Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Αυτοκινητόδρομο-γίγαντα "κρύβει" το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας


Έναν αυτοκινητόδρομο-γίγαντα συνολικού μήκους 130 χλμ. και αξίας που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ "κρύβει", σύμφωνα με πληροφορίες το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας.

Η ολοκλήρωση του νέου επικαιροποιημένου σχεδίου επισπεύδεται με εντολή Μαξίμου προκειμένου να "τρέξει" και η προσπάθεια επενδυτικής αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου κι άλλων δημόσιων ακινήτων στην Αττική.

Στο νέο ρυθμιστικό, σύμφωνα με πληροφορίες, προτείνεται ξανά η δημιουργία νέων αυτοκινητοδρόμων μέχρι το 2021, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται κι ένα μεγάλο κατασκευαστικού project αξίας άνω του 1,5 δισ. ευρώ.

Στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στον Οργανισμό Ρυθμιστικού Αθήνας επιδίδονται τώρα σε αγώνα δρόμου προκειμένου το νέο σχέδιο να κατατεθεί το αργότερο ως τον Απρίλιο στη Βουλή αφού πρώτα μεσολαβήσει ένας μήνας διαβούλευσης επί του τελικού σχεδίου. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και η ενσωμάτωση των προτάσεων των φορέων που έλαβαν μέρος στην αρχική διαβούλευση και γίνονται προσπάθειες συμπίεσης του χρόνου ώστε να ολοκληρωθεί η επεξεργασία και η διορθωση του τελικού κειμένου.

Το νέο σχέδιο χαρακτηρίζεται απο τους αρμοδίους ως ιδιαίτερα φιλικό προς τις ιδιωτικές επενδύσεις αφού σύμφωνα με πληροφορίες επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία και διαδικασίες εξπρές στην συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) ενώ προβλέπει την "κατ' εξαίρεση επέκταση θεσμοθετημένων επιχειρηματικών υποδοχέων" άλλα και την πολεοδομική και χωροταξική διευκόλυνση επενδύσεων σε δημόσια ακίνητα.

Το θαλάσσιο μέτωπο απο το Φάληρο έως το Ελληνικό χαρακτηρίζεται ως "αναπτυξιακός πόλος" και ουσιαστικά μετατρέπεται σε ένα νέο μητροπολιτικό οικονομικό και κοινωνικό κέντρο της Αττικής πριμοδοτούμενο και απο μια σειρά νέων χρήσεων άλλα και μεγάλων συγκοινωνιακών έργων.

Επιπλέον, το ρυθμιστικό προτείνει μέσω πακέτων επιδοτήσεων και άλλων φορολογικών κινήτρων την ανακύκλωση ήδη πολεοδομημένης γης και με επανάχρηση κτιρίων και αναπλάσεις στο κέντρο της Αθήνας, που μπορούν δυνητικά να δημιουργήσουν σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στον χώρο των κατασκευών και του real estate.

Αν και το βασικό όραμα του νέου ρυθμιστικού κινείται στο πλαίσιο της ανάσχεσης της επέκτασης της πόλης, δίνονται δυνατότητες για αστική ανάπτυξη μέσω της "ενθάρρυνσης της μετατροπής των περιοχών που έχουν πολεοδομηθεί ως δεύτερη κατοικία σε πρώτη με συμπληρωματική κάλυψη υποχρεώσεων σε εισφορά σε χρήμα".

Ακόμα, τίθεται σε άμεση προτεραιότητα η πολεοδομική οργάνωση της περιοχής των Μεσογείων που χαρακτηρίζεται ως "υποδοχέας νέων οικονομικών δραστηριοτήτων", της περιοχής της Λαυρεωτικής ως "υποδοχέας πρώτης και δεύτερης κατοικίας" και της περιοχής της Βόρειας Αττικής όπου συγκεντρώνεται πρώτη και παραθεριστική κατοικία.

Το νέο ρυθμιστικό προτείνει επίσης την κατάργηση του ισχύοντος ΠΔ για τον Ελαιώνα και την θεσμοθέτηση νέων ρυθμίσεων που θα επιτρέπουν την συγκέντρωση στην περιοχή όλων των βασικών μητροπολιτικών λειτουργιών και υποδομών, όπως το νέο ΚΤΕΛ και το νέο Συγκοινωνιακό Κέντρο, αμαξοστάσια Μετρό, τρόλει και λεωφορείων, την Κεντρική Αγορά Αθηνών, τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων κλπ. Ακόμη, διατηρείται και ενισχύεται η μεταποιητική δραστηριότητα στην περιοχή.

Ακόμα, περιλαμβάνεται μια σειρά στρατηγικών επιλογών που αφορούν στην διεύρυνση των ζωνών υποδοχής μεγάλων εμπορικών κέντρων (mall), στην χωροθέτηση μεγάλων εμπορευματικών πάρκων στις δυο κύριες οδικές εισόδους της Περιφέρειας, στο λιμάνι και στο αεροδρόμιο, στην δημιουργία ζωνών χονδρεμπορίου και αποθηκών στον αστικό ιστό και στην επέκταση των περιοχών ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Το σχέδιο θα προτείνει τη συγκοινωνιακή σύνδεση του αεροδρομίου με τον πόλο του Ελληνικού-Φαλήρου άλλα και την ολοκλήρωση του οδικού περιφερειακού δακτυλίου της Αθήνας. Με τον τρόπο αυτό ανάβει το πράσινο φως για την ενσωμάτωση στον σχεδιασμό ενός πολύ μεγάλου έργου που ήδη εχουν αρχίσει και σχεδιάζουν -σε πρώιμο στάδιο- στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα ξεκινάει απο το αεροδρόμιο, θα κατευθύνεται νότια φτάνοντας μέχρι το Ελληνικό. Απο εκεί κατά μήκος της παραλίας θα φτάνει στον Πειραιά και το λιμάνι για να περάσει μετά με υποθαλάσσια σήραγγα στην Σαλαμίνα. Αφού τη διασχίσει θα ενώνεται με το ήδη υποδημοπράτηση έργο της ζεύξης της Σαλαμίνας για να ενωθεί κατ' επέκταση με την Ολυμπία Οδό στο ύψος των Μεγάρων. Εναλλακτικά, εξετάζεται η συνέχεια μετά τον Πειραιά να γίνει κατά μήκος της λεωφόρου Σχιστού ώστε ο νέος άξονας να καταλήγει στην Ελευσίνα.

Εξετάζεται ακόμη η βόρεια επέκταση του μέχρι τον Μαραθώνα κι απο εκεί δυτικά ο άξονας να καταλήγει στις Αφίδνες στον ΠΑΘΕ.

Ο άξονας αποτελεί δέλεαρ για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας και θεωρείται οτι μπορεί να υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου με σύμβαση παραχώρησης, αφού πρώτα υπάρχουν θετικές εξελίξεις για τους τέσσερις υφιστάμενους αυτοκινητοδρόμους και γενικώς για την ελληνική οικονομία.
Θα πρέπει ακόμη να θεωρείται δεδομένη η προώθηση της περιφερειακής Υμηττού μέχρι το Ελληνικό άλλα και η επέκταση της λεωφόρου Κύμης απο την Αττική Οδό έως την Εθνική στο ύψος του κόμβου του Ολυμπιακού Χωριού με συνθήκες κλειστού αυτοκινητοδρόμου.

Σε οτι αφορά στο Μετρό θα προβλέπεται η νέα υπέρ-γραμμή 4 (Γαλάτσι-Κέντρο-Βύρωνας-Ζωγράφου-Μαρούσι-Λυκόβρυση) ενώ σε προτεραιότητα τίθεται η "εύκολη" επέκταση της γραμμής 2 απο την Ανθούπολη έως το Ίλιον και το Καματερό.

Προβλέπονται ακόμη επεκτάσεις του Τραμ άλλα και του Προαστιακού έως το λιμάνι του Λαυρίου.

michanikos-online.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου