events επιμήκυνε την τουριστική περίοδο στις Σπέτσες, φιλοξένησε αθλητές από όλο τον πλανήτη και έφερε, μαραθώνιους, τρίαθλα κ.α. αθλήματα στην ελληνική περιφέρεια
Στον μεγάλο Μαραθώνιο της Βοστόνης η αμερικανική πόλη φτάνει να υποδέχεται έως και 1 εκατομμύριο τουρίστες είτε ως συμμετέχοντες είτε ως θεατές. Στο Παρίσι, όπου επίσης γίνονται αντίστοιχα μεγάλα αθλητικά events, τα νούμερα ξεπερνούν τον παραπάνω αριθμό. Σε μια χώρα εξόχως τουριστική και με μεγάλο έλλειμμα ως προς τη διατήρηση του ρεύματος επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους όπως η Ελλάδα ο αθλητικός τουρισμός υπήρξε άγνωστη έννοια. Βλέπετε, εμείς πουλούσαμε «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» και ποντάραμε μονάχα στο καλό κλίμα λες κι αυτό από μόνο του θα έφερνε τους επισκέπτες. Ωστόσο, η επιχειρηματίας Μαρίνα Κουταρέλλη, με ένα διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ένα πρώτο πτυχίο από το Πανεπιστήμιο του Brown στις ΗΠΑ, με διεθνή και νεανική φρέσκια ματιά, και η εταιρεία της Communication Lab αποφάσισαν να κινηθούν διαφορετικά. Για την ακρίβεια, εδώ και τέσσερα χρόνια δημιούργησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μεγάλα αθλητικά - τουριστικά branded events αρχικά με βάση το νησί των Σπετσών αλλά και εσχάτως την Κέρκυρα, φιλοξενώντας είτε αγώνες τριάθλου, είτε μίνι μαραθωνίους, είτε κολυμβητικούς αγώνες ανοιχτής θάλασσας.
Η ειδοποιός διαφορά στο εγχείρημα και στην προσέγγιση του Spetses Mini Marathon είναι ότι η κυρία Κουταρέλλη βασίστηκε στην εξειδίκευση που έχει στο να χτίζει brands εξαρχής με διοργανώσεις αθλητικές, πολιτιστικές και τουριστικές, με συγκεκριμένες αξίες και φιλοσοφία. Προτεραιότητά της από την πρώτη στιγμή ήταν η δημιουργία μιας μεγάλης ομάδας, που αποτελεί πλέον και ένα επιτυχημένο παράδειγμα σύμπραξης του Δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Απότοκο αυτής της συνεργασίας είναι και η δραστήρια ομάδα εθελοντών Σπετσιωτών που έχει δημιουργηθεί, η οποία δουλεύει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και μάλιστα με επικεφαλής τον κ. Δημήτριο Ανάργυρο, απόγονο του ευεργέτη του νησιού Σωτήριο Ανάργυρο.
Συναντήσαμε την κυρία Κουταρέλλη στο περιθώριο του πρόσφατου Σπέτσαθλον. Αυτή τη φορά με την ομάδα της έτρεχαν για τον παγκόσμιο αγώνα τριάθλου που έγινε με τη συμμετοχή 1.500 αθλητών αλλά και πλήθους επώνυμων επιχειρηματιών. Ενας αγώνας ο οποίος κατόρθωσε για ένα τριήμερο, στο οποίο κανονικά το νησί δεν θα είχε καθόλου τουριστική κίνηση, να το γεμίσει ζωή και φυσικά χρήμα. «Πριν από χρόνια διαπιστώσαμε πως νησιά όπως οι Σπέτσες, αντί να έχουν μια τουριστική σεζόν που να εκτείνεται από τον Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο, περιορίζονταν μονάχα σε 40 ημέρες μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου. Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν μέσα από ειδικά events», αναφέρει η κυρία Κουταρέλλη. Και προσθέτει: «Αναφέρομαι στο Σπέτσαθλον και τη διεξαγωγή των δρόμων 26 χλμ. και 5 χλμ. στην πολυδιάστατη διοργάνωση Spetses Mini Marathon 2012. Δύο διοργανώσεις που δεν είχαν σε τίποτα να ζηλέψουν αντίστοιχους διεθνούς εμβέλειας αγώνες και που αξιοποίησαν ένα άγνωστο στη χώρα μας τουριστικό ρεύμα αλλά απολύτως υπαρκτό: τους δρομείς και γενικότερα τους φαν του αθλητισμού. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Το 2013 είχαμε πάνω από 600 ξένους τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα μόνο για να λάβουν μέρος στον αγώνα των Σπετσών - αριθμός που αναμένουμε να διπλασιαστεί φέτος. Μάλιστα, έχουμε ήδη emails από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία με γκρουπ που θέλουν να έρθουν να συμμετάχουν στον αγώνα κολύμβησης του διάπλου των Σπετσών τον Οκτώβριο του 2014». Τέτοια, μάλιστα, υπήρξε η επιτυχία αυτών των διοργανώσεων, ώστε η Communication Lab, εκτός της πρωτόγνωρης για τα εγχώρια δεδομένα εξειδίκευσης που απέκτησε, απέσπασε το Bronze Tourism Award στην κατηγορία «Αθλητικός Τουρισμός», διαγωνισμός που διεξάγεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ.
Πάνω από 1.200 άρθρα έχουν γραφτεί στον διεθνή και εγχώριο Τύπο για τις διοργανώσεις αυτές, ενώ η σελίδα της διοργάνωσης στο Facebook ήδη αριθμεί 23.000 φίλους και στο Instagram 4.200 followers. Επιπλέον έχει δημιουργήσει και το περιοδικό «Spetses Spotlight».
10.000 συμμετέχοντες, γεμάτα ξενοδοχεία, εκατομμύρια εισπράξεις
Μέσα σε δύο χρόνια από τη δημιουργία των δύο events, που μεταφράζονται σε σημαντικά έσοδα για όλο το νησί των Σπετσών, έχει επιτευχθεί ο στόχος της θεσμοθέτησής τους παρουσιάζοντας εντυπωσιακά στοιχεία σε επίπεδο προσέλκυσης επισκεπτών στο νησί. Από μια διοργάνωση με 700 συμμετέχοντες το 2012 και δύο αγωνίσματα, έχει πλέον εξελιχθεί σε έναν θεσμό με 8 αγωνίσματα και πάνω από 10.000 συμμετέχοντες και επισκέπτες το 2013.
Ωστόσο και σε επίπεδο ξενοδοχειακής κάλυψης, μονάδες που υπό κανονικές συνθήκες θα έμεναν άδειες, γέμισαν, η σεζόν ξεκίνησε για το νησί τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα, ενώ έληξε επίσης κατά δύο με τρεις εβδομάδες αργότερα, εξασφαλίζοντας εργασία στους απασχολούμενους στον τουρισμό καθώς και σημαντικά έσοδα.
Μάλιστα, την προσπάθεια της κυρίας Κουταρέλλη έχουν συμμεριστεί αυτά τα χρόνια, εκτός φυσικά του Δήμου Σπετσών και του δημάρχου Παναγιώτη Λυράκη, που είναι πολύτιμος συμπαραστάτης και αρωγός όλα αυτά τα χρόνια, εταιρείες όπως η WIND, που στηρίζει ανελλιπώς τη διοργάνωση, η PUMA, η βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα, ο όμιλος ING κ.ά.
Η Ελλάδα να γίνει αθλητικός προορισμός
Η κυρία Κουταρέλλη όμως δεν μένει μόνο εδώ. Ηδη ετοιμάζει κι άλλα αθλητικά events πιστεύοντας πως «έχει έρθει η ώρα ολόκληρης της Πελοποννήσου να μπει στον παγκόσμιο αθλητικό και τουριστικό χάρτη με ένα μεγάλης εμβέλειας event. Θεωρώ πως η Ελλάδα μπορεί να λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της περιορισμένης τουριστικής περιόδου μέσα από αθλητικά events. Εξάλλου εμείς είμαστε η χώρα που γέννησε τον αθλητισμό. Γιατί λοιπόν η Ελλάδα να μη γίνει ένα κορυφαίο athletic destination; Ηδη πάντως αυτό που εμείς κάναμε με επιτυχία έχει κοπιαριστεί και από άλλες περιοχές. Για παράδειγμα, και η Υδρα έκανε τη δική της προσπάθεια - το ίδιο έγινε και σε περιοχές της Θεσσαλίας, του Ναυπλίου και της Εύβοιας. Οχι μόνο δεν στεναχωριέμαι που αντιγράφουν το Spetses Mini Marathon, αλλά χαίρομαι γιατί κατά κάποιον τρόπο δημιουργήσαμε με τις πράξεις και τις ιδέες μας μια ολόκληρη σχολή branded αθλητικών events. Αυτό όμως που λείπει από τη χώρα μας δεν είναι οι ιδέες. Λείπουν οι ιδέες που υλοποιούνται. Εμείς ρισκάραμε τη φήμη μας και επενδύσαμε σημαντικά χρήματα στη δημιουργία αυτών των δύο events. Eίχαμε την εμπειρία του μάρκετινγκ, των δημοσίων σχέσεων, της επικοινωνίας και του τουρισμού, όχι όμως και του αθλητισμού. Σε ένα ολιστικό project με τη συμμετοχή μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, χιλιάδων ανθρώπων και με υψηλά κέρδη βρήκαμε τρόπους επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν και συμμετοχής όλου του κόσμου», αναφέρει η καρία Κουταρέλλη.
Στην αυτονόητη ερώτηση για το κατά πόσο όλες αυτές οι μακροχρόνιες προσπάθειες έτυχαν στήριξης από τον ΕΟΤ, η κυρία Κουταρέλλη απαντάει: «Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή δεν υπήρξε συνεργασία. Φέτος όμως, θέτοντας και τις δύο διοργανώσεις υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, μας υποστήριξαν με ιδιαίτερο ζήλο, πίστεψαν στο όραμά μας και μας διαφήμισαν σημαντικά μέσω του Visit Greece και των social media».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου