Πτώση 37% παρουσίασαν τα έσοδα του δήμου Τρίπολης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Σάββα
Σαββάκη, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, εισπράχθηκαν 450.000 ευρώ, ενώ έπρεπε να εισπραχθούν 750.000 ευρώ.
Η υστέρηση αυτή, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οφείλεται στο γεγονός ότι οι πολίτες, λόγω των «φουσκωμένων» λογαριασμών από το Ειδικό Τέλος Ακινήτων, αλλά και της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, όχι μόνο δεν εξοφλούν στην ώρα τους το λογαριασμό ρεύματος, αλλά αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό αυτοί που ζητούν να πληρώσουν σε δόσεις, με αποτέλεσμα να μην εισπράττει ο δήμος τα έσοδα που του αναλογούν.
Επιπλέον ο κ. Σαββάκης υπογράμμισε ότι και τα υπόλοιπα έσοδα του Δήμου Τρίπολης, από άλλες πηγές, παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση. Ανέφερε ότι υπάρχει μείωση των ΚΑΠ (Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων) κατά 17%, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι έσοδα από παλιές οφειλές πολιτών, που εκκρεμούν για χρόνια και φτάνουν περί τα 5 εκατ. ευρώ, παρά τις ρυθμίσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η δημοτική αρχή, έχουν εισπραχθεί μόνο 148.000 ευρώ, γι' αυτό και προσέθεσε ότι η οικονομική υπηρεσία έχει μπλοκάρει τα ΑΦΜ των οφειλετών στη ΔΟΥ, ώστε να μην έχουν ενημερότητα, ενώ παράλληλα έχει αναθέσει σε δικαστικούς επιμελητές να ελέγξουν στα υποθηκοφυλακεία τα περιουσιακά στοιχεία οφειλετών, για να προβεί σε κατασχέσεις. Αν και όπως είπε, η δημοτική αρχή είναι αντίθετη σε τέτοιες πρακτικές, γιατί γνωρίζει πως οι πολίτες δεν είναι στο σύνολό τους κακοπληρωτές, εν τούτοις δεν έχει άλλη επιλογή, καθώς είναι υποχρεωμένη από τον νόμο.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, επεσήμανε ότι το 2013 ο δήμος δεν έκανε αύξηση στα δημοτικά τέλη, γιατί γνωρίζει πως ο κόσμος όχι μόνο δεν αντέχει άλλους φόρους, αλλά δεν έχει χρήματα να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις ανάγκες. Συμπλήρωσε δε πως εξετάζεται η μείωση των δημοτικών τελών για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Τέλος, σοβαρό πρόβλημα στα οικονομικά του δήμου αποτελεί η μεταφορά των σκουπιδιών της πόλης, το κόστος της οποίας την περσινή χρονιά ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ. Φέτος ο αντιδήμαρχος εκτίμησε ότι το κόστος θα φτάσει σε ανάλογο ύψος, γι' αυτό και τόνισε, πως πρέπει να λειτουργήσει η προσωρινή μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, ώστε να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία.
Σαββάκη, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, εισπράχθηκαν 450.000 ευρώ, ενώ έπρεπε να εισπραχθούν 750.000 ευρώ.
Η υστέρηση αυτή, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, οφείλεται στο γεγονός ότι οι πολίτες, λόγω των «φουσκωμένων» λογαριασμών από το Ειδικό Τέλος Ακινήτων, αλλά και της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, όχι μόνο δεν εξοφλούν στην ώρα τους το λογαριασμό ρεύματος, αλλά αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό αυτοί που ζητούν να πληρώσουν σε δόσεις, με αποτέλεσμα να μην εισπράττει ο δήμος τα έσοδα που του αναλογούν.
Επιπλέον ο κ. Σαββάκης υπογράμμισε ότι και τα υπόλοιπα έσοδα του Δήμου Τρίπολης, από άλλες πηγές, παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση. Ανέφερε ότι υπάρχει μείωση των ΚΑΠ (Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων) κατά 17%, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι έσοδα από παλιές οφειλές πολιτών, που εκκρεμούν για χρόνια και φτάνουν περί τα 5 εκατ. ευρώ, παρά τις ρυθμίσεις στις οποίες έχει προχωρήσει η δημοτική αρχή, έχουν εισπραχθεί μόνο 148.000 ευρώ, γι' αυτό και προσέθεσε ότι η οικονομική υπηρεσία έχει μπλοκάρει τα ΑΦΜ των οφειλετών στη ΔΟΥ, ώστε να μην έχουν ενημερότητα, ενώ παράλληλα έχει αναθέσει σε δικαστικούς επιμελητές να ελέγξουν στα υποθηκοφυλακεία τα περιουσιακά στοιχεία οφειλετών, για να προβεί σε κατασχέσεις. Αν και όπως είπε, η δημοτική αρχή είναι αντίθετη σε τέτοιες πρακτικές, γιατί γνωρίζει πως οι πολίτες δεν είναι στο σύνολό τους κακοπληρωτές, εν τούτοις δεν έχει άλλη επιλογή, καθώς είναι υποχρεωμένη από τον νόμο.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, επεσήμανε ότι το 2013 ο δήμος δεν έκανε αύξηση στα δημοτικά τέλη, γιατί γνωρίζει πως ο κόσμος όχι μόνο δεν αντέχει άλλους φόρους, αλλά δεν έχει χρήματα να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις ανάγκες. Συμπλήρωσε δε πως εξετάζεται η μείωση των δημοτικών τελών για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.
Τέλος, σοβαρό πρόβλημα στα οικονομικά του δήμου αποτελεί η μεταφορά των σκουπιδιών της πόλης, το κόστος της οποίας την περσινή χρονιά ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ. Φέτος ο αντιδήμαρχος εκτίμησε ότι το κόστος θα φτάσει σε ανάλογο ύψος, γι' αυτό και τόνισε, πως πρέπει να λειτουργήσει η προσωρινή μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, ώστε να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου