Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

F1: Εκκινήστε ξανά! Αλλαγές σε αθλητικούς και τεχνικούς κανονισμούς

Οι αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς που αποφασίστηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA φέρνουν από το 2015 λιγότερες μονάδες ισχύος, στατικές εκκινήσεις μετά από αυτοκίνητο ασφαλείας, περισσότερους περιορισμούς στην αεροδυναμική εξέλιξη, στις δοκιμές και άλλα.Το πνεύμα των αλλαγών στους κανονισμούς αφορά στη μείωση του κόστους αλλά και τη βελτίωση του θεάματος. Συνοπτικά οι αλλαγές των αθλητικών κανονισμών είναι:

Μονάδες ισχύος
Από το 2015 οι οδηγοί θα έχουν 4 μονάδες ισχύος στη διάθεσή τους για όλη τη σεζόν αντί για 5. Αν οι αγώνες υπερβούν τους 20 τότε θα δοθεί και 5η μονάδα ισχύος.
Όποιος χρειαστεί επιπλέον μονάδα ισχύος θα εκκινεί τελευταίος.

Αεροδυναμική εξέλιξη
Η λειτουργία της αεροσήραγγας οριοθετείται από τις 80 στις 65 ώρες τη βδομάδα.
Η ροή αέρα από 30 σε 25 ώρες τη βδομάδα
Τα δεδομένα του CFD (Computational Fluid Dynamics) περιορίζονται από 30 σε 25 Teraflop.
Χρήση μόνο μιας αεροσήραγγας ανά έτος

Δοκιμές εξέλιξης
Μόνο στην Ευρώπη το 2015, 3 περίοδοι 4 ημερών πριν το ξεκίνημα της σεζόν.
Εντός σεζόν μόνο δυο διήμερα δοκιμών στην Ευρώπη, οι μισές μέρες εξ’ αυτών με νέους οδηγούς

Parc Ferme
Τα μονοθέσια θα μπαίνουν σε καθεστώς παρκ φερμέ πριν την έναρξη των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου. Υπό αυτό το καθεστώς επιτρέπονται μόνο αλλαγές για λόγους ασφαλείας. Σήμερα αυτό ισχύει από τις κατατακτήριες δοκιμές. Μ' αυτό τον τρόπο μειώνεται η δουλειά των μηχανικών μετά το FP3 και αποκτά περισσότερη σημασία το FP1 και το FP2. Πιθανότατα οι ομάδες θα είναι πιο δραστήριες την Παρασκευή.

Εκκινήσεις
Όταν χρησιμοποιηθεί αυτοκίνητο ασφαλείας τα μονοθέσια θα ακινητοποιούνται στην εκκίνηση με τη σειρά κατάταξης του προηγούμενου γύρου και θα εκκινούν ξανά. Αυτό δε θα εφαρμόζεται στους πρώτους 2 γύρους μετά την εκκίνηση και στους 5 τελευταίους.
Αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς
• Απαγορεύονται μέσω κανονισμών σχέδια που οδηγούν σε άσχημες απολήξεις του ρύγχους όπως οι φετινές σε πολλές περιπτώσεις.
• Εφαρμόζονται ποδιές από τιτάνιο στο κάτω μέρος του μονοθεσίου ώστε να πετιούνται σπίθες για λόγους θεάματος.
• Οι δίσκοι των φρένων πρέπει να περιστρέφονται με την ταχύτητα των τροχών.
• Ασφάλιση του τροχού σε δυο στάδια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου