Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Έληξε η νομική διαμάχη μεταξύ ομίλου MIG και αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος»

Έληξε η νομική διαμάχη μεταξύ ομίλου MIG και αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος»
Ποσόν ύψους 3,5 εκατ. ευρώ θα καταβάλει την Πέμπτη 2 Απριλίου ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) στον όμιλο MIG,
κατ' εφαρμογή δικαστικής απόφασης με την οποία δίδεται τέλος στη νομική διαμάχη του «Ελ. Βενιζέλος» και της Athenian Engineering για την αποτίμηση της κλειστής, σήμερα, τεχνικής βάσης της πρώην Olympic Engineering.




Η ιστορία ξεκίνησε το 2012, όταν η MIG προχώρησε σε διακοπή λειτουργίας της Olympic Engineering και σε καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης δικαιωμάτων αεροδρομίου και μίσθωσης για την εταιρική βάση που διέθετε η θυγατρική της με το «Ελ. Βενιζέλος», ζητώντας το ποσόν των 43,5 εκατ. ευρώ.

Η οικονομική αξίωση προέκυψε ως αποζημίωση της καταγγελίας βάσει εκτίμησης της εμπορικής αξίας της τεχνικής βάσης από ανεξάρτητο εκτιμητή. Το αεροδρόμιο αρνήθηκε να καταβάλει αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι η εμπορική αξία του χώρου είναι αρνητική και παρέπεμψε το θέμα στη Διαιτησία του Δικαστηρίου Διεθνούς Διαιτησίας του Λονδίνου (LCIA).

Παράλληλα, τον Φεβρουάριο του 2014 η MIG παρέδωσε τον χώρο στον Διεθνή Αερολιμένα, ο οποίος προχώρησε σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την Τεχνική Βάση, χωρίς όμως η αγορά να ανταποκριθεί και ο διαγωνισμός κατέστη άγονος.

Στο μεταξύ, το καλοκαίρι του 2014 το διαιτητικό δικαστήριο εξέτασε τους μάρτυρες και έλαβε τα τελικά τους υπομνήματα.

Όπως αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της MIG, «κατόπιν της μη αποδοχής από την αντίδικο συμβιβαστικής πρότασης καθ' υπόδειξιν του Διαιτητικού Δικαστηρίου» εκδόθηκε απόφαση στις 22 Ιανουαρίου 2015, η οποία κοινοποιήθηκε στα δύο μέρη τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με την οποία:
  • Η εμπορική αξία της τεχνικής βάσης ανέρχεται σε 16,7 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου η αποζημίωση υπέρ της MIG θα έπρεπε να φτάσει τα 14,1 εκατ ευρώ (16,7 εκατ. επί 85%).
  • Η Διαιτησία έκρινε ότι από το ποσόν των 14,1 εκατ. ευρώ πρέπει να αφαιρεθεί ανταξίωση 10,6 εκατ. ευρώ του «Ελ. Βενιζέλος», η οποία δεν αμφισβητήθηκε από την θυγατρική της MIG.
  • Το δικαστήριο καταδίκασε το «Ελ. Βενιζέλος» να καταβάλει 3,5 εκατ. ευρώ εντόκως από 13 Σεπτεμβρίου 2013, το οποίο θα καταβάλει το ποσόν στις 2 Απριλίου 2015.
Η σύμβαση παραχώρησης ήταν «κληρονομιά» της εξαγοράς της άλλοτε Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης και Επισκευής Αεροσκαφών, έναντι 4,9 εκατ. ευρώ.

Στη MIG μεταβιβάστηκαν οι μακροχρόνιες μισθώσεις για τα δύο υπόστεγα συντήρησης, επισκευής και διόρθωσης και οι μισθώσεις των όμορων εγκαταστάσεων. Το Κτίριο 56 αποτιμήθηκε, βάσει της συμφωνίας εξαγοράς του 2009, σε 15 εκατ. ευρώ και το Κτίριο 57 σε 1,6 εκατ. ευρώ.

Η αρχική συμφωνία του 1998 είχε διάρκεια ισχύος ως τις 10 Ιουνίου του 2026, ημερομηνία κατά την οποία λήγει η σύμβαση παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».

Το έργο της μετεγκατάστασης της τεχνικής βάσης της κρατικής Ολυμπιακής στα Σπάτα ανατέθηκε τον Οκτώβριο του 1999, την περίοδο που το μάνατζμεντ της εταιρείας είχε η θυγατρική της British Airways, Speedwing.

Ο συμβατικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 25,4 δισ. δραχμές (περί τα 73 εκατ. ευρώ) και ολοκληρώθηκε πριν από το 2001, η μετεγκατάσταση της τεχνικής βάσης στα Σπάτα έγινε κανονικά και απελευθερώθηκε ο χώρος στο Ελληνικό, ο οποίος παραδόθηκε στον Οργανισμό «Αθήνα 2004».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου