Το χρηματοοικονομικό κέντρο της Μόσχας, με ουρανοξύστες αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δεν θυμίζει σε τίποτα
αυτό που προοριζόταν αρχικά να γίνει... ό,τι πιο λαμπερό για τη μετα-σοβιετική οικονομία της Ρωσίας.
Τώρα με την οικονομία της Ρωσίας να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, οι τιμές ακινήτων της Μόσχας έχουν πάρει την κάτω βόλτα, τα εργοτάξια εγκαταλείπονται και τα ποσοστά κενών θέσεων έχουν εκτοξευθεί στο 45%, σύμφωνα με τους συμβούλους ακινήτων, Blackwood.
Το Business Insider δημοσιεύει φωτογραφίες του διάσημου φωτογράφου Konstantin Salomatin που αποτυπώνουν ακριβώς αυτή την δυσάρεστη πραγματικότητα.
Σχεδιασμένο το 1992, το διεθνές εμπορικό κέντρο της Μόσχας αναμενόταν να ανταγωνιστεί αυτό του Μανχάταν ή του Λονδίνου.
Η περιοχή 148 στρεμμάτων διαθέτει τέσσερα από τα πέντε ψηλότερα κτίρια στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του ψηλότερου, του Federation Tower East.
Όλοι οι πύργοι χτίστηκαν για να εντυπωσιάσουν, όπως ο εικονιζόμενος που έχει μορφή διπλού έλικα.
Οκτώ ουρανοξύστες συνολικά έχουν τελειώσει, οκτώ βρίσκονται υπό κατασκευή και άλλοι δύο έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν μέχρι το 2018. Το συνολικό κόστος έχει εκτιμηθεί στα 12 δισ. δολάρια.
Αλλά το όλο πράγμα δείχνει αδικαιολόγητα αισιόδοξο. «Κάποιος είχε την ιδέα να χτίσουν πολλούς ουρανοξύστες σε ένα σημείο και πίστευε ότι θα γίνει ένα διεθνές χρηματοοικονομικό κέντρο. Αλλά δεν λειτουργεί έτσι. Χρειάζονται και άλλα πράγματα για να γίνει αυτό», δήλωσε στους New York Times, ο Darrell Stanaford, αναλυτής ακινήτων.
Δεν βοήθησε ότι η οικονομία της Ρωσίας αυξήθηκε πιο αργά από ό, τι αναμενόταν κατά τα τελευταία χρόνια, με την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου και των κυρώσεων από τη Δύση, προκαλώντας κρίση το 2014.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους ένα συγκλονιστικό ποσοστό (45%) των κτιρίων αυτών είναι άδεια, αναφέρει η ομάδα συμβούλων του γραφείου ακινήτων, Blackwood.
Οι δρόμοι είναι εντυπωσιακά άδειοι.
Σε πολλές περιοχές, οι μόνοι άνθρωποι που ο φωτογράφος Salomatin έβλεπε, ήταν φύλακες.
Δεν υπήρχαν άλλοι πεζοί.
Λιγοστά γκράφιτι σε άδειους χώρους.
Οι ντόπιοι αναφέρουν ότι η κατασκευή στην περιοχή έχει λόγο να σταματήσει. «Ήρθα στη Μόσχα πριν από τρία χρόνια. Δεν βλέπω να έχουν αλλάξει πολλά τα τελευταία τρία χρόνια», λέει ο Salomatin.
Η κατασκευή έχει επιβραδυνθεί, εν μέρει, λόγω της έλλειψης τόσο των χρημάτων όσο και της ζήτησης για χώρους γραφείων στην περιοχή.
Και φαίνεται πως τα πράγματα μόνο θα χειροτερεύουν. Ενώ η κατασκευή κινείται με ρυθμούς χελώνας, τα περισσότερα κτίρια αναμένεται να ολοκληρωθούν, με αποτέλεσμα το ποσοστό των κενών θέσεων να φτάνει το 50% μέχρι το τέλος του 2015.
Ο Salomatin λέει ότι οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί είναι «πλούσιοι άνθρωποι με κοστούμια». Ο ίδιος λέει ότι ποτέ δεν βλέπει κανένα αυτοκίνητο ρωσικής κατασκευής στους δρόμους, μόνο BMW, Mercedes και Τζάγκουαρ.
Αλλά ακόμη και τα φανταχτερά αυτοκίνητα των ξένων επιχειρηματιών φαίνεται να φθίνουν.
Πολλοί κάτοικοι της Μόσχας θρηνούν τις εντυπωσιακές διαφορές ανάμεσα στο ιστορικό κέντρο της Μόσχας και στη νέα κατασκευή της.
αυτό που προοριζόταν αρχικά να γίνει... ό,τι πιο λαμπερό για τη μετα-σοβιετική οικονομία της Ρωσίας.
Τώρα με την οικονομία της Ρωσίας να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, οι τιμές ακινήτων της Μόσχας έχουν πάρει την κάτω βόλτα, τα εργοτάξια εγκαταλείπονται και τα ποσοστά κενών θέσεων έχουν εκτοξευθεί στο 45%, σύμφωνα με τους συμβούλους ακινήτων, Blackwood.
Το Business Insider δημοσιεύει φωτογραφίες του διάσημου φωτογράφου Konstantin Salomatin που αποτυπώνουν ακριβώς αυτή την δυσάρεστη πραγματικότητα.
Σχεδιασμένο το 1992, το διεθνές εμπορικό κέντρο της Μόσχας αναμενόταν να ανταγωνιστεί αυτό του Μανχάταν ή του Λονδίνου.
Η περιοχή 148 στρεμμάτων διαθέτει τέσσερα από τα πέντε ψηλότερα κτίρια στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του ψηλότερου, του Federation Tower East.
Όλοι οι πύργοι χτίστηκαν για να εντυπωσιάσουν, όπως ο εικονιζόμενος που έχει μορφή διπλού έλικα.
Οκτώ ουρανοξύστες συνολικά έχουν τελειώσει, οκτώ βρίσκονται υπό κατασκευή και άλλοι δύο έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν μέχρι το 2018. Το συνολικό κόστος έχει εκτιμηθεί στα 12 δισ. δολάρια.
Αλλά το όλο πράγμα δείχνει αδικαιολόγητα αισιόδοξο. «Κάποιος είχε την ιδέα να χτίσουν πολλούς ουρανοξύστες σε ένα σημείο και πίστευε ότι θα γίνει ένα διεθνές χρηματοοικονομικό κέντρο. Αλλά δεν λειτουργεί έτσι. Χρειάζονται και άλλα πράγματα για να γίνει αυτό», δήλωσε στους New York Times, ο Darrell Stanaford, αναλυτής ακινήτων.
Δεν βοήθησε ότι η οικονομία της Ρωσίας αυξήθηκε πιο αργά από ό, τι αναμενόταν κατά τα τελευταία χρόνια, με την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου και των κυρώσεων από τη Δύση, προκαλώντας κρίση το 2014.
Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους ένα συγκλονιστικό ποσοστό (45%) των κτιρίων αυτών είναι άδεια, αναφέρει η ομάδα συμβούλων του γραφείου ακινήτων, Blackwood.
Οι δρόμοι είναι εντυπωσιακά άδειοι.
Σε πολλές περιοχές, οι μόνοι άνθρωποι που ο φωτογράφος Salomatin έβλεπε, ήταν φύλακες.
Δεν υπήρχαν άλλοι πεζοί.
Λιγοστά γκράφιτι σε άδειους χώρους.
Οι ντόπιοι αναφέρουν ότι η κατασκευή στην περιοχή έχει λόγο να σταματήσει. «Ήρθα στη Μόσχα πριν από τρία χρόνια. Δεν βλέπω να έχουν αλλάξει πολλά τα τελευταία τρία χρόνια», λέει ο Salomatin.
Η κατασκευή έχει επιβραδυνθεί, εν μέρει, λόγω της έλλειψης τόσο των χρημάτων όσο και της ζήτησης για χώρους γραφείων στην περιοχή.
Και φαίνεται πως τα πράγματα μόνο θα χειροτερεύουν. Ενώ η κατασκευή κινείται με ρυθμούς χελώνας, τα περισσότερα κτίρια αναμένεται να ολοκληρωθούν, με αποτέλεσμα το ποσοστό των κενών θέσεων να φτάνει το 50% μέχρι το τέλος του 2015.
Ο Salomatin λέει ότι οι άνθρωποι που εργάζονται εκεί είναι «πλούσιοι άνθρωποι με κοστούμια». Ο ίδιος λέει ότι ποτέ δεν βλέπει κανένα αυτοκίνητο ρωσικής κατασκευής στους δρόμους, μόνο BMW, Mercedes και Τζάγκουαρ.
Αλλά ακόμη και τα φανταχτερά αυτοκίνητα των ξένων επιχειρηματιών φαίνεται να φθίνουν.
Πολλοί κάτοικοι της Μόσχας θρηνούν τις εντυπωσιακές διαφορές ανάμεσα στο ιστορικό κέντρο της Μόσχας και στη νέα κατασκευή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου