Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Ερωτας με τον πηλό

Ερωτας με τον πηλό
Τον περασμένο Νοέμβριο η διεθνής επιθεώρηση σύγχρονης και ιστορικής κεραμικής, "Ceramic Review", συμπεριέλαβε την Λασκαρίνα Γιακουμάτου ανάμεσα στους καλλιτέχνες
του χώρου που ξεχωρίζουν δημοσιεύοντας χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς της. Με αυτό κατά νου, και έχοντας δει φωτογραφίες των έργων της -που πραγματικά δεν μπαίνουν στα γνωστά «καλούπια» της παραδοσιακής κεραμικής-, τη συνάντησα ένα απομεσήμερο στο Μοναστηράκι. 




Τα 25 σημεία που κράτησα από την πολύ ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική κουβέντα μας αποδεικνύουν αυτό που διδάσκεται από όλους τους δάσκαλους των τεχνών, ότι δηλαδή στην τέχνη το 10% είναι έμπνευση και το 90% σκληρή δουλειά!



1. Ζει στην Αθήνα στο σπίτι που γεννήθηκε πριν από 57 χρόνια.
2. Εργάζεται ως ιδιωτική υπάλληλος στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων «και συγκεκριμένα στον χώρο του συνεταιριστικού κινήματος».
3. Αν και μεγάλωσε σε περιβάλλον αποτρεπτικό για την τέχνη, από παιδί της άρεσε να φτιάχνει πράγματα με τα χέρια της.
4. Τελείωσε σπουδές σχεδίου μόδας, χρωματολογίας, ενδυματολογίας και εικαστικής ανάλυσης στη Σχολή Βελουδάκη αποσπώντας βραβείο στην Textilia του 1980.
5. Πριν από εννέα χρόνια ανακάλυψε το εικαστικό κόσμημα το οποίο και αγάπησε. Παρακολούθησε μαθήματα αργυροχρυσοχοΐας στο Πολιτισμικό Κέντρο Αγ. Αναργύρων, σεμινάρια PMC3 (πολύτιμου μεταλλικού πηλού) στο Vortex Studio και μαθήματα Nuno Felting (μια αρχαία ιαπωνική τεχνική σύμπλησης φυσικού μαλλιού προβάτων και μεταξιού υφάσματος).
6. Θαυμάζοντας έργα καταξιωμένων χαρακτών αποφάσισε να μάθει και αυτή την τέχνη με δασκάλα τη Μαρίζα Ανδρεάκου.
7. Η χαρακτική σε ξύλο και οι μαριονέτες από papier mache ήταν τα επόμενα ενδιαφέροντά της.



8. Το 2007 μπήκε στη ζωή της η πηλοπλαστική, αφού ήδη σε ηλικία 22 ετών είχε μαγευτεί από την κεραμική σε ένα επαγγελματικό εργαστήριο.
9. Το 2009 παρακολούθησε μαθήματα κεραμικής στον Δήμο Πετρούπολης.
10. Το 2010 στη διάρκεια διακοπών στη Μυτιλήνη γνώρισε την Αντιγόνη Πανταζή σε έκθεση στο Μαντάμαδο, «παρουσία καταλυτική» για την πορεία της στο χώρο. Μετά από καιρό πήγε στο Art Studio της Πανταζή όπου, όπως λέει, βρήκε αυτό που ήθελε στον χώρο της σύγχρονης κεραμικής. Εκεί παρακολούθησε και μαθήματα κοσμήματος με πορσελάνη.
11. Μαζί με άλλους καλλιτέχνες του εργαστηρίου έλαβε μέρος τον Νοέμβριο στην έκθεση «8+1» στον εικαστικό χώρο «-ισμός».
12. Οπως λέει «ο πηλός είναι ένα ζωντανό, φυσικό, υλικό σε άμεση σχέση με τη γη, την ανθρώπινη φύση και την καταγωγή μας».
13. Η επεξεργασία του βοηθάει στην εκτόνωση της έντασης και στην αποδέσμευση από το stress.
14. Στην κεραμική βρήκε τη χαρά της δημιουργίας.



15. Η σύγχρονη κεραμική διαφέρει κατά πολύ από τα δείγματα που βλέπουμε στα τουριστικά είδη.
16. Θεωρεί αυτό που κάνει ως «ένα συνεχές εικαστικό ταξίδι» και πως «αυτή η πορεία δεν θα σταματήσει, επειδή ο πηλός είναι κάτι μαγικό».
17. Θα ήθελε να γίνει αιτία να πεισθούν και άλλοι ώστε να ακολουθήσουν «τη διαδρομή του πηλού», παρά το γεγονός ότι ζούμε στην εποχή των 3D εκτυπωτών.
18. Δεν μπορεί να βάλει την τέχνη της στην παραγωγική διαδικασία επειδή, όπως λέει, δεν της ταιριάζει.
19. Παραμένει «σε ερωτική σχέση με τον πηλό και τη δημιουργία».
20. Στο εξωτερικό η κεραμική θεωρείται πολύ σημαντική τέχνη, ενώ οι ξένοι «βλέπουν» την Ελλάδα ως τον φυσικό της χώρο.



21. Στη χώρα μας η κεραμική διδάσκεται μόνο από τους Δήμους και ορισμένους ιδιώτες.
22. Οι τέχνες στους καιρούς κρίσης είναι σανίδα σωτηρίας.
23. Η τεχνική του animation στην κεραμική είναι ο επόμενος στόχος της!
24. Ονειρεύεται να αρέσει η δουλειά της και ο κόσμος να τη δει ως μέσον επικοινωνίας μαζί της.
25. Ποτέ δεν είναι αργά να θέσεις νέους στόχους.

Κείμενο, φωτογραφίες: Νικήτας Καραγιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου