Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η στατιστική που θέλει τον poleman να κερδίζει στο Ισπανικό GP, ήταν η 9η φορά σε 11
χρόνια που συνέβη αυτό. Ο Χάμιλτον πήρε τη δεύτερη θέση σφραγίζοντας την κυριαρχία των Mercedes. Είναι ο 5ος συνεχής αγώνας που έχουμε δυο Mercedes και μια Ferrari στο βάθρο.
Μια λαμπρή μέρα με γαλανό ουρανό και τη θερμοκρασία στον αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 51 βαθμούς Κελσίου ήταν η σημερινή στην πίστα του Μοντμελό. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ φάνταζε το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη καθώς ο Χάμιλτον είχε θέματα με το σετάρισμα του μονοθεσίου του που δεν μπόρεσε να επιλύσει την Παρασκευή και το Σάββατο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακούστηκε να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς για έντονη υποστροφή από το γύρο σχηματισμού ακόμη.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να διατηρεί το προβάδισμα ενώ ο Χάμιλτον που εκκινούσε από το ακάθαρτο μέρος της πίστας σπινάρισε αρκετά με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Φέτελ στην πρώτη στροφή.
Ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε να φτιάχνει μια διαφορά με ρυθμό περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα σε κάποιο σημείο. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα της Pirelli την πιο γρήγορη εκ των δυο διαθέσιμων από την Ιταλική εταιρεία αυτό το Σαββατοκύριακο. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος αρκετά υψηλή (51 βαθμούς Κελσίου) και δεδομένης της τραχύτητας της ασφάλτου, αρκετοί προβληματίζονταν για το αν θ’ ακολουθήσουν στρατηγική 2 ή 3 πιτ στοπ. Ο Μπάτον ακούστηκε να διαμαρτύρεται για τη λειτουργία της μονάδας ισχύος: ‘Μόλις πατάω γκάζι αμέσως έχω σπινάρισμα, αυτό δεν είναι φυσιολογικό». Την ίδια στιγμή ο Αλόνσο εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα, ο χειριστής του μπροστινού γρύλλου από θαύμα πρόλαβε να βγει από τη μέση και δεν τον πάτησε ο Ισπανός.
Στη Mercedes αποφάσισαν να υιοθετήσουν τη στρατηγική των 2 πιτ στοπ για τον πρωτοπόρο Νίκο Ρόσμπεργκ και αυτή των τριών πιτ στοπ για το Λιούις Χάμιλτον που είχε την ταχύτητα για να περάσει το Φέτελ αλλά η χάραξη της πίστας στη Βαρκελώνη δεν ευνοεί τέτοια εγχειρήματα.
Ο Χάμιλτον προσπάθησε κάνοντας τρία πιτ στοπ να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί για να περάσει το Φέτελ στα πιτ. Στον 49ο γύρο σε σύνολο 66 είχε φτιάξει μια διαφορά 23 δευτερολέπτων καθώς κινούταν τουλάχιστον 1 sec στο γύρο πιο γρήγορα από το Φέτελ. Πιο πίσω ο Ράικονεν που στην εκκίνηση είχε περάσει τις δυο Toro Rosso ανεβαίνοντας 5ος προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στο Μπότας που με άνεση διατηρούσε την 4η θέση για τη Williams. Είναι σαφές το βήμα βελτίωσης που έκαναν στην Βρετανική ομάδα μειώνοντας έτσι τη διαφορά από τη Ferrari.
Δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα ο Ρόσμπεργκ σήμερα.
Ο Χάμιλτον μπήκε τελικά στα πιτ στον 52ο γύρο και έβαλε για το φινάλε τη μέση γόμα. Βγαίνοντας ήταν εμπρός από το Φέτελ που σε καμία περίπτωση δεν έδειξε να έχει τη δυναμική ν’ αντιδράσει στη Mercedes. Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν πίεζε για να μειώσει την απόσταση από το Μπότας, σίγουρα το σημερινό Ισπανικό GP δεν ήταν ένας καλός αγώνας για τα κόκκινα μονοθέσια με βάση τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί μετά την εκπληκτική απόδοση και τη δεύτερη θέση του Ράικονεν στο Μπαχρέιν.
Το εκπληκτικό ήταν πως οι Mercedes άρχισαν ξαφνικά να γυρνάνε στο 1:28 δείχνοντας τις πραγματικές δυνατότητες της W06 τη στιγμή που οι Ferrari/Williams ήταν στο 1:31. Κάπου εδώ τελείωσε και ο αγώνας το πέσιμο της καρό σημαίας απλά επιβεβαίωσε την κυριαρχία του Ρόσμπεργκ αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Γερμανός μείωσε τη διαφορά από τους 27 βαθμούς στους 20 και απέκτησε έναντι του Χάμιλτον μια καλύτερη ψυχολογία με την πρώτη του φετινή νίκη, την πρώτη επί Ισπανικού εδάφους και συνολικά την 9η στην καριέρα του. Δεδομένου ότι η απόδοση των ομάδων στην Ισπανία είναι βαρόμετρο για τη συνέχεια του πρωταθλήματος πρέπει να θεωρείται βέβαιη η διατήρηση των τίτλων φέτος από τη Mercedes, το μόνο που μένει να δούμε είναι αν ο Ρόσμπεργκ θα μπορέσει να πάρει τον τίτλο από το Χάμιλτον. Αλλά γι’ αυτό απομένουν ακόμη 14 αγώνες… ελπίζουμε όχι σα το σημερινό που δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο έβδομος (Ρικιάρντο) τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το νικητή. Αντίστοιχα 45 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή τερμάτισε ο Φέτελ με τη Ferrari η διαφορά αυξήθηκε και πλέον είναι χαοτική.
O Βάλτερι Μπότας κατάφερε να κερδίσει στα ίσα σήμερα το Κίμι Ράικονεν τερματίζοντας 4ος. Ο Φινλανδός πρωταθλητής πίεσε ασφυκτικά το νεαρό συμπατριώτη του στο φινάλε αλλά ο Μπότας δε λάθεψε.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, καθώς βρίσκονταν ένα γύρο πίσω από το νικητή οι Σάινθ και Κβιάτ βρέθηκαν να μονομαχούν για την 10η θέση. Ο Ρώσος μπλόκαρε τους τροχούς του στα φρένα για τη στροφή 1 όντας από την εσωτερική, γλίστρησε προς τα έξω και ακούμπησε τον Ισπανό. Συνέχισαν και οι δυο, το βαθμό πήρε τελικά ο Σάινθ. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν.
Μιλώντας στο χώρο που περιμένουν προτού ανέβουν στο βάθρο για το τελετουργικό ο Φέτελ έδωσε τον τίτλο: «Παραήταν εύκολο» για το σημερινό αγώνα.
Ο Ρόσμπεργκ τον επιβεβαίωσε μετά από λίγο στις δηλώσεις του: «Ήταν για μένα ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, εκκίνησα από την pole και κέρδισα στον αγώνα. Επιτέλους μετά από καιρό είχα μια καλή εκκίνηση».
Ο Χάμιλτον αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε σήμερα είπε: «Είχα έντονο σπινάρισμα, ο Νίκο έκανε καλό αγώνα σήμερα. Είναι ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Έχουμε δρόμο ακόμη αν αυτό είναι το δύσκολο Σαββατοκύριακο για μένα, το αποδέχομαι».
Ο Φέτελ συμπλήρωσε: «Παλέψαμε όσο μπορούσαμε, πέρασα στην αρχή το Λιούις και αποφασίσαμε υιοθετώντας άλλη στρατηγική να τον καλύψουμε στο πρώτο πιτ στοπ. Δυστυχώς δεν είχα το ρυθμό ν’ αντισταθώ όταν άλλαξαν στρατηγική κάνοντας τρία πιτ στοπ. Κάναμε ότι μπορούσαμε αλλά δεν είναι εύκολο για μας…».
O Χάμιλτον πέρασε με άνεση όλους όσοι βρέθηκαν στο διάβα του, καθώς ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ παραπάνω. Εδώ πιέζει τον Μπότας.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Έντονος προβληματισμός στις υπόλοιπες ομάδες για τη διαφορά από τη Mercedes που αυξήθηκε αισθητά.
χρόνια που συνέβη αυτό. Ο Χάμιλτον πήρε τη δεύτερη θέση σφραγίζοντας την κυριαρχία των Mercedes. Είναι ο 5ος συνεχής αγώνας που έχουμε δυο Mercedes και μια Ferrari στο βάθρο.
Μια λαμπρή μέρα με γαλανό ουρανό και τη θερμοκρασία στον αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 51 βαθμούς Κελσίου ήταν η σημερινή στην πίστα του Μοντμελό. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ φάνταζε το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη καθώς ο Χάμιλτον είχε θέματα με το σετάρισμα του μονοθεσίου του που δεν μπόρεσε να επιλύσει την Παρασκευή και το Σάββατο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακούστηκε να διαμαρτύρεται στους μηχανικούς για έντονη υποστροφή από το γύρο σχηματισμού ακόμη.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Ρόσμπεργκ να διατηρεί το προβάδισμα ενώ ο Χάμιλτον που εκκινούσε από το ακάθαρτο μέρος της πίστας σπινάρισε αρκετά με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Φέτελ στην πρώτη στροφή.
Ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε να φτιάχνει μια διαφορά με ρυθμό περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς να πιέσει ιδιαίτερα σε κάποιο σημείο. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα της Pirelli την πιο γρήγορη εκ των δυο διαθέσιμων από την Ιταλική εταιρεία αυτό το Σαββατοκύριακο. Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος αρκετά υψηλή (51 βαθμούς Κελσίου) και δεδομένης της τραχύτητας της ασφάλτου, αρκετοί προβληματίζονταν για το αν θ’ ακολουθήσουν στρατηγική 2 ή 3 πιτ στοπ. Ο Μπάτον ακούστηκε να διαμαρτύρεται για τη λειτουργία της μονάδας ισχύος: ‘Μόλις πατάω γκάζι αμέσως έχω σπινάρισμα, αυτό δεν είναι φυσιολογικό». Την ίδια στιγμή ο Αλόνσο εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα, ο χειριστής του μπροστινού γρύλλου από θαύμα πρόλαβε να βγει από τη μέση και δεν τον πάτησε ο Ισπανός.
Στη Mercedes αποφάσισαν να υιοθετήσουν τη στρατηγική των 2 πιτ στοπ για τον πρωτοπόρο Νίκο Ρόσμπεργκ και αυτή των τριών πιτ στοπ για το Λιούις Χάμιλτον που είχε την ταχύτητα για να περάσει το Φέτελ αλλά η χάραξη της πίστας στη Βαρκελώνη δεν ευνοεί τέτοια εγχειρήματα.
Ο Χάμιλτον προσπάθησε κάνοντας τρία πιτ στοπ να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί για να περάσει το Φέτελ στα πιτ. Στον 49ο γύρο σε σύνολο 66 είχε φτιάξει μια διαφορά 23 δευτερολέπτων καθώς κινούταν τουλάχιστον 1 sec στο γύρο πιο γρήγορα από το Φέτελ. Πιο πίσω ο Ράικονεν που στην εκκίνηση είχε περάσει τις δυο Toro Rosso ανεβαίνοντας 5ος προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στο Μπότας που με άνεση διατηρούσε την 4η θέση για τη Williams. Είναι σαφές το βήμα βελτίωσης που έκαναν στην Βρετανική ομάδα μειώνοντας έτσι τη διαφορά από τη Ferrari.
Δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα ο Ρόσμπεργκ σήμερα.
Ο Χάμιλτον μπήκε τελικά στα πιτ στον 52ο γύρο και έβαλε για το φινάλε τη μέση γόμα. Βγαίνοντας ήταν εμπρός από το Φέτελ που σε καμία περίπτωση δεν έδειξε να έχει τη δυναμική ν’ αντιδράσει στη Mercedes. Την ίδια στιγμή ο Ράικονεν πίεζε για να μειώσει την απόσταση από το Μπότας, σίγουρα το σημερινό Ισπανικό GP δεν ήταν ένας καλός αγώνας για τα κόκκινα μονοθέσια με βάση τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί μετά την εκπληκτική απόδοση και τη δεύτερη θέση του Ράικονεν στο Μπαχρέιν.
Το εκπληκτικό ήταν πως οι Mercedes άρχισαν ξαφνικά να γυρνάνε στο 1:28 δείχνοντας τις πραγματικές δυνατότητες της W06 τη στιγμή που οι Ferrari/Williams ήταν στο 1:31. Κάπου εδώ τελείωσε και ο αγώνας το πέσιμο της καρό σημαίας απλά επιβεβαίωσε την κυριαρχία του Ρόσμπεργκ αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Γερμανός μείωσε τη διαφορά από τους 27 βαθμούς στους 20 και απέκτησε έναντι του Χάμιλτον μια καλύτερη ψυχολογία με την πρώτη του φετινή νίκη, την πρώτη επί Ισπανικού εδάφους και συνολικά την 9η στην καριέρα του. Δεδομένου ότι η απόδοση των ομάδων στην Ισπανία είναι βαρόμετρο για τη συνέχεια του πρωταθλήματος πρέπει να θεωρείται βέβαιη η διατήρηση των τίτλων φέτος από τη Mercedes, το μόνο που μένει να δούμε είναι αν ο Ρόσμπεργκ θα μπορέσει να πάρει τον τίτλο από το Χάμιλτον. Αλλά γι’ αυτό απομένουν ακόμη 14 αγώνες… ελπίζουμε όχι σα το σημερινό που δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα. Είναι χαρακτηριστικό πως ο έβδομος (Ρικιάρντο) τερμάτισε ένα γύρο πίσω από το νικητή. Αντίστοιχα 45 δευτερόλεπτα πίσω από το νικητή τερμάτισε ο Φέτελ με τη Ferrari η διαφορά αυξήθηκε και πλέον είναι χαοτική.
O Βάλτερι Μπότας κατάφερε να κερδίσει στα ίσα σήμερα το Κίμι Ράικονεν τερματίζοντας 4ος. Ο Φινλανδός πρωταθλητής πίεσε ασφυκτικά το νεαρό συμπατριώτη του στο φινάλε αλλά ο Μπότας δε λάθεψε.
Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, καθώς βρίσκονταν ένα γύρο πίσω από το νικητή οι Σάινθ και Κβιάτ βρέθηκαν να μονομαχούν για την 10η θέση. Ο Ρώσος μπλόκαρε τους τροχούς του στα φρένα για τη στροφή 1 όντας από την εσωτερική, γλίστρησε προς τα έξω και ακούμπησε τον Ισπανό. Συνέχισαν και οι δυο, το βαθμό πήρε τελικά ο Σάινθ. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν.
Μιλώντας στο χώρο που περιμένουν προτού ανέβουν στο βάθρο για το τελετουργικό ο Φέτελ έδωσε τον τίτλο: «Παραήταν εύκολο» για το σημερινό αγώνα.
Ο Ρόσμπεργκ τον επιβεβαίωσε μετά από λίγο στις δηλώσεις του: «Ήταν για μένα ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, εκκίνησα από την pole και κέρδισα στον αγώνα. Επιτέλους μετά από καιρό είχα μια καλή εκκίνηση».
Ο Χάμιλτον αναφερόμενος στις δυσκολίες που αντιμετώπισε σήμερα είπε: «Είχα έντονο σπινάρισμα, ο Νίκο έκανε καλό αγώνα σήμερα. Είναι ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Έχουμε δρόμο ακόμη αν αυτό είναι το δύσκολο Σαββατοκύριακο για μένα, το αποδέχομαι».
Ο Φέτελ συμπλήρωσε: «Παλέψαμε όσο μπορούσαμε, πέρασα στην αρχή το Λιούις και αποφασίσαμε υιοθετώντας άλλη στρατηγική να τον καλύψουμε στο πρώτο πιτ στοπ. Δυστυχώς δεν είχα το ρυθμό ν’ αντισταθώ όταν άλλαξαν στρατηγική κάνοντας τρία πιτ στοπ. Κάναμε ότι μπορούσαμε αλλά δεν είναι εύκολο για μας…».
O Χάμιλτον πέρασε με άνεση όλους όσοι βρέθηκαν στο διάβα του, καθώς ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ παραπάνω. Εδώ πιέζει τον Μπότας.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση
|
Οδηγός
|
Ομάδα
|
1
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
2
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
3
|
Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
4
|
Valtteri Bottas
|
Williams/Mercedes
|
5
|
Kimi Raikkonen
|
Ferrari
|
6
|
Felipe Massa
|
Williams/Mercedes
|
7
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull/Renault
|
8
|
Romain Grosjean
|
Lotus/Mercedes
|
9
|
Carlos Sainz
|
Toro Rosso/Renault
|
10
|
Daniil Kvyat
|
Red Bull/Renault
|
11
|
Max Verstappen
|
Toro Rosso/Renault
|
12
|
Felipe Nasr
|
Sauber/Ferrari
|
13
|
Sergio Perez
|
Force India/Mercedes
|
14
|
Marcus Ericsson
|
Sauber/Ferrari
|
15
|
Nico Hulkenberg
|
Force India/Mercedes
|
16
|
Jenson Button
|
McLaren/Honda
|
17
|
Will Stevens
|
Marussia/Ferrari
|
18
|
Roberto Merhi
|
Marussia/Ferrari
|
-
|
Pastor Maldonado
|
Lotus/Mercedes
|
-
|
Fernando Alonso
|
McLaren/Honda
|
Βαθμολογία οδηγών:
Θέση
|
Οδηγός
|
Βαθμοί
|
1
|
Lewis Hamilton
|
111
|
2
|
Nico Rosberg
|
91
|
3
|
Sebastian Vettel
|
80
|
4
|
Kimi Raikkonen
|
52
|
5
|
Valtteri Bottas
|
42
|
6
|
Felipe Massa
|
39
|
7
|
Daniel Ricciardo
|
25
|
8
|
Romain Grosjean
|
16
|
9
|
Felipe Nasr
|
14
|
10
|
Carlos Sainz
|
8
|
11
|
Max Verstappen
|
6
|
12
|
Nico Hulkenberg
|
6
|
13
|
Sergio Perez
|
5
|
14
|
Marcus Ericsson
|
5
|
15
|
Daniil Kvyat
|
5
|
16
|
Fernando Alonso
|
0
|
17
|
Jenson Button
|
0
|
18
|
Roberto Merhi
|
0
|
19
|
Will Stevens
|
0
|
20
|
Pastor Maldonado
|
0
|
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση
|
Κατασκευαστής
|
Βαθμοί
|
1
|
Mercedes
|
202
|
2
|
Ferrari
|
132
|
3
|
Williams/Mercedes
|
81
|
4
|
Red Bull/Renault
|
30
|
5
|
Sauber/Ferrari
|
19
|
6
|
Lotus/Mercedes
|
16
|
7
|
Toro Rosso/Renault
|
14
|
8
|
Force India/Mercedes
|
11
|
9
|
McLaren/Honda
|
0
|
10
|
Marussia/Ferrari
|
0
|
Έντονος προβληματισμός στις υπόλοιπες ομάδες για τη διαφορά από τη Mercedes που αυξήθηκε αισθητά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου