Αν έχετε αποφασίσει να ψάξετε για δουλειά στη Γαλλία, μάλλον πρέπει να παρατήσετε το πληκτρολόγιο και να πιάσετε… χαρτί και μολύβι. Η νέα τάση στην αγορά εργασίας θέλει τον υποψήφιο εργαζόμενο σε μια εταιρεία να περνάει και από… γραφολογικό τεστ κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του. Αυτά που θα γράψει, αλλά κυρίως ο τρόπος που θα τα γράψει, θα αξιολογηθούν από ειδικούς και θα μετρήσουν περισσότερο από καθετί άλλο στην απόφαση για το αν θα προσληφθεί ή όχι.
Αν πρόκειται για περιστασιακή μόδα, είναι πολύ ισχυρή. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι το 53% των γαλλικών επιχειρήσεων αποφασίζουν για τους υπαλλήλους που θα προσλάβουν αφού ρίξουν μια ματιά και στο γραφικό τους χαρακτήρα. Όλα μετράνε, από το μέγεθος των γραμμάτων, τις γωνίες και τις καμπύλες με τις οποίες σχηματίζονται, την καλλιγραφία και την καλαισθησία του γραπτού. Συνήθως η εταιρεία στέλνει τα δείγματα του γραφικού χαρακτήρα των υποψηφίων σε ανεξάρτητο γραφολόγο (χωρίς να αποκαλύπτει τα ονόματά τους, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το απόρρητο) και λαμβάνει επιστημονικά αποτελέσματα για το χαρακτήρα και τις ικανότητές τους, που ξεπηδούν από τον τρόπο που γράφουν.
Για να γίνει, μάλιστα, ακόμα πιο προσωπική η κατάσταση, οι υποψήφιοι δεν αντιγράφουν απλώς ένα κομμάτι τυπογραφημένου κειμένου ή μία αυστηρή επιστολή, αλλά καλούνται να γράψουν από μόνοι τους ένα γράμμα σε κάποιον γνωστό τους, με το οποίο θα του ανακοίνωναν ότι προσλήφθηκαν στην συγκεκριμένη εταιρεία. Οι υπεύθυνοι προσωπικού, βέβαια, τονίζουν ότι το περιεχόμενο του γράμματος δεν τους απασχολεί καθόλου, επειδή οι περισσότεροι υποψήφιοι αρκούνται στο να κολακεύουν απλά την εταιρεία και τους προϊσταμένους τους, όπως θα ‘καναν όλοι αν βρίσκονταν στη θέση τους και διεκδικούσαν τη δουλειά.
Ο συκεκριμένος τρόπος επιλογής προσωπικού δεν είναι, φυσικά, απόλυτος και οι γραφολόγοι που αξιολογούν τα γραπτά τονίζουν ότι δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι για την πρόσληψη ή την απόρριψη κάποιου. Οπωσδήποτε, όμως, τα όσα αποκαλύπτει ο γραφικός χαρακτήρας του υποψήφιου παίζουν κάποιο ρόλο και, σύμφωνα με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν και αυτό τον τρόπο επιλογής, η αντίθεση μεταξύ του γραφικού χαρακτήρα και του πραγματικού χαρακτήρα του υπαλλήλου είναι κάτι παραπάνω από σπάνια. Οπότε η εταιρεία ξέρει ακριβώς τι να περιμένει από τον υποψήφιο εργαζόμενο.
Πολλές εταιρείες, μάλιστα, στη Γαλλία ζητούν από τους υποψήφιους να στέλνουν το βιογραφικό τους γραμμένο από το ίδιο τους το χέρι, έτσι ώστε να κάνουν μια πρώτη αξιολόγηση. Διευκρινίζουν, όμως, ότι αν καλέσουν τον υποψήφιο για συνέντευξη θα περάσει και πάλι από τη διαδικασία, έτσι ώστε να αποφεύγονται τα βιογραφικά με… άλλο γραφικό χαρακτήρα, που θεωρείται πιο δυναμικός και φιλόδοξος…
Αν πρόκειται για περιστασιακή μόδα, είναι πολύ ισχυρή. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι το 53% των γαλλικών επιχειρήσεων αποφασίζουν για τους υπαλλήλους που θα προσλάβουν αφού ρίξουν μια ματιά και στο γραφικό τους χαρακτήρα. Όλα μετράνε, από το μέγεθος των γραμμάτων, τις γωνίες και τις καμπύλες με τις οποίες σχηματίζονται, την καλλιγραφία και την καλαισθησία του γραπτού. Συνήθως η εταιρεία στέλνει τα δείγματα του γραφικού χαρακτήρα των υποψηφίων σε ανεξάρτητο γραφολόγο (χωρίς να αποκαλύπτει τα ονόματά τους, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το απόρρητο) και λαμβάνει επιστημονικά αποτελέσματα για το χαρακτήρα και τις ικανότητές τους, που ξεπηδούν από τον τρόπο που γράφουν.
Για να γίνει, μάλιστα, ακόμα πιο προσωπική η κατάσταση, οι υποψήφιοι δεν αντιγράφουν απλώς ένα κομμάτι τυπογραφημένου κειμένου ή μία αυστηρή επιστολή, αλλά καλούνται να γράψουν από μόνοι τους ένα γράμμα σε κάποιον γνωστό τους, με το οποίο θα του ανακοίνωναν ότι προσλήφθηκαν στην συγκεκριμένη εταιρεία. Οι υπεύθυνοι προσωπικού, βέβαια, τονίζουν ότι το περιεχόμενο του γράμματος δεν τους απασχολεί καθόλου, επειδή οι περισσότεροι υποψήφιοι αρκούνται στο να κολακεύουν απλά την εταιρεία και τους προϊσταμένους τους, όπως θα ‘καναν όλοι αν βρίσκονταν στη θέση τους και διεκδικούσαν τη δουλειά.
Ο συκεκριμένος τρόπος επιλογής προσωπικού δεν είναι, φυσικά, απόλυτος και οι γραφολόγοι που αξιολογούν τα γραπτά τονίζουν ότι δεν είναι αυτοί υπεύθυνοι για την πρόσληψη ή την απόρριψη κάποιου. Οπωσδήποτε, όμως, τα όσα αποκαλύπτει ο γραφικός χαρακτήρας του υποψήφιου παίζουν κάποιο ρόλο και, σύμφωνα με τις εταιρείες που χρησιμοποιούν και αυτό τον τρόπο επιλογής, η αντίθεση μεταξύ του γραφικού χαρακτήρα και του πραγματικού χαρακτήρα του υπαλλήλου είναι κάτι παραπάνω από σπάνια. Οπότε η εταιρεία ξέρει ακριβώς τι να περιμένει από τον υποψήφιο εργαζόμενο.
Πολλές εταιρείες, μάλιστα, στη Γαλλία ζητούν από τους υποψήφιους να στέλνουν το βιογραφικό τους γραμμένο από το ίδιο τους το χέρι, έτσι ώστε να κάνουν μια πρώτη αξιολόγηση. Διευκρινίζουν, όμως, ότι αν καλέσουν τον υποψήφιο για συνέντευξη θα περάσει και πάλι από τη διαδικασία, έτσι ώστε να αποφεύγονται τα βιογραφικά με… άλλο γραφικό χαρακτήρα, που θεωρείται πιο δυναμικός και φιλόδοξος…
Aψογο!!Πολύ σοφό και καλά μελετημένο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο περίμενα ότι θα σου αρέσει... ;)
Διαγραφή