Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Η φύση εκδικείται και δεν λυπάται τα μεγάλα κονδύλια...

Στις 08.04.2011, στο κατάστημα της Περιφέρειας Αττικής, συνεδρίασε η Οικονομική Επιτροπή και το 4ο Θέμα αφορούσε: Έγκριση αποτελέσματος διαγωνισμού για την
ανάδειξη μειοδότη του έργου: "Προσωρινά έργα βελτίωσης της γέφυρας του ρ. Ραφήνας στην θέση Πετρέζα της οδού Σπάτων-Πικερμίου", συνολικής δαπάνης 627.300 Ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.)
Το έργο κατακυρώθηκε, με την απόφαση αριθμ. 205/2011, στην εταιρεία ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. με ποσοστό μέσης έκπτωσης 53,00% που αντιστοιχεί σε οικονομική προσφορά 298.742,40 Ευρώ (με Φ.Π.Α. 23%).

Τελικά, στις 20-9-2011 υπεγράφη –κατόπιν διαγωνισμού– από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ιωάννη Σγουρό και την ανάδοχο εταιρεία  «ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε», σύμβαση για την εκτέλεση του έργου το οποία χρηματοδοτήθηκε από πόρους της Περιφέρειας Αττικής. Το έργο προέβλεπε την κατασκευή νέας γέφυρας στη συμβολή της οδού Πικερμίου – Σπάτων με το «Μέγα Ρέμα» Ραφήνας. Με την εκτέλεση του έργου θα αντιμετωπίζονταν τα πλημμυρικά φαινόμενα και ο σοβαρός επικείμενος κίνδυνος για οχήματα και διερχόμενους πολίτες εξαιτίας της ανεπάρκειας του υφιστάμενου τεχνικού, που δεν είναι σε θέση να παροχετεύει ούτε τα νερά συνήθων πλημμυρών, με αποτέλεσμα να κατακλύζεται το κατάστρωμα της οδού και να διακόπτεται η κυκλοφορία. Το έργο προέβλεπε κατά σειρά:
  • εργασίες εκτροπής της υφιστάμενης κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, 
  • εργασίες προσωρινής εκτροπής των υδάτων του ρέματος, 
  • τη καθαίρεση της υφισταμένης γέφυρας,
  • τη κατασκευή νέας από οπλισμένο σκυρόδεμα ( με κιβωτοειδή οχετό), και τέλος 
  • τη κατασκευή συρματοκιβωτίων για την προστασία των πρανών του ρέματος.
Η διάρκεια του έργου θα ήταν 90 ημερολογιακές ημέρες. Για την εκτέλεσή του έγινε διακοπή της κυκλοφορίας και αποκλεισμός της οδού Πικερμίου – Σπάτων από 17/10/2011.

Στις 22-12-2011 η Οικονομική Επιτροπή (Αρ.απόφασης 1458/2011) ενέκρινε παράταση αποπεράτωσης του έργου μέχρι τις 20-01-2012 με αιτιολογία:
Όλες οι εργασίες κατασκευής του έργου έχουν ολοκληρωθεί πλην εκείνων που αφορούν την κατασκευή ασφαλτικού τάπητα μέσου πάχους 5 εκ. από ισοπεδωτική στρώση ασφαλτικού τύπου Α265 και την κατασκευή αντιολισθηράς στρώσης κυκλοφορίας και δεδομένου ότι οι καιρικές συνθήκες στο προσεχές χρονικό διάστημα προβλέπεται ότι θα είναι ακατάλληλες για εργασίες κατασκευής ασφαλτικών.
 Το έργο τελικά ολοκληρώθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιανουάριο του 2012.
Είχαμε γράψει σχετικά στο άρθρο μας.
aftodioikisi.gr
Η επισκευή της γέφυρας «αποτελούσε ένα χρόνιο αίτημα των εξυπηρετούμενων κατοίκων που παρέμενε άλυτο μέχρι πρότινος και με άμεσες διαδικασίες κατόπιν δημοπράτησης και εντός 2 μηνών, κατασκεύασε μια νέα και σύγχρονη γέφυρα, αρίστων προδιαγραφών, που συνολικά κόστισε 298.000€», όπως αναφέρει σε σχετική της ανακοίνωση η αντιπεριφέρεια.
Τον Σεπτέμβριο του 2012 είχε κάνει σχετικό Ερώτημα ο Βουλευτής Νάσος Αθανασίου. Αλλά έκτοτε δεν μπορούμε να βρούμε κάποια επιπλέον πληροφορία.

Παρόλα αυτά  η ισχυρή νεροποντή που έπληξε στις 22-02-2013, το Λεκανοπέδιο, είχε ως αποτέλεσμα να υπερχειλίσει το ρέμα στη θέση Πετρέζα. Ο δρόμος στη Λεωφόρο Σπάτων – Πικερμίου υπέστη ολοκληρωτική καταστροφή. Το έργο δεν μπόρεσε να αποτρέψει την καταστροφή.  
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κλείσει, για άλλη μια φορά η κυκλοφορία για να γίνουν έργα.

Όμως, η σύμβαση του συγκεκριμένου έργου είχε τον τίτλο «Προσωρινά έργα βελτίωσης του ρ. Ραφήνας στην θέση Πετρέζα της οδού Σπάτων – Πικερμίου».
Και γεννάται το ερώτημα … ποιος και για ποιο λόγο έκρινε σκόπιμο να δοθούν 298.000€ για προσωρινά έργα και τι εννοούν προσωρινά έργα!

Το λυπηρό είναι ότι από τότε μέχρι σήμερα, τέλη Απριλίου ο δρόμος παραμένει κλειστός με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των κατοίκων και περιοίκων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου