Σκέφτονται την τοποθέτηση GPS σε κάθε αυτοκίνητο και τον προσδιορισμό των τελών
κυκλοφορίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται - Δύσκολο το συγκεκριμένο μοντέλο, εναλλακτικό σχέδιο η μηνιαία καταβολή των τελών
Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με τα Ι.Χ. Σύμφωνα με εισήγηση που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, προωθείται σχέδιο που θα περιλαμβάνει λιγότερους φόρους από το 2015 για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. Στόχος είναι να υπάρξουν μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν στην σχεδόν ολοκληρωτική εξάλειψη του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων.
Κεντρικά σημεία της εισήγησης αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.
Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις, όπως αναφέρουν τα Νέα, κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου τρεις μήνες. Αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και στην Αμερική και έχει καταλήξει - όπως λένε στελέχη της Καραγεώργη Σερβίας - σε δέσμη προτάσεων που θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανατροπές.
Ακολουθώντας το ολλανδικό μοντέλο
Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.
Το μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους της Καραγεώργη Σερβίας. Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.
Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…».
κυκλοφορίας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύονται - Δύσκολο το συγκεκριμένο μοντέλο, εναλλακτικό σχέδιο η μηνιαία καταβολή των τελών
Ριζικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών σε σχέση με τα Ι.Χ. Σύμφωνα με εισήγηση που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, προωθείται σχέδιο που θα περιλαμβάνει λιγότερους φόρους από το 2015 για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. Στόχος είναι να υπάρξουν μειώσεις στους φόρους που θα οδηγήσουν στην σχεδόν ολοκληρωτική εξάλειψη του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων.
Κεντρικά σημεία της εισήγησης αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών.
Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις, όπως αναφέρουν τα Νέα, κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων.
Η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου τρεις μήνες. Αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και στην Αμερική και έχει καταλήξει - όπως λένε στελέχη της Καραγεώργη Σερβίας - σε δέσμη προτάσεων που θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανατροπές.
Ακολουθώντας το ολλανδικό μοντέλο
Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ.
Το μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους της Καραγεώργη Σερβίας. Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις.
Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου