Διαμάχη, με επίκεντρο την ασφάλεια επιβατών, έχει ξεσπάσει μεταξύ ενός μελετητικού γραφείου και της Αττικό Μετρό. Με μηνυτήρια αναφορά του, το γραφείο μελετών
«Χ. Λαϊάκης & Γ. Ματαγός ΕΠΕ» υποστηρίζει ότι δύο σταθμοί του μετρό της γραμμής 3 λειτουργούν χωρίς το απαιτούμενο πιστοποιητικό παθητικής πυροπροστασίας (αφορά τις προδιαγραφές εκκένωσης των σταθμών).
Πρόκειται για τους σταθμούς «Χολαργός» και «Νομισματοκοπείο», οι οποίοι, σύμφωνα με μηνυτήρια αναφορά που έχει κατατεθεί, κατασκευάστηκαν με βάση μελέτες παθητικής πυροπροστασίας, οι οποίες όμως δεν ήταν σύμφωνες με τις προδιαγραφές που είχε θέσει η Αττικό Μετρό.
Η Αττικό Μετρό, από την πλευρά της, διαψεύδει κάθε καταγγελία, επισημαίνει ότι οι παραπάνω σταθμοί –όπως και όλοι οι σταθμοί του μετρό– έχουν κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές και επιφυλάσσεται να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της. Εκπρόσωπος της Αττικό Μετρό έκανε λόγο για «απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου, οι οποίοι δυσφημούν την εταιρεία και σπέρνουν τον πανικό».
Σημειώνεται ότι η ενεργητική πυροπροστασία των σταθμών (μέσα που πρέπει να εγκαθίστανται σε ένα κτίριο για την έγκαιρη εξακρίβωση μιας πυρκαγιάς ή την άμεση αντιμετώπισή της) σχεδιάζεται από τους μηχανικούς με βάση τα σχέδια παθητικής πυροπροστασίας. Αυτή περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του κτιρίου με τρόπο που να εξασφαλίζεται η έγκαιρη εκκένωσή του σε περίπτωση πυρκαγιάς. Το μελετητικό γραφείο που είχε αναλάβει την εκπόνηση της μηχανολογικής μελέτης εφαρμογής για λογαριασμό του εργολάβου (κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-IMPREGILO-ALSTOM) καταγγέλλει την κοινοπραξία ότι δεν είχε στη διάθεσή της την εγκεκριμένη μελέτη παθητικής πυροπροστασίας. Μολονότι είχε διαβεβαιώσει το γραφείο μελετών «Χ. Λαϊάκης & Γ. Ματαγός ΕΠΕ» ότι διέθετε μελέτη παθητικής πυροπροστασίας, βάσει της οποίας εκπονείται εκείνη της ενεργητικής πυροπροστασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μελετητικό γραφείο βρίσκεται σε αντιδικία με την κοινοπραξία για οικονομικές διαφορές.
Σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά, η κοινοπραξία προχώρησε στην έκδοση πιστοποιητικού παθητικής πυροπροστασίας με τη μέθοδο της πυροδιαμερισματοποίησης. Στις προδιαγραφές που θέτει η ίδια η Αττικό Μετρό για τους σταθμούς της, αναφέρεται ρητώς ότι «η πυροδιαμερισματοποίηση των χώρων του κοινού στους σταθμούς δεν είναι εφικτή για λόγους λειτουργικότητας» και διευκρινίζεται ότι ακολουθείται αμερικανικό πρότυπο. Με έγγραφό της, η Πυροσβεστική Υπηρεσία (με ημερομηνία 23/1/15) επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει απαίτηση υποβολής μελέτης παθητικής πυροπροστασίας».
«Χ. Λαϊάκης & Γ. Ματαγός ΕΠΕ» υποστηρίζει ότι δύο σταθμοί του μετρό της γραμμής 3 λειτουργούν χωρίς το απαιτούμενο πιστοποιητικό παθητικής πυροπροστασίας (αφορά τις προδιαγραφές εκκένωσης των σταθμών).
Πρόκειται για τους σταθμούς «Χολαργός» και «Νομισματοκοπείο», οι οποίοι, σύμφωνα με μηνυτήρια αναφορά που έχει κατατεθεί, κατασκευάστηκαν με βάση μελέτες παθητικής πυροπροστασίας, οι οποίες όμως δεν ήταν σύμφωνες με τις προδιαγραφές που είχε θέσει η Αττικό Μετρό.
Η Αττικό Μετρό, από την πλευρά της, διαψεύδει κάθε καταγγελία, επισημαίνει ότι οι παραπάνω σταθμοί –όπως και όλοι οι σταθμοί του μετρό– έχουν κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές και επιφυλάσσεται να ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά της. Εκπρόσωπος της Αττικό Μετρό έκανε λόγο για «απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου, οι οποίοι δυσφημούν την εταιρεία και σπέρνουν τον πανικό».
Σημειώνεται ότι η ενεργητική πυροπροστασία των σταθμών (μέσα που πρέπει να εγκαθίστανται σε ένα κτίριο για την έγκαιρη εξακρίβωση μιας πυρκαγιάς ή την άμεση αντιμετώπισή της) σχεδιάζεται από τους μηχανικούς με βάση τα σχέδια παθητικής πυροπροστασίας. Αυτή περιλαμβάνει τη διαμόρφωση του κτιρίου με τρόπο που να εξασφαλίζεται η έγκαιρη εκκένωσή του σε περίπτωση πυρκαγιάς. Το μελετητικό γραφείο που είχε αναλάβει την εκπόνηση της μηχανολογικής μελέτης εφαρμογής για λογαριασμό του εργολάβου (κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-IMPREGILO-ALSTOM) καταγγέλλει την κοινοπραξία ότι δεν είχε στη διάθεσή της την εγκεκριμένη μελέτη παθητικής πυροπροστασίας. Μολονότι είχε διαβεβαιώσει το γραφείο μελετών «Χ. Λαϊάκης & Γ. Ματαγός ΕΠΕ» ότι διέθετε μελέτη παθητικής πυροπροστασίας, βάσει της οποίας εκπονείται εκείνη της ενεργητικής πυροπροστασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μελετητικό γραφείο βρίσκεται σε αντιδικία με την κοινοπραξία για οικονομικές διαφορές.
Σύμφωνα με τη μηνυτήρια αναφορά, η κοινοπραξία προχώρησε στην έκδοση πιστοποιητικού παθητικής πυροπροστασίας με τη μέθοδο της πυροδιαμερισματοποίησης. Στις προδιαγραφές που θέτει η ίδια η Αττικό Μετρό για τους σταθμούς της, αναφέρεται ρητώς ότι «η πυροδιαμερισματοποίηση των χώρων του κοινού στους σταθμούς δεν είναι εφικτή για λόγους λειτουργικότητας» και διευκρινίζεται ότι ακολουθείται αμερικανικό πρότυπο. Με έγγραφό της, η Πυροσβεστική Υπηρεσία (με ημερομηνία 23/1/15) επισημαίνει ότι «δεν υπάρχει απαίτηση υποβολής μελέτης παθητικής πυροπροστασίας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου