Κυριακή 28 Απριλίου 2013

ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΛΕΠΤΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΠΝΟΣ

Τέσσερα λεπτά χρειάζονται για να κλαπεί ένα κλειδωμένο αυτοκίνητο από έναν έμπειρο κλέφτη. Μία ώρα χρειάζεται για να «κοπεί», δηλαδή να αφαιρεθούν τα ανταλλακτικά που μπορούν να πωληθούν
και το υπόλοιπο...αυτοκίνητο να γίνει κομματάκια για να καταλήξει σκραπ.
Αυτή είναι η μοίρα χιλιάδων Ι.Χ. που μπαίνουν στο στόχαστρο συμμοριών. Οπως εξηγούν στην «Κ» στελέχη της ΓΑΔΑ, που ασχολούνται με το θέμα, η οικονομική κρίση, η στροφή σε φθηνά μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, αλλά και η αύξηση της τιμής των μετάλλων, έχουν φουντώσει το κύμα των κλεμμένων αυτοκινήτων και των απελπισμένων ιδιοκτητών τους.
Τα αυτοκίνητα που κλέβονται χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες. Στην πρώτη ανήκουν τα λεγόμενα «καθημερινά» αυτοκίνητα, ευρείας κυκλοφορίας. Οι κλέφτες ακολουθούν τους «κανόνες της αγοράς», με αποτέλεσμα στην πρώτη γραμμή επικινδυνότητας να βρίσκονται τα οχήματα που πωλούνται πιο εύκολα, κυρίως τα μικρού μεγέθους και κυβισμού. Συχνά τα κυκλώματα που εμπλέκονται στις κλοπές αγοράζουν σε πολύ χαμηλή τιμή τρακαρισμένο αυτοκίνητο και στη συνέχεια κλέβουν ένα αυτοκίνητο ίδιου μοντέλου. Τοποθετούν τα στοιχεία του τρακαρισμένου στο κλεμμένο και στη συνέχεια το πουλούν ως... νόμιμο.
Για παράνομη δράση
Στη δεύτερη κατηγορία είναι τα Ι.Χ. που πέφτουν «θύματα» κλοπής προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για παράνομες δραστηριότητες. «Κλεμμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται όχι μόνον για τη διάπραξη ληστειών, αλλά και για μεταφορά ναρκωτικών, παράνομων μεταναστών, λαθρεμπόριο κ.λπ. Εάν πρόκειται για ληστεία, οι δράστες επιλέγουν αυτοκίνητο που δεν τραβάει την προσοχή, εάν πρόκειται για λαθρεμπόριο, ψάχνουν αυτοκίνητο με αποθηκευτικό χώρο κ.ο.κ. Σε εννέα στις δέκα περιπτώσεις αυτά τα οχήματα εντοπίζονται σχεδόν άθικτα έπειτα από ένα διάστημα που κυμαίνεται από δύο ημέρες έως μερικές εβδομάδες. Κάποιες φορές, ωστόσο, οι δράστες τα πυρπολούν προκειμένου να σβήσουν τα ίχνη τους», αναφέρει αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ.
Τέλος, υπάρχουν και τα ακριβά αυτοκίνητα, που κλέβονται για να «φυγαδευτούν» στο εξωτερικό. «Πολλές φορές, κυρίως τα προηγούμενα χρόνια, σε γειτονικές χώρες όπως η Αλβανία κατέληγαν και πολλά μηχανήματα για αγροτικές και οικοδομικές εργασίες», σχολιάζει αστυνομικός.
Οι τεχνικές
«Οι κακοποιοί χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να παραβιάσουν και να κλέψουν τα οχήματα, οι οποίες ξεκινούν από ένα κατσαβίδι και φτάνουν μέχρι τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Υπάρχουν σπείρες που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές προκειμένου να αντιγράφουν τα συστήματα ασφαλείας συγκεκριμένων Ι.Χ. Σε κάποιες από τις περιπτώσεις, όσο πιο σύγχρονα είναι τα μέσα ασφαλείας, τόσο πιο εύκολα και γρήγορα μπορεί να απενεργοποιηθούν», σχολιάζει αστυνομικός. «Το αυτοκίνητο βρισκόταν στη πιλοτή του σπιτιού με τον συναγερμό σε λειτουργία. Χαμπάρι δεν πήρα πότε το έκλεψαν», περιγράφει στην «Κ» ένας από τους παθόντες.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία (2012) 85 τροχοφόρα κλέβονται καθημερινά, πανελλαδικά. Συγκεκριμένα, τον προηγούμενο χρόνο κλάπηκαν 31.166, τα περισσότερα ήταν δίκυκλα (15.519) και Ι.Χ. (11.145). Οπως είναι αναμενόμενο, το πρόβλημα εντοπίζεται πιο έντονα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Συγκεκριμένα, 7.969 κλάπηκαν στην Αθήνα και 2.780 στη Θεσσαλονίκη, κυρίως σε περιοχές που, όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., είναι ήδη επιβαρυμένες από άλλης μορφής εγκληματικότητα.
Πολλές φορές ακούγονται ιστορίες για κυκλώματα επιτηδείων που κλέβουν αυτοκίνητα και στη συνέχεια ζητούν «λύτρα» για να τα επιστρέψουν.
Οπως τονίζουν αρμόδιοι αστυνομικοί, στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για απατεώνες οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με την κλοπή και απλώς προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το γεγονός ότι έμαθαν με κάποιον τρόπο τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του κλεμμένου οχήματος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου