Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Γιατί η οικογένεια Μιχαλόπουλου απέκτησε σχεδόν 30.000 στρέμματα στην Iο – Νέες επενδύσεις €220 εκατ. (pics)

 Ένα οικογενειακό στόρι που ξεκίνησε προ 20ετίας από το ζεύγος Μιχαλόπουλου στην Ιο, με τη δεύτερη γενιά να έχει αναλάβει τώρα ενεργό δράση και την επταμελή οικογένεια να έχει καταστεί ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στο νησί με υφιστάμενα αλλά και νέα επενδυτικά projects στον τουρισμό πολυτελείας, αξίας 220 εκατ. ευρώ. Η οικογένεια Μιχαλόπουλου, με πέντε παιδιά, έχει βρεθεί σήμερα να κατέχει 27.000- 30.000 στρέμματα (συμπεριλαμβανομένων και μη αξιοποιήσιμων εκτάσεων, αιγιαλών κ.τ.λ.) από τις 108.000 στρεμμάτων του συνόλου του νησιού και δεσμεύεται τώρα επίσημα μέσω ενός ειδικά καταρτισμένου Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης για αξιοποίηση του 1% των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στο πλαίσιο των στρατηγικών του επενδύσεων στην Ίο. Για την απόκτηση του …1/4 του νησιού, χρειάστηκε να αγοραστούν κοντά στα 202 οικόπεδα από 2.137 ανθρώπους στην Ιο, σε 4 χρόνια, όπως ανέφερε χθες σε σχετική παρουσίαση ο κ. Αγγελος Μιχαλόπουλος, με μία μεγάλη ομάδα νομικών, τοπογράφων, πολιτικών μηχανικών κ.α. να συνεργάζoνται για τον σκοπό αυτό, πραγματοποιώντας εκτεταμένους ελέγχους και ψηφιοποιήσεις ώστε να υπάρξει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εξασφάλιση. «Γι’ αυτό και από το σύνολο των σχεδόν30.000 στρεμμάτων έχουμε διεκδικήσεις μόνο για 10 στρέμματα», ανέφερε ο ίδιος.



Επενδύσεις σε 9.500 στρέμματα

Από τις εκτάσεις αυτές κι έχοντας ήδη αναπτύξει δύο ξενοδοχεία, τα «Calilo» και «Agalia» και πέντε εστιατόρια και bar στο νησί όπου ο όμιλος «Calilo» δραστηριοποιείται από το 2012, τώρα, σε έκταση 9.500 στρεμμάτων προωθούνται 3 επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα και προϋπολογισμού σχεδόν 220 εκατ. ευρώ, με προοπτική συνολικής δόμησης 89.000 τ.μ..

Στο ερώτημα για ποιο λόγο χρειάστηκε να αγοραστούν τόσο μεγάλες εκτάσεις- γεγονός που έχει εγείρει όπως είναι γνωστό και ουκ ολίγες αντιδράσεις- ο κ. Μιχαλόπουλος, ο οποίος -σημειωτέον- έχει μία μακρά επαγγελματική διαδρομή στον τομέα των χρηματοοικονομικών στις ΗΠΑ, ανέφερε ότι «δε θέλαμε να δημιουργηθούν δίπλα μας μεγάλες μονάδες και αναπτύξεις όπως έχει γίνει σε άλλους προορισμούς, θέλουμε αντίθετα να διατηρηθεί η αυθεντικότητα και η μοναδικότητα του νησιού όπως το γνωρίσαμε κι εμείς πρίν από 20 χρόνια».
Το ξενοδοχείο «Αgalia»

Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις, ο ίδιος ανέφερε ότι «όπου υπάρχει δράση, υπάρχει και αντίδραση. Είναι λογικό να υπάρχουν πολλές απόψεις διαφορετικές από τις δικές μας, όπως υπάρχουν και διαφορετικές συνιστώσες και διαφορετικά κίνητρα».





Από την πλευρά της, η κ. Ερρικα Μιχαλοπούλου, διευθύντρια Στρατηγικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων, δήλωσε ότι «είναι προτεραιότητά μας η βιώσιμη ανάπτυξη της Ίου και ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον των Κυκλάδων. Ο όμιλος φροντίζει και αυτό-περιορίζεται σε σχέση με τις επενδύσεις που θέλει να πραγματοποιήσει στο νησί». Τα δύο ξενοδοχεία του Calilo Group στην Ίο, «Calilo» και «Agalia», με ένα σύνολο αντίστοιχα με 36 και 17 σουίτες, έχουν αναπτυχθεί με δόμηση στο 4,5% και 7,5% αντίστοιχα, χαμηλότερο από το 10% που ορίζεται. «Νερό και διαχείριση απορριμμάτων είναι δύο βασικά ζητήματα για την Ιο, γι΄αυτό και έχουμε επενδύσει σε τεχνολογίες και συστήματα συλλογής βρόχινου νερού, συστήματα ανακύκλωσης, κάνουμε εξοικονόμηση νερού με αφαλάτωση κ.ο.κ.».

Στην ίδια κατεύθυνση είναι και το σχέδιο στρατηγικών επενδύσεων ύψους 220 εκατ. ευρώ στις περιοχές Πικρί Νερό, Κουμπάρα και Λουκά-Παπά, όπου σε συνολική έκταση 8.914 στρεμμάτων, προβλέπεται εφαρμογή έργων με συντελεστή δόμησης 0,05%, «πολύ χαμηλότερο από το συντελεστή 0,2% που ορίζεται νομικά. Υπήρχαν τρείς επιλογές, καταρχάς αυτή της μηδενικής λύσης που δεν είναι βιώσιμη γιατί δεν γίνεται απολύτως τίποτα, δεύτερο, το μοντέλο των …πάντων όπως έχει γίνει στη Μύκονο και τη Σαντορίνη όπου έγιναν αναπτύξεις αφόρητες για το περιβάλλον και τις υποδομές καταλήγοντας τελικά στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος και ευτυχώς έχουν θεσπιστεί πλέον αυστηροί όροι δόμησης κοντά στη θάλασσα με χαμηλά ύψη. Εμείς επιλέγουμε την τρίτη λύση- ούτε μηδέν αλλά ούτε και τα πάντα- και γι’ αυτό προτείνουμε το 1%: Σκοπεύουμε να χτίσουμε το 1% των εκτάσεων που έχουμε και να αφήσουμε το υπόλοιπο αδόμητο και αυτό είναι οικονομικά εφικτό όσο έχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου ώστε το προϊόν να μη χάσει την αυθεντικότητα του. Ο πολυτελής τουρισμός είναι η αυθεντικότητα και η ιδιωτικότητα και αυτά είναι που δίνουν αξία στη χώρα. Οι άλλοι ελληνικοί προορισμοί θα πρέπει να σταματήσουν να προσπαθούν να αντιγράψουν τη Μύκονο ακολουθώντας το μοντέλο frozen yoghurt- κάθε νησί των Κυκλάδων έχει το δικό του χαρακτήρα», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Μιχαλόπουλος.




Στο πλαίσιο του εν λόγω σχεδίου χαρακτηρισμένου στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, θα δημιουργηθούν από 418 άμεσες και περίπου 1.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ το τουριστικό προϊόν της Ίου θα ενισχυθεί με περίπου 1.000 κλίνες, 121 τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες, 37 κατοικίες και 1 συνεδριακό κέντρο. Η αδειοδότηση υπολογίζεται ότι θα κρατήσει γύρω στη διετία, δεδομένου ότι πρέπει να δοθούν εγκρίσεις από περιφερειακά συμβούλια και να γίνει και μελέτη φέρουσας ικανότητας. Όπως αναφέρει η οικογένεια Μιχαλόπουλου, πρόκειται για «το μόνο σχέδιο στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα, όπου ο επενδυτής οικειοθελώς αυτοδεσμεύεται να αξιοποιήσει μόλις το 1% της συνολικής έκτασης, αφήνοντας το 80% των εκτάσεων του ανέγγιχτο για τις επόμενες γενιές, ενώ παράλληλα ένας επενδυτής λαμβάνει οικειοθελώς την πρωτοβουλία για την ίδρυση ενός ανεξάρτητου Παρατηρητηρίου με περιβαλλοντική δράση πριν την υλοποίηση των επενδύσεων. Ο νόμος των στρατηγικών επενδύσεων είναι εξαιρετικός γιατί περιορίζει τη δόμηση αισθητά, και αποφασίζουμε να χτίσουμε το 1/5 αυτό που δίνεται ως δυνατότητα για τις στρατηγικές επενδύσεις ώστε το νησί μας να μη γίνει ένα …πρώην όμορφο νησί σε κάποια χρόνια από σήμερα. Γι’ αυτό και πάμε να εκτεθούμε από την αρχή και να δηλώσουμε εξαρχής το δεδομένο πλαίσιο με το οποίο θα κινηθούμε και σκοπεύουμε να επενδύσουμε», ανέφερε χθές ο κ. Μιχαλόπουλος. «Στο νησί είμαστε 20 χρόνια και αυτό που έχουμε να δείξουμε μετά από τόσα χρόνια, είναι 70 δωμάτια- δεν έχουμε άγχος και πίεση και βλέπουμε τις επενδύσεις μας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Επιλέξαμε και επιλέγουμε να μη συνεργαστούμε με ένα διεθνές brand γιατί είμαστε σίγουροι ότι θα πρέπει να δώσουμε ένα μεγάλο κομμάτι του DNA του ομίλου. Προχωράμε μόνοι μας».

Το Περιβαλλοντικό Σχέδιο Δράσης, που μεταξύ άλλων διατυπώνει επίσημα τη δέσμευση του ελληνικού ομίλου για αξιοποίηση του 1% των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στην Στρατηγική Επένδυση του στην Ίο, κατατέθηκε πρόσφατα στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης και στο Σώμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και στο Δήμο Ιητών.


Ο κ. Μιχαλόπουλος εξέφρασε την άποψη επιπλέον ότι «η αλαζονεία είναι το εμπόδιο που έχουμε σε σχέση με την επιτυχία του τουρισμού, θα πρέπει να διατηρήσουμε την αυθεντικότητα που έχει η χώρα. Να σταματήσουμε να κρίνουμε την …κατσίκα του γείτονα και να βασιστούμε στον δικό μας ιδρώτα. Στο παρελθόν γίναμε αλαζονικοί κατά καιρούς, όπως έγινε τη δεκαετία του ’80 σε μεγάλα νησιά, με μεγάλα ξενοδοχεία που δημιουργήθηκαν και αλλοίωσαν την εικόνα των προορισμών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου