Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και φέτος η προσπάθεια των δήμων να τονώσουν την χρήση των ποδηλάτων στους δρόμους τους, αλλά παρά την μεγάλη συμμετοχή στις σχετικές εκδηλώσεις τους το γενικό αποτέλεσμα δεν είναι και πολύ ενθαρρυντικό.
Βασική αιτία της χαμηλής χρήσης του ποδηλάτου είναι η ανασφάλεια των χρηστών στους δρόμους.
Το μεγάλο λάθος των δημοτικών αρχών είναι ότι αντιμετωπίζουν το ποδήλατο είτε ως διασκέδαση, είτε ως άθλημα, είτε ως μια υποχρέωση ετήσιας γιορτής.
Ο στόχος όμως του 15% των μετακινήσεων να γίνεται με το ποδήλατο θα έδινε μια τεράστια ανακούφιση και μια άλλη εικόνα στην πόλη τους.
Ομως δεν είναι προσανατολισμένοι στις πραγματικές παρεμβάσεις και δεν δημιουργούν μηχανισμούς καθημερινής ενασχόλησης με το ποδήλατο.
Οι αρκετά μεγάλες επενδύσεις ποδηλατοδρόμων που έγιναν το προηγούμενο διάστημα στους συνοικιακούς δρόμους απέδωσαν ελάχιστα διότι δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των ποδηλατών.
Οι ποδηλάτες χρειάζονται ποδηλατόδρομους στους μεγάλους οδικούς άξονες και όχι στις γειτονιές. Αξιολογότατη ήταν η διαδρομή Γκάζι Καλλιθέα που ολοκληρώθηκε και η οποία θα επεκταθεί σύντομα ως την Κηφισιά. Στις γειτονιές το μόνο που πετυχαίνεις, είναι να φτιάχνεις μικρές κλειστές πίστες, αν δεν συνοδεύονται από συλλεκτήριους άξονες που θα οδηγήσουν τον ποδηλάτη σε μεγάλες αποστάσεις μετακίνησης.
Οι ποδηλάτες τοπικά, χρειάζονται υποδομές στους χώρους προορισμού με κυρίαρχη την ασφάλιση του ποδηλάτου σε σχολεία, αθλητικά κέντρα, στάσεις μετρό κλπ.
Οι ποδηλάτες χρειάζονται την αγωγή των οδηγών του Ι.Χ. με κυρίαρχη την έντονη σήμανση στους δρόμους για την συνύπαρξη και την ανακοπή της ταχύτητας στις διασταυρώσεις.
Ετσι οι ποδηλατόδρομοι στις συνοικίες δεν έδωσαν το ποθητό αποτέλεσμα αφού αποτελούν ένα μικρό κομμάτι της διαδρομής ενός ποδηλάτη.
Δυστυχώς φέτος η εβδομάδα βιώσιμη κινητικότητας, ήταν και προεκλογική εβδομάδα και το θέμα θάφτηκε στην κυριολεξία.
Παρ’ όλα αυτά αρκετές δημοτικές αρχές έδειξαν την ευαισθησία τους και μετέθεσαν την εκδήλωση και την διοργάνωση ποδηλατοδρομιών, που χωρίς να υποβαθμίζουμε την τεράστια σημασία τους δεν επαρκούν για να δούμε περισσότερα ποδήλατα στους δρόμους.
Ποδηλατοδρομίες διοργάνωσαν οι Δήμοι Παπάγου Χολαργού, Ζωγράφου, Τρικαίων, Βύρωνα και αρκετοί άλλοι.
Θα ξεχωρίζαμε το ερωτηματολόγιο που έστισε ο δήμος Τρικαίων μέσα από τα σχολεία και τις εκδηλώσεις του δήμου Καλλιθέας όπου το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ενημέρωνε τους ποδηλάτες για τους τρόπους οδικής ασφάλειας με τη χρήση του ποδηλάτου.
Το απόγευμα, στον ίδιο χώρο διοργανώθηκε Ημερίδα με θέμα «το μέλλον του ποδηλάτου στο Λεκανοπέδιο» στην οποία συμμετείχαν η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, εκπρόσωπος του ΤΕΕ Αθήνας Ευθύμιος Μπακογιάννης, ο καθηγητής ΕΜΠ, της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας Θάνος Βλαστός και ο Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Γιάννης Τυρινόπουλος.
Σε αντίθεση με πολλούς άλλους δήμους, αυτές οι δύο εκδηλώσεις είχαν σαφή προσανατολισμό στην ενθάρρυνση της μετακίνησης και δεν πέρασαν το μήνυμα ότι το ποδήλατο είναι διασκέδαση και αθλητισμός.
www.myota.gr
Βασική αιτία της χαμηλής χρήσης του ποδηλάτου είναι η ανασφάλεια των χρηστών στους δρόμους.
Το μεγάλο λάθος των δημοτικών αρχών είναι ότι αντιμετωπίζουν το ποδήλατο είτε ως διασκέδαση, είτε ως άθλημα, είτε ως μια υποχρέωση ετήσιας γιορτής.
Ο στόχος όμως του 15% των μετακινήσεων να γίνεται με το ποδήλατο θα έδινε μια τεράστια ανακούφιση και μια άλλη εικόνα στην πόλη τους.
Ομως δεν είναι προσανατολισμένοι στις πραγματικές παρεμβάσεις και δεν δημιουργούν μηχανισμούς καθημερινής ενασχόλησης με το ποδήλατο.
Οι αρκετά μεγάλες επενδύσεις ποδηλατοδρόμων που έγιναν το προηγούμενο διάστημα στους συνοικιακούς δρόμους απέδωσαν ελάχιστα διότι δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των ποδηλατών.
Οι ποδηλάτες χρειάζονται ποδηλατόδρομους στους μεγάλους οδικούς άξονες και όχι στις γειτονιές. Αξιολογότατη ήταν η διαδρομή Γκάζι Καλλιθέα που ολοκληρώθηκε και η οποία θα επεκταθεί σύντομα ως την Κηφισιά. Στις γειτονιές το μόνο που πετυχαίνεις, είναι να φτιάχνεις μικρές κλειστές πίστες, αν δεν συνοδεύονται από συλλεκτήριους άξονες που θα οδηγήσουν τον ποδηλάτη σε μεγάλες αποστάσεις μετακίνησης.
Οι ποδηλάτες τοπικά, χρειάζονται υποδομές στους χώρους προορισμού με κυρίαρχη την ασφάλιση του ποδηλάτου σε σχολεία, αθλητικά κέντρα, στάσεις μετρό κλπ.
Οι ποδηλάτες χρειάζονται την αγωγή των οδηγών του Ι.Χ. με κυρίαρχη την έντονη σήμανση στους δρόμους για την συνύπαρξη και την ανακοπή της ταχύτητας στις διασταυρώσεις.
Ετσι οι ποδηλατόδρομοι στις συνοικίες δεν έδωσαν το ποθητό αποτέλεσμα αφού αποτελούν ένα μικρό κομμάτι της διαδρομής ενός ποδηλάτη.
Δυστυχώς φέτος η εβδομάδα βιώσιμη κινητικότητας, ήταν και προεκλογική εβδομάδα και το θέμα θάφτηκε στην κυριολεξία.
Παρ’ όλα αυτά αρκετές δημοτικές αρχές έδειξαν την ευαισθησία τους και μετέθεσαν την εκδήλωση και την διοργάνωση ποδηλατοδρομιών, που χωρίς να υποβαθμίζουμε την τεράστια σημασία τους δεν επαρκούν για να δούμε περισσότερα ποδήλατα στους δρόμους.
Ποδηλατοδρομίες διοργάνωσαν οι Δήμοι Παπάγου Χολαργού, Ζωγράφου, Τρικαίων, Βύρωνα και αρκετοί άλλοι.
Θα ξεχωρίζαμε το ερωτηματολόγιο που έστισε ο δήμος Τρικαίων μέσα από τα σχολεία και τις εκδηλώσεις του δήμου Καλλιθέας όπου το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ενημέρωνε τους ποδηλάτες για τους τρόπους οδικής ασφάλειας με τη χρήση του ποδηλάτου.
Το απόγευμα, στον ίδιο χώρο διοργανώθηκε Ημερίδα με θέμα «το μέλλον του ποδηλάτου στο Λεκανοπέδιο» στην οποία συμμετείχαν η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, εκπρόσωπος του ΤΕΕ Αθήνας Ευθύμιος Μπακογιάννης, ο καθηγητής ΕΜΠ, της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας Θάνος Βλαστός και ο Γενικός Γραμματέας Δ.Σ. Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Γιάννης Τυρινόπουλος.
Σε αντίθεση με πολλούς άλλους δήμους, αυτές οι δύο εκδηλώσεις είχαν σαφή προσανατολισμό στην ενθάρρυνση της μετακίνησης και δεν πέρασαν το μήνυμα ότι το ποδήλατο είναι διασκέδαση και αθλητισμός.
www.myota.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου