Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Benelli TRK 702X

Στις περισσότερες συζητήσεις με κατόχους Benelli TRK 502X, όταν τίθεται το ερώτημα αν θα κάνουν το επόμενο βήμα να αποκτήσουν το μεγαλύτερο TRK 702X είναι διστακτικοί. Από τη μία γνωρίζουν καλά ότι έχουν στα χέρια τους μια ολοκληρωμένη και ανθεκτική μοτοσικλέτα που κάνει τα πάντα στην κατηγορία των 500 κ.εκ. Από την άλλη, όλοι σχεδόν έχουν την αίσθηση ότι η καινούρια μοτοσικλέτα της Benelli είναι απλά μια TRK 502X απλά με μεγαλύτερο κινητήρα, με αποτέλεσμα να προκύπτει η εύλογη απορία «γιατί να δώσω το καλό μου μηχανάκι για 20 άλογα παραπάνω;».

Αυτό είναι όμως το σημείο τελικά που οι περισσότεροι κάνουν λάθος. Η νέα Benelli TRK 702X είναι μια εντελώς καινούρια μοτοσικλέτα σε όλα της. Δύο μόνο πράγματα έχουν κοινά οι δύο μοτοσικλέτες: το ένα είναι ο πολυχρηστικός χαρακτήρας και το δεύτερο είναι το… σήμα Benelli που φέρουν στα πλαστικά τους.


Τα ενδιαφέροντα πράγματα στη νέα Benelli TRK 702X αρχίζουν από τον σχεδιασμό της. Η ομάδα σχεδιαστών του Centro Stile Benelli στο Πέζαρο της Ιταλίας θέλησε να δώσει στο νέο μοντέλο κάτι από την ιταλική φινέτσα και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα εντυπωσιακό καθώς δεν περνάει απαρατήρητο.



Η επιθετική μάσκα και οι «θυμωμένοι» προβολείς συνδυάζονται με μια διακριτική ρυθμιζόμενη ζελατίνα και ένα εμπρόσθιο ρύγχος που ξεκαθαρίζουν τις προθέσεις για εξόρμηση της μοτοσικλέτας. Στα πλευρικά καπάκια είναι ενσωματωμένα τα LED φλας, το ρεζερβουάρ είναι λεπτό και άψογα φινιρισμένο, ενώ το πίσω μέρος δίνει μια σκληροτράχηλη αίσθηση στον παρατηρητή με τις στιβαρές χειρολαβές και τη σχάρα.



Πέρα από το υψηλό επίπεδο φινιρίσματος, η Benelli έχει φροντίσει να δώσει ένα boost στη νέα της μοτοσικλέτας και στην ποιότητα κατασκευής. Η συναρμολόγηση των πλαστικών και η ενίσχυση σε πολλά σημεία έχουν δώσει ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα και η αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης είναι μιας πολύ στιβαρής μοτοσικλέτας. Ιδιαίτερα μετά από μια βόλτα σε χωμάτινα μονοπάτια θα πειστείς ότι η TRK 702X είναι ίσως η πιο ανθεκτική Benelli στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας.

Ανεβαίνοντας στην άνεση σέλα θα αισθανθείς πολύ διαφορετικά σε σχέση με την TRK 502X. Η θέση οδήγησης βάζει το σώμα «μέσα» στη μοτοσικλέτα, τα πόδια είναι ελαφρώς ψηλότερα με μεγαλύτερη γωνία στα γόνατα, ενώ το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια οθόνη TFT 5 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας η οποία παρέχει ικανοποιητικές πληροφορίες, ενώ ο χειρισμός γίνεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού. Διαθέτει και σύστημα συνδεσιμότητας με phone mirroring, δύο θύρες USB και LED φώτα.

Περισσότερη ροπή, βελούδινη λειτουργία

Το δικύλινδρο σύνολο των 698 κ.εκ. που «φοράει» η νέα TRK 702 X είναι ένα από τα σημεία υπεροχής της μοτοσικλέτας. Η απόδοσή του είναι εξαιρετική έχοντας δώσει έμφαση στη ροπή των 70 Nm μόλις στις 6.000 σ.α.λ. με την ισχύ να βρίσκεται στα επίπεδα των 70 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο μηχανικό με συμπλέκτη ολίσθησης, ενώ ο ψεκασμός είναι το σημείο κλειδί του συνόλου και προέρχεται από την Bosch.




Αυτή η έμφαση στη ροπή σε συνδυασμό με τον άψογα προγραμματισμένο ψεκασμό δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να έχει τον απόλυτο έλεγχο είτε κινείται στην άσφαλτο, είτε επιλέξει ένα χωμάτινο μονοπάτι. Η σύνδεση του γκαζιού με τον πίσω τροχό θυμίζει μοτοσικλέτες πολύ ακριβότερες από την TRK 702X έχοντας ομαλή απόκριση και προοδευτικότητα σε κάθε κίνηση του καρπού. Παράλληλα, η ισχύς είναι τόση όση ακριβώς χρειάζεται κάποιος για να κινηθεί σβέλτα και να διασκεδάσει όταν το θελήσει.



Οι επιταχύνσεις είναι δυνατές αρκεί να ανεβάσεις το στροφόμετρο πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. αλλά πάντα, ακόμα και στην κορυφή της απόδοσής του δίνει στον αναβάτη την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου. Από οικονομία, τα πράγματα είναι επίσης πολύ καλά με το TRK 702X στη διάρκεια της δοκιμής να μένει κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Λουλούδι σε κάθε τερέν

Η Benelli φημίζεται για τα κορυφαία της πλαίσια και στην περίπτωση της TRK 702X δεν υπάρχει κάποια εξαίρεση. Το ισορροπημένο και στιβαρό ατσάλινο χωροδικτύωμα συνεργάζεται με κορυφαίες αναρτήσεις της Marzocchi. Στο εμπρός μέρος έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλ. και ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ το οποίο εδράζεται στο νέο ενισχυμένο ψαλίδι.



Οι αναρτήσεις συνεργάζονται με ισχυρά φρένα με δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 260 χιλ. πίσω που συνοδεύεται από σύγχρονο δικάναλο ABS της Bosch. Οι τροχοί από την άλλη είναι ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών με τα κορυφαία ελαστικά διπλής χρήσης Pirelli Scorpion Rally STR. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν ένα οδηγικό αποτέλεσμα το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να κινηθεί με ασφάλεια στην πόλη, να ταξιδέψει με άνεση, να διασκεδάσει στρίβοντας με αυτοπεποίθηση και να ανακαλύψει νέα χωμάτινα μονοπάτια.



Ένα από τα πρώτα στοιχεία που αντιλαμβάνεται ο αναβάτης της Benelli TRK 702X είναι η ανάλαφρη αίσθηση οδήγησης. Η μοτοσικλέτα έχει πολύ υψηλό επίπεδο ευελιξίας κάτι που εκτιμάς ιδιαίτερα μέσα στην πόλη κάθε φορά που θέλεις να αλλάξεις πορεία. Αυτή η ευελιξία δεν έχει επηρεάσει τη στιβαρότητα της μοτοσικλέτας καθώς στα δυνατά φρεναρίσματα εξακολουθεί να «κολλάει» στην άσφαλτο με το μπροστινό να παίρνει άριστα. Επιπλέον, οι επιτόπιες μανούβρες γίνονται πιο εύκολες χάρη στο χαμηλότερο βάρος των 218 κιλών και του ικανοποιητικού ύψους σέλας των 835 χιλ.



Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο η TRK 702X θα σου θυμίσει τη μικρότερη αδερφή της ως προς την προστασία και την άνεση. Με το μεγάλο TRK μπορείς να ταξιδεύεις ώρες σε υψηλές ταχύτητες και να μην καταλάβεις τίποτα ούτε από κούραση, ούτε ενόχληση από τα στοιχεία της φύσης. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στις στροφές αφού η ιταλική σχολή αναλαμβάνει δράση.

Και εδώ το εμπρός μέρος είναι το ατού της μοτοσικλέτας παρέχοντας πλούσια πρόσφυση και ικανοποιητική πληροφόρηση. Το πίσω μέρος από την άλλη, ενώ είναι εξίσου αποδοτικό και στιβαρό, έχει μια έλλειψη πληροφόρησης και μια ασάφεια όταν αρχίσεις να πιέζεις τη μοτοσικλέτα. Τέλος, στο χώμα η νέα TRK 702X είναι απολαυστική και απόλυτα ικανή να ανταπεξέλθει ακόμα και σε εκδρομικό enduro. Η ποιότητα των αναρτήσεων και εδώ προσθέτει πόντους στις ικανότητες της μοτοσικλέτας, ενώ έχει σύμμαχο και τα πολύ καλά ελαστικά της Pirelli.



Το αγκάθι

Ένα στοιχείο που μου έλειψε στην TRK 702X σε σχέση με την TRK 502X είναι ο ήχος του κινητήρα. Το δικύλινδρο σύνολο του 702 δεν έχει αυτό το μπάσο «τραγούδι» του μικρότερου αδερφού, χάνοντας λίγο από την «πώρωση» που σου δίνει το 502.



Ακόμα ένα σημείο που θέλει λίγο ψάξιμο είναι οι ρυθμίσεις του πίσω αμορτισέρ. Ευτυχώς, η ανάρτηση πίσω ρυθμίζεται πλήρως και τελικά θα βρεις το κατάλληλο στήσιμο που σου ταιριάζει, ιδιαίτερα αν θέλεις να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα και απαιτείς λίγη περισσότερη πληροφόρηση.

Με αγάπη από το Πέζαρο

Η Benelli είχε ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο με την TRK 702X. Έπρεπε να δημιουργήσει μια μοτοσικλέτα η οποία θα στεκόταν στο ύψος της κληρονομιάς που δημιούργησε η TRK 502X και τόσο αγαπήθηκε από το κοινό. Κρατώντας λοιπόν λίγα καλά στοιχεία της μικρότερης TRK, οι Ιταλοί στόχευσαν πιο ψηλά αλλάζοντας ριζικά τη φιλοσοφία και κυρίως τον προσανατολισμό της μοτοσικλέτας.



Η Benelli TRK 702X είναι χωρίς αμφιβολία υποψήφια για την καλύτερη Benelli που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία δέκα χρόνια έχοντας συνδυάσει τα στοιχεία της άνεσης, της εξαιρετικής οδηγικής συμπεριφοράς και της χρηστικότητας με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, δυναμικό χαρακτήρα και τεχνολογία. Ο κόσμος σίγουρα γίνεται πιο ελκυστικός με μοτοσικλέτες όπως η TRK 702X.

Όλα τα στοιχεία της Benelli TRK 702X



Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Benelli TRK 702X
Κινητήρας: Δικύλινδρος, 4βάλβιδος, DOHC
Κυβισμός: 698cc
Ισχύς:70 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 70 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: Μηχανικό 6τάχυτο
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό
Φρένα: Δύο κυματιστοί δίσκοι 320 χιλ. με ABS
Αναρτήσεις: Marzocchi με πιρούνι 50 χιλ. και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ
Ρεζερβουάρ:20 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,8 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Ακτινωτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 218 kg
Τιμή: 8.349 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου