Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Αρχισε ο πόλεμος της...σαγιονάρας- Havaianas εναντίον Amazonas στο Μουντιάλ

Εάν ρωτήσει κανείς οποιονδήποτε τουρίστα, που επισκέπτεται τη Βραζιλία αυτές τις ημέρες, ποια είναι η επίσημη...σαγιονάρα του Παγκόσμιο Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, οι περισσότεροι θα απαντήσουν το ίδιο: Οι Havaianas.

Κι όμως...Αν και οι βραζιλιάνικες Havaianas είναι οι πλέον δημοφιλείς- και στην Ελλάδα παρά την τσουχτερή τιμή τους- οι σαγιονάρες Amazonas κέρδισαν το συμβόλαιο το πολυπόθητο συμβόλαιο με τη FIFA για την κατασκευή 1,5 εκατομμυρίου ζευγαριών.

Ωστόσο, όπως μεταδίδει το Bloomberg, το brand της Havaianas είναι τόσο ισχυρό, που δεν αποκλείεται η εταιρεία να αποκομίσει περισσότερα οφέλη από το Μουντιάλ, που αρχίζει αυτή την εβδομάδα, χωρίς να είναι σπόνσορας.

Η Alpargatas , η κατασκευάστρια εταιρεία της Havaianas, η οποία έχει την έδρα της στο Σάο Πάολο, έχει ενταχθεί στο “στρατόπεδο” των επιχειρηματικών κολοσσών, όπως η Νike και η Fiat, που δεν ανήκουν στους χορηγούς της FIFA, αλλά φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν εμπορικά το μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός μέσω έξυπνων διαφημίσεων.

Οι επίσημοι σπόνσορες της FIFA δεν θα έχουν τα ίδια οφέλη, που είχαν κάποτε, καθώς οι εταιρείες μπορούν πλέον να προσεγγίσουν τους λάτρεις του ποδοσφαίρου μέσω των smartphones και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λέει στο Bloomberg, η Sarah Wood, συνιδρύτρια της Unruly, η οποία βοηθάει την ηλεκτρονική προβολή των εταιρειών μέσω online βίντεο.

Η παραγωγή μιας διαφήμισης, που θα είναι προσβάσιμη από χρήστες του Ιντερνετ σε όλον τον κόσμο, μπορεί να είναι πολύ πιο επικερδής από μία χορηγία, τονίζει η Wood. Η FIFA έλαβε 404 εκατομμύρια δολάρια από διεθνή

“Δεν χρειάζεται πλέον να είσαι ο μεγαλύτερος χορηγός για να κάνεις αισθητή την παρουσία σου”, τονίζει η Wood. “Εάν ο στόχος είναι να προκαλέσεις συζητήσεις και να αποσπάσεις το ενδιαφέρον των θεατών του ποδοσφαίρου, τότε είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να επενδύσεις σε έξυπνο marketing και να δημιουργήσεις περιεχόμενο που ο κόσμος θέλει να μοιραστεί”.

Από τις 11 δημοφιλέστερες διαφημίσεις ποδοσφαίρου online, μόλις οι έξι προέρχονται από επίσημους σπόνσορες. Στην κορυφή βρίσκεται το βίντεο της Shakira με τo γιαούρτι Activia της Danone, η οποία δεν συγκαταλέγεται στους χορηγούς.

Η Grupo Amazonas άρχισε να διαθέτει τα προϊόντα της εκτός Βραζιλίας μόλις από τρία χρόνια. Ελπίζει ότι η συνεργασία της με τη FIFA θα της ανοίξει το δρόμο για συμβόλαια και deals με άλλες εταιρείες.

Η FIFA πουλάει τις σαγιονάρες Amazonas για 39,90 ρεάλ έναντι 31,90 που πωλούνται οι Havaianas, οι οποίες φέρουν θέμα ποδοσφαίρου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου