Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Ο.Π.Α.Σ. - «Επιβεβλημένη Απάντησή μας στον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ι. Σγουρό»


Επί της ουσίας, επιβεβλημένη απάντησή μας στον Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ι. Σγουρό
Ο «ΟΜΙΛΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ – ΣΠΑΤΩΝ» δεν μπορεί να αφήσει
αναπάντητες τις τελευταίες δημόσιες (Από 3.2.2014 στο blog «Νοτιοανατολικά»), αποπροσανατολιστικές, αστήρικτες και εκβιαστικές δηλώσεις προχειρολογίας του Περιφερειάρχη Αττικής, κ. Ι. Σγουρού, αντιπαραθέτοντας στα σαθρά του επιχειρήματα τα εξής: 
1. Σχετικά με τους υπεύθυνους και τις ευθύνες τους για τα από το 2007 πρόστιμα της Ε.Ε. σε βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας (και όχι κατά των αναρμόδιων για τα έργα επεξεργασίας λυμάτων, Δήμων), για παράβαση της οδηγίας 91/271/ΕΟΚ όσον αφορά και στα αστικά λύματα της περιοχής μας, υπενθυμίζουμε στον απερχόμενο μνημονιακό Περιφερειάρχη Αττικής, ότι θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη, στην οποία τεκμηριωμένα, ως Όμιλος (ΟΠΑΣ), έχουμε προσφύγει από 28.11.2013, ζητώντας σε βάθος έλεγχο, ώστε να αποκαλυφθούν οι έως τώρα παραλείψεις και απατηλές ενέργειες αρμοδίων επί του θέματος Κρατικών Αρχών.
2. Ο κ. Σγουρός και οι συνεργάτες του (βλ. ηγεσίες ΥΠΕΚΑ, ΕΥΔΑΠ και Δήμαρχος Σ-Α), καλά θα κάνουν λοιπόν να περιμένουν την ολοκλήρωση της Εισαγγελικής έρευνας που άρχισε ήδη με την από 15.1.2014 Εισαγγελική παραγγελία για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, κατόπιν της ως άνω υποβληθείσας μηνυτήριας αναφοράς μας.
3. Ο κ. Σγουρός, προφανώς αυθαίρετα, προτρέχει να προκαταλάβει και να εκφοβίσει τους συνδημότες μας, ισχυριζόμενος προφανώς αβάσιμα, ότι τα ως άνω πρόστιμα σε βάρος των αρμόδιων φορέων του Κράτους, θα «μετακυλήσουν» έτσι αυθαίρετα, στους (αναρμόδιους) Δήμους και στους δημότες, αποκρύπτοντας όμως την αλήθεια, αφού σύμφωνα με το νόμο, τα πρόστιμα επιβάλλονται σε εκείνους τους ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ που ευθύνονται και τα προκάλεσαν από το 2003 έως σήμερα, με καταγεγραμμένες πλέον πράξεις και παραλείψεις τους. Διευκρινίζουμε λοιπόν και απαντάμε στον απερχόμενο μνημονιακό Περιφερειάρχη ότι ο νόμος αναφέρεται σε ευθύνες αρμοδίων από πράξεις και παραλείψεις τους και όχι αναρμόδιους. Ειδικότερα παραπέμπουμε στο άρθρο 44 (περί συνεπειών μη συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία) του Ν. 4042/2012, που αναφέρει για πρόστιμα τα οποία αφορούν : « …. τα απόβλητα και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων … που απορρέουν από πράξεις ή παραλείψεις φυσικών ή νομικών προσώπων, των ΟΤΑ ….». Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω και τα διαχρονικώς καταγεγραμμένα στοιχεία στην υπόθεση της αποχέτευσης στην περιοχή μας, ο Δήμος Σπάτων - Αρτέμιδος, όσο και ο πρώην Δήμος Σπάτων, αλλά και ο πρώην Δήμος Αρτέμιδος, ουδόλως μπορούν να κατηγορηθούν και επομένως ούτε να καταλογισθούν για «πράξεις ή παραλείψεις» τους, σε αντικείμενα και έργα αποχέτευσης που ανέκαθεν δεν είχαν ούτε έχουν αποφασιστική αρμοδιότητα, δεδομένου ότι η επί του αντικειμένου πλήρης και αποκλειστική αρμοδιότητα ήταν και παραμένει, κατά νόμο, έως και σήμερα, στο Κράτος και στην εξ αυτού εποπτευόμενη ΕΥΔΑΠ ΑΕ.
4. Ο κ. Σγουρός, προφανώς αποσιωπά, όσα εγγράφως επί του θέματος (από 30.10.2013)[1] του έχουμε επίσημα προσκομίσει και τα οποία ήδη ερευνά η Δικαιοσύνη και αφορούν παράνομες διαδικασίες, πράξεις, εκκρεμότητες, μεθοδεύσεις και παραλείψεις που διαφαίνεται ότι συνέβαλλαν στην από το 2003 έως σήμερα, μη υλοποίηση του έργου αποχέτευσης των πόλεών μας (άρα και στη συμμόρφωση προς την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ), οπότε προφανώς θα προκύψουν και θα πιστοποιηθούν οι ευθύνες για τις έχουσες τη σχετική αποφασιστική αρμοδιότητα και εξουσία Δημόσιες Αρχές του κράτους, με φορέα υλοποίησης την εποπτευόμενη από αυτές ΕΥΔΑΠ.
Ειδικότερα, ο απερχόμενος Περιφερειάρχης, αποσιωπά (όπως και ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΚΑ, Ειδ. Γραμμ. Υδάτων, κ. Κ. Τριάντης), ότι:
α) Το 2003 αποκλείστηκε εντελώς λόγω ελλείψεων, για ένταξη προς χρηματοδότηση, ο φάκελος της ΑΡΜΟΔΙΑΣ για το έργο αποχέτευσής μας ΕΥΔΑΠ (και ΟΧΙ των αναρμόδιων Δήμων μας – πρώην Δήμων Αρτέμιδος και Σπάτων), γεγονός που πιστοποιείται με το υπ’ αριθ. πρωτ: 169169…/3.12.2003 έγγραφο της Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» του ΥΠΕΧΩΔΕ (Γ’  Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης), προς την ΕΥΔΑΠ (Δ/νση Αποχέτευσης)
β) Με την υπ’ αριθ. 3743/2008 απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας (Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της χώρας), ΑΚΥΡΩΣΕ ως παράνομη την υπ’ αριθ. πρωτ: 136125/10.9.2003 Κοινή Υπουργική Απόφαση τεσσάρων Υπουργείων (και ΟΧΙ των αναρμόδιων Δήμων μας – πρώην Δήμων Αρτέμιδος και Σπάτων), σχετικά με το έργο αποχέτευσης, επεξεργασίας λυμάτων της περιοχής μας (Βορείων Μεσογείων της Ανατ. Αττικής)
γ) Σύμφωνα με το υπ’ αριθ. πρωτ: οικ. 169812/6.8.2013 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος – ΕΥΠΕ του ΥΠΕΚΑ, «η προτεινόμενη στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λύση για διευθέτηση του ρέματος Ραφήνας δεν μπορεί να θεωρηθεί ως αποδεκτή από τις Υπηρεσίες Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ ……..», οπότε ακολούθησε και η υπ’ αριθ. πρωτ: Δ7/1271/Φ.ΡΑΦΗΝΑΣ /30.8.2013 απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων (δηλαδή ΟΧΙ του αναρμόδιου Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος), περί Διάλυσης της Σύμβασης για τη μελέτη «ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΡΕΜΑΤΟΣ ΡΑΦΗΝΑΣ», με αποτέλεσμα να μη συντρέχουν πλέον οι όροι και οι προϋποθέσεις της επί του θέματος υπ’ αρ. 206/13 γνωμοδότησης του Σ.τ.Ε, που επιτρέπει μεν «τμηματική οριοθέτηση» του ρέματος Ραφήνας (ως προϋπόθεση εγκατάστασης ΚΕΛ στο Πλατύ χωράφι, κατά την απόφαση 3743/08 ΣτΕ), …….. «υπό τον όρο ότι στις μελέτες έχουν ληφθεί υπόψη στοιχεία που αφορούν το σύνολο του ρέματος»
δ) Ο ίδιος έχει υπογράψει (από κοινού με το ΥΠΕΚΑ και την ΕΥΔΑΠ) το προφανώς παράνομο «Σύμφωνο Συνεργασίας» για απευθείας !!! χωροθέτηση ΚΕΛ στο «Πλατύ χωράφι», κατά παράβαση (εκτός των άλλων – βλέπετε τα ανωτέρω β και γ) του Ν. 1650/1986 [άρθρου 4 (§ 6α) και του άρθρου 5 (§ 1α)], της ΚΥΑ 69269/5387/1990, της οδηγίας 85/337ΕΚ, του Ν. 3010/2002 και του από το 2000 ισχύοντος «Οδηγού Διαδικασιών Ωρίμανσης έργων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων», που συντάχθηκε από την ΜΟΔ ΑΕ και την ΕΕΤΑΑ ΑΕ (Σημειωτέον ότι το ως άνω διάτρητο «Σύμφωνο Συνεργασίας» που ήδη τέθηκε προς έλεγχο από τη Δικαιοσύνη, έχει απορριφθεί από το Δημ. Συμβούλιο Σ-Α (30.9.2013), τον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου και τα δυο Τοπικά Συμβούλια Σπάτων και Αρτέμιδος, με μόνη «παραφωνία» τον Δήμαρχο και την Εκτελεστική Επιτροπή Σπάτων – Αρτέμιδος, που δημόσια και εξωθεσμικά αμφισβητούν[2] την καθ’ όλα νόμιμη απόφαση 314/2013 του Δ.Σ. Σπάτων - Αρτέμιδος, οπότε κινήσαμε και γι’ αυτό την κατά νόμο διαδικασία πειθαρχικού και ποινικού ελέγχου τους στα πλαίσια της ως άνω, επί του θέματος, έρευνας της Δικαιοσύνης)
ε) Προφανώς συντρέχουν οι προϋποθέσεις (τεχνικές, περιβαλλοντικές, οικονομικές) υπέρ της εφικτής και επιλέξιμης για το Δήμο μας, λύσης σύνδεσης του αποχετευτικού μας δικτύου με τις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων  Ψυττάλειας, λαμβανομένων ως ισχυρών αποδεικτικών μέσων: i) Την β’ και γ’ Φάση αναβάθμισης των ΕΕΛ Ψυττάλειας για κάλυψη της αποχέτευσης ολόκληρης της Αττικής, που χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους για το σκοπό αυτό και ii) των υπ’ αριθ. πρωτ: 1927/1.12.2011 (Εμπιστευτικό) και 514/25.4.2013 επίσημων αποκαλυπτικών εγγράφων των αρμόδιων επιχειρησιακών μονάδων της ΕΥΔΑΠ ΑΕ, που αναφέρονται στις υφιστάμενες δυνατότητες και την αναγκαιότητα «περαιτέρω αξιοποίησης» των εγκαταστάσεων της Ψυττάλειας
Κατόπιν των ανωτέρω, την επιδειχθείσα συνεχιζόμενη εμμονή των αρμοδίων στις κατά παρέκκλιση από το νόμο και τη λογική θέσεις τους, αλλά και της ομολογίας του ίδιου του κ. Ι. Σγουρού, για τα τηρούμενα Ευρωπαϊκά μεγέθη (standars 100 – 200 χλμ) στις αποστάσεις μεταξύ των ΚΕΛ, αποκαλύπτεται η σαθρότητα, η σύγχυση και προφανής σκοπιμότητα των εκ μέρους του και εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ, της ΕΥΔΑΠ και του Δημάρχου[3] Σπάτων – Αρτέμιδος, μη σύννομων ενεργειών, για τη διερεύνηση των οποίων επιλαμβάνεται ήδη η Δικαιοσύνη, στην οποία προσφύγαμε από 28.11.2013, με την επισήμανση ότι το επόμενο διάστημα θα προσφύγουμε και σε αρμόδιο ελεγκτικό όργανο της COMMISSION, για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δεδομένης της διαπίστωσής μας ότι ενδεχομένως συντρέχουν σοβαροί δημοσιονομικοί λόγοι παρέμβασής της, όπως παρουσιάσαμε και στην από 19.1.2014 ομιλία μας στην εκδήλωση του Συλλόγου Ιδιοκτητών Σπάτων – Αρτέμιδος (Δείτε: Σπάτα - Κομβικά στοιχεία εισήγησης για το ΚΕΛ) 
Στην προσπάθειά μας αυτή ζητάμε τη συμπαράσταση των συνδημοτών μας, που ενωμένοι, μακριά από οποιεσδήποτε παραπλανητικές σκοπιμότητες, μπορούμε να αποκαλύψουμε την αλήθεια, ώστε να δοθεί εφικτή και επιλέξιμη περιβαλλοντικά λύση στο αποχετευτικό μας πρόβλημα  
Ο εκπρόσωπος του Ο.Π.Α.Σ
Χρήστος Ποθουλάκης

[1] Και από 16.12.2013 ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου, χωρίς δική του (όπως και εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ) επ’ αυτών απάντηση (αν και υποχρεωμένος κατά τον Ν. 2690/99), παρά και την από 27.1.2014 νεότερη έγγραφη υπενθύμισή μας και προς αυτόν
[2] Για τη στάση και τις ενέργειές τους αυτές προσφύγαμε αρμοδίως, με την από 13.12.2013 συνδρομή – υποστήριξη επτά (7) συμπολιτών μας (μεταξύ αυτών και αιρετών από τη συμπολίτευση και την αντιπολίτευση)
[3] Ο οποίος προφανώς αναληθώς, προκειμένου να αμβλύνει τις αντιδράσεις των δημοτών, διακηρύττει παραπλανητικά για δήθεν προβλεπόμενο τριτοβάθμιο ΚΕΛ στο «Πλατύ Χωράφι», όταν κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται ως επιλέξιμη προς χρηματοδότηση ενέργεια από την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ, αλλά και το από 20.11.2013 έγγραφο της Ε.Ε. (COMMISSION), που αποδεδειγμένα γνωρίζει ο κ. Δήμαρχος Σ-Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου