωνισμού και τώρα της διεθνοποίησης. Αναλύει τις αποικιοκρατικές αυτοκρατορίες της Πορτογαλίας, της Ολλανδίας και της Μεγάλης Βρετανίας, τις νομαδικές αυτοκρατορίες με επίκεντρο αυτή των Μογγόλων και τη γερμανική αυτοκρατορία μεταξύ του 19ου και 20ου αιώνα. Εξετάζει τον γερμανικό αποικιοκρατικό ρατσισμό και το σύγχρονο οικονομικό εθνικισμό, για να καταλήξει στη θεωρία του Αυτοκρατορικού Τριγώνου.
- Στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναλύει τα δύο χαρακτηριστικά της αυτοκρατορίας που είναι η οι διαβαθμίσεις και η επέμβαση στο εσωτερικό τρίτων χωρών. Και υπογραμμίζει τη θεσμική εμβάθυνση και τη γεωγραφική διεύρυνση, την διαφοροποίηση στην κοινή αλυσίδα των κρατών- μελών και την ανισοτιμία των κρίκων.
- Στο τρίτο κεφάλαιο μελετά τη διεθνή θέση της Γερμανίας. Εξηγεί την άποψή του ότι η χώρα αυτή κατέχει τη υψηλότερη βαθμίδα στην αλυσίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτοντας την πρωτοκαθεδρία στο Αυτοκρατορικό Τρίγωνο και παίζει το ρόλο της ισχυρής χώρας- τιμωρού. Παραθέτει τα ιστορικά αίτια της σημερινής της συμπεριφοράς, τα όρια επιβολής της, την συμπεριφορά των κυρίαρχων ομάδων στη Γερμανία, την εγκατάλειψη του παλιού γερμανικού φιλελληνισμού και την μετεξέλιξη του παραδοσιακού επιθετικού εθνικισμού σε οικονομικό εθνικισμό.
- Στο τέταρτο κεφάλαιο ερμηνεύει την θεωρητική αναγωγή του όρου «αποικία χρέους», προτείνοντάς τον ως το όρο που προσιδιάζει στην ελληνική περίπτωση. Αναλύει τον τρόπο μετατροπής της Ελλάδας σε αποικία χρέους και τη διαφορά με τον όρο προτεκτοράτο που αφορά χώρες όπως η Βοσνία και το Κόσσοβο. Επιχειρεί να δείξει ότι η χώρα μας καθίσταται μια συμπληρωματική οικονομία τρίτων χωρών με την νέου τύπου εξάρτηση να έχει μεν ως μοχλό το χρέος , αλλά να είναι πρωτίστως θεσμικού και πολιτικού χαρακτήρα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ενότητα για τα κέρδη της Γερμανίας. Διαβάζουμε λοιπόν ότι η χώρα αυτή, όχι μόνο δεν είναι θύμα της κρίσης μα το αντίθετο. Πέρα από τα γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά οφέλη, στα δέκα χρόνια του ευρώ, έχει αποκομίσει κέρδη αυξάνοντας το εμπορικό της ισοζύγιο κατά 265 %. Επιβάλλοντας στο πρώτο Μνημόνιο επιτόκιο μεταξύ 5 % και 6%, οι Γερμανοί έβγαλαν χρήματα εις βάρος των Ελλήνων. Μόνο τους πρώτους επτά μήνες του 2012 η Γερμανία, η Φινλανδία, η Αυστρία και η Ολλανδία, κάλυψαν από το μαύρο χρήμα το νότου, που πήγε στην Ελβετία, το 48 % των δανείων τους. Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, η Γερμανία κερδίζει από τη σκοπιά των χρηματοπιστωτικών μεγεθών και από τις εισπράξεις των επιτοκίων πολύ περισσότερα απ’ όσα πληρώνει. Επίσημη μελέτη υπολόγισε τα κέρδη των Γερμανών εξαγωγέων σε 100 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο του Μνημονίου, ποσό πολλαπλάσιο της συμμετοχής του γερμανικού κράτους στο ταμείο διάσωσης που ήταν 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Βέβαια, τα περισσότερα κέρδη δεν πάνε στις τσέπες της πλειοψηφίας των Γερμανών - επισημαίνει ο συγγραφέας - αλλά στους ολιγάρχες της χώρας, με αποτέλεσμα στην κρίση του χρέους οι πλούσιοι Γερμανοί να γίνονται πλουσιότεροι.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΠΕΙΡΕΣ - ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟ
Λ. Μαραθώνος 26, Νέα Μάκρη 19005. Τηλέφωνο: 22940 98500
FB : Πολιτιστικές Απόπειρες

Σχετικά με τις Πολιτιστικές Απόπειρες:
Οι πολιτιστικές Απόπειρες, φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, είναι ανοιχτή εστία πολιτισμού, αναζήτησης και δημιουργίας με έτος δημιουργίας το 1988. Έχει πάνω από 520 εγγεγραμμένα μέλη. Η μακρά ιστορία του φορέα και η παροχή ποιοτικών έργων πολιτιστικού περιεχομένου, τον έχει καταστήσει κέντρο πολιτισμού τόσο στην ευρύτερη περιοχή των Μεσογείων όσο και των Ανατολικών προαστίων της Αττικής. Λειτουργούν δύο θεατρικές σκηνές, κινηματογραφική λέσχη, χορευτική ομάδα, κοσμολογικό καφενείο, ομάδα τοπικής ιστορίας, ποιητικό αναλόγιο, μουσικές βραδιές κλπ. Οι Πολιτιστικές Απόπειρες στεγάζονται στην αίθουσα Πολύτροπο Λ. Μαραθώνος 26, 19005, Νέα Μάκρη, τηλ. 2294098500.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου