Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Κάννες 2015: «Mad Max» με μουσική Καραΐνδρου

Κάννες 2015: «Mad Max» με μουσική Καραΐνδρου και ο λεσβιακός έρωτας της Μπλάνσετ
Δύο κομμάτια της σπουδαίας Ελληνίδας μουσουργού ακούγονται στην ταινία του «δικού μας», Τζορτζ Μίλερ - Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνι Μάρα ζουν ένα απαγορευμένο πάθος στην
Αμερική του Μακαρθισμού - «Φλερτάρει» με τον Χρυσό Φοίνικα ο Λάνθιμος;Από  την άλλη άκρη του  κινητού μου  η γλυκιά  φωνή της Ελένης Καραΐνδρου: «Δημήτρη,  μπορείς να μάθεις  αν  στο "Mad Max" ακούγονται δύο   δικά μου κομμάτια;».




Τα 'χασα! Δεν το πίστευα. Και έψαξα. Και ρώτησα. Και  μάλλον  πρόκειται  για ένα  κομμάτι από  τη «Ρόζα» και ένα δεύτερο από «Το μετέωρο βήμα του πελαργού» Μα πώς  μου διέφυγε; Τέλος πάντων.  Τελικά, πράγματι από  το παράρτημα της θηριώδους αμερικανικής Warner επιβεβαιώνεται  η πληροφορία.

«Πράγματι, Ελένη, ο Γιώργος Μηλιώτης,   το  ελληνικό όνομα του Ελληνο-αυστραλού Τζορτζ Μίλερ,  χρησιμοποιεί δικά σου  κομμάτια. Τρέξε να δεις  την  ταινία.  Μπορεί να είναι Action movie αλλά οπτικά  μοιάζει με Πινακοθήκη τεράτων, κάτι σαν σύγχρονη  εκδοχή της κόλασης  του Δάντη»

Καραΐνδρου: «Δεν έχω καμία προκατάληψη  γι' αυτές τις ταινίες.  Αλλωστε μου αρέσουν οι ιστορίες επιστημονικής  φαντασίας».

- Μα πώς έγινε και δεν σε ρώτησαν, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν μουσικές σου σε  ταινίες;

«Είναι  συνηθισμένη πρακτική. Οι παραγωγοί αγοράζουν τα δικαιώματα  από την  εταιρεία μου. Δηλαδή  τη γερμανική ECM  του Μάνφρεντ Άιχερ με   έδρα το Μόναχο. Αλλωστε στο παρελθόν αρκετοί ξένοι    σκηνοθέτες κινηματογράφου  εξασφάλισαν δικαιώματα  μουσικών μου  για τις ταινίες  τους. Ενας απ' αυτούς είναι ο Τέρενς Μάλικ (σ.σ.  εννοεί τον θρυλικό Αμερικανό, που  στις ΗΠΑ   θεωρείται «γκουρού»  όλων των  σκηνοθετών).

- Και τι έγινε;

«Τελικά  η  σχέση δεν καρποφόρησε, επειδή  η ECM ζήτησε αρκετά   χρήματα. Πάντως μουσικές  μου έχουν  ενσωματωθεί  σε πολλές   ταινίες».

- Πρέπει να αισθάνεσαι περίφημα. Το «Mad  Max» θα κόψει παγκοσμίως  εκατομμύρια εισιτήρια.

«Φυσικά.  Ασε που όπως λες ο  Μίλερ  έχει  ελληνικές ρίζες».

Σφοδρός έρωτας Κάρολ με Τερέζ
Ηταν οκτώ το  βράδυ. Χτες, στη δεύτερη μεγαλύτερη αίθουσα του Festival De Cannes.  Οταν  η  Κέιτ  Μπλάνσετ  ως Κάρολ (στο ομότιτλο λεσβιακό και  ευαίσθητο  ρομάντζο  του αμερικανού Τοντ  Χέινς) ανοίγει  τη ρόμπα  της Ρούνι Μάρα που υποδύεται  την μικρή  ερωμένη της  με το όνομα Τερέζ.

Σα να ακούω  να πέφτουν  σταγόνες ιδρώτα   στα καθίσματα και στους  τοίχους.  Ολοι  κρατάνε  την  αναπνοή  τους.  Η  Κέιτ Μπλάνσετ  αρχίζει  να  την   φιλάει με πάθος. Και να λέει «άγγελέ μου, ουρανέ μου». Τα δάχτυλά της  τρίβουν  τις ρώγες  της Ρούνι Μάρα. Η συνέχεια αναμενόμενη

Σιγά  σιγά  σκύβει και  με τα  χείλη  της   γλείφει  το  γυμνό κορμί της.  Μέχρι που  φτάνει στο  αιδοίο και εκεί  σταματάει. Η  αιδοιολειχία  διαρκεί  ελάχιστα  δευτερόλοπτα. Χωρίς  κοντινά, επεξηγηματικά πλάνα. Οπως ήταν, ας πούμε,  οι σκηνές  στην «Ιστορία  της Αντέλ». Ο  Χέινς είναι ευαίσθητος και ρομαντικός. Τον ενδιαφέρουν τα αισθήματα και οι συγκινήσεις

Δύο γυναίκες. Η Μπλάνσετ 46  ετών από την Αυστραλία. Με Οσκαρ για  την «Θλιμμένη Τζάσμιν».  Η Ρούνι Μάρα (το κορίτσι με το τατουάζ)  τριάντα  ετών από τις ΗΠΑ.  Δύο πλάσματα. Δύο  θύματα. Δύο παράνομες  στην αμερικανική κοινωνία του Μακαρθισμού και του  πουριτανισμού της  δεκαετίας του 1953!

Το σενάριο προέρχεται από κινηματογραφική μεταφορά  του μυθιστορήματος  της Πατρίτσια  Χάισμιθ (1921-1995) με τίτλο «The Price of Salt», που ελληνικά  εκδόθηκε με τον τίτλο «Κάρολ»

Πρόκειται  για το  δεύτερο μυθιστόρημα  της Χάισμιθ. Γραμμένο το 1952.  Μετά  το θρυλικό «Strangers on a Train» (Ο άγνωστος  του  εξπρές).  Που έγινε γνωστό  από την ομότιτλη ταινία του Αλφρεντ  Χίτσκοκ.

Η  Χάισμιθ λοιπόν υπογράφει την «Κάρολ»  με το   ψευδώνυμο  Κλερ Μόργκαν.  Ο λόγος αυτονόητος. Προφανώς από το   φόβο  των υποκριτών και των Φαρισαίων. Να  υπογράψει  με το  αληθινό της όνομα, μυθιστόρημα  με  θέμα το  ερωτικό πάθος δύο  γυναικών;  Θα την κρεμούσαν  από το ικρίωμα που είχε  στήσει ο Μακάρθι  εναντίον κομμουνιστών, αριστερών και Εβραίων!

Πάντως, είναι γνωστό  ότι ο   σκηνοθέτης Τοντ Χέινς είναι γκέι. Δηλωμένο άλλωστε και από την  παλιότερη, εξαιρετική  ταινία  του «Μακριά από τον παράδεισο» (Far From Heaven). Οπου ο Ντένις  Κουέιντ υποφέρει από ακατανίκητη  ερωτική έλξη   για άλλο άντρα. Ενώ  η γυναίκα του (Τζούλιαν Μουρ) ερωτεύεται  έγχρωμο  κηπουρό (όλα αυτά πάλι   για τη δεκαετία του '50).

Είναι επίσης γνωστό ότι η Πατρίτσια  Χάισμιθ ήταν λεσβία. Και ότι  το «Κάρολ» προέρχεται από  προσωπικές, βιωματική περιπέτεια με  μια μεγαλύτερη γυναίκα που την μύησε στα μυστικά. Και ότι  η Κέιτ Μπλάνσετ αποκάλυψε προσφάτως πως «ναι, έχω πάει με γυναίκες»

Παιδιά  μην κάνετε έτσι. Ο καθένας στο κρεβάτι του  έχει   δικαίωμα να κάνει ό,τι  γουστάρει. Αλλωστε όπως έλεγε  φανατικός straight, «όσο περισσότεροι  γκέι τόσο καλύτερα  για όλους εμάς»

Ναι, αλλά τι θα  γίνει  αν και περισσότερες γυναίκες  προχωρήσουν στην   εξερεύνηση της... Λέσβου;

Με αφορμή το «σκάνδαλο» που δημιουργήθηκε γύρω από τις δηλώσεις περί ομοφυλοφιλίας και το εάν έχει σχέση με γυναίκες η Κέιτ Μπλάνσετ απαντά αποστομωτικά. Συγκεκριμένα όταν της ζητήθηκε να επιβεβαιώσει τη δήλωσή της πως έχει πάει με γυναίκες η ίδια απάντησε - σχεδόν το επιβεβαίωσε-  ότι «το ζήτημα δεν είναι αν έχω πάει ή όχι με γυναίκες. Το ζήτημα είναι ότι στις μέρες μας εν έτει 2015 αυτό το ζήτημα συνεχίζει να απασχολεί».

Ο Χρυσός Φοίνικας φλερτάρει με Λάνθιμο;
Οπως το  διάβασα στη σημερινή έκδοση του επαγγελματικού περιοδικού «Hollywood Reporter»: «Ο Έλληνας  σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος  εξασφαλίζει   δυνατές (strong) κριτικές  για τη σουρεαλιστική, ρομαντική  σατιρική του  ταινία «Ο αστακός». Is the   Palme d’ Or next? Ακολουθεί ο Χρυσός Φοίνικας;».

- Από τα πάνελ  των κριτικών.  Τόσο  του  «Screen»  όσο και  του «Film Francais»: Πρώτος εξακολουθεί ο  πρωτοεφανιζόμενος Ούγγρος Λάζλο  Νέμες με την  σκληρή  ταινία «Ο  γιος του Σαούλ». Ακολουθεί  η  αισθηματική ελεγεία του Νάνι  Μορέτι «Η μητέρα μου». Με μια μοναδική, στην ερμηνεία της, Μαργκαρίτα Μπούι. Ακολουθεί,  ο Ιάπων Χιροκάζου Κόρε-έντα και  ακριβώς μετά  «Ο  αστακός» του Λάνθιμου

- Στο «Film Francais» καλύτερη  ταινία (για Φοίνικα)  «Η  μητέρα μου» του Νάνι  Μορέτι.  Με δεύτερο τον Ούγγρο. Τρίτο  τον Ιάπωνα και τέταρτο  τον Λάνθιμο!

Μην βιάζεστε. Ακόμα  βρισκόμαστε στην αρχή. Ακολουθούν, μέχρι και  την Παρασκευή,  δεκαπέντε  ταινίες.

Μικρά-μικρά από τις Κάννες
Μάθιου Μακόναχι (με γενειάδα  τύπου ναυαγού):«Καθένας έχει το  δικαίωμα στα γιούχα» (προφανώς εννοεί την πανωλεθρία στο κοινό και τους κριτικούς,  της ταινίας «Sea of Trees» του Γκας Βαν Σαντ, στην οποία πρωταγωνιστεί... Τι μας λες μεγάλε. Σιγά  που θα  ζητούσαμε την άδειά σου!

- Η  Μπλάνσετ με Dior, η Λεά Σεϊντού  με Miu Miu η  Νάταλι  Πόρτμαν με  Balenciaga και  η  Ναόμι  Γουότς με Ζιβανσί.  Νομίζω. Αν κάνω λάθος διορθώστε με! Δεν είμαι   και  στυλίστας!

- Τ' ακούτε κυρία Κουντουρά; Discover MACEDONIA! Ολοσέλιδη διαφήμιση  στο  Hollywood Reporter για  το κρατίδιο   Fyrom! Οπου εκτός των άλλων  διαφημίζει  ότι  όποιος πάει εκεί και  γυρίσει ταινίες ή τηλεοπτική παραγωγή, θα του επιστραφούν 20%  του προϋπολογισμού του από τον κρατικό  κορβανά! Φοβερό   δέλεαρ... Από  Ελλάδα άκρα του  τάφου σιωπή!

Η Έιμι στην αθανασία
Εντυπωσιακό, αποκαλυπτικό,  καθηλωτικό  το  ντοκιμαντέρ του Ασίφ  Καπαντία   για την «Έιμι» Γουάινχαουζ!

Από  διαλυμένη οικογένεια. Αφαντος ο πατέρας.  Και από τα  δεκάξι η Ειμι  χωρίς μητέρα. Από μικρή βουτηγμένη   στα ναρκωτικά. Οταν  τραγουδάει με ντουέτο  τον Τόνι  Μπένετ  παραλίγο να κατουρηθεί  πάνω της.

Βουλιμική, καταθλιπτική,  ναρκομανής, καταραμένη  και   απίστευτα  χαρισματική Η σπουδαιότερη  φωνή  της εποχής μας με ημερομηνία λήξεως στα  28 της χρόνια

Back  to  Black and from  there to Death!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου