Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2013

Το πρώτο τρίμηνο του 2014 η αποκρατικοποίηση του "Ελ. Βενιζέλος"

Της Μαρίας Μόσχου
Το πρώτο τρίμηνο του 2014 αναμένεται να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την πώληση ποσοστού μέχρι 55% του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ η διαδικασία βρίσκεται στο τελικό στάδιο και εκκρεμεί η τελική συμφωνία με τους Καναδούς επενδυτές της PSP Investments, οι οποίοι έχουν και το μάνατζμεντ του αεροδρομίου της Αθήνας μετά την εξαγορά του 26,7% του μετοχικού του κεφαλαίου από την Hochtief.

Στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να μπουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και PSP Investments οι τελικοί όροι πώλησης του αεροδρομίου, ώστε να συμπεριληφθούν στην προκήρυξη πώλησης.

Στο ίδιο πλαίσιο το Ταμείο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί προς πώληση τόσο το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, όσο και το 25% που έχει στην κατοχή του το ελληνικό δημόσιο.

Μanagement
«Στην Ελλάδα πολλά περιουσιακά στοιχεία έχουν τις δουλείες τους και ένα από αυτά είναι ο ΔΑΑ όπου είμαστε αναγκασμένοι να αποφασίσουμε από κοινού με τους μετόχους που κατέχουν σήμερα το μάνατζμεντ» είπε μιλώντας στην «Η» στέλεχος του Ταμείου τονίζοντας παράλληλα ότι οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να γίνουν άμεσα, καθώς πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Σημειώνεται ότι με την εξαγορά οι Καναδοί επενδυτές απέκτησαν ουσιαστικά το managment του αεροδρομίου, καθώς έχουν πλέον το δικαίωμα να προτείνουν πρόσωπο της επιλογής τους για τη θέση του εκτελεστικού διευθυντή του αεροδρομίου.

Μάλιστα το δικαίωμα αυτό θα το διατηρήσουν ακόμη και αν στην πορεία υπάρξει άλλος πλειοψηφών μέτοχος, ο οποίος αγοράζοντας ποσοστό του Δημοσίου καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος του ΔΑΑ, κάτι που προβλεπόταν από τη σύμβαση κατασκευής του αεροδρομίου.

Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ η αγορά δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο, ωστόσο σαφής εικόνα θα υπάρξει μετά την κατάθεση προσφορών.

Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον φαίνεται να διατηρούν η κινεζική Shenzhen Airport, καθώς και το επενδυτικό κεφάλαιο Fredmann Pacific Asset Management. Παράλληλα, ανοικτό είναι το ενδεχόμενο στη διαδικασία να συμμετέχει και το καναδικό επενδυτικό κεφάλαιο PSP.

Ωστόσο το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει μετά την ανακοίνωση των όρων και των προϋποθέσεων για την πώληση του ποσοστού του αεροδρομίου, καθώς μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον των επενδυτών συνοδεύεται με συγκεκριμένα αιτήματα που μπορεί να μην ικανοποιηθούν από το περιεχόμενο της προκήρυξης. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Κινέζοι έχουν ζητήσει το σύνολο του αεροδρομίου αλλά και το μάνατζμεντ.

Την ίδια στιγμή θα υπάρξει και διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης διαχείρισης για τουλάχιστον 20ετή περίοδο, καθώς η υφιστάμενη λήγει σε 12 έτη.

Την ίδια στιγμή, ανοδικά κινήθηκε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας και τον Νοέμβριο καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 1,3%, ενώ τον προηγούμενο μήνα είχε ενισχυθεί κατά 0,7%.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου