Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Η Εγνατία θέλει πανεθνικό ρόλο για τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους


«Η Εγνατία Οδός ΑΕ, όχι μόνο θα διατηρηθεί αλλά θα αποκτήσει και διευρυμένο αντικείμενο. Στόχος μας είναι, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης και επέκτασης των αυτοκινητοδρόμων, η εταιρεία να αποκτήσει το ρόλο της Εθνικής Αρχής Εποπτείας Αυτοκινητοδρόμων», αποκάλυψε στη Voria.gr ο νέος πρόεδρος της Εγνατίας Οδού καθηγητής Παρασκευάς Σαββαϊδης.

Το αίτημα αυτό έχει ήδη υποβληθεί προφορικά, προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, στο γγ Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο και δι’ αυτού στον αναπλ. υπουργό Σταύρο Καλογιάννη, ενώ η νέα διοίκηση της εταιρείας, ετοιμάζεται ώστε στο αμέσως επόμενο διάστημα να θέσει το θέμα και με έγγραφο υπόμνημα.

« Η Εγνατία έχει αντικείμενο και προοπτικές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Εντός της χώρας, συζητούμε την ανάληψη νέων οδικών έργων, τοπικών συνδέσεων οδικών αξόνων, αρκετά υψηλών προϋπολογισμών», δήλωσε ο κ. Σαββαϊδης ο οποίος επιφυλάχθηκε για την ανακοίνωση συγκεκριμένων στοιχείων.

Ο νέος πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, επίσης δεν τοποθετήθηκε για το φλέγον θέμα της παραχώρησης του οδικού άξονα και των καθέτων, που ως γνωστό έχει αποτελέσει αιτία προσφυγής των εργαζομένων αλλά και πιστώτριας τράπεζας στη Δικαιοσύνη.

«Για το θέμα της παραχώρησης είναι αρμόδιο να απαντήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Εμείς, εάν και εφόσον προχωρήσει η παραχώρηση της λειτουργίας του άξονα της Εγνατίας Οδού, διεκδικούμε την τεχνική εποπτεία του παραχωρησιούχου. Αυτό το σημαντικό έργο, μπορεί να παρακολουθεί μόνο η Εγνατία Οδός Α.Ε.», τόνισε ο κ. Σαββαϊδης, ο οποίος πρόσθεσε:«Αποδείχθηκε ότι οι κεντρικές υπηρεσίες, στις οποίες μεταβιβάστηκε η εποπτεία των δύο οδικών αξόνων, δηλαδή του Ε65 και του Μαλιακός- Κλειδί, έχουν ανάγκη τη συνδρομή μας. Η εταιρεία, από την οποία αφαιρέθηκε αυτό το έργο, θα συνδράμει μόνο μέσα από έναν θεσμικά ορισμένο ρόλο. Ήδη βρισκόμαστε σε προχωρημένη διαπραγμάτευση με το Υπουργείο και πρόκειται να υπογραφεί ΚΥΑ με την οποία θα μας ανατεθεί η τεχνική εποπτεία αυτών των δύο έργων».

Με βάση αυτή την εξέλιξη, διερωτάται κανείς το τι ακριβώς εξυπηρέτησε η αφαίρεση από την Εγνατίας Οδού της εποπτείας αυτών των δύο κρίσιμων οδικών αξόνων, ένα ερώτημα στο οποίο επίσης ο κ. Σαββαϊδης προτίμησε να μην απαντήσει.

«Η εταιρεία σχεδιάζει τη δραστηριοποίησή της στο πλαίσιο συνεργασιών με την Αυτοδιοίκηση, περιφερειακή και τοπική. Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλονίκη, έχουμε ήδη ανακοινώσει τη συνεργασία μας με το δήμο Θεσσαλονίκης για το έργο της Πλατείας Διοικητηρίου. Επίσης, πρόκειται να υπογράψουμε προγραμματική σύμβαση με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το δήμο Θερμαϊκού για το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας, τόσο για την πρώτη φάση της μελέτης όσο και τη δεύτερη φάση της κατασκευής των στάσεων». 

Η συνεργασία με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, συζητείται η ανάληψη της περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης, από την Εγνατία Οδό μέχρι το λιμάνι της πόλης, καθώς ολοκληρώθηκε ο φάκελος για τις απαλλοτριώσεις και μένουν οι τυπικές διαδικασίες.

Στα παραπάνω, θα πρέπει να προστεθούν τα «παλιά» έργα που έχει η εταιρεία στο χαρτοφυλάκιό της. Είναι η ολοκλήρωση των πέντε κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, έργα μελετητικά και κατασκευαστικά. Είναι η μελέτη του έργου της Οδικής Ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της χώρας, με την εταιρεία να διεκδικεί και την εφαρμογή του. Είναι η αναβάθμιση της περιφερειακής Θεσσαλονίκης με υπογειοποιήσεις των κόμβων . Είναι στη Χαλκιδική το Ποτίδαια- Μουδανιά και το Γαλάτιστα – Θέρμη. Είναι πολλά έργα σε νησιά, οδοποιϊας, γεωτεχνικά, λιμενικά, περιβαλλοντικά, ακόμη και οικοδομικά.

«Δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι η εταιρεία έχει αναλάβει έργα project management στο εξωτερικό, στα Βαλκάνια. Υλοποιούμε έργα σε Αλβανία, Ρουμανία, Αζερμπαϊτζάν, ενώ πολλή σημαντική είναι η συμμετοχή μας στο έργο του οδικού άξονα της Μαύρης Θάλασσας. Στο συγκεκριμένο, πολύ μεγάλο έργο, που εκτιμώ ότι θα υλοποιηθεί, η Εγνατία έχει την τεχνική γραμματεία. Στο τέλος δε του 2012 μας ανατέθηκε και νέο έργο στην Αλβανία, που αφορά στην πολιτική της επιβολής διοδίων».

Στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται για την Εγνατία Οδό το βέβαιο είναι ότι ο αγώνας θα είναι συνεχής, για να μην απαξιωθεί περαιτέρω η εταιρεία και να μην χαθεί η πολύτιμη τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στα χρόνια κατασκευής του μεγάλου έργου της Εγνατίας Οδού. 

Να σημειωθεί ότι το οικονομικό αντικείμενο της Εγνατίας- σε έργα υπό κατασκευή, υπό δημοπράτηση και σε έργα που θα δημοπρατηθούν εντός 2013-2014- διαμορφώνεται στα περίπου 2,5 δις. ευρώ.

Πηγή:voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου