Οι πιο βαριές ποινές στον καπετάνιο και στον αρχιπλοίαρχο με δώδεκα και οκτώ χρόνια αντίστοιχα- Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το ναυάγιο προκλήθηκε εκ προθέσεως.Σε συνολικά 33 χρόνια
φυλάκισης με αναστολή καταδίκασε το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά εννέα από τους συνολικά 13 κατηγορούμενους για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».
Ειδικότερα, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποφάνθηκε ότι το ναυάγιο προκλήθηκε εκ προθέσεως και καταδίκασε τον καπετάνιο σε δώδεκα χρόνια και δύο μήνες φυλάκιση, σε οκτώ τον αρχιπλοίαρχο και τον dpa- υπεύθυνο βάσει του διεθνούς κώδικα ασφαλούς διαχείρισης (ISM Code) της εταιρείας «Louis Hellenic Cruises», σε 28 μήνες τον αρχιμηχανικό, σε δύο χρόνια τον κάθε ένα από τους δύο νόμιμους εκπροσώπους της εταιρείας, σε δύο χρόνια και δέκα μήνες τον αξιωματικό ναυσιπλοΐας και σε έξι μήνες και 600 ευρώ χρηματικό πρόστιμο στον αξιωματικό ασφαλείας. Επίσης, σε δεκαπέντε μήνες καταδικάστηκε ο επιθεωρητής του νηογνώμονα.
Αθώοι κρίθηκαν ο πρώτος μηχανικός, ο ύπαρχος, ο αρχιθαλαμηπόλος και η υπεύθυνη για τις καμπίνες.
Στο παραπεμπτικό βούλευμα η κατηγορία ήταν από αμέλεια, η οποία μετατράπηκε σε εκ προθέσεως στην ακροαματική διαδικασία.
Σε ανακοίνωσή της, η διαχειρίστρια και πλοιοκτήτρια του «Sea Diamond», άσκησε έφεση κατά της απόφασης του πρωτοβάθμιου ποινικού Δικαστηρίου, με τη βεβαιότητα ότι οι κατηγορίες που απέμειναν κατά των στελεχών τους που κατηγορήθηκαν, θα καταρριφθούν στο ανώτερο Δικαστήριο.
Το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων.
Αφού αποβίβασε τους 1500 επιβάτες με ασφάλεια σε παραπλέοντα πλοία και σκάφη, οδηγήθηκε στο σημείο «Παλαιά Ορυχεία» της Σαντορίνης, προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξη του, κάτι όμως που δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί.
Απολογισμός του ναυαγίου ήταν να χάσουν τη ζωή τους δύο Γάλλοι επιβάτες οι οποίοι δεν κατάφεραν να διαφύγουν από τις καμπίνες τους και παρασύρθηκαν στο βυθό μαζί με το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου....
Η υδρογραφική υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της, που υπάρχει στην εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση του όρμου.
Στο έγγραφο τονίζεται ότι η θέση της υδρογραφικής υπηρεσίας ταυτίζεται πλήρως με άποψη των τεχνικών, στους οποίους η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη μελέτη της χαρτογράφησης της περιοχής, οπότε και διαπιστώθηκε το λάθος.
φυλάκισης με αναστολή καταδίκασε το τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά εννέα από τους συνολικά 13 κατηγορούμενους για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».
Ειδικότερα, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποφάνθηκε ότι το ναυάγιο προκλήθηκε εκ προθέσεως και καταδίκασε τον καπετάνιο σε δώδεκα χρόνια και δύο μήνες φυλάκιση, σε οκτώ τον αρχιπλοίαρχο και τον dpa- υπεύθυνο βάσει του διεθνούς κώδικα ασφαλούς διαχείρισης (ISM Code) της εταιρείας «Louis Hellenic Cruises», σε 28 μήνες τον αρχιμηχανικό, σε δύο χρόνια τον κάθε ένα από τους δύο νόμιμους εκπροσώπους της εταιρείας, σε δύο χρόνια και δέκα μήνες τον αξιωματικό ναυσιπλοΐας και σε έξι μήνες και 600 ευρώ χρηματικό πρόστιμο στον αξιωματικό ασφαλείας. Επίσης, σε δεκαπέντε μήνες καταδικάστηκε ο επιθεωρητής του νηογνώμονα.
Αθώοι κρίθηκαν ο πρώτος μηχανικός, ο ύπαρχος, ο αρχιθαλαμηπόλος και η υπεύθυνη για τις καμπίνες.
Στο παραπεμπτικό βούλευμα η κατηγορία ήταν από αμέλεια, η οποία μετατράπηκε σε εκ προθέσεως στην ακροαματική διαδικασία.
Σε ανακοίνωσή της, η διαχειρίστρια και πλοιοκτήτρια του «Sea Diamond», άσκησε έφεση κατά της απόφασης του πρωτοβάθμιου ποινικού Δικαστηρίου, με τη βεβαιότητα ότι οι κατηγορίες που απέμειναν κατά των στελεχών τους που κατηγορήθηκαν, θα καταρριφθούν στο ανώτερο Δικαστήριο.
Το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» στις 5 Απριλίου 2007, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων.
Αφού αποβίβασε τους 1500 επιβάτες με ασφάλεια σε παραπλέοντα πλοία και σκάφη, οδηγήθηκε στο σημείο «Παλαιά Ορυχεία» της Σαντορίνης, προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξη του, κάτι όμως που δεν επετεύχθη, με αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί.
Απολογισμός του ναυαγίου ήταν να χάσουν τη ζωή τους δύο Γάλλοι επιβάτες οι οποίοι δεν κατάφεραν να διαφύγουν από τις καμπίνες τους και παρασύρθηκαν στο βυθό μαζί με το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου....
Η υδρογραφική υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, σε έγγραφό της, που υπάρχει στην εισαγγελία, αποδέχθηκε την εσφαλμένη χαρτογράφηση του όρμου.
Στο έγγραφο τονίζεται ότι η θέση της υδρογραφικής υπηρεσίας ταυτίζεται πλήρως με άποψη των τεχνικών, στους οποίους η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε αναθέσει τη μελέτη της χαρτογράφησης της περιοχής, οπότε και διαπιστώθηκε το λάθος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου