Λιμάνι κρουαζιέρας στο Πειραιά, ενίσχυση της ρευστότητας και δημόσια
έργα που θα φέρουν την ανάσταση στην χειμαζόμενη ελληνική οικονομία
προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής
Χατζηδάκης.Παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Χατζηδάκης έδωσε το πλαίσιο των προτεραιοτήτων και δράσεων του υπουργείου, τις οποίες ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε «στοχοδιαγράμματα», που θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να ορίσει τους στόχους και να εξηγήσει γιατί πέφτει έξω και καθυστερεί αλλά και στους δημοσιογράφους και στον ίδιο να ελέγχει την εξέλιξή τους. «Μπαίνουμε σε ένα σύγχρονο σύστημα που πρέπει να εδραιωθεί η νοοτροπία της συνέπειας και της συνέχειας, ανεξάρτητα από το ποιος είναι υπουργός» είπε ο Πρωθυπουργός.
Συνεπικουρούμενος από τον αναπληρωτή υπουργό κ. Σταύρο Καλογιάννη, τον υφυπουργό κ. Νότη Μηταράκη και τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου του ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ρευστότητας στην αγορά, η οποία τόνισε ότι εξαρτάται άμεσα από την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος.
Στο πλαίσιο αυτό υλοποιείται η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και συμβασιοποιούνται 400 εκ. ευρώ από τα 1,44 δις. αυξάνοντας την συνολική χρηματοδότηση στο 1 δις. Παράλληλα από τον Απρίλιο, τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων μέσω των εμπορικών τραπεζών προς τις εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις για τις διεθνείς συναλλαγές τους.
Ο στόχος για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ μεγαλώνει και το 2013 είναι να φτάσει τα 3,89 δις. ευρώ ενώ προβλέπονται πόροι 620 εκ. ευρώ από τον επενδυτικό νόμο, από τους οποίους τα 250 εκ. ευρώ θα συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στην δημιουργία Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου που θα λειτουργεί με δημόσια κεφάλαια, πόρους του χρηματοπιστωτικού τομέα αλλά και ιδιώτες επενδυτές και θα έχει ιδιωτικό management.
Δημόσια έργα
Πρόβλεψη ότι θα επενακκινήσουν οι μπουλντόζες στους μεγάλους οδικούς άξονες τον Απρίλιο έκανε ο κ. Χατζηδάκης, αφού ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες. Ξεχωριστό δρόμο από την εκχώρηση σε ιδιώτες των υπολοίπων αεροδρομίων που έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ θα ακολουθήσει το Καστέλι. Ο διαγωνισμός θα γίνει με ΣΔΙΤ εφόσον ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τις τράπεζες και τους αυτοκινητόδρομους, με την χρηματοδοτική υποστήριξη της ΕΤΕπ.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης επισημάνθηκε ότι τα προβλήματα του έργου είναι μεγάλα αλλά γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και να ικανοποιηθεί τμήμα των αποζημιώσεων που ζητά ο ανάδοχος λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων του έργου. Το μπαράζ των συμβάσεων που προγραμματίζει η κυβέρνηση επεκτείνεται και στα έργα απορριμμάτων. Στο σχεδιασμό είναι δέκα εργοστάσια διαχείρισης στερεών αποβλήτων σε Μακεδονία, Πελοπόννησο, Αχαία, Αιτωλοακαρνανία και Σέρρες αλλά και οι τέσσερις μονάδες στην Αττική. Στόχο που θεωρείται εφικτός είναι να έχουν υπογραφούν σε όλα συμβάσεις ως το τέλος του 2013.
Το υπουργείο τοποθετεί project managers σε έργα προτεραιότητας που έχουν ανάγκη επιτάχυνσης και ειδικότερα αυτά που αποτελούν τις μνημονιακές μας υποχρεώσεις, όπως είναι το Εlenxis (πληροφοριακό σύστημα τελωνείων), το εθνικό ληξιαρχείο, οι υποδομές για την διαχείριση στερεών αποβλήτων, τα e-procurement και e-prescription”. Είναι επίσης σε συνεννόηση με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών και της μείωσης του κόστους των απαλλοτριώσεων.
Λιμάνι κρουαζιέρας
Σάρκα και οστά αναμένεται να πάρει η δημιουργία ξεχωριστού λιμανιού για την κρουαζιέρα, ένα αίτημα που έχει διατυπώσει πολλές φορές το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, για το νέο λιμάνι εξετάζονται δύο έως τρεις περιοχές στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, μολονότι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογοι σχεδιασμοί έχουν γίνει και για την περιοχή του Φαλήρου, κοντά στις νέες εγκαταστάσεις που κατασκευάζει το ίδρυμα Νιάρχου. Ο κ. Χατζηδάκης πάντως απέφυγε να γίνει πιο σαφείς για την χωροθέτηση του νέου λιμανιού, τονίζοντας ότι το σχέδιο είναι σε αρχικό στάδιο.
Εκείνο που τονίστηκε πάντως είναι ότι πρόκειται για ένα έργο που θα υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά των ιδιωτών επενδυτών, για αυτό και επιλέγεται η μέθοδος του ΣΔΙΤ με στόχο η Ελλάδα να μην είναι ένα απλό διαμετακομιστικό κέντρο αλλά η κρουαζιέρα να ξεκινά και να καταλήγει εδώ. Όπως σχολίασε ο κ. Μηταράκης υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν 8πλάσιο και 10 πλάσιο όφελος για την οικονομία και τον τουρισμό μιας χώρας όταν ξεκινά το καράβι από αυτές.
Στις υποδομές μεταφορών ανακοινώθηκε ότι εντός του μήνα ολοκληρώνεται η σύνδεση με το λιμάνι του Ικονίου και ότι για το διαμετακομιστικό κόμβο του Θράσιου η ανακήρυξη μειοδότη τοποθετείται τον επόμενο μήνα. Επίσης ολοκληρώνεται το σύστημα ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα–Τιθορέα με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου για τη ΤΡΕΝΟΣΕ στο προαστιακό και εθνικό δίκτυο κατά 18 εκ. ευρώ.
Ιούνιο η αποκρατικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ
Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και ROSCO προωθείται νομοθετική ρύθμιση για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ σε συνεργασία με την ΕΕ. Στην εταιρεία τοποθετούνται σύμβουλοι αποκρατικοποίησης ώστε στα τέλη Μαρτίου η ΤΡΕΝΟΣΕ να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και αντίστοιχα η ROSCO (συντήρηση τροχαίου υλικού) με σκοπό οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης να ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη πρόκειται να αποσταλεί σχετική επιστολή στον Επίτροπο Ανταγωνισμού κ. Αλμούνια προκειμένου να εγκριθεί το σχέδιο της εταιρείας που εκκρεμεί καθώς η ελληνική πλευρά έχει ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις της Κομισιόν στο θέμα της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Στο στόχαστρο η εισιτηριοδιαφυγή
Στον τομέα των συγκοινωνιών συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και των ελλειμμάτων των φορέων και ολοκληρώνεται η αναδιάταξη των Οργανογραμμάτων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.
Σημαντικό μέρος του προσωπικού θα φύγει από τα γραφεία και θα μετακινηθεί στην πώληση και των έλεγχο των εισιτηρίων. Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις "μπάρες εισόδου" στους σταθμούς, θα υπάρχει ανάδοχος τον προσεχή Ιούνιο και το έργο θα παραδίδεται σταδιακά σε χρήση το 2014.
Το ίδιο ισχύει και για το έργο της Τηλεματικής, όπου ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώνεται. Παράλληλα ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2013, οι διαδικασίες για κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ, ενός νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι περί τα 120 εκ. ευρώ και θα δοθεί σε λειτουργία σταδιακά εντός δύο ετών από την έναρξή του.
Διευκολύνσεις για εισοδήματα ως 25.000 ευρώ
Μέχρι το τέλος Μαρτίου η κυβέρνηση θα αναμορφώσει το πλαίσιο για τα φυσικά πρόσωπα έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η μακροχρόνια εκκρεμοδικία και να εξασφαλιστεί η συντομότερη επάνοδος του οφειλέτη στην οικονομική δραστηριότητα. Προτείνεται η εφαρμογή ενός προγράμματος διευκόλυνσης δανειοληπτών με ετήσια εισοδήματα έως 25.000 ευρώ. Στόχος του προγράμματος είναι τα νοικοκυριά να μπορούν για 48 μήνες να καταβάλλουν δόση που δεν θα ξεπερνάει το 30% των μηνιαίων αποδοχών του οφειλέτη. Για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις επιπλέον προτείνεται η βελτίωση του πλαισίου του Τειρεσία ώστε να αξιολογούνται με βάση το συνολικό τους προφίλ και όχι από μεμονωμένα ατυχή περιστατικά. Μέτρα θα υπάρξουν για τους συνεπείς δανειολήπτες.
Χατζηδάκης.Παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά, ο κ. Χατζηδάκης έδωσε το πλαίσιο των προτεραιοτήτων και δράσεων του υπουργείου, τις οποίες ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε «στοχοδιαγράμματα», που θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να ορίσει τους στόχους και να εξηγήσει γιατί πέφτει έξω και καθυστερεί αλλά και στους δημοσιογράφους και στον ίδιο να ελέγχει την εξέλιξή τους. «Μπαίνουμε σε ένα σύγχρονο σύστημα που πρέπει να εδραιωθεί η νοοτροπία της συνέπειας και της συνέχειας, ανεξάρτητα από το ποιος είναι υπουργός» είπε ο Πρωθυπουργός.
Συνεπικουρούμενος από τον αναπληρωτή υπουργό κ. Σταύρο Καλογιάννη, τον υφυπουργό κ. Νότη Μηταράκη και τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου του ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ρευστότητας στην αγορά, η οποία τόνισε ότι εξαρτάται άμεσα από την ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος.
Στο πλαίσιο αυτό υλοποιείται η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και συμβασιοποιούνται 400 εκ. ευρώ από τα 1,44 δις. αυξάνοντας την συνολική χρηματοδότηση στο 1 δις. Παράλληλα από τον Απρίλιο, τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα παροχής εγγυήσεων μέσω των εμπορικών τραπεζών προς τις εισαγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις για τις διεθνείς συναλλαγές τους.
Ο στόχος για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ μεγαλώνει και το 2013 είναι να φτάσει τα 3,89 δις. ευρώ ενώ προβλέπονται πόροι 620 εκ. ευρώ από τον επενδυτικό νόμο, από τους οποίους τα 250 εκ. ευρώ θα συγχρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στην δημιουργία Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου που θα λειτουργεί με δημόσια κεφάλαια, πόρους του χρηματοπιστωτικού τομέα αλλά και ιδιώτες επενδυτές και θα έχει ιδιωτικό management.
Δημόσια έργα
Πρόβλεψη ότι θα επενακκινήσουν οι μπουλντόζες στους μεγάλους οδικούς άξονες τον Απρίλιο έκανε ο κ. Χατζηδάκης, αφού ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες. Ξεχωριστό δρόμο από την εκχώρηση σε ιδιώτες των υπολοίπων αεροδρομίων που έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ θα ακολουθήσει το Καστέλι. Ο διαγωνισμός θα γίνει με ΣΔΙΤ εφόσον ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με τις τράπεζες και τους αυτοκινητόδρομους, με την χρηματοδοτική υποστήριξη της ΕΤΕπ.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης επισημάνθηκε ότι τα προβλήματα του έργου είναι μεγάλα αλλά γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και να ικανοποιηθεί τμήμα των αποζημιώσεων που ζητά ο ανάδοχος λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων του έργου. Το μπαράζ των συμβάσεων που προγραμματίζει η κυβέρνηση επεκτείνεται και στα έργα απορριμμάτων. Στο σχεδιασμό είναι δέκα εργοστάσια διαχείρισης στερεών αποβλήτων σε Μακεδονία, Πελοπόννησο, Αχαία, Αιτωλοακαρνανία και Σέρρες αλλά και οι τέσσερις μονάδες στην Αττική. Στόχο που θεωρείται εφικτός είναι να έχουν υπογραφούν σε όλα συμβάσεις ως το τέλος του 2013.
Το υπουργείο τοποθετεί project managers σε έργα προτεραιότητας που έχουν ανάγκη επιτάχυνσης και ειδικότερα αυτά που αποτελούν τις μνημονιακές μας υποχρεώσεις, όπως είναι το Εlenxis (πληροφοριακό σύστημα τελωνείων), το εθνικό ληξιαρχείο, οι υποδομές για την διαχείριση στερεών αποβλήτων, τα e-procurement και e-prescription”. Είναι επίσης σε συνεννόηση με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την περαιτέρω επιτάχυνση των διαδικασιών και της μείωσης του κόστους των απαλλοτριώσεων.
Λιμάνι κρουαζιέρας
Σάρκα και οστά αναμένεται να πάρει η δημιουργία ξεχωριστού λιμανιού για την κρουαζιέρα, ένα αίτημα που έχει διατυπώσει πολλές φορές το σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, για το νέο λιμάνι εξετάζονται δύο έως τρεις περιοχές στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, μολονότι πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογοι σχεδιασμοί έχουν γίνει και για την περιοχή του Φαλήρου, κοντά στις νέες εγκαταστάσεις που κατασκευάζει το ίδρυμα Νιάρχου. Ο κ. Χατζηδάκης πάντως απέφυγε να γίνει πιο σαφείς για την χωροθέτηση του νέου λιμανιού, τονίζοντας ότι το σχέδιο είναι σε αρχικό στάδιο.
Εκείνο που τονίστηκε πάντως είναι ότι πρόκειται για ένα έργο που θα υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά των ιδιωτών επενδυτών, για αυτό και επιλέγεται η μέθοδος του ΣΔΙΤ με στόχο η Ελλάδα να μην είναι ένα απλό διαμετακομιστικό κέντρο αλλά η κρουαζιέρα να ξεκινά και να καταλήγει εδώ. Όπως σχολίασε ο κ. Μηταράκης υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν 8πλάσιο και 10 πλάσιο όφελος για την οικονομία και τον τουρισμό μιας χώρας όταν ξεκινά το καράβι από αυτές.
Στις υποδομές μεταφορών ανακοινώθηκε ότι εντός του μήνα ολοκληρώνεται η σύνδεση με το λιμάνι του Ικονίου και ότι για το διαμετακομιστικό κόμβο του Θράσιου η ανακήρυξη μειοδότη τοποθετείται τον επόμενο μήνα. Επίσης ολοκληρώνεται το σύστημα ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα–Τιθορέα με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου για τη ΤΡΕΝΟΣΕ στο προαστιακό και εθνικό δίκτυο κατά 18 εκ. ευρώ.
Ιούνιο η αποκρατικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ
Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και ROSCO προωθείται νομοθετική ρύθμιση για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ σε συνεργασία με την ΕΕ. Στην εταιρεία τοποθετούνται σύμβουλοι αποκρατικοποίησης ώστε στα τέλη Μαρτίου η ΤΡΕΝΟΣΕ να μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και αντίστοιχα η ROSCO (συντήρηση τροχαίου υλικού) με σκοπό οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης να ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη πρόκειται να αποσταλεί σχετική επιστολή στον Επίτροπο Ανταγωνισμού κ. Αλμούνια προκειμένου να εγκριθεί το σχέδιο της εταιρείας που εκκρεμεί καθώς η ελληνική πλευρά έχει ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις της Κομισιόν στο θέμα της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Στο στόχαστρο η εισιτηριοδιαφυγή
Στον τομέα των συγκοινωνιών συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και των ελλειμμάτων των φορέων και ολοκληρώνεται η αναδιάταξη των Οργανογραμμάτων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.
Σημαντικό μέρος του προσωπικού θα φύγει από τα γραφεία και θα μετακινηθεί στην πώληση και των έλεγχο των εισιτηρίων. Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις "μπάρες εισόδου" στους σταθμούς, θα υπάρχει ανάδοχος τον προσεχή Ιούνιο και το έργο θα παραδίδεται σταδιακά σε χρήση το 2014.
Το ίδιο ισχύει και για το έργο της Τηλεματικής, όπου ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώνεται. Παράλληλα ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2013, οι διαδικασίες για κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ, ενός νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι περί τα 120 εκ. ευρώ και θα δοθεί σε λειτουργία σταδιακά εντός δύο ετών από την έναρξή του.
Διευκολύνσεις για εισοδήματα ως 25.000 ευρώ
Μέχρι το τέλος Μαρτίου η κυβέρνηση θα αναμορφώσει το πλαίσιο για τα φυσικά πρόσωπα έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η μακροχρόνια εκκρεμοδικία και να εξασφαλιστεί η συντομότερη επάνοδος του οφειλέτη στην οικονομική δραστηριότητα. Προτείνεται η εφαρμογή ενός προγράμματος διευκόλυνσης δανειοληπτών με ετήσια εισοδήματα έως 25.000 ευρώ. Στόχος του προγράμματος είναι τα νοικοκυριά να μπορούν για 48 μήνες να καταβάλλουν δόση που δεν θα ξεπερνάει το 30% των μηνιαίων αποδοχών του οφειλέτη. Για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις επιπλέον προτείνεται η βελτίωση του πλαισίου του Τειρεσία ώστε να αξιολογούνται με βάση το συνολικό τους προφίλ και όχι από μεμονωμένα ατυχή περιστατικά. Μέτρα θα υπάρξουν για τους συνεπείς δανειολήπτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου