Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Γιατί το Audi TT πήρε 4 αστέρια στα crash test;

 
Έχουμε συνηθίσει τη βαθμολόγηση των περισσοτέρων σύγχρονων αυτοκινήτων με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης
του Euro NCAP. Η βαθμολόγηση όμως ενός premium μοντέλου – όπως του νέου ΤΤ της Audi – με τέσσερα αστέρια προκαλεί ενδιαφέρον. Ποιος ήταν ο λόγος που οδήγησε τον ανεξάρτητο οργανισμό να αρνηθεί στη γερμανική εταιρεία την ανώτατη διάκριση για το σπορ coupe της;




Η εξήγηση είναι απλή: ο Euro NCAP θέτει πλέον αυστηρότερα κριτήρια και το Audi TT είναι το πρώτο αυτοκίνητο που δοκιμάζεται υπό το νέο καθεστώς. Η βαθμολόγηση με 4 αστέρια δεν οφείλεται σε χαμηλή παθητική ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης (πήρε 81% στους ενήλικες επιβάτες, 68% στα παιδιά και 82% στους πεζούς), αλλά – κυρίως – στην απουσία συστήματος αυτόνομης πέδησης σε μικρές ταχύτητες (auto braking). Τι σημαίνει αυτό; Ότι περιμένουμε και άλλες «τετράστερες» βαθμολογίες στο άμεσο μέλλον, ως μέτρο πίεσης προκειμένου οι κατασκευαστές να προσθέσουν και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.
Ο Euro NCAP εφαρμόζει πλέον νέα πρωτόκολλα δοκιμών αλλά και νέα ανδρείκελα. Στις δοκιμές πρόσκρουσης προστίθεται και μετωπική σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, κατά την οποία χρησιμοποιούνται ανδρείκελα μικρόσωμης γυναίκας οδηγού και πίσω επιβατών. Στόχος του οργανισμού είναι να εξετάσει τους τραυματισμούς που μπορεί να υποστούν οι επιβάτες κατά την επιβράδυνση.
Παράλληλα ανακοινώθηκε η βαθμολόγηση με 3 αστέρια των Renault Trafic και Opel Vivaro τα οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και κυκλοφορούν ως επιβατικά και επαγγελματικά. Από το 2016 οι δοκιμές θα γίνουν πιο αυστηρές για τα βαν, καθώς θα εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα των επιβατικών.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου