Την εσφαλμένη κατά 74 μέτρα χαρτογράφηση υπέδειξαν ως την βασική αιτία για το ναυάγιο του Sea Diamond οι τρεις εμπειρογνώμονες που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου.Όπως υποστήριξαν
στις καταθέσεις τους από τη στιγμή που το πλοίο προσέκρουσε στον ύφαλο, λόγω της λανθασμένης χαρτογράφησης, ήταν αδύνατον να σωθεί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος.
Επεσήμαναν επίσης, ότι τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.
Όπως ανέφεραν, το ραντάρ εντοπίζει "στόχους" πάνω απο την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το βυθόμετρο που βρίσκεται τοποθετημένο στο μέσον του πλοίου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει τη σύγκρουση καθώς το συγκεκριμένο ναυτιλιακό όργανο δείχνει τη διαμόρφωση του βυθού ακριβώς από πάνω και όχι μπροστά.
Οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής από την πλευρά τους, αμφισβήτησαν την έκθεση του ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων. «Είμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση» απάντησαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.
Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος, ο οποίος σε ερώτηση της έδρας για τα αίτια της πρόσκρουσης, τόνισε χαρακτηριστικά: «δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια».
Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακου χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.
Η δίκη άρχισε την Τρίτη 26 Μαρτίου 2013 και για την υπόθεση κατηγορούνται μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα - συνολικά 13 άτομα.
στις καταθέσεις τους από τη στιγμή που το πλοίο προσέκρουσε στον ύφαλο, λόγω της λανθασμένης χαρτογράφησης, ήταν αδύνατον να σωθεί, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πλοιάρχου και του πληρώματος.
Επεσήμαναν επίσης, ότι τα όργανα του πλοίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αποτρέψουν τη σύγκρουση που έγινε κατά τη διάρκεια πρόσδεσης.
Όπως ανέφεραν, το ραντάρ εντοπίζει "στόχους" πάνω απο την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το βυθόμετρο που βρίσκεται τοποθετημένο στο μέσον του πλοίου, δεν θα μπορούσε να αποτρέψει τη σύγκρουση καθώς το συγκεκριμένο ναυτιλιακό όργανο δείχνει τη διαμόρφωση του βυθού ακριβώς από πάνω και όχι μπροστά.
Οι συνήγοροι της πολιτικής αγωγής από την πλευρά τους, αμφισβήτησαν την έκθεση του ενός εκ των τριών πραγματογνωμόνων. «Είμαστε διορισμένοι από την εισαγγελική αρχή και η εντολή που είχαμε ήταν να αναδείξουμε την αλήθεια μέσα από την συγκεκριμένη Έκθεση» απάντησαν από κοινού οι πραγματογνώμονες.
Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου Θήρας, πρώην πλοίαρχος, ο οποίος σε ερώτηση της έδρας για τα αίτια της πρόσκρουσης, τόνισε χαρακτηριστικά: «δεν ξέρω γιατί πήγε ο συνάδελφος από εκεί, κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να έρθει πιο ανοιχτά για περισσότερη ασφάλεια».
Οι συνήγοροι υπεράσπισης τόνισαν στο σημείο αυτό, ότι η πλεύση για την προσέγγιση του πλοίου στο ναύδετο ήταν απόλυτα νόμιμη, αφού βάσει του ναυτιλιακου χάρτη δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στην απόσταση που έπλεε το πλοίο από τις ακτές.
Η δίκη άρχισε την Τρίτη 26 Μαρτίου 2013 και για την υπόθεση κατηγορούνται μέλη του πληρώματος, στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας και ένας επιθεωρητής του νηογνώμονα - συνολικά 13 άτομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου