Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

75 χρόνια Porsche: Τα αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία

 Η ιστορία της Porsche είναι οι άνθρωποί της, οι αγώνες στους οποίους διέπρεψε και κυρίως τα αυτοκίνητά της. Porsche 356

Η Porsche 356 είναι η απαρχή του θρύλου. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε με το όνομα της οικογένειας Porsche. Σηματοδότησε όχι μόνο τη γέννηση μιας νέας μάρκας που έμελλε να γίνει θρύλος στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων (και όχι μόνο) αλλά υπήρξε και η ίδια ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε όσο λίγα.
Από τις 8 Ιουνίου του 1948 που πρωτοπαρουσιάστηκε και για αρκετά χρόνια αργότερα η 356 εξελισσόταν συνεχώς για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός ενθουσιώδους κοινού. Για να σηματοδοτηθούν αυτές οι νέες, εξελιγμένες εκδόσεις χρησιμοποιήθηκαν τα γράμματα A, B και C.



Το αυτοκίνητο ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύ (μόλις 771 kg) ευέλικτο, με τον κινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα, την κίνηση στους πίσω τροχούς και αποκλειστικά δίθυρο, διαθέσιμο ως κουπέ ή ως κάμπριο. Οι μηχανολογικές καινοτομίες συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής της συμβάλλοντας στη δημοτικότητα και την εκπληκτική για τα δεδομένα της εποχής επιτυχία της, τόσο στους δρόμους όσο και στους αγώνες.


Η 356 σε διάφορες αγωνιστικές εκδοχές έλαβε μέρος και διέπρεψε στους πιο διάσημους αγώνες της εποχής όπως το Le Mans και το Targa Florio. Οταν η Porsche τερμάτισε την παραγωγή της 356 τον Απρίλιο του 1965 είχε πουλήσει 76.000 αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της αξιοπιστίας, της ιδιαίτερης αισθητικής και της δημοφιλίας της 356 είναι το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα επιβιώνουν περίπου οι μισές από τη συνολική παραγωγή.

Porsche Boxster


Ισως το πιο διάσημο κεντρομήχανο roadster που έγινε ποτέ. Οταν η Porsche παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 1996 την Boxster το κοινό ενθουσιάστηκε με τη εμφάνιση της, τις επιδόσεις, τα δυναμικά οδηγικά της χαρίσματα αλλά και την ευχρηστία στην καθημερινή χρήση. Κάτι που άλλωστε αποτελεί γνώρισμα όλων των μοντέλων της Porsche.

Με αναδιπλούμενη μαλακή οροφή που ανοιγόκλεινε σε λιγότερα από 12,o δευτερόλεπτα, ενισχυμένο πλαίσιο και επίπεδο 6κύλινδρο κινητήρα 2.500 κυβικών με απόδοση 201 ίππων η Boxster έκανε αίσθηση. Στις γενιές που ακολούθησαν έκτοτε η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς ήταν συνεχής, το ίδιο και οι νέες εκδόσεις με ακόμα μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ακόμα πιο καταιγιστικές επιδόσεις.




Στην πορεία προστέθηκε και ένα «αδερφό» κουπέ μοντέλο, η Cayman, ενώ η τελευταία γενιά με την ονομασία 718, ως φόρο τιμής στην θρυλική 550 Spyder, παραμένει το κορυφαίο κεντρομήχανο roadster και εξακολουθεί να «διδάσκει» την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην ευκολία χρήσης και την απόλυτη σπορ αίσθηση.

Porsche Cayenne



Η Cayenne υπήρξε αναμφισβήτητα ένα από τα πιο τολμηρά εγχειρήματα στην ιστορία της Porsche. Θα μπορούσε ένα πεντάπορτο μεγάλο SUV να διατηρήσει την παράδοση της διάσημης για τα σπορ αυτοκίνητά της εταιρείας συνδυάζοντας την πρακτικότητα και τις εκτός δρόμου δυνατότητες με την ισχύ και την υψηλή τεχνολογία ενός σπορ μοντέλου με τους ελάχιστους δυνατούς συμβιβασμούς;

Η απάντηση ήταν ένα ξεκάθαρο και εμφατικό Ναι! Όταν παρουσιάστηκε το 2002 ουσιαστικά άλλαξε τον τρόπο που αντιμετωπίζαμε έως τότε τα SUV. Με αισθητική προσέγγιση που θύμιζε πολύ την 911 η Cayenne αρχικά ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, τις S και Turbo.



Με τεχνολογία αιχμής στην τετρακίνηση και έναν ολοκαίνουριο V8 4.500 κυβικών ο οποίος ήταν διαθέσιμος τόσο ως ατμοσφαιρικός όσο και ως turbo με 340 και 450 ίππους αντίστοιχα η Cayenne έγινε η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στην ιστορία της Porsche.

Οι τρεις επόμενες γενιές του μεγάλου και πολυτελούς SUV εξελίχθηκαν μέσα στο πνεύμα της προσπάθειας για συνεχή βελτίωση της Porsche σε όλους τους τομείς. Ελαφρύτερες, με ακόμα πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ισχυρότερους και πιο οικονομικούς κινητήρες και εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Πλέον συμμετέχουν ενεργά στο σχέδιο της Porsche για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με υβριδικές plug-in εκδόσεις, που συνδυάζουν εκρηκτικές επιδόσεις με ελάχιστες εκπομπές CO2 και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

Porsche Taycan



Στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το 2015, η Porsche ουσιαστικά δείχνει τη μελλοντική της πορεία, παρουσιάζοντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην iστορία της, με κωδική ονομασία Mission E.

Το κοινό το υποδέχεται με ενθουσιασμό και το 2019 βγάνει στην παραγωγή με ελάχιστες εμφανισιακές αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο και την ονομασία Taycan. Ένα μοντέλο-τομή στην ιστορία της Porsche.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εμβληματικής εταιρείας δείχνει τον δρόμο για ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπως αλλά χωρίς κανέναν συμβιβασμό στις επιδόσεις και την σπορ παράδοση της εταιρείας.



Αν η Taycan ενθουσίασε με την εμφάνιση, την τεχνολογία αιχμής στους ηλεκτροκινητήρες, την 800V αρχιτεκτονική και τη διαχείριση της ενέργειας, δεν άφησε και καμία αμφιβολία για το DNA της Porsche όσον αφορά τις επιδόσεις και την οδική της συμπεριφορά.

Με αυτονομία που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να ξεπεράσει τα 500 χιλιόμετρα και απόδοση από 408 έως και 761 ίππους η Taycan δικαίως θεωρείται σήμερα ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά, διασκεδαστικό στην οδήγηση αλλά και ολοκληρωμένο σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου