Σάββατο 4 Μαΐου 2024

7+1 μοντέλα που άλλαξαν όνομα

Για τη Milano είναι το δις εξαμαρτείν, αλλά στην ιστορία της αυτοκίνησης, υπήρξαν σημαντικά μοντέλα που άλλαξαν όνομα, πριν βγουν στην παραγωγή. Μόνο λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη του νέου της SUV και του πρώτου της EV, η Alfa Romeo επέλεξε να αλλάξει το όνομα του μοντέλου, από Milano σε Junior.
Ιταλοί κυβερνητικοί αξιωματούχοι είχαν αντιταχθεί στην Alfa Romeo για τη χρήση του ονόματος μιας μεγάλης πόλης της χώρας, όταν κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας. Δεν είναι η πρώτη φορά, που το όνομα Milano μπαίνει ξανά στο συρτάρι και σίγουρα η μιλανέζικη μάρκα, δεν είναι η μοναδική που έχει προβεί σε μια τέτοια κίνηση, παρότι σίγουρα είναι κατέχει το ρεκόρ της πιο… γρήγορης μετονομασίας.
Porsche 901 >>> 911

Η Porsche παρουσίασε τη διάδοχο της 356, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1963, με τα διακριτικά «901» στο πίσω μέρος. Αυτό δεν άρεσε ιδιαίτερα στην Peugeot, που χρησιμοποιούσε τριψήφιους αριθμούς, με το 0 στη μέση, για τη γκάμα των μοντέλων της και έτσι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατέληξε στην 911, το αυτοκίνητο-σύμβολο της ιστορίας της.
Aston Martin Vantage GT3 >>> GT12

Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Porsche να… πατήσει πόδι. Όταν η Aston Martin αποκάλυψε την συλλεκτική έκδοση Vantage GT3 δρόμου το 2015, η Porsche υποστήριξε ότι χρησιμοποιούσε το όνομα από το 1999 και το είχε νομικά κατοχυρώσει από το 2011, παρά το γεγονός ότι το «GT3» αναφερόταν σε μια αγωνιστική κατηγορία και θεωρητικά ανήκε στη FIA.
Alfa Romeo Milano >>> Giulietta

Η πρώτη φορά που η Alfa Romeo θέλησε να χρησιμοποιήσει το όνομα Milano, αλλά τελικά η διοίκηση της Fiat άλλαξε γνώμη, ήταν το 2009. Το σχεδιαστικό κέντρο της μάρκας, μεταφέρθηκε από το Αρέζε στο Τορίνο και το μοντέλο ονομάστηκε Giulietta.
Ford Escort >>> Focus

H αυτοκινητοβιομηχανία είχε φτάσει μέχρι την παραγωγή σημάτων και διαφημιστικού υλικού, για ένα νέο Escort. Αλλά ένα αυτοκίνητο τόσο καινοτόμο, κομψό και διασκεδαστικό, άξιζε ένα νέο όνομα, και έτσι προέκυψε το Focus.
Volvo S4 >>> S40

Η αρχική πρόθεση της Volvo να ονομάσει το σεντάν S4, συνάντησε την αντίδραση της Audi. Η «απάντηση» της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να προσθέσει ένα μηδέν φέρνοντας στην παραγωγή το S40, ενώ το στέισον βάγκον, το οποίο αρχικά προοριζόταν για το όνομα F4, έγινε το V40 και όχι το F40, για προφανείς λόγους, που σχετίζονταν με τη Ferrari.
Audi S4 >>> S6

Όταν ήρθε η διαμάχη με τη Volvo, η Audi είχε ήδη μετονομάσει το S4 ως S6, έκδοση που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί με τον ίδιο τρόπο μέχρι σήμερα.

Το S4 θα εμφανιζόταν ξανά στα τέλη του 1997, σε μια γρήγορη έκδοση του A4.
Fiat Gingo >>> Panda

Το 2003, η Fiat λάνσαρε το νέο αυτοκίνητο ως Gingo, προτού αποφασίσει ότι έμοιαζε πάρα πολύ με το Twingo της αντίπαλης Renault και τελικά προχώρησε με το εμβληματικό Panda. Εκ των υστέρων δικαιώθηκε, αλλά για μια ακόμα φορά, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία βιάστηκε στην αρχική απόφαση.
Ford GT40 >>> GT

Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, ανάμεσα σε όλους του εμπλεκόμενους για τα νομικά δικαιώματα, οι οποίες είχαν σταματήσει μέχρι τη στιγμή που το αυτοκίνητο παραγωγής ήταν έτοιμο, στις αρχές του αιώνα που διανύουμε, εμφανίστηκε ξανά το Ford GT. Αυτή ήταν η ονομασία των εκδόσεων παραγωγής του θρυλικού αγωνιστικού του Le Mans, GT40, τη δεκαετία του 1960.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου